Volgens mij was de oer M toch gewoon een hooligan, niks cruiser.markk schreef:Leen schreef:na een week ( 1300 km ) even de balans opgemaakt ,
voor de vroege korte binnendoor woon/werk weggetjes > super geschikt en een echte hooligan > 10+
vandaag echter 300 saaie snelweg km's gemaakt en daarin is hij toch wel echt de mindere in dan m'n oude e90m3 , open deur natuurlijk , maar die motordreun bij ca 140 is natuurlijk een misser van de eerste orde , begrijp het ook niet zo goed want stationair hoor je hem amper , moet ergens een vreemde resonantie zitten bij bepaald toerental . hoop dat die resonantie weg is als er een akrapovic onder komt . ( misschien wel luider maar als die resonantiedreun maar weg is )
De individual high-end audio in de e90M3 klonk wel 2 klassen beter als het harman kardon setje van de 1M da's wel jammer .
verder is het verbruik in mijn geval nagenoeg het zelfde . (1 op 7,5 tegenover 1 op 7,8 voor de 1M )
Spijt ? nee zeker niet , maar de e90m3 DCT was eigenlijk 2 auto's ineen ( super limo automaat enerzijds en nerveuze race v8 hooligan anderzijds ) en de 1M is alleen maar een (weliswaar Betere) Hooligan .
met recht een (kleine) fun-car.
Grappig om te lezen en m.i. een bevestiging dat BMW zijn ///M waarden heeft verkwanselt. M.i. draaien ///M auto's (buiten M1 en e30 M3) nou juist om wat je beschrijft van de e90 M3. Een goede mix/balans tussen sportauto/hooligan en GT/comfort. 2 gezichten. En die mix maakt(e) M Gmbh geweldig met de verschillende M3's na de e30, de verschillende M5's, etc. Hooligans zijn er genoeg en comfortridders/GT's ook maar in de mix is (was ?) M Gmbh heer en meester.
Mark.
Als je wilt cruisen koop je gewoon een a8 of een 7 serie,
