BMW E36 318iS daily racemobiel - in onderdelen tekoop
-
Re: BMW E36 318iS daily racemobiel
Erg mooie foto's!
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Vandaag nog wat kleine dingetjes gedaan aan het gebakje, waaronder de X-brace eronder gezet, en de hydraulische handrem gemonteerd!

Ik ben enorm benieuwd!!!!

Erg prettig ook dat ik nu de handremkabels en remschoenen enzo eraf kan slopen
Ik ben enorm benieuwd!!!!

Erg prettig ook dat ik nu de handremkabels en remschoenen enzo eraf kan slopen

-
Vette bak en mooie foto's.
Ik ga ook maar eens aan zo'n handrem beginnen lijkt me alleen erg lastig..
Ik ga ook maar eens aan zo'n handrem beginnen lijkt me alleen erg lastig..
-
Roy, valt best mee!
Ik heb ee complete leiding vervangen door een nieuwe maar dan met een hydro handrem ertussen
Ik heb ee complete leiding vervangen door een nieuwe maar dan met een hydro handrem ertussen

- ErikMartijn
Gaaf! Maar kom je nog wel door de APK met alleen een hydro handrem?
- MartijnGizmo
Voor de APK moet je de handrem kunnen blokkeren, of deze mechanisch of hydraulisch werkt maakt niet uit. Ik heb wel eens gelezen van iemand die er bij de APK een blokje tussen deed om hem te blokkeren, maar dan moet je wel een ruimdenkende keurmeester hebben volgens mij... 

-
Kijk nog evennaar de foto en je ziet een blokkeerinrichting, voor de APK! 

Laatst gewijzigd door siegerdehaan89 op 18 jan 2012, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Weer ontopic, mooi projectje Sieger 

- Robin Hartog
Potverdorie wat een gaaf ding zeg! Bij mij gaat het nu toch ook wel heel erg kriebelen..
Misschien een heel brutale vraag; maar wat kost het ombouwen van zo'n ding inclusief aanschaf etc., nou ongeveer? Als je de vraag al wilt beantwoorden; via PB mag ook nog.
Misschien een heel brutale vraag; maar wat kost het ombouwen van zo'n ding inclusief aanschaf etc., nou ongeveer? Als je de vraag al wilt beantwoorden; via PB mag ook nog.

- Ar
- Auto: Prius
Wel mooi om zoiets als daily te rijden.
- Niels
- Auto: Prius+
Op verzoek van TS opgeschoond...
- Petrolhead Tom
En we hebben weer een lekker leesbaar topic!
Dan ook maar weer on-topic reageren:
Echt super gaaf dit! Is hij niet te hardcore voor daily gebruik? Hoe houdt hij zich op langere afstanden?
Dan ook maar weer on-topic reageren:
Echt super gaaf dit! Is hij niet te hardcore voor daily gebruik? Hoe houdt hij zich op langere afstanden?
-
Bedankt allemaal!!
Inderdaad erg leuke daily, lekker speels. In welke mood je ook bent, het is altijd lekker rijden. Snaarstrak, driftend of gewoon schakellui rijden. Alles kan. Erg fijn. je kunt 30km/h in zijn 5 rijden en in een streep naar de 210...
Tja hardcore. Wat is hardcore? Hij is leeg ja. Maar er hangt nog altijd een hemeltje in, deurpanelen voor en achter, komen nog 2 nette vloerplaten in en de achterbak word afgedekt met een met stof bekleedde houten plaat (en afgekit). En er ligt een hoedenplank in. Je zit erg comfortabel door de goede stoel + gordels en het stuur is lekker dichtbij. Tja, tis geen 7 serie ofzo. Tis maar wat je gewend bent. Lekker spartaans zegmaar
Lange afstanden zijn prima te doen. Een alfa 147 TS doet ook 3500 tot 4000 toeren bij 120. Een clio 16v ook, dit ook. Toch haal ik MET GEMAK een verbruik van 1:10. Met luuk samen de terugweg continu 180 gereden, verbruik? 1:10!!
En als je gek wordt van de herrie doe je toch in-ears in met je favo muziek? Scheelt je weer een radio + speakers = gewicht
.
Robin, kom een keer proefrijden, doe een bod en schrijf hem op jouw naam! Ik had nog veel spul liggen van de 328i, heeft me dus vooral veel tijd gekost. Wat deze auto me heeft gekost... Tja euh. Ik doe alle bonnen HEEL snel in mijn map met bonnen en kijk er nooit meer in. Ik weet alleen dat ik elke maand weer te weinig heb om te sparen voor later
.

Inderdaad erg leuke daily, lekker speels. In welke mood je ook bent, het is altijd lekker rijden. Snaarstrak, driftend of gewoon schakellui rijden. Alles kan. Erg fijn. je kunt 30km/h in zijn 5 rijden en in een streep naar de 210...

Tja hardcore. Wat is hardcore? Hij is leeg ja. Maar er hangt nog altijd een hemeltje in, deurpanelen voor en achter, komen nog 2 nette vloerplaten in en de achterbak word afgedekt met een met stof bekleedde houten plaat (en afgekit). En er ligt een hoedenplank in. Je zit erg comfortabel door de goede stoel + gordels en het stuur is lekker dichtbij. Tja, tis geen 7 serie ofzo. Tis maar wat je gewend bent. Lekker spartaans zegmaar

En als je gek wordt van de herrie doe je toch in-ears in met je favo muziek? Scheelt je weer een radio + speakers = gewicht

Robin, kom een keer proefrijden, doe een bod en schrijf hem op jouw naam! Ik had nog veel spul liggen van de 328i, heeft me dus vooral veel tijd gekost. Wat deze auto me heeft gekost... Tja euh. Ik doe alle bonnen HEEL snel in mijn map met bonnen en kijk er nooit meer in. Ik weet alleen dat ik elke maand weer te weinig heb om te sparen voor later

- Robin Hartog
Haha duidelijk Sieger!
Ik moet bekennen dat ik hem echt gaaf vind. 

- michaelvg
Wat is hij gaaf geworden zeg! lijkt me toch ook wel leuk om zo radicaal rond te rijden haha!
De kleur doet het hem vooral!!
Veel
De kleur doet het hem vooral!!
Veel

-
Complete koppakkingset en nieuwe kopbouten zijn besteld, komen morgen/overmorgen binnen!
Das mooi, kan ik de motor weer opbouwen en wat andere kleine dingetjes doen wantde eerste geinteresseerde wilde al een afspraak maken.....! :l
*slik*
Ik dacht ik maak hem oranje. Ik ben vast ongeveer de enige die dat cool vind. issie klaar vind iedereen hem gaaf en wordie straks nog verkocht ook net alsie klaar is en alle reparatues/onderhoud/mods gedaan zijn lol.
Haha. Nouja we zien wel weer een Alfa Berlina 2 liter als daily kriebelt ookalweer een poosje....
Das mooi, kan ik de motor weer opbouwen en wat andere kleine dingetjes doen wantde eerste geinteresseerde wilde al een afspraak maken.....! :l
*slik*
Ik dacht ik maak hem oranje. Ik ben vast ongeveer de enige die dat cool vind. issie klaar vind iedereen hem gaaf en wordie straks nog verkocht ook net alsie klaar is en alle reparatues/onderhoud/mods gedaan zijn lol.
Haha. Nouja we zien wel weer een Alfa Berlina 2 liter als daily kriebelt ookalweer een poosje....
- Petrolhead Tom
Robin Hartog?
- Robin Hartog
It wasn't me!Petrolhead Tom schreef:Robin Hartog?

- Macboy
Heb ook al contact gehad met Sieger hierover... net zoals die groene paar jaar terug. Ben benieuwd of dit weer alleen "echt iets voor mij blijft" of daadwerkelijk iets voor mij zal zijn.
Wordt vervolgd
Wordt vervolgd
- Petrolhead Tom
Doen Macboy! Echt iets voor jou!
- Remmie
Gaaf Sieger!
Bij mij liep ie ook op de teller bij 210 in de toerenbegrenzer alleen ik heb het standaard diff er nog onder.
Nu met de andere chip nog niet op top gereden maar zal de top wel wat hoger liggen.
Erg leuke auto heb je er zo van gemaakt
Bij mij liep ie ook op de teller bij 210 in de toerenbegrenzer alleen ik heb het standaard diff er nog onder.
Nu met de andere chip nog niet op top gereden maar zal de top wel wat hoger liggen.
Erg leuke auto heb je er zo van gemaakt

-
Remco, thanks!
Met chip zal de auto misschien een keer 215 rijden ofzo, meer verwacht ik er niet van....
Nu ik gemiddeld 1:10 rijd ermee vind ik dit korte diff echt een uitkomst. Je bent echt snel omdat je lang kan doorhalen en je kunt enorm schakellui rijden.
De auto is een en al 'beleving' !!!!!
Als Ilija deze niet koopt hoeftie niet verder te zoeken naar een trackday auto wat mij betreft. Beginnende en ervaren rijder zal hier meer dan genoeg plezier van hebben!
Met chip zal de auto misschien een keer 215 rijden ofzo, meer verwacht ik er niet van....
Nu ik gemiddeld 1:10 rijd ermee vind ik dit korte diff echt een uitkomst. Je bent echt snel omdat je lang kan doorhalen en je kunt enorm schakellui rijden.
De auto is een en al 'beleving' !!!!!

Als Ilija deze niet koopt hoeftie niet verder te zoeken naar een trackday auto wat mij betreft. Beginnende en ervaren rijder zal hier meer dan genoeg plezier van hebben!
- Michel P
Jij bent van de natte dromen en droog neukenMacboy schreef:Heb ook al contact gehad met Sieger hierover... net zoals die groene paar jaar terug. Ben benieuwd of dit weer alleen "echt iets voor mij blijft" of daadwerkelijk iets voor mij zal zijn.
Wordt vervolgd

-
Nou ik kreeg me toch een coole auto aangeboden.....
Ik word echt gek nu.
Mja, als iemand hem wil overnemen mag dat. Ga ik weer in een enorm gave sjieke karakter auto rijden.
Ik word echt gek nu.
Mja, als iemand hem wil overnemen mag dat. Ga ik weer in een enorm gave sjieke karakter auto rijden.

-
+1000000.siegerdehaan89 schreef:Remco, thanks!
De auto is een en al 'beleving' !!!!!![]()
318is it is!