Grappig bootje
- Downforce Hans
Grappig bootje
Lijkt me spannend varen.............
http://www.mecum.com/auctions/lot_detai ... L0112_S239
http://www.mecum.com/auctions/lot_detai ... L0112_S239
-
Re: Grappig bootje
Echt iets voor GTRene! Toch een veelvoud van 8 cilinders.
Wat een bizar apparaat.. Die stuurinrichting zo knullig met dat touwtje, en dan 2 van die immens grote motoren voor je neus.

Wat een bizar apparaat.. Die stuurinrichting zo knullig met dat touwtje, en dan 2 van die immens grote motoren voor je neus.

-
incl oordoppies?
Anders hoef ik hem niet.
Anders hoef ik hem niet.

- dvh
Mijn collega ( audicien ) is blij dat mensen dit soort boten maken en kopen...
Kunnen er niet genoeg van rondvaren. Liefst met heel de familie aan boord !
Kunnen er niet genoeg van rondvaren. Liefst met heel de familie aan boord !
- Downforce Hans
Wat zal dat ding een geluid geven zeg........heerlijk 

- dvh
Weet niet of je wel eens vaart, maar het is echt niet heerlijk.
Een v8 met open uitlaten geeft al een teringherrie, laat staan dit.
Het varen op zo'n boot is te vergelijken met het lekker liggen chillen op een parelwit strand. Drankje in de hand , parasol boven je hoofd, en een techno beatbox naast je met 800w subwoofer, op maximaal vermogen..
" heerlijk "

Het varen op zo'n boot is te vergelijken met het lekker liggen chillen op een parelwit strand. Drankje in de hand , parasol boven je hoofd, en een techno beatbox naast je met 800w subwoofer, op maximaal vermogen..
" heerlijk "

- Robertdj
Dacht al, Hans zal toch geen topic over de 1M starten.
- Bert ///M3
Volgens de tekst had dat ding 3600 PK.dvh schreef:Weet niet of je wel eens vaart, maar het is echt niet heerlijk.
" heerlijk "
Zelfs als zoude ze stil zijn dan denk ik dat je het in je broek doet als je met 3600 PK in een houten bootje onderweg bent op snelheid

Als die boot verkocht word vaart die waarschijnlijk nooit meer, verdwijnt in iemand zijn prive collectie net als veel klassieke auto's etc.
- Downforce Hans
Precies Bert, 3600 pk en dan een stuurinrichting met touwtjes.............is op zijn minst " spannend" varen.........al zullen hier op het forum wel weer mannen zijn die dat een fluitje van een cent zullen vinden............ 

- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Tuurlijk, draai ik m'n hand niet voor om hoor
:sailing:

:sailing:
- mark147
Geef zo vol gas met dat ding, makkie aangezien er toch geen schroeven onder zitten 

- Joy
Voor die tijd was het een geweldige prestatie. Mooi ook hoe de opbouw van de romp nog zoveel op de hedendaagse powerboats lijkt maar dan van hout gemaakt.
Wat de kapitein ervaarde moet geweldig zijn geweest.
Wat de kapitein ervaarde moet geweldig zijn geweest.
- Bert ///M3
Klopt Joy. Ze gaan tegenwoordig ook sneller terug naar een bijlsteven (recht zoals bij die boot) omdat je dan makkelijker door de golven heen komt bij zwaar weer heb ik ma laten vertellen. Ze waren nog niet zo gek in 1929 

- KW
Wat een ontzettend bruut apparaat! 
Jammer dat ik geen filmpje heb kunnen vinden waar het geluid van die 2 brulmonsters op te horen is.
Wel bizar ontwerp, zo'n achterlijk lange neus, 2 enorme motoren, en daar achter nog eens 2 ielepiele kleine stoeltjes met je rug tegen de achterkant van de boot aan. Ook apart is dat de rugleuning wel rondom dik zacht leer heeft, maar dat de zitting een houten plank is. Ik wil niet weten hoe een on-afgeveerde houten plank lekker is voor je kont en rug als je daarmee op hoge snelheid vaart

Jammer dat ik geen filmpje heb kunnen vinden waar het geluid van die 2 brulmonsters op te horen is.
Wel bizar ontwerp, zo'n achterlijk lange neus, 2 enorme motoren, en daar achter nog eens 2 ielepiele kleine stoeltjes met je rug tegen de achterkant van de boot aan. Ook apart is dat de rugleuning wel rondom dik zacht leer heeft, maar dat de zitting een houten plank is. Ik wil niet weten hoe een on-afgeveerde houten plank lekker is voor je kont en rug als je daarmee op hoge snelheid vaart

- Joy
Voor de liefhebbers, footage van Gar Wood incl. gebrul:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4N-wZ5zO ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4N-wZ5zO ... re=related[/youtube]