Laura's zeilreis rondom de wereld
- KW
Re: Laura's zeilreis rondom de wereld
Vind je het gek dat ze depressief wordt na dat zinloze gezever van justitie?
Meteen bij de eerste woorden daarover werd ik er al misselijk van, laat staan toen bureau jeugdzorg het over ging nemen.
Als je geen crimineel bent zoeken ze wel een reden om je toch te kunnen pakken. Als je niet ziek bent maken ze je wel ziek. Echt... ja, ervaring mee, zowel persoonlijk als meerdere kennissen, dus ga niet zeggen dat dit onzin is.
Verder zijn ouders vaak bezorgder dan nodig. Net als met films, omdat ouders een film eng vinden mag kind er niet naar kijken omdat ze bang zijn dat kind dan over de rooie gaat, terwijl kind het allemaal wel leuk vindt. Voor officiele filmratings moet ergens een grens getrokken worden, maar dat is niet meer dan een gemiddelde. Dat wil zeggen dat er hoger en lager uitschieters zijn die er beter of minder goed tegen kunnen dan opgegeven. That's the real world, that's life. Met het wel of niet kunnen van sociale contacten van Laura evenzo.
Kennis, ervaring, EHBO, andere veiligheidsverhogende trainingen... allemaal aan te leren, en heeft ze ook volbracht voor ze vertrok. Gaan lopen miepen dat ze het niet kan is weer zo lekker negatief, leer het haar liever zodat ze het wel kan voordat ze gaat!
Met spijbelen is ze een vrij gemiddeld kind, het gros van de scholeren doet het soms tot regelmatig. Als ze haar hier gehouden hebben omdat ze net als wat jij vindt op school moet zitten zal dat spijbelen gewoon doorgaan. Of begrijpelijkerwijs zelfs erger worden.
Je mag je mening hebben, zoals iedereen, maar ik vind dat er door velen bijzonder afzichtelijk negatief gedaan wordt over dingen die hardstikke positief zijn. En dat vind ik gewoon erg jammer. En niet nodig.
Meteen bij de eerste woorden daarover werd ik er al misselijk van, laat staan toen bureau jeugdzorg het over ging nemen.
Als je geen crimineel bent zoeken ze wel een reden om je toch te kunnen pakken. Als je niet ziek bent maken ze je wel ziek. Echt... ja, ervaring mee, zowel persoonlijk als meerdere kennissen, dus ga niet zeggen dat dit onzin is.
Verder zijn ouders vaak bezorgder dan nodig. Net als met films, omdat ouders een film eng vinden mag kind er niet naar kijken omdat ze bang zijn dat kind dan over de rooie gaat, terwijl kind het allemaal wel leuk vindt. Voor officiele filmratings moet ergens een grens getrokken worden, maar dat is niet meer dan een gemiddelde. Dat wil zeggen dat er hoger en lager uitschieters zijn die er beter of minder goed tegen kunnen dan opgegeven. That's the real world, that's life. Met het wel of niet kunnen van sociale contacten van Laura evenzo.
Kennis, ervaring, EHBO, andere veiligheidsverhogende trainingen... allemaal aan te leren, en heeft ze ook volbracht voor ze vertrok. Gaan lopen miepen dat ze het niet kan is weer zo lekker negatief, leer het haar liever zodat ze het wel kan voordat ze gaat!
Met spijbelen is ze een vrij gemiddeld kind, het gros van de scholeren doet het soms tot regelmatig. Als ze haar hier gehouden hebben omdat ze net als wat jij vindt op school moet zitten zal dat spijbelen gewoon doorgaan. Of begrijpelijkerwijs zelfs erger worden.
Je mag je mening hebben, zoals iedereen, maar ik vind dat er door velen bijzonder afzichtelijk negatief gedaan wordt over dingen die hardstikke positief zijn. En dat vind ik gewoon erg jammer. En niet nodig.
- Mathieu
Zo, heb jij alweer 1218 posts 

- Luc B
Als ''oud spijbelkoning'' vind ik dit natuurlijk onzin.KW schreef:Met spijbelen is ze een vrij gemiddeld kind, het gros van de scholeren doet het soms tot regelmatig. Als ze haar hier gehouden hebben omdat ze net als wat jij vindt op school moet zitten zal dat spijbelen gewoon doorgaan. Of begrijpelijkerwijs zelfs erger worden.
Waarom krijgt zij dan wel een speciale behandelingen voor het spijbelen, terwijl ik dat niet kreeg. Zodra ik me nu 1 uur onverantwoord afwezig ben mag ik mij direct komen melden, en dit tot mijn 21e (of zolang ik een opleiding volg ). Op een wereldreis sturen is danwel het laatste wat ze zullen doen. Spijbelen mag niet, punt uit. Word je gepakt, ben je goed de zak. Dan snap ik niet dat ze iemand zo kunnen laten gaan, talent of niet.
En dan nu met alle financiele problemen is het natuurlijk ook niet bevorderlijk voor haar. Dus ondanks de voorbereidingen , zijn ze veelste impulsief geweest.
- Sebring NL
Gaat er niet om of het terecht is, maar DAT het zo is. Je moet nogal sterk in je schoenen staan en ik denk dat Laura een beetje te grote broek heeft aangetrokken. Depressief zijn is niet opeens over als griep. Als de aanleiding wegvalt, ben je niet opeens weer in orde.Vind je het gek dat ze depressief wordt na dat zinloze gezever van justitie?
Denk dat ze nog niet bezorgd genoeg zijn.Verder zijn ouders vaak bezorgder dan nodig
Zou ik eerst dat oplossen. Ik wilde vroeger ook wel liever mijn zaterdagsbaantje bij een garage doen dan op school zitten. Stel je voor dat i kdaar voor zou spijbelen, zou je daar ook begrip voor hebben?Met spijbelen is ze een vrij gemiddeld kind, het gros van de scholeren doet het soms tot regelmatig. Als ze haar hier gehouden hebben omdat ze net als wat jij vindt op school moet zitten zal dat spijbelen gewoon doorgaan
Kennis en ervaring aangeleerd tussen de tijd dat de rechtbank dat zei en ze vertrok aangeleerd? Bij dit soort dingen moet dat al uitblinken. Dat lijkt me de minste voorwaarde.Kennis, ervaring, EHBO, andere veiligheidsverhogende trainingen... allemaal aan te leren, en heeft ze ook volbracht voor ze vertrok. Gaan lopen miepen dat ze het niet kan is weer zo lekker negatief, leer het haar liever zodat ze het wel kan voordat ze gaat!
Ik heb het idee dat jij het veel te veel romantiseert. Sommige mensen moeten tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Dit is een typisch geval daarvan. Als er nu geen ANDERE problemen waren , zou ik nog eerder geneigd zijn het IDEE te ondersteunen (dus niet de uitvoering!!) maar er is hier zo veel aan de hand dat je het op zeker moet spelen.
If there is any doubt, there is no doubt!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mathieu schreef:Zo, heb jij alweer 1218 posts

- KW
Sja je hebt er vertrouwen in of je hebt het niet. Veel hebben het niet, anderen hebben het wel waaronder ik.
-
nou! ze is er bijna hoor!
Zeilmeisje Laura bijna de wereld rond
Laatste update: 4 januari 2012 10:11 info
RIJSWIJK - Voor Laura Dekker komt de titel van de jongste zeiler die solo rond de wereld voer langzaam maar zeker in zicht.
Foto: NU.nl/Alphons Nieuwenhuis
Naar verwachting arriveert het 16-jarige meisje eind deze maand op Sint Maarten, waar zij op 20 januari 2011 begon aan haar zeiltocht rond de wereld.
Het zeilmeisje vierde oud en nieuw op de Atlantische Oceaan in haar boot Guppy. Op haar weblog schrijft ze dat de breeklichtjes, de maan en de sterren een goede vervanger waren voor het vuurwerk.
Ook schrijft de zeilster dat ze door gunstige wind flink opschiet. Tussen 20 en 30 januari hoopt zij aan te komen op het eiland in de Caraïbische Zee.
Het record waar Dekker op jaagt, staat nu op naam van de Australische Jessica Watson, die haar soloreis een paar dagen voor haar zeventiende verjaardag afrondde. Laura Dekker wordt 17 op 20 september 2012.
- Dennis Cavallino
:piraatje:
-
OnlineGTRene
is ze dus nog wel bezig haha wast al helemaal vergeten
toch leuk voor der.

- KW
Jep. Ik lees nog steeds dagelijks haar blog (hyves) en het gaat heel goed met haar!
Ze heeft nog maar zo'n 2600 nautical miles ofwel zo'n 4800 km te gaan

Ze heeft nog maar zo'n 2600 nautical miles ofwel zo'n 4800 km te gaan

- JP
TelegraafZeilmeisje loopt record mis
SINT MAARTEN - Zeilmeisje Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten, waar ze een jaar geleden begon aan haar reis rond de wereld. Ondanks dat ze dan inderdaad de jongste zeilster is die ooit in een jaar de wereld rond zeilde, kan ze een plek in het Guinness Book of World Records wel vergeten.
Dat heeft niet te maken met haar persoonlijke prestatie, maar met Guinness. Die heeft namelijk onlangs besloten om de categorie 'jongste' niet langer in het boek op te nemen. 'We voeren een beleid waarbij we ongepaste recordpogingen van minderjarigen niet bestraffen, steunen of aanmoedigen,' zo luidt de uitleg volgens de Wereldomroep.
Ook de World Sailing Speed Record Council, de officiële instantie voor zeilrecords, heeft geen leeftijdscategorie. "Bij ons gaat het om de snelheid," zo laat de organisatie weten.
:sailing:
-
OnlineGTRene
whahaha

-
Ik vind het minder grappig... Het blijft wel een prestatie.
-
OnlineGTRene
ze is nog steeds de jongste...komt alleen dan niet in dat boek, dus ach weinig verloren toch?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Zo is het maar net, zie al die zure azijnpissers hier haar dat niet na doenXave30 schreef:Ik vind het minder grappig... Het blijft wel een prestatie.

-
Prachtprestatie! Al is het maar voor haarzelf. Heeft ze imho geen vermelding in een boek voor nodig!
- HansD

Hoop gezeik in het land van beide kampen, Telegraaf die geilt op het onderwerp en continu 'updates' plaatst en dan blijkt dat al voordat ze überhaupt vertrokken was al duidelijk was dat ze niet opgenomen zou worden in dat boekje.
Wat is dan de meerwaarde dat ze perse de jongste wilde zijn? Had ze dan niet na haar 16e kunnen gaan zeilen? Fijn voor haar dat ze het gedaan heeft maar het was alle aandacht niet waard.
-
Zul je nooit snappen wanneer je nog nooit dingen hebt gedaan voor jezelf omdat jij dat voor jezelf gedaan wil hebben.HansD schreef:Wat is dan de meerwaarde dat ze perse de jongste wilde zijn?

- HansD
Voor haarzelf?? Ze was niet uit de media te slaan. Als ze het echt voor haarzelf deed was ze vertrokken zonder allerlei interviews en herrie.
Doe vaak zat dingen die ik voor mezelf wil doen maar heb dan absoluut niet de behoefte om dat aan de grote klok te hangen en de hele wereld mee te laten genieten. Laat ik heel diplomatiek opmerken dat ik denk dat ze de aandacht wel prettig vond.
Dat neemt niet weg dat ze het misschien wel voor haarzelf heeft gedaan en dat het een goede prestatie is maar de volgende is alweer onderweg en die is nog jonger dus de jongste is ze ook maar een paar maanden.
Doe vaak zat dingen die ik voor mezelf wil doen maar heb dan absoluut niet de behoefte om dat aan de grote klok te hangen en de hele wereld mee te laten genieten. Laat ik heel diplomatiek opmerken dat ik denk dat ze de aandacht wel prettig vond.
Dat neemt niet weg dat ze het misschien wel voor haarzelf heeft gedaan en dat het een goede prestatie is maar de volgende is alweer onderweg en die is nog jonger dus de jongste is ze ook maar een paar maanden.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Toch opmerkelijk dat een hoop mensen echt exact weten hoe Laura denkt.
Allemaal Jomanda's in de dop en die zat er ook wel eens naast volgens mij

-
OnlineLuco
En het feit dat ze niet uit de media was te slaan was omdat er weer een aantal bemoeials er iets van moesten vinden en er een mediacircus van maakten.
Kinderbescherming enzo, ga wat belangrijks doen bv mishandelde kinderen redden.
Kinderbescherming enzo, ga wat belangrijks doen bv mishandelde kinderen redden.
-
Denk dat haar Spa Blauw over de datum was Bram...partyondude schreef:Toch opmerkelijk dat een hoop mensen echt exact weten hoe Laura denkt.
- Dennis Cavallino
JP schreef:TelegraafZeilmeisje loopt record mis
SINT MAARTEN - Zeilmeisje Laura Dekker komt dit weekend aan op Sint Maarten, waar ze een jaar geleden begon aan haar reis rond de wereld. Ondanks dat ze dan inderdaad de jongste zeilster is die ooit in een jaar de wereld rond zeilde, kan ze een plek in het Guinness Book of World Records wel vergeten.
Dat heeft niet te maken met haar persoonlijke prestatie, maar met Guinness. Die heeft namelijk onlangs besloten om de categorie 'jongste' niet langer in het boek op te nemen. 'We voeren een beleid waarbij we ongepaste recordpogingen van minderjarigen niet bestraffen, steunen of aanmoedigen,' zo luidt de uitleg volgens de Wereldomroep.
Ook de World Sailing Speed Record Council, de officiële instantie voor zeilrecords, heeft geen leeftijdscategorie. "Bij ons gaat het om de snelheid," zo laat de organisatie weten.
Roflmao!!!![]()
Satire!!!
- 350 Z
Ik vind het van haar echt een topprestatie.
- Robin Hartog
Ze was inderdaad niet uit de media te slaan. Maar of dat nou door haar kwam, of de media zelf...HansD schreef:Voor haarzelf?? Ze was niet uit de media te slaan. Als ze het echt voor haarzelf deed was ze vertrokken zonder allerlei interviews en herrie.