Dat is wel leuk, in elk topic dat over de S2000 gaat zie je mensen posten die zeggen dat het betrouwbare auto's zijn. Dat zijn het over het algemeen ook, geloof dat het blok ook eens in een dakarauto is gebruikt, zegt wel iets. Maar ze zijn NIET probleemloos (is geen enkele auto natuurlijk).
Het is niet zo omdat het een Jap is, dat je er nooit problemen mee hebt. Iets wat veel mensen denken en graag verkondigen zonder even wat onderzoek.
Toen ik problemen met m'n Honda had heb ik dagenlang zitten bellen, mailen, zoeken naar informatie. Dan kom je er gaandeweg achter dat er mensen zijn die er nooit problemen mee hebben, maar ook dat er S2000's zijn die WEL olie verbruiken.
Even wat quotes uit oude mailwisselingen met andere eigenaren:
Mijn S 2000 dateerd van juni 2002 en ik heb inmiddels 77.000 km op de teller staan.
Afgelopen vakantie (maand september) heb ik een rondrit door Italie gemaakt en ongeveer 7.800 km gereden, na 3400 km moest er al 0,75 liter olie bij en bij terugkeer in Nederland moest er 1 liter olie bij.
En dan heb ik niet eens extreem hard gereden.
Gisteren kwamen we bij 1 van de S-en ook achter een zeer laag oliepeil. Dit hebben we gelijk bijgevuld. Ook deze S schijnt nog niet zo lang geleden bijgevuld te zijn dus ook hier een hoog olieverbruik.
Bij mijn S2000 (bj.sept. 2001) zijn de zuigers + veren vervangen (aug.2004) omdat mijn aanvankelijke olieverbruik nieuw van 1:4000 was opgelopen naar 1:1500 bij 45.000 km, en bij pittig rijden 1:1000.
Op 3 cilinders lopen heb ik ook al meegemaakt.
Dat was door slechte (vervuilde) benzine waardoor de brandstof verstuivers verstopt raakten.
Bij m'n huidige S2k zit ik op het moment op 1 op 1500, wat ik persoonlijk een tik aan de hoge kant vindt, maar Honda NL zegt dat het nog steeds binnen de specs van deze motor valt.
Gelukkig lees je dan ook dit soort berichten:
Zelf heeft mijn blok nu ruim 240.000 km gedraaid zonder mechanische problemen en zonder koppeling of andere delen van de motor te vervangen.
Heb ook nog ergens een scan uit een nieuwsbrief van Honda Amerika over dat olieverbruik.
Verbruik van 1:1000 is binnen de marge.
Modificaties zijn trouwens erg belangrijk dat die zijn uitgevoerd. Kunnen ze bij de dealer nakijken.
Auto zelf is geweldig trouwens, mis em nog steeds en zou er graag nog een willen hebben (maar dan met hele goede garantie

).