ik lees al geruime tijd mee op het forum en ben al twee keer naar een DF-trackday geweest, dus ik vond het hoog tijd om mij eens voor te stellen.
Mijn naam is Laurens Molenkamp, ben 40 jaar en ondernemer van beroep. Samen met een compagnon heb ik een adviesbureau dat bedrijven helpt bij onderhoudsmanagement (LAMA consultancy). Ik ben gelukkig getrouwd, heb drie kinderen en woon in de schitterende Achterhoek.
Auto's zijn al zeer lang mijn passie. Dit is begonnen met een Seat Fura (wie kent hem nog deze Fiat 127 kloon?). Daarna diverse oude/kleine/goedkope auto's gehad zoals VW Polo, Opel Kadett en een Peugeot 205d. In die tijd nog een gare Porsche 924 gehad, reed goed, maar de restauratie bleek toch een brug te ver.
Doordat ik veel voor mijn werk op pad moest als consultant diverse auto's van de zaak gehad: Citroen Xsara, Alfa 156, Megane Cabrio, twee Ford Mondeo's en BMW e91 320dA. Omdat deze auto's wel lekker zijn voor kilometers maken, maar niet voor driving-fun zorgen heb ik er toen een Peugeot 205 GTI bijgekocht die steeds meer richting trackday auto ging (oa stoelen, rolkooi etc), deze is inmiddels verkocht.
Momenteel heb ik (samen met met vrouw) de volgende auto's:
- Volvo XC90
rijdt mijn vrouw voornamelijk in. Erg groot en handig om met veel mensen op pad te gaan!
- BMW e93 330dA
mijn zakelijk auto. Dit bevalt erg goed. Lekkere stuurauto met genoeg power en heerlijk met dak open te rijden. Laatste stuk naar huis (20 min) via binnenwegen met het dak open: kom je weer helemaal fris thuis na een dag werken. Gebruik deze ivm bijtelling alleen zakelijk.
- BMW e46 328i
vervanger van de 205 gti. Ben nu bezig achterstallig onderhoud weg te werken en nieuw onderstel en wielen/banden te geven. Wordt wel geschikt gemaakt voor af-en-toe een trackday, maar niet hardcore met rolkooi, leegmaken ed. Hierdoor kan ik hem vaker gebruiken als ik bijv. met de kids ergens naar toe ga!
- Peugeot 106 Rally: Wordt nauwelijks nog gebruikt. Staat op de nominatie om verkocht te worden.
Als je het zo op een rijtje zet, best wel een leuk wagenparkje......
De foto's zijn beperkt tot de e46:
Andere foto's volgens nog.