D-F Heuvelklim [animo check]
-
D-F Heuvelklim [animo check]
Wie van de heren rijders heeft zin in een heuvelklim georganiseerd voor en door D-F?
Het idee komt voort uit de ervaring die Peter en ik vorig jaar hebben opgedaan in Teuven. Met name omdat men daar met weinig middelen en poeha een leuke klim voor een 40-tal deelnemers wist te organiseren, die qua sfeer top was, wil ik de mensen die er intresse in hebben vragen zich hieronder even te melden.
Let op; het gaat om een animo check dus aub geen discussie over het inhoudelijke gedeelte. Als we niet aan ±35 mensen komen die echt mee willen rijden heeft dat geen zin. Wat wel belangrijk is, is dat je post als je serieuze intresse hebt, en waar het parcours en organisatie volgens jou dan aan moeten voldoen om het een geslaagde dag te maken.
Het idee komt voort uit de ervaring die Peter en ik vorig jaar hebben opgedaan in Teuven. Met name omdat men daar met weinig middelen en poeha een leuke klim voor een 40-tal deelnemers wist te organiseren, die qua sfeer top was, wil ik de mensen die er intresse in hebben vragen zich hieronder even te melden.
Let op; het gaat om een animo check dus aub geen discussie over het inhoudelijke gedeelte. Als we niet aan ±35 mensen komen die echt mee willen rijden heeft dat geen zin. Wat wel belangrijk is, is dat je post als je serieuze intresse hebt, en waar het parcours en organisatie volgens jou dan aan moeten voldoen om het een geslaagde dag te maken.
- Peter Tunissen
Ja, ik doe ook weer mee uiteraard!
Voor de mensen die twijfelen: een heuvelklim is echt met niks te vergelijken.
Extreem heftig om over smalle hobbelige weggetjes zo hard mogelijk naar boven te knallen!
Als je denkt dat de Ring heftig is moet je dit echt eens meemaken, dat is een biljartlaken vergeleken met zo'n klimparcours.
Dan zitten we dus al aan drie, gaat de goeie kant op, nog maar 27 belangstellenden nodig.
Voor de mensen die twijfelen: een heuvelklim is echt met niks te vergelijken.
Extreem heftig om over smalle hobbelige weggetjes zo hard mogelijk naar boven te knallen!
Als je denkt dat de Ring heftig is moet je dit echt eens meemaken, dat is een biljartlaken vergeleken met zo'n klimparcours.
Dan zitten we dus al aan drie, gaat de goeie kant op, nog maar 27 belangstellenden nodig.

- Prins Claus †
- Auto: BMW 118iA
Wellicht dat een voorbeeldje wat meer motiveert: http://www.daxrush.com/mov/Teuven_05.wmv
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
-
Ja, leuk filmpje Sander! En wat gingen de pa en zoon Bergsteijn van kiet met die Opels. Leuk om terug te zien allemaal, ik zit er zelf ook nog tussen. 
[edit]
Om het animo een handje te helpen een kleine sfeerimpressie van Teuven 2005.
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200519.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200518.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... k20057.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200514.jpg[/img]

[edit]
Om het animo een handje te helpen een kleine sfeerimpressie van Teuven 2005.
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200519.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200518.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... k20057.jpg[/img]
[img:533:400]http://members.lycos.nl/fauquemont/imag ... 200514.jpg[/img]
-
Dan ben je welkom natuurlijk!
Vanuit D-F is het animo niet erg groot, we staan nu op 5 rijders. Ik had eigenlijk op een grotere respons gehoopt. 5 rijders is natuurlijk niet genoeg voor een klim dus zal ik binnenkort de organisatie van Teuven bellen om te vragen of er al wat bekend is over de klim van dit jaar.
Vanuit D-F is het animo niet erg groot, we staan nu op 5 rijders. Ik had eigenlijk op een grotere respons gehoopt. 5 rijders is natuurlijk niet genoeg voor een klim dus zal ik binnenkort de organisatie van Teuven bellen om te vragen of er al wat bekend is over de klim van dit jaar.
- Nero_Serpente
- Peter Tunissen
Teuven is eind augustus, begin september geloof ik.
Als we hier 30 man bij elkaar zouden kunnen krijgen kan het ook een andere periode worden uiteraard.
Kenteken hoeft in principe niet, alleen rijden de auto's na de klim terug naar het beginpunt over de openbare weg (en gewoon door het verkeer en zo).
Voor auto's zonder kenteken is wel iets te regelen (mochten er in Teuven twee op een erf bij de start parkeren en die hoefden dus niet steeds terug over de openbare weg), maar het is handiger als je auto wel een kenteken heeft.
Als we hier 30 man bij elkaar zouden kunnen krijgen kan het ook een andere periode worden uiteraard.
Kenteken hoeft in principe niet, alleen rijden de auto's na de klim terug naar het beginpunt over de openbare weg (en gewoon door het verkeer en zo).
Voor auto's zonder kenteken is wel iets te regelen (mochten er in Teuven twee op een erf bij de start parkeren en die hoefden dus niet steeds terug over de openbare weg), maar het is handiger als je auto wel een kenteken heeft.
- Prins Claus †
- Dennis Cavallino
-
- Prins Claus †
- Prins Claus †
Nou niet zo zeer in Teuven, maar elders daar in de buurt. Opeens een heel stuk slecht asfalt waar je wielophanging het even zwaar te verduren krijgt. Even later ligt er opeens weer helemaal nieuw asfalt.
Verder wel heel leuk toeren daar. Wellicht iets voor: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=109
Stukje Vaals/Vijlen/Epen erbij en klaar is klara...
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH

Stukje Vaals/Vijlen/Epen erbij en klaar is klara...

M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- Leen
- Ruud Bosch
Ik doe graag mee met een DF-heuvelklim, daar wil ik best andere dingen voor opzij zetten.Tom Haex schreef: Vanuit D-F is het animo niet erg groot, we staan nu op 5 rijders. Ik had eigenlijk op een grotere respons gehoopt. 5 rijders is natuurlijk niet genoeg voor een klim dus zal ik binnenkort de organisatie van Teuven bellen om te vragen of er al wat bekend is over de klim van dit jaar.
Helaas is Teuven voor mij een no-go, omdat die hk al jaren in hetzelfde weekend als de SLS is, en dat is een van *de* rallies van het seizoen.
- Jeroen Watermulder
Ja, zeker interesse vanaf deze zijde.
Geef eens wat meer info trouwens Tom.
Waar moet ik aan denken? Mag ik op slicks? Als en plek en parcours bekent is, mag je dan ook verkennen? Wat zijn de mogelijke kosten? Aan hoeveel rijtijd kom je op zo’n dag? Is het e.e.a. afhankelijk van het weer?
Er zijn vast wel gegevens die vooraf bekent kunnen zijn en zodoende minder aarzelende mensen en zodoende dus eerder aan die benodigde 30 man.
Geef eens wat meer info trouwens Tom.
Waar moet ik aan denken? Mag ik op slicks? Als en plek en parcours bekent is, mag je dan ook verkennen? Wat zijn de mogelijke kosten? Aan hoeveel rijtijd kom je op zo’n dag? Is het e.e.a. afhankelijk van het weer?
Er zijn vast wel gegevens die vooraf bekent kunnen zijn en zodoende minder aarzelende mensen en zodoende dus eerder aan die benodigde 30 man.
-
Vooralsnog hebben we zelf geen heuvelklim dus moet ik uitgaan van de klim georganiseerd in Teuven (dit jaar op 27 augustus). Als Sander en ik een klim gaan organiseren zal dat volgens het voorbeeld van Teuven zijn. De info hieronder is van de klim van 2005 ,er kunnedus dingen veranderen voor 2006.
Info over de heuvelklim;
- Maximaal 40 deelnemers.
- Slicks en semislicks zijn toegestaan.
- Helm verplicht.
- 7 runs waarvan 6 getimed, snelste run telt.
- Parcoursverkenning mag, (is openbare weg) maar graag rekening houden met de omwonenden.
- Parcours is 1800mtr lang en telt 7 bochten waarvan 1 hairpin.
- inschrijfgeld (2005) 125€, inclusief Italiaans buffet, 2 consumpties, 1 rallyschild en 2 toegangsstickers (worden per post opgestuurd).
- Locatie is het dorpje Teuven onder Slenaken (±15km van Maastricht).
- Dichtsbijzijnde tankstation is ±10 km rijden. Jerrycan benzine meenemen is een goed idee.
- 9:00 uiterlijke aankomsttijd, 9:30 rijdersbriefing, 9:45 start 1e groep. Ondertussen buffet van 12:00 tot 14:30, laatste start is 17:00.
- Baanmarshalls zijn aanwezig.
- Geen geluidsrestricties. (wél omwonenden, niet te luidruchtig verkennen dus)
Ik weet vrijwel zeker te zeggen dat het niet weer-afhankelijk is, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Ik hoor/lees het graag als er nog vragen zijn, zoals eerder gepost willen we bij onvoldoende animo in Teuven meedoen. Indien we een eigen klim kunnen organiseren zullen Sander en ik daarvoor aan het werk gaan.
Info over de heuvelklim;
- Maximaal 40 deelnemers.
- Slicks en semislicks zijn toegestaan.
- Helm verplicht.
- 7 runs waarvan 6 getimed, snelste run telt.
- Parcoursverkenning mag, (is openbare weg) maar graag rekening houden met de omwonenden.
- Parcours is 1800mtr lang en telt 7 bochten waarvan 1 hairpin.
- inschrijfgeld (2005) 125€, inclusief Italiaans buffet, 2 consumpties, 1 rallyschild en 2 toegangsstickers (worden per post opgestuurd).
- Locatie is het dorpje Teuven onder Slenaken (±15km van Maastricht).
- Dichtsbijzijnde tankstation is ±10 km rijden. Jerrycan benzine meenemen is een goed idee.
- 9:00 uiterlijke aankomsttijd, 9:30 rijdersbriefing, 9:45 start 1e groep. Ondertussen buffet van 12:00 tot 14:30, laatste start is 17:00.
- Baanmarshalls zijn aanwezig.
- Geen geluidsrestricties. (wél omwonenden, niet te luidruchtig verkennen dus)
Ik weet vrijwel zeker te zeggen dat het niet weer-afhankelijk is, maar dat durf ik niet 100% zeker te zeggen.
Ik hoor/lees het graag als er nog vragen zijn, zoals eerder gepost willen we bij onvoldoende animo in Teuven meedoen. Indien we een eigen klim kunnen organiseren zullen Sander en ik daarvoor aan het werk gaan.
- Prins Claus †
Tom Haex schreef:Ik hoor/lees het graag als er nog vragen zijn, zoals eerder gepost willen we bij onvoldoende animo in Teuven meedoen. Indien we een eigen klim kunnen organiseren zullen Sander en ik daarvoor aan het werk gaan.
Op dit moment hebben we zo'n 9 à 11 potentiële deelnemers voor een eigen klim:Tom Haex schreef:Als we niet aan ±35 mensen komen die echt mee willen rijden heeft dat geen zin.
1. Tom Haex
2. Mathieu
3. Peter Tunissen
4. Dick Hoekendijk
5. Leen
6. Andre
7. Nero Serpente
8. Toes (?)
9. Dennis Cavallino (?)
10. Ruud Bosch
11. Jeroen Watermulder
M.vr.gr.,
Sander AKA ZKH
- Peter Tunissen
Ja, maar 30 deelnemers was de inzet van Teuven, dat hoeft natuurlijk niet.
Als we 15 mensen zo gek krijgen dat die 2x zoveel willen betalen voor 14-16 runs op zo'n dag, dan zijn we al een heel eind op weg.
Ik vond zelf eerlijk gezegd die 7 runs ook wel erg weinig, misschien wel ok als je vantevoren al verkend had, maar als je opeens op een volslagen onbekend weggetje losgelaten wordt, dan duurt het wel even voordat je de bochten allemaal kent (al zijn het er maar zeven of acht), dan moet je de hobbels en stukken kant die je wel of niet kunt afsnijden proberen in te schatten en dan is de dag al weer voorbij.
Volgende hoofdpijn-punt bij een 'eigen' klim worden dan trouwens de toeschouwers, want ik vond dat in Teuven echt niet lekker geregeld.
Dat ze vlak langs de weg staan, ok, da's hun eigen risico en ze kunnen opzij springen mocht het nodig zijn, maar dat er mensen gewoon over de weg lopen terwijl je dan aan komt rijden met 80km/hu en niet eens van de weg af gaan onder het mom de ideale lijn is toch aan de andere kant van de weg (ja, heel fijn, maar daar zijn ook kuilen waar je een compleet rugby elftal in zou kunnen begraven en dus zou ik graag eerst even aanremmen op het stukje asfalt waar jouw tenen nou gebruik van maken), tsja, da's niet heel ideaal zeg maar.
Als we 15 mensen zo gek krijgen dat die 2x zoveel willen betalen voor 14-16 runs op zo'n dag, dan zijn we al een heel eind op weg.
Ik vond zelf eerlijk gezegd die 7 runs ook wel erg weinig, misschien wel ok als je vantevoren al verkend had, maar als je opeens op een volslagen onbekend weggetje losgelaten wordt, dan duurt het wel even voordat je de bochten allemaal kent (al zijn het er maar zeven of acht), dan moet je de hobbels en stukken kant die je wel of niet kunt afsnijden proberen in te schatten en dan is de dag al weer voorbij.
Volgende hoofdpijn-punt bij een 'eigen' klim worden dan trouwens de toeschouwers, want ik vond dat in Teuven echt niet lekker geregeld.
Dat ze vlak langs de weg staan, ok, da's hun eigen risico en ze kunnen opzij springen mocht het nodig zijn, maar dat er mensen gewoon over de weg lopen terwijl je dan aan komt rijden met 80km/hu en niet eens van de weg af gaan onder het mom de ideale lijn is toch aan de andere kant van de weg (ja, heel fijn, maar daar zijn ook kuilen waar je een compleet rugby elftal in zou kunnen begraven en dus zou ik graag eerst even aanremmen op het stukje asfalt waar jouw tenen nou gebruik van maken), tsja, da's niet heel ideaal zeg maar.