Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door HansD » 11 jan 2012, 13:10

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Bui ... mmen.dhtml

:roflol:

Het zal vast vanuit de beschreven context gebeurd zijn maar als docent op een -ook nog zwarte- school in Georgia kun je toch van tevoren bedenken dat dit wellicht niet de meest gelukkige omschrijvingen zijn? Is er dan helemaal niemand die zoiets in dit hele proces van ontwikkeling tot print opmerkt?

Aardige naam van de school ook trouwens.

Xave30

Bericht door Xave30 » 11 jan 2012, 16:42

Atrocious.

Elise

Bericht door Elise » 15 jan 2012, 10:01

Hoger toptarief inkomens

Stukje in De Telegraaf over een gezamenlijk alternatief van PvdA, SP en GroenLinks die het bezuinigingsbeleid van het kabinet kil vinden en ervoor zorgt dat duizenden mensen werkloos thuis komen te zitten.
Voordat de gemiddelde linkse DF'er begint te juichen graag nog even aandacht voor deze quote uit het artikel.
De drie linkse partijen halen het benodigde geld binnen door onder meer subsidies voor fossiele brandstoffen aan te passen en een toptarief voor de hoogste inkomens bij de inkomstenbelasting in te voeren.
Een alternatieve kop boven het artikel had kunnen zijn.
Kwartje Kok vervangen door de Roemer, Sap, Cohen Euro.

De PvdA, SP en GroenLinks wensen u veel :df: .............. :bag:

HansD

Bericht door HansD » 15 jan 2012, 11:32

Grinnik, welke gemiddelde linkse DF'er? Volgens mij is DF behoorlijk politiek rechts georiënteerd.

Net zoals de "bezuinigingen" die het huidige kabinet nu doorvoert zijn ook de zaken in dat stuk voornamelijk lastenverzwaringen en noodoplossinkjes zonder dat er over de -mijn inziens- noodzakelijke hervormingen wordt gesproken. Het lijkt me dat er voldoende geld binnenkomt maar anders besteed moet worden.

- per direct een begin maken met het herstructureren (afbouwen) van de woningmarktsubsidies (HRA en in iets mindere mate huursubsidies)
- AOW/pensioenleeftijd per direct omhoog (direct 6 maanden en daarna 1 maand per jaar bijv) en niet pas in 2020 beginnen als de babyboomgeneratie allang met pensioen is.
- stoppen met het JSF project
- ontwikkelingssamenwerking korten met 0.1 of 0.2% van BNP
- immigratie koppelen aan opleiding/baan zodat in het eigen levensonderhoud kan worden voorzien. Gezinshereniging alleen bij voldoende inkomsten voor levensonderhoud (120% minimuminkomen bijv)

Als ze dan ook nog over een vlaktax van zo'n 30-35% gaan praten zodat werken en inkomen gestimuleerd wordt krijgt die partij mijn stem.

Ik ben hierbij vast nog wat vergeten deze zondagochtend maar dit is het eerste wat in me opkomt.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2012, 12:07

Eerste punt betreft hra en huursubsidie en vlaktax moet je dan tegelijk invoeren, anders gaat dat ook niet goed.
Pensioen nog verder omhoog, al die mensen met lichamelijk/geestelijk redelijk zware banen halen nu al amper de huidige leeftijd.
JSF mee eens
Ontwikkelingshulp mag nog verder omlaag al dat jij noemt.
Immigratie mee eens

dvh

Bericht door dvh » 15 jan 2012, 12:31

Toptarief ? Bedoelen ze hoop ik niet de uitzonderlijke (..) 5% van Nederland mee.
De 0,5 procent met een écht toptarief kunnen wellicht wat missen..
Ik niet..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2012, 14:22

dvh schreef:Toptarief ? Bedoelen ze hoop ik niet de uitzonderlijke (..) 5% van Nederland mee.
De 0,5 procent met een écht toptarief kunnen wellicht wat missen..
Ik niet..

idd.................wat een gelul en stemmingmakkerij, opportunisme ten top...................over top gesproken;

In Nederland zit 5% gelijk danwel boven bruto €100.000,-- ( dat 3/4 van DF daar bij hoort doet even niet ter zake)
Met dat beetje extra belasting voor de staat, wil het Linkse Blok aan het been de boel financieren..............tja, ga eerst nog eens even je schoolgeld ophalen...........................

Peric

Bericht door Peric » 15 jan 2012, 14:59

Tsja, de meeste mensen lezen 't en denken 'goh! die linkse partijen zijn zo gek nog niet!'.
Denken er verder niet over na hoeveel dat op zal brengen ofzo..
Misschien erg egoïstisch gedacht ofzo hoor, maar waarom zou ik hard werken voor een groot deel klaplopers dat geen zin heeft om te werken. Natuurlijk wil ik wel belasting betalen voor de ouderen, gehandicapten en mensen die echt niet kunnen werken. Maar dat zijn er zeker weten een stuk minder dan er nu van profiteren.
En misschien inhumaan, maar de economische 'vluchtelingen' ook maar zo snel mogelijk terug naar land van herkomst. 1 keer je verzoek afgewezen? DOEI!
Is misschien hard, maar waarom moet een rechter zich 2 keer buigen over dezelfde zaak? 2 keer een rechter betalen, 2 keer een Nederlandse advocaat die ook niet voor niets werkt, nog langer onderdak en eten aanbieden aan de 'vluchteling'.

HansD

Bericht door HansD » 16 jan 2012, 12:07

Tom

Bericht door Tom » 18 jan 2012, 11:40

Eén belastingtarief en dan in de volgende alinea:
"Voor topinkomens moet daar een extra belasting bij komen, een solidariteitsheffing."

:stom:

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2012, 11:41

Als ik daardoor naar 42% ga, top ! Gelijk doen :bro:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jan 2012, 11:48

ik wou dat ik het moest betalen :D
je kan ook een lager loon aanvragen, hoef je ook geen extra belasting te betalen :wink:

of zoals die occupy persoon zei, waarom is er wel een minimum loon maar geen maximum loon, weet iedereen waar ie aan toe kan zijn en drijft prijzen van producten en diensten niet zo op zodat ze ook wat betaalbaarder worden voor bv die onderkant.

Luco

Bericht door Luco » 18 jan 2012, 11:54

Misschien dat het luie occupy zwijn eerst eens moet gaan werken voor een minimumloon, en dan zijn best doen zodat die ook wat meer gaat verdienen, eens kijken of die dan nog zeikt over een maximum loon.
Wat een onzin, is een kwestie van vraag en aanbod, zeker in het bedrijfsleven.

Even een voorbeeldje, de directeur van Unilever, verdient goud geld, maar ik zou echt niet met hem willen ruilen, gepantserde auto, altijd lijfwacht mee, aparte lift in hoofdkantoor vanwege veiligheid, nee lekker dan heb je een leuk priveleven.

Alles heeft zijn prijs.

Elise

Bericht door Elise » 18 jan 2012, 12:45

Uit het artikel
Voor topinkomens moet daar een extra belasting bij komen, een solidariteitsheffing.
Kort door de bocht hebben we al een vlaktax van 33%, met daarnaast 2 solidarieitsheffingen van 42 en 52%.
Het is maar net wat voor naam je er aan geeft......

Het huidige inkomstenbelastingstelsel is te ingewikkeld, vinden de schrijvers.
Als het eenvoudiger kan, dan is dat natuurlijk altijd een verbetering.....
Maar wacht even:

Daarnaast moeten er meer milieubelastingen komen.
Huh? Het zou toch eenvoudiger worden?

Geniaal plan waar het CDA mee komt :crazy:

Elise

Bericht door Elise » 18 jan 2012, 12:48

GTRene schreef:ik wou dat ik het moest betalen :D
je kan ook een lager loon aanvragen, hoef je ook geen extra belasting te betalen :wink:

of zoals die occupy persoon zei, waarom is er wel een minimum loon maar geen maximum loon, weet iedereen waar ie aan toe kan zijn en drijft prijzen van producten en diensten niet zo op zodat ze ook wat betaalbaarder worden voor bv die onderkant.
Niet om lullig te doen René, maar als het aan die occupy sukkels ligt mag jij je BMW ook gelijk inleveren.

HansD

Bericht door HansD » 18 jan 2012, 13:01

Tom schreef:Eén belastingtarief en dan in de volgende alinea:
"Voor topinkomens moet daar een extra belasting bij komen, een solidariteitsheffing."

Ook de eerste gedachte die in mij opkwam toen ik het hoorde. Dan is het geen vlaktax meer maar een progressief stelsel met 2 trappen. Nog een solidariteitsvermindering voor de lage inkomens en er is niets veranderd.

PS Gtrene ik wordt wel een beetje moe van het continu aangeven dat je uitkering geen verpot is. Voor mezelf sprekend weet ik dat inmiddels wel en hoeft niet steeds gepost te worden.

dvh

Bericht door dvh » 18 jan 2012, 13:03

Mja.. Hellaas ben ik niet naief genoeg om te denken dat ik ooit meer ga overhouden van mijn verdiensten.
Maar het klonk leuk..:*-)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jan 2012, 13:05

HansD schreef:
Tom schreef:Eén belastingtarief en dan in de volgende alinea:

Ook de eerste gedachte die in mij opkwam toen ik het hoorde. Dan is het geen vlaktax meer maar een progressief stelsel met 2 trappen. Nog een solidariteitsvermindering voor de lage inkomens en er is niets veranderd.

PS Gtrene ik wordt wel een beetje moe van het continu aangeven dat je uitkering geen verpot is. Voor mezelf sprekend weet ik dat inmiddels wel en hoeft niet steeds gepost te worden.
Ik praat niet alleen over men eigen situatie Hans ik praat voor die honderdduizenden, tis maar dat je het weet...
bij deze dus :police:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jan 2012, 13:18

In plaats van het zaniken en neuzelen over minimum en maximum salarissen is het veel interessanter om te kijken naar de waarde van de werkenden. Het kan zijn dat een lasser bij ons meer waard is dan de directeur, maar dankzij die directeur heeft de lasser werk. Dankzij de verkoper heeft de directeur tijd vrij om de boel draaiende te houden. Dankzij de kwaliteit van de lasser kan de verkoper wat bullshit-bingo-kaarten laten vullen en orders binnen slepen.

De lasser heeft geen stress als 'ie 's avonds naar huis gaat. De verkoper wel, want die moet targets halen. En de directeur... als 'ie echt goed is delegeert 'ie alles. Als 'ie niet goed is, of de toko draait niet lekker en er moet bezuinigd worden, dan moet 'ie zelf ook een hoop werk doen. Daar kan 'ie wakker van liggen. Dáár wordt 'ie voor betaald. Daarom krijgt 'ie een bonus als 't goed gaat. En als 't goed gaat met heel de tent, krijgt iedereen meer salaris en een riant pensioen. En hebben ze brood op de plank en nog altijd geen stress. En heel de economie is blij met al 't extra geld dat wij uitgeven en genereren.

Ik ben dat occupy geneuzel inmiddels wel zat. Ze komen met geen enkele oplossing of visie. Communisme is niet mijn ding. Gezond kapitalisme wel. Ongezond kapitalisme niet. Occupy is vooral bezig met veel blaten en weinig doen, want die lui hebben niets te doen. Daar kiezen ze zelf voor. Dat ze die keuze hebben is ook een rijkdom. Het werk en geld ligt nog altijd op straat. Zij ook.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jan 2012, 13:27

Vlaktax ben ik al jaren voorstander van. Maar dan wel ALL THE WAY.

Dus één belastingtarief voor alles. Niet alleen voor inkomen, maar ook voor betalingen. En dan niet alleen in NL, maar meteen in heel de EU, of desnoods wereldwijd. Gewoon lekker makkelijk en uitermate rigoureus.

Wij kiezen dan wie de pot met goud mag beheren en aan welke voorwaarden men moet voldoen om er iets uit te mogen halen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2012, 13:30

Sowieso zijn de salarissen bij dat soort bedrijven ook naar verantwoordelijkheid. Peter Voser van Shell zit op 10,5 miljoen per jaar? Hoor je Henk en Ingrid alweer denken, vandaar dat de benzineprijzen zo hoog zijn. Maar die lui houden een bedrijf draaiende met 275 miljard omzet, dat hoor je dan weer niet.

Inderdaad dat Occupy geneuzel, er zijn best een aantal issues waar ze tegen aan schoppen waarvan ik denk hebben ze wel een punt, maar aan aan de andere kant. Lees die verhalen van die Occupy lui in de USA, 100K in de schulden gaan zitten voor een studie als kunstschilder oid, dan vraag je er ook gewoon om. Als je bij die 1% wil dan moet je dat zelf doen en niet op iemand anders gaan zitten wachten.

Luco

Bericht door Luco » 18 jan 2012, 13:32

Dat is typisch he, lekker schoppen en klagen, maar niks doen om hun situatie te verbeteren.

HansD

Bericht door HansD » 18 jan 2012, 13:41

Dennis Cavallino schreef:In plaats van het zaniken en neuzelen over minimum en maximum salarissen is het veel interessanter om te kijken naar de waarde van de werkenden. Het kan zijn dat een lasser bij ons meer waard is dan de directeur, maar dankzij die directeur heeft de lasser werk. Dankzij de verkoper heeft de directeur tijd vrij om de boel draaiende te houden. Dankzij de kwaliteit van de lasser kan de verkoper wat bullshit-bingo-kaarten laten vullen en orders binnen slepen.

De lasser heeft geen stress als 'ie 's avonds naar huis gaat. De verkoper wel, want die moet targets halen. En de directeur... als 'ie echt goed is delegeert 'ie alles. Als 'ie niet goed is, of de toko draait niet lekker en er moet bezuinigd worden, dan moet 'ie zelf ook een hoop werk doen. Daar kan 'ie wakker van liggen. Dáár wordt 'ie voor betaald. Daarom krijgt 'ie een bonus als 't goed gaat. En als 't goed gaat met heel de tent, krijgt iedereen meer salaris en een riant pensioen. En hebben ze brood op de plank en nog altijd geen stress. En heel de economie is blij met al 't extra geld dat wij uitgeven en genereren.

Ik ben dat occupy geneuzel inmiddels wel zat. Ze komen met geen enkele oplossing of visie. Communisme is niet mijn ding. Gezond kapitalisme wel. Ongezond kapitalisme niet. Occupy is vooral bezig met veel blaten en weinig doen, want die lui hebben niets te doen. Daar kiezen ze zelf voor. Dat ze die keuze hebben is ook een rijkdom. Het werk en geld ligt nog altijd op straat. Zij ook.
Goede post.
Ik praat niet alleen over men eigen situatie Hans ik praat voor die honderdduizenden, tis maar dat je het weet...
bij deze dus
OK, dan weet ik het bij deze van die honderdduizenden. En nu? Uitkeringen omhoog? Salarissen omlaag? Een uitkering is ook niet bedoeld als vetpot maar als vangnet.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jan 2012, 14:18

ik heb het al helemaal niet over uitkeringen, ff verder denken Hans, niet zelf wat gaan invullen :wink:
gewoon de werkende mensen met bv een minimum of het zogenoemde meer lagere inkomen groepen, het verschil is te groot geworden en raakt het systeem in onbelans.

Plaats reactie