E81 118D Corporate High Executive

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Jelmer850i

Re: E81 118D Corporate High Executive

Bericht door Jelmer850i » 19 aug 2011, 12:32

Laurens schreef:Ja klopt maar Corporate lease uitvoering dus zal door die 6 pk minder ergens iets gunstiger zijn denk ik ???

Zwitserland niet meegepakt, inderdaad hele gaven stukken daar, had maar een weekje en wilde ook niet alleen maar in de auto zitten...
Of iets met de uitstoot. Ik heb hier ook voor gekozen destijds.
Die optie was een prijsverschil van 2000 euro!!!

Remmie

Bericht door Remmie » 19 aug 2011, 12:38

Mooi zo'n hangbuikzwijntje met diesel blokkie.
Als me budget het toegelaten had had er bij mij ook 1 op de parkeerplaats gestaan.

:thumbup:

Laurens

Bericht door Laurens » 19 aug 2011, 13:00

MartijnGizmo schreef:Nice! Wil het een beetje dwars? ;)
Ja hij gaat dwars, maar zonder sper is het wel redelijk lomp. Zitten nu net 4 verse Conti's SC3 onder daarmee is het al helemaal lastig geworden. Maar moet ook wel zeggen dat ik niet elke bocht het probeer auto moet nog langer mee...

Laurens

Bericht door Laurens » 20 dec 2011, 21:59

Ondertussen zo'n 10.000 verder, auto bevalt nog steeds heel erg goed.

Wel wat problemen met het roetfilter wat langzaam aan verstopt begint te raken. Omdat zo'n ding toch alleen maar tegen werkt en extra brandstof kost gaat deze er binnenkort onderuit.
Ik heb in Engeland een andere downpipe gekocht. Uiteraard moet dan ook de software weer worden aangepast maar dit zou geen probleem moeten zijn. En als het goed is nog wat vermogen er bij ook...

Verder ben ik toch stiekem wel op zoek naar een setje zwarte velgen in 18".
Ben nu aan het twijfelen tussen een setje BBS Ch's en styling 193 beide in het zwart.
De Ch's zijn dan wel imitatie dus dat is dan wel weer een nadeel maar originele vind ik toch net iets te duur van het goede.

Verder wordt er momenteel hard gewerkt aan een andere witte BMW voor de fun ritjes. Maar zal daar binnenkort een apart topic voor openen als ik wat foto's geschoten heb.

Knot

Bericht door Knot » 20 dec 2011, 23:03

Roetfilter ertussenuit toch, zolang je kunt remappen zonder foutmeldingen etc, dat lijkt mij wel vervelend.

Zou voor 193 gaan, misstaan niet op een 1er en zijn makkelijk(er) te krijgen. Meteen non runflat erop natuurlijk!

Reind

Bericht door Reind » 21 dec 2011, 09:37

Laurens, ik was voor styling 193 gegaan. Zouden voor mij niet speciaal in zwart hoeven. De styling 208 doet het ook goed onder de 1. Is de standaard 18inch m pakket velg.

Ben benioeuwd wat die downpipe gaat brengen. En wat kost die, en waar heb je hem vandaan?
Wanneer het meer dan 10pk brengt en het een betere gasrespons oplevert haal ik er ook 1.

Laurens

Bericht door Laurens » 21 dec 2011, 12:46

Reind ik heb de downpipe in Schotland besteld bij http://www.ecotune-scotland.co.uk/
Kost 300 euro met verzenden. Als het goed is volgende week in huis, ben benieuwd hoe het kwalitatief is en hoe goed het past. Als ik de site en wat reviews moet geloven zou dit allemaal super zijn.
Volgens DTC Tuning geen probleem software heeft ie ondertussen klaar liggen dus nu wachten op de post en dan schroeven.

Heb de bank uitdraai met DPF nog liggen dus als het eronder zit en de software in aangepast nog een keer naar dezelfde bank en kijken wat het echt brengt.

Ga vanmiddag style 193 velgen bestellen, nu nog sparen voor 18" banden... Ga inderdaad ook voor runflat, las dat ze bij de gamma zo'n spuitbus en compressor hebben dus die maar is halen want m'n winterset is ook non runflat.

Laurens

Bericht door Laurens » 19 jan 2012, 22:02

Heeft even geduurd maar de downpipe zit er sinds vanmiddag onder :D
Martin van DTC Tuning had gelukkig tijd om even langs te komen om de software aan te passen en inmiddels zo'n 50 kilometer gereden en geen storingen of gekke dingen.

Geluid is wat donkerder geworden en iets luider in de auto maar zeker niet vervelend, roeten doet ie nog steeds niet. Alleen de geur van de uitlaatgassen is wel veranderd en als de auto binnen draait stinkt het veel meer.
Qua rijden merk ik wel direct verschil, auto loopt makkelijker door de toeren heen en ik heb het idee dat vermogen beter opbouwt. Binnenkort de bank op voor een vergelijk :df:

Knot

Bericht door Knot » 20 jan 2012, 00:07

Klinkt goed, en ben benieuwd wat de cijfers brengen.

Al met al toch wel wat werk en geld lijkt me, onderdelen, pakkingen, software.

Laurens

Bericht door Laurens » 20 jan 2012, 13:02

Ja om het zomaar te doen zijn het denk ik redelijk dure pk's al weet ik nog niet hoeveel het exact oplevert. Maar ik had al problemen met mn roetfilter dus dan was dit alsnog de goedkoopste oplossing.
Ja reinigen had misschien nog een optie geweest maar dit brengt ook nog wat en zou ook zuiniger moeten zijn. Of dat zo is weet ik niet maar gaat de praktijk uitwijzen.

Reind

Bericht door Reind » 20 jan 2012, 17:26

Ik verwacht dat de meeste winst in het koppel zit. Ik verwacht rond de 20Nm en een paar pk. Niet denderend maar de gasrespons word veel beter wat de df absoluut ten goede komt. Probleem is dat het enorm snel went.

Wel grappig dat je hem nu meer ruikt. Zit toch een kern van waarheid in.

Ben er wel uit dat ik deze mod pas ga doen als ik problemen krijg met het originele filter.

Veel rijplezier

Ga je trouwens nog Aprisco rijden dit jaar?

Laurens

Bericht door Laurens » 20 jan 2012, 17:49

Gasrespons is inderdaad stukken beter geworden!

Wat betreft de Aprisco cup is wel de bedoeling dat ik aantal wedstrijden ga rijden maar of dat het hele kampioenschap wordt weet ik nog niet. Ben nog met andere klasses ook bezig en kan niet alles tegelijk :df:
Ga zoiezo wel de motor aanpakken zodat ik wat beter mee kan komen. Zijn er nog wijzigingen in het reglement?

Reind

Bericht door Reind » 20 jan 2012, 19:07

Mooi, het belooft weer een mooi seizoen te worden en coureurs als jouw zijn van harte welkom. Mbt reglement gaan we op dezlfde lijn door en verwacht nog strengere controles. Er staan nog wat dingen op stapels. Maar daarover later meer.

Plaats reactie