Enkele leuke kenmerken van het interieur.(standaard voorzieningen)
- toerenteller
- koelvloeistofmeter
- oliedrukmeter, hoort standaard op een gti te zitten naar mijn mening
- olietemperatuurmeter, hoort standaard op een gti te zitten naar mijn mening
- sportstoelen beide met lende steun verstelling, bij de bestuurders stoel kun je ook de zijdelingse steun verstellen, zie je niet vaak.
- uitklapbare achterzij ruiten kun je van de voorste stoelen bieden, zit op de midden console, gebruik ik bijna altijd.
- mooie blauwe vloerbekleding, niet van dat saaie grijze wat je bij de concurrentie zit.
- elektrische ramen
- centrale vergrendeling met afstandbediening.
- schuifdak
Motor:
- 1.9 inhoud
- 16 kleppen
- 160 PK
Prestaties:
0-100 7,1 sec. praktijk meting autovisie 1990
80-120 4,4 sec. praktijk meting autovisie 1990
Gewicht 948 kg.
Deze heeft op dit moment 274000 KM gelopen, en rijd nog steeds super. Het blijft naar mij mening de beste GTI uit die tijd. Het vermogen, de wegligging gewoon perfect. Het is een verslaving om hier mee te rijden. Met het accelereren laat je menig moderne auto je achterkant zien, en dan zie je kijken. Ook in de autovisie test (uit 1990) met de golf G60 en civic v-tec, was dit gewoon de betere auto. En het mooie is dat het een zeldzame verschijning is, een golf zie al zoveel niet echt speciaal dus, deze zijn er niet veel op kenteken gezet.
Ik heb er een keer vrij veel onkosten aangehad, maar de laatste jaren alleen maar kleine dingen. Hoop er nog veel plezier van te hebben. Natuurlijk zijn er ook mindere dingen, op een slechte weg hoor je wat rammels, en er zijn nog wel wat dingen maar dat mag de pret niet drukken.
Benieuwd wat jullie ervan vinden. :vliegen: