Ja ik ben klaar met wat ik moet doen. Ik wacht tot een agent in VS open gaat (half uurtje) en dan heb ik weekend.GTRene schreef:zit je op de typ stoel![]()
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Dennis Cavallino
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...
- Bert ///M3
"The greatest trick the Devil ever pulled was convince the world he didn't exist"Dennis Cavallino schreef:Wat ook heeft meegespeeld is marketing. Die is tegenwoordig zo goed, dat de hele kudde alles slikt voor zoete koek.
Neem energiemaatschappijen: Die adverteren allemaal dat je energie moet besparen.
ZE VERKOPEN ENERGIE! Tenminste, dat denk jij. Toch verdienen ze er kennelijk veel geld mee als jij je energieverbruik weet te reduceren. Vreemd he?
Is toch niet zo vreemd die marketing. Indirect zeg je namelijk de prijzen worden hoger maar ze laten hun vriendelijke gezicht zien en helpen je besparen. Helpen wie besparen, als je 20% minder kan inkopen of produceren dan is dat voor een maatschappij een enorme besparing. Als je door je verhoogde prijzen alsnog dezelfde omzet haalt als voorheen dan is het netto resultaat hoger.
- Luco
Robin schreef:Inderdaad, maar nu een 2 of 'n 3 straks weer wel.RVV schreef:Klopt niemand heeft een iPad nodig.Wat ook heeft meegespeeld is marketing. Die is tegenwoordig zo goed, dat de hele kudde alles slikt voor zoete koek.![]()
Niemand heeft 'n vrijstaand huis met 'n tuin nodig, maar toch....
Dit vind ik weer minder:
http://www.nu.nl/boek/2720032/rushdie-m ... nslag.html
Als je echt gaat kijken wat je nodig hebt ben je gauw klaar, daarom snap ik ook de klagende mensen eigenlijk niet, echt klagen mag je wat mij betreft als je geen vreten meer hebt en geen dak meer boven je hoofd.
Natuurlijk mag je altijd wat te wensen hebben, maar dat altijd maar naar een ander wijzen, je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen keuzes en kansen.
- RVV
Robin schreef:Inderdaad, maar nu een 2 of 'n 3 straks weer wel.RVV schreef:Klopt niemand heeft een iPad nodig.Wat ook heeft meegespeeld is marketing. Die is tegenwoordig zo goed, dat de hele kudde alles slikt voor zoete koek.![]()
Niemand heeft 'n vrijstaand huis met 'n tuin nodig, maar toch....
Dit vind ik weer minder:
http://www.nu.nl/boek/2720032/rushdie-m ... nslag.html
Je mist mijn punt, Dennis behoort netzo goed tot die kudde die alles slikt voor zoete koek..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik mis je punt niet Rico, ik snap je volkomen. Ik zeg dus ook: Wat moet iemand eigenlijk met 'n vrijstaand koophuis en 'n tuin. Retorisch bedoeld.
@luco, nu ben ik de laatste die je verhaal daarin tegen zal spreken(het verantwoordelijkheidsverhaal is 'n groot goed binnen het liberalisme waar ik toch heel ver in mee ga) , maar soms kunnen mensen gewoon echt niet helpen , waarin ze verzeild zijn geraakt, niet eens door domheid of gebrek aan inzicht. Je kunt niet álles naar je hand willen zetten. De wereld is groter dan jezelf....en dan ben je ongewild wel eens de speelbal wat je zelf niet kon voorzien. That's life. Naar anderen met de vinger wijzen is misschien niet altijd even reeel, maar op dat moment misschien in 'hun' beleving wel geoorloofd? Dus van Occupy gasten tot Wilders stemmers en van linksen die weer met hun vinger naar Wilders wijzen etc etc. Van overheden naar banken...het 'volk' als altijd de pineut(dit klinkt weer erg links I know)
Naar wie moet ik met de vinger wijzen als twee Bulgaren mijn toko leegroven?
Naar wie moet ik met de vinger wijzen als jeugdvandalen mijn auto bekrassen?
Of
Naar wie moet ik met mijn vinger wijzen als ik in mijn flat/woning buren krijg/heb, die er 'n potje van maken/kabaal/asociaal?
etc etc.
@luco, nu ben ik de laatste die je verhaal daarin tegen zal spreken(het verantwoordelijkheidsverhaal is 'n groot goed binnen het liberalisme waar ik toch heel ver in mee ga) , maar soms kunnen mensen gewoon echt niet helpen , waarin ze verzeild zijn geraakt, niet eens door domheid of gebrek aan inzicht. Je kunt niet álles naar je hand willen zetten. De wereld is groter dan jezelf....en dan ben je ongewild wel eens de speelbal wat je zelf niet kon voorzien. That's life. Naar anderen met de vinger wijzen is misschien niet altijd even reeel, maar op dat moment misschien in 'hun' beleving wel geoorloofd? Dus van Occupy gasten tot Wilders stemmers en van linksen die weer met hun vinger naar Wilders wijzen etc etc. Van overheden naar banken...het 'volk' als altijd de pineut(dit klinkt weer erg links I know)
Of
Naar wie moet ik met mijn vinger wijzen als ik in mijn flat/woning buren krijg/heb, die er 'n potje van maken/kabaal/asociaal?
etc etc.
-
Luco schreef:Mooi voorbeeldje Rene.
Ik dacht erover de hypo aan te passen omdat ik ff zonder inkomsten zit, was in september.
Geeft mijn adviseur van de bank het advies om volledig aflossingsvrij te nemen, blabla hier blabla daar, half uur ouwehoeren met mooie voorbeelden en dat het goedkoper was blabla.
Na een half uur zeg ik dus
1 dan ben ik mijn spaargedeelte kwijt en moet ik weer 30 jaar
2 volledig aflossingsvrij mag al even niet meer
Man rood hoofd en heb hem vriendelijk bedankt.
Als je dan zelf alles zo goed weet vraag ik me dan weer af waarom je zelf bij meneer WC eend advies gaat vragen.....Luco schreef:En als je het zelf niet snapt dan neem je deskundige hulp van een onafhankelijk iemand en niet iemand van wc eend die wc eend adviseert![]()
Nou snap ik ook wel dat je naar de bank gaat waar je je hypotheek hebt lopen....sterker nog, ik zou heel eerlijk gezegd niet weten waar je wel heen kunt voor deskundig hypotheekadvies........jazeker, de hypotheker (en aanvervanten) zijn ook allemaal kut.
-
Ik noem een dosis marketing voor te dure energie en iPads niet naaien. Dat is gewoon handel drijven. Goed voor de economie. Probleem is inderdaad dat mensen niet rekenen en er geld is uitgegeven dat er eigenlijk niet is.Dennis Cavallino schreef: Anders blijven we genaaid worden.
- Luco
Omdat je toch met je hypoverstrekker zal moeten praten als je iets wilt wijzigen, kan ik wel bij de ing gaan praten, maar ja daar heb je niks aan als je hypo bij de abnamro loopt he.Elise schreef:Luco schreef:Mooi voorbeeldje Rene.
Ik dacht erover de hypo aan te passen omdat ik ff zonder inkomsten zit, was in september.
Geeft mijn adviseur van de bank het advies om volledig aflossingsvrij te nemen, blabla hier blabla daar, half uur ouwehoeren met mooie voorbeelden en dat het goedkoper was blabla.
Na een half uur zeg ik dus
Man rood hoofd en heb hem vriendelijk bedankt.Als je dan zelf alles zo goed weet vraag ik me dan weer af waarom je zelf bij meneer WC eend advies gaat vragen.....Luco schreef:En als je het zelf niet snapt dan neem je deskundige hulp van een onafhankelijk iemand en niet iemand van wc eend die wc eend adviseert![]()
Nou snap ik ook wel dat je naar de bank gaat waar je je hypotheek hebt lopen....sterker nog, ik zou heel eerlijk gezegd niet weten waar je wel heen kunt voor deskundig hypotheekadvies........jazeker, de hypotheker (en aanvervanten) zijn ook allemaal kut.
En als je goed gelezen hebt had ik me goed voorbereid en dus niet in zijn mooie babbeltjes getrapt.
-
Ik krijg sterk het idee dat jij alleen praat over een periode die je zelf bewust hebt meegemaakt.........Dennis Cavallino schreef:Voorheen waren je inkomsten en uitgaven ook kristalhelder, maar de afgelopen jaren zijn de staatjes wat ingewikkelder geworden en nam men niet meer de moeite om de plussen en minnen even in een excel-bestandje te flikkeren.
-
Als jij nou even goed had gelezen.....Luco schreef:Omdat je toch met je hypoverstrekker zal moeten praten als je iets wilt wijzigen, kan ik wel bij de ing gaan praten, maar ja daar heb je niks aan als je hypo bij de abnamro loopt he.Elise schreef:Nou snap ik ook wel dat je naar de bank gaat waar je je hypotheek hebt lopen....
En als je goed gelezen hebt had ik me goed voorbereid en dus niet in zijn mooie babbeltjes getrapt.
- Luco
Dat zijn natuurlijk hele andere voorbeelden als waar we het net over hadden, dit zijn dingen die je niet zelf in de hand hebt, maar een handtekening onder een lening of andere aankopen ed, doe je toch echt zelf, of die rovende bulgaar moet willen tekenenRobin schreef:
Of
etc etc.

- Luco
Eerst zeggen dat je het niet snapt, dan weer wel, dus lees dan eerst voor je een dom antwoord geeftElise schreef:Als jij nou even goed had gelezen.....Luco schreef:Omdat je toch met je hypoverstrekker zal moeten praten als je iets wilt wijzigen, kan ik wel bij de ing gaan praten, maar ja daar heb je niks aan als je hypo bij de abnamro loopt he.Elise schreef:Nou snap ik ook wel dat je naar de bank gaat waar je je hypotheek hebt lopen....

Als je dan zelf alles zo goed weet vraag ik me dan weer af waarom je zelf bij meneer WC eend advies gaat vragen.....
-
@Luco, maar het begint met kleine dingen op microniveau en het gaat als 'n domino-effect naar macro. Het waren wat voorbeeldjes.
Ik wil zelf zoveel mogelijk verantwoording dragen over wat ik (aan)kan en voor mijn naasten/samenleving(jeses het lijkt wel 'n eo verhaal) en mezelf redden. Maar soms heeft men dat zelf niet geheel in de hand, maar inderdaad, een hypotheekakte ondertekenen, ja.
Bedenk wel dat 'wij allemaal 'dachten dat de huizenprijzen niet de dip zouden krijgen waarin we nu zitten, ook banken niet. Wie achteraf zegt dat ie 't heeft zien aankomen, geloof ik ook niet helemaal, die moet nu wel als multimiljonair op de Bahamas met wat mokkels om 'm heen in de strandstoel zitten, wat Lambo's in de garage etc etc. achteromkijkend naar z'n kasteeltje onder de palmen. Maar neen, die zit hier gewon op DF een verhaal in mekaar te flansen.
Geintje @ Dennis.

Ik wil zelf zoveel mogelijk verantwoording dragen over wat ik (aan)kan en voor mijn naasten/samenleving(jeses het lijkt wel 'n eo verhaal) en mezelf redden. Maar soms heeft men dat zelf niet geheel in de hand, maar inderdaad, een hypotheekakte ondertekenen, ja.
Bedenk wel dat 'wij allemaal 'dachten dat de huizenprijzen niet de dip zouden krijgen waarin we nu zitten, ook banken niet. Wie achteraf zegt dat ie 't heeft zien aankomen, geloof ik ook niet helemaal, die moet nu wel als multimiljonair op de Bahamas met wat mokkels om 'm heen in de strandstoel zitten, wat Lambo's in de garage etc etc. achteromkijkend naar z'n kasteeltje onder de palmen. Maar neen, die zit hier gewon op DF een verhaal in mekaar te flansen.

Geintje @ Dennis.

-
Ik hoef iig niet naar een hypotheekadviseur om mij voor te laten lichten over hypotheken.....Luco schreef:Eerst zeggen dat je het niet snapt, dan weer wel, dus lees dan eerst voor je een dom antwoord geeft![]()
- Luco
Nee jij hebt geld zat dus koop je je huis te duurElise schreef:Ik hoef iig niet naar een hypotheekadviseur om mij voor te laten lichten over hypotheken.....Luco schreef:Eerst zeggen dat je het niet snapt, dan weer wel, dus lees dan eerst voor je een dom antwoord geeft![]()

Dus heb je het ff cash afgetikt, want jij hebt geen bank nodig, goed gedaan hoor.
-
Te duur...wat is te duur.
Een driehoekpunt brie bij de Appie voor 2,99 die bij de Aldi 'n euro kost, DAT is te duur.
Een driehoekpunt brie bij de Appie voor 2,99 die bij de Aldi 'n euro kost, DAT is te duur.

- Bert ///M3
Jezelf niet te hoeven laten voorlichten betekend niet dat je het zo aftikken kan. Maar dat kan ook betekenen dat je zelf wel weet wat er mogelijk is en wat nietLuco schreef:Nee jij hebt geld zat dus koop je je huis te duurElise schreef:Ik hoef iig niet naar een hypotheekadviseur om mij voor te laten lichten over hypotheken.....Luco schreef:Eerst zeggen dat je het niet snapt, dan weer wel, dus lees dan eerst voor je een dom antwoord geeft![]()
Dus heb je het ff cash afgetikt, want jij hebt geen bank nodig, goed gedaan hoor.

- Luco
Dat weet ik ook wel Bert, is natuurlijk wel zo dat je in eerste instantie met je geldverstrekker MOET praten als je je hypo wilt wijzigen, dat wil niet zeggen dat ik me wel of niet voorbereid heb over de mogelijkheden, vandaar dat ik de man ook vriendelijk bedankt heb voor zijn aanbod/advies.
Maar daar ging de discussie niet over. Het was een voorbeeldje dat je dus niet alles moet geloven wat ze zeggen, want ze zitten er echt niet voor jouw
Maar daar ging de discussie niet over. Het was een voorbeeldje dat je dus niet alles moet geloven wat ze zeggen, want ze zitten er echt niet voor jouw

- dvh
Betreft de huizendip.
Dip betekend het " even onderdompelen " van iets.
Die dip kwam/komt/is er. Niemand wist precies wanneer, maar zie daar, hij is er..
Gelijk paniek bij banken , makelaars , huizenbezitters..
Terwijl je over 30 jaar van nu gewoon netjes meer zal aftikken voor je huis dan je dat nu kan doen.
Die dip zal resulteren in groei. Dat is namelijk een dip.
Het kan zijn dat ik ongelijk heb. Maar dan noemen we het met zijn alle verkeerd.
Dan is het geen dip, maar een steenvaste waardekeldering.
Deze dip zal voor een omvorming zorgen die uiteindelijk weer goed is voor de banken.
Aflossingsvrije hypotheken verdwijnen, er wordt meer afgelost wat uiteindelijk zorgt voor gezond kapitaal in de kluis ipv enkel op papier.
We gaan een nieuw tijdperk in, een bedachtzamer tijdperk, en hoe eerder je je zaakjes in orde hebt/maakt, des te minder zul je van crisis iets merken.
Noem het een stapje terug. Misschien heeft de Nederlandse mens dit wel nodig.. Reality check, back to earth, doe maar normaal, en wat Dennis al zei, genieten van de kleine dingen.
Dip betekend het " even onderdompelen " van iets.
Die dip kwam/komt/is er. Niemand wist precies wanneer, maar zie daar, hij is er..
Gelijk paniek bij banken , makelaars , huizenbezitters..
Terwijl je over 30 jaar van nu gewoon netjes meer zal aftikken voor je huis dan je dat nu kan doen.
Die dip zal resulteren in groei. Dat is namelijk een dip.
Het kan zijn dat ik ongelijk heb. Maar dan noemen we het met zijn alle verkeerd.
Dan is het geen dip, maar een steenvaste waardekeldering.
Deze dip zal voor een omvorming zorgen die uiteindelijk weer goed is voor de banken.
Aflossingsvrije hypotheken verdwijnen, er wordt meer afgelost wat uiteindelijk zorgt voor gezond kapitaal in de kluis ipv enkel op papier.
We gaan een nieuw tijdperk in, een bedachtzamer tijdperk, en hoe eerder je je zaakjes in orde hebt/maakt, des te minder zul je van crisis iets merken.
Noem het een stapje terug. Misschien heeft de Nederlandse mens dit wel nodig.. Reality check, back to earth, doe maar normaal, en wat Dennis al zei, genieten van de kleine dingen.
- GTRene
zeg dat maar eens tegen je vrouw...dvh schreef: en wat Dennis al zei, genieten van de kleine dingen.

- Luco
- dvh
Lol !GTRene schreef:zeg dat maar eens tegen je vrouw...dvh schreef: en wat Dennis al zei, genieten van de kleine dingen.![]()
Zeg ik het tegen mijn vrouw, zeg jij het dan tegen je linkerhand ?

- Luco
- GTRene
dan moet ik het ook tegen men rechterhand zeggen, heb 2 imaginary vriendinnendvh schreef:Lol !GTRene schreef:zeg dat maar eens tegen je vrouw...dvh schreef: en wat Dennis al zei, genieten van de kleine dingen.![]()
Zeg ik het tegen mijn vrouw, zeg jij het dan tegen je linkerhand ?

-
Ja ik krijg al bijna medelijden met slimme mensenRobin schreef:Daar heeft Luco wel 'n punt.
'Als er geen domme mensen waren hadden de 'slimmerikken'geen brood' wordt wel eens gezegd.
Iedereen heeft dollartekens in de ogen als 't er om spant.

Als mensen precies wisten welke risico's ze zouden lopen beslisten ze wel anders. En dan kun je zeggen dat ze dom zijn of wat dan ook maar dan moet je eens naar jezelf kijken en je afvragen wie er zo goed is geweest om je te vertellen hoe het werkt. Want op school vertellen ze je zulke dingen niet.
En jij vraagt je af wie de graaier is? you're funny!Luco schreef:Na een half uur zeg ik dus
Man rood hoofd en heb hem vriendelijk bedankt.

Als ik logisch nadenk kan ik scenario's verzinnen waarbij die onafhankelijk iemand toch niet zo onafhankelijk is. Logisch nadenken is voor mij ook het inzicht dat ik heel blij ben met de bakker, de slager, de schoonmaaksters, de verpleegkundigen etcetera want ik zou hun werk niet graag willen doen.Luco schreef:Ja, ik vind het niks met achterdocht te maken hebben, maar meer met logisch nadenken.
En als je het zelf niet snapt dan neem je deskundige hulp van een onafhankelijk iemand en niet iemand van wc eend die wc eend adviseert![]()
Kijk, dat is een mooi begin om minder slimme mensen wijzer te maken!Luco schreef:Als iets te mooi is om waar te zijn is het meestal niet waar.
Hier sluit ik me ook bij aan.. raakt hier en daar goed Dennis!GTRene schreef:zit je op de typ stoelmaareuh, heel wat rake kernen
Laat ik het zo zeggen.. je kunt ze geen stront verkopen en verwachten dat ze niet stinken.Robin schreef:Naar anderen met de vinger wijzen is misschien niet altijd even reeel, maar op dat moment misschien in 'hun' beleving wel geoorloofd?
What goes up, must come down. En je gaat mij niet vertellen dat de mensen die in de business zitten allemaal nergens van wisten. Extremen gaan bijna altijd ten koste van iets.Robin schreef:Bedenk wel dat 'wij allemaal 'dachten dat de huizenprijzen niet de dip zouden krijgen waarin we nu zitten, ook banken niet. Wie achteraf zegt dat ie 't heeft zien aankomen, geloof ik ook niet helemaal
Dit onderwerp interesseert me wel (can you tell?) En als iemand vragen heeft over een hypotheek, begin een topic. Niet dat ik een specialist ben maar weet wel iets en zo te lezen ben ik daar zeker niet alleen in.