Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 10 jan 2012, 17:27

Maar het is vrij naief om te denken dat daar geen sprake van is bij het alternatief (republiek). Ja, een president zal bij falen niet herkozen worden maar in de periode dat iemand aan de macht is heb je er als volk ook niks over te zeggen (voorbeelden genoeg waarbij ik niet wil ruilen). Er is altijd iemand met veel macht die een vinger in de pap heeft bij alles onder hem/haar. Kwestie van accepteren. Of het complete volk moet in opstand komen zoals we het afgelopen jaar hebben gezien in wat landen, maar dat zal hier niet snel gebeuren (en is ook totaal geen reden toe).

Ik zie het probleem niet bij ons koningshuis en misbruik van macht, ze vertegenwoordigen ons als land (doen ze prima) en verder zie ik vrij weinig bemoeienis. Dat zal er ongetwijfeld wel zijn maar niets zorgwekkends.
Of het hele Wilders verhaal moet echt uit de hand lopen. Heb wat gemengde gevoelens over Wilders, enerzijds vind ik z'n rechtse ideeen prima (al vind ik z'n uitspraken veel minder doordacht dan Fortuyn) maar hij kan ook idioot uit de hoek komen. Hitler kwam op soortgelijke manier aan de macht. Daar zullen we wel wat van geleerd hebben maar als Wilders ook extremer zou worden vind ik het prima als een koningshuis ingrijpt. Machtsmisbruik of niet.
(en dat zeg ik terwijl ik slecht tegen 'gezag' kan, vind vrijheid in alles erg belangrijk..)
Maar zal dus meer een kwetsie van vertrouwen zijn gok ik.

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 18:00

HansD schreef:Waarschijnlijk. Dat je het niet vaak met me eens bent weet ik maar om dan op zo'n manier te reageren lijkt me niet bevorderlijk voor een draadje.

Dus doe nog maar een keer je best om je mening over de standpunten van andere partijen te posten die je zelf ter sprake hebt gebracht en dan lees ik het vanavond of morgen wel.
Voor jou mijn best doen? :lollerdelol:

Blijkbaar heb je echt een heel slecht geheugen.....of gewoon een plaat voor je kop......de laatste optie lijkt me waarschijnlijker.....

Dus om dit draadje verder niet te bevuilen....stop gewoon lekker om op mij te reageren......want misschien is het je niet opgevallen.....maar ik negeer je al maanden HansD.
:goodnight:

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 18:07

verder zie ik vrij weinig bemoeienis
Een paar honderd jaar heerschappij heeft wel geleerd hoe ze zich kunnen bemoeien zonder dat je het als bemoeienis ziet. Jij en ik iig niet, daarvoor zijn we te klootjesvolkerig voor..

Maar wat dacht je van het feit dat Trix sinds de koningin is -tig kabinetten voorbij heeft ziet vorobij komen.. alle die ministers/ en Mpresididenten die als knipmessen op audientie bij haar komen. Ja majesteit, nee majesteit.. doe ik majesteit. De vinger die in de verschillende bordjes pap zitten is echt een hele dikke vinger. Te dik.

Wat het koningshuis in NL aan staatsuitkeringen opstrijkt elk jaar.. daar leven ongeveer 10 dictators royal van in een corrupt Afrikaans land. Maar bij ons gaat het gelukkig er wel eerlijk aan toe :bag:

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 18:08

Robin schreef:Ik dacht dat Wilders daar 't extreemst mee is?
Anyway, ik stem niet op 'n bepaalde partij omtrent hun stanpunten tov het koningshuis. Het is natuurlijk groter dan dat. Maar dan nóg mag ik me wel eens achter de oren krabben over/irriteren aan ons koningshuis, net als Rico bij tijd en wijle, nietwaar. Net als dat ik dat doe bij Rutte(waar ik altijd op stemde), Zalm, Wilders, CDA en vaak nog meer bij andere meer sociaal voeldende(yeah right) partijen. :tooth:
Kijk eens naar de oude partij programma's van de SP, daarmee vergeleken is Wilders een doetje.
Jarenlang is de SP zwaar ANTI tegen de monarchie geweest, dat punt had ook altijd een prominente plaats op hun verkiezingsprogramma. Toen uit onderzoek bleek dat juist dat ANTI standpunt voor veel mensen een hekel punt was hebben ze het (+/- rond 2005/2006) helemaal afgezwakt en mocht onze koningin gewoon blijven.

En ik denk zelf dat de uitspraken van Wilders over het koningshuis, de macht van de koningin etc. de PVV meer schaden dat goed doen.

Edit: Hier een linkje naar dat verhaal over de SP
http://sptransparant.blogsome.com/2008/ ... alk-zwalk/
Laatst gewijzigd door Elise op 10 jan 2012, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 18:12

RVV schreef:Wat het koningshuis in NL aan staatsuitkeringen opstrijkt elk jaar.. daar leven ongeveer 10 dictators royal van in een corrupt Afrikaans land. Maar bij ons gaat het gelukkig er wel eerlijk aan toe :bag:
Denk je dat het alleen maar geld kost, of zou het ook nog wat opleveren?
Wat denk je van die staatsbezoeken? Alleen een kostenpost?

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 18:15

RVV schreef:
verder zie ik vrij weinig bemoeienis
Een paar honderd jaar heerschappij heeft wel geleerd hoe ze zich kunnen bemoeien zonder dat je het als bemoeienis ziet. Jij en ik iig niet, daarvoor zijn we te klootjesvolkerig voor..

Maar wat dacht je van het feit dat Trix sinds de koningin is -tig kabinetten voorbij heeft ziet vorobij komen.. alle die ministers/ en Mpresididenten die als knipmessen op audientie bij haar komen. Ja majesteit, nee majesteit.. doe ik majesteit. De vinger die in de verschillende bordjes pap zitten is echt een hele dikke vinger. Te dik.

Wat het koningshuis in NL aan staatsuitkeringen opstrijkt elk jaar.. daar leven ongeveer 10 dictators royal van in een corrupt Afrikaans land. Maar bij ons gaat het gelukkig er wel eerlijk aan toe :bag:
Allemaal aannames die nergens op gebaseerd zijn.
Discussie over kosten is al tig keer geweest, President is vele malen duurder.

Overigens is df ook een dictatuur :shithappens:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 jan 2012, 19:26

Stukkie van Afshin. Kan ik me wel in vinden.
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... ocatie.htm

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2012, 19:46

RVV schreef: Een paar honderd jaar heerschappij heeft wel geleerd hoe ze zich kunnen bemoeien zonder dat je het als bemoeienis ziet. Jij en ik iig niet, daarvoor zijn we te klootjesvolkerig voor..
Dat ze veel macht heeft klopt (we leven in een monarchie) maar je roept dat ze het misbruikt. Nu denk ik best dat er internationaal wat smerige spelletjes gespeeld worden met macht, economisch verkeer en grondstoffen waarbij andere landen onder druk gezet worden (in het bedrijfsleven niet anders natuurlijk), maar ik bedoel waarbij ze ons als volk benadeeld.
Maar al die kabinetten zijn toch democratisch besloten door het volk? Zij heeft uiteindelijk voor het zeggen hoe dat kabinet eruit ziet, maar zover ik weet heeft ze haar macht daar nooit misbruikt. Anders zat Wilders ook niet in Den Haag.
Zie de post van Luco...

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 20:22

Vooropgesteld dat ik persoonlijk liever een koningshuis heb dan een president. En dat een president ook genoeg geld kost.. is het wel zo dat het een keuze moet zijn van het volk. Die keuze is er niet. Ja er worden wel eens wat onderzoekjes links en rechts gedaan, maar dat zijn statistieken en die zijn nog erger dan leugens.

Om aan te duiden hoeveel macht het koningshuis heeft.. ze zullen zelf nooit hun eigen positie binnen onze rechtsstaat ter discussie stellen. Nooit zullen ze het volk danwel dmv de politiek voor de keus stellen; wel of geen koningshuis. Het is zo'n machtig instituut geworden dat het zichzelf in stand kan blijven houden. Daar gebruikt het koningshuis zijn eigen macht voor. Is dat wel of geen misbruik? Zeg het maar.

Oja over die staatsbezoeken gesproken... de handelsdelegatie die bij de gratie van.. mag meereizen.. heeft nog steeds geen contract afgesloten :bag:

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2012, 20:28

RVV schreef: Om aan te duiden hoeveel macht het koningshuis heeft.. ze zullen zelf nooit hun eigen positie binnen onze rechtsstaat ter discussie stellen.
Nee dat is een beetje als een directeur van een bedrijf die aan z'n personeel vraagt of ie wel of niet moet blijven :lol:
Dat hoef je niet ter discussie te stellen.
Personeel dat liever wat anders heeft is vrij om te vertrekken.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 20:34

RVV schreef:Vooropgesteld dat ik persoonlijk liever een koningshuis heb dan een president. En dat een president ook genoeg geld kost.. is het wel zo dat het een keuze moet zijn van het volk. Die keuze is er niet. Ja er worden wel eens wat onderzoekjes links en rechts gedaan, maar dat zijn statistieken en die zijn nog erger dan leugens.

Om aan te duiden hoeveel macht het koningshuis heeft.. ze zullen zelf nooit hun eigen positie binnen onze rechtsstaat ter discussie stellen. Nooit zullen ze het volk danwel dmv de politiek voor de keus stellen; wel of geen koningshuis. Het is zo'n machtig instituut geworden dat het zichzelf in stand kan blijven houden. Daar gebruikt het koningshuis zijn eigen macht voor. Is dat wel of geen misbruik? Zeg het maar.

Oja over die staatsbezoeken gesproken... de handelsdelegatie die bij de gratie van.. mag meereizen.. heeft nog steeds geen contract afgesloten :bag:
Zie antwoord Tom, jij stelt je positie hier toch ook niet ter discussie?

Jij doet ook onderzoekjes waarbij bmw altijd als beste uit de bus komt, allemaal leugens dus.

Die handelsdelegatie was net nog op het nieuws en er waren al weer deuren open gegaan die normaal gesloten bleven, dus wel degelijk kansen, maar bij jouw moet elke kans binnen 1 dag raak zijn?
Dan snap ik niet dat je nog werkt, want als je jouw nu zo hoort ben je bij elke kans/poging gelijk binnen.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 20:45

Jij doet ook onderzoekjes waarbij bmw altijd als beste uit de bus komt, allemaal leugens dus.
Ik heb nog nooit een onderzoek gedaan waarbij BMW als beste uit de bus komt. Sterker nog ik heb überhaupt nog nooit zo'n onderzoek gedaan.

Tom er is een wezenlijk verschil tussen zo'n directeur en het koningshuis. Dat hoef ik verder niet uit te leggen :wink:

En Luco je hoeft dit topic niet te ge(mis)bruiken om persoonlijk te worden richting mij, is nergens voor nodig :wink:

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 20:50

Leg mij eens uit waar ik persoonlijk ben dan?

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2012, 20:56

:sealed:

HansD

Bericht door HansD » 10 jan 2012, 23:33

Dus om dit draadje verder niet te bevuilen....stop gewoon lekker om op mij te reageren......want misschien is het je niet opgevallen.....maar ik negeer je al maanden HansD.
Ach gut :'( :tong: .

Het was me idd niet opgevallen, zegt dat genoeg? Waarom dan ineens wel reageren met alleen een smiley? Kom op jongen, je kunt het volhouden als je maar wilt :D . Succes!!

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jan 2012, 08:23

smiley schreef:Stukkie van Afshin. Kan ik me wel in vinden.
+1

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 11 jan 2012, 09:12

Michel P schreef:
+1
Goed verhaal....als denk ik dat men de macht van onze Koningin onderschat!

stukkie txt erbij http://www.vrijspreker.nl/wp/2007/06/ho ... -koningin/

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jan 2012, 09:46

duifjes.com schreef:
Michel P schreef:
+1
Goed verhaal....als denk ik dat men de macht van onze Koningin onderschat!

stukkie txt erbij http://www.vrijspreker.nl/wp/2007/06/ho ... -koningin/
Tja ik denk wel dat het 'case closed' is als ik dit weer zo lees.

Neemt niet weg dat ze mij niet in de weg zit hoor.

Maar bijv. tegen mensen(niet hier op dit forum , maar in 't algemeen) die het afzeiken van zogenaamde grootverdieners/koppen boven het maaiveld afhakken/semikapitalisten afblaffen als 'hobby'zien, veelal door misgunning, zou ik zeggen: Kijk eens naar 't koningshuis en zeg 't dan nog eens.... :D

350 Z

Bericht door 350 Z » 11 jan 2012, 13:03

Zoek de verschillen 1963 vs 2012.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

delanom5

Bericht door delanom5 » 11 jan 2012, 13:35

:wtf: :wtf:
Laatst gewijzigd door delanom5 op 11 jan 2012, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

delanom5

Bericht door delanom5 » 11 jan 2012, 13:35

toen ik 1,83 cent per liter euro 98 vanmorgen aftikte moest ik ff 2 keer nadenken!

Robin

Bericht door Robin » 11 jan 2012, 15:01

350 Z schreef:Zoek de verschillen 1963 vs 2012.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik zag alleen maar kruisjes bij die bovenste drie foto's. Maar heb ze even opgezocht:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1926591 ... oskee.html

:hmmm: Dan lijkt 't mij dat we 'n beetje terug in de tijd gaan met de kledingvoorschriften van een vrouw anno 2012?

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jan 2012, 15:30

delanom5 schreef:toen ik 1,83 cent per liter euro 98 vanmorgen aftikte moest ik ff 2 keer nadenken!
WTF zo duur al?

Snipe

Bericht door Snipe » 12 jan 2012, 15:06

Ik moest lachen:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/12/kon ... hoofddoek/
De koningin werd door journalisten gevraagd werd of ze verrast was door de ophef. Waar moet ik me tegenwoordig nog door laten verrassen, zei Beatrix met een zucht.

Robin

Bericht door Robin » 12 jan 2012, 15:11

Daarnaast waren haar handen bedekt met zwarte handschoenen.
Misschien had ze wel eczeem, kan maar zo! :D

Plaats reactie