Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 10:53

Goh, vreemd want dat willen we wel van de mensen die hier komen wonen, dat ze zich aanpassen en gedragen naar ONZE normen en waarden.
Een staatsbezoek is wel even van een andere orde dan je definitief vestigen in een ander land. In dat kader het normaal vinden dat ons symbool van vrijheid en onafhankelijkheid elders zich in halve burka's moet gaan hijsen is wel erg kortzichtig.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 10:57

Wat ik me ook zit af te vragen :hmmm: Wilde de Iman van de Moskee. Trix en Maxima wel een handje schudden? Typisch dat je DAAR dan weer niets over leest of hoort.. zou ook een mediarel van de eerste orde worden..

Zo zie je maar weer hoe selectief met het naar buiten brengen van zo'n zogenaamd staatsbezoek wordt omgegaan.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 10:59

Tuurlijk Rico, allemaal een grote samenzwering van de Linkse kerk tegen het volk :TV kijken:

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 11:33

Eerder een bewuste keuze van ons zogenaamd onafhankelijk koningshuis om in het zadel te blijven zitten. Die waaien met alle winden mee zolang die winden maar ten faveure van het koningshuis blijven waaien.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 11:36

Tuurlijk :bag:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jan 2012, 12:02

RVV schreef:
Goh, vreemd want dat willen we wel van de mensen die hier komen wonen, dat ze zich aanpassen en gedragen naar ONZE normen en waarden.
Een staatsbezoek is wel even van een andere orde dan je definitief vestigen in een ander land. In dat kader het normaal vinden dat ons symbool van vrijheid en onafhankelijkheid elders zich in halve burka's moet gaan hijsen is wel erg kortzichtig.
Idd vestigen is wat anders wellicht had ik dat beter moeten formulieren....

Kortzichtig....het is meer respect tonen van elkaars gebruiken....niets meer niets minder....jij zou het ook prettig vinden als mensen die bij jou op bezoek zijn zich inleven in jou gebruiken.....

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2012, 12:03

Ik zie nu via het 'grappige plaatjes en filmpjes' draadje via JP en romo dat LuckyTV/DWDD uit de lucht is?

Daarin werd een Beatrix/PWA 'naakt'getoond(montagefoto's). Toen ik 't filmpje zag dacht ik ook: Moet dat nou? Maar ok. Maar nu 't 'gecensureerd'is, vind ik dat ook teveel van het goede in dit tolerante land.

Iedereen is gelijk, behalve de leden van 't koninklijk huis. Ik snap 'm . (Animal Farm)

Door de decennia/eeuwen heen hebben ze zich ook altijd zeer gepast gedragen. Geen smetje op hun blazoen. :kikker:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 jan 2012, 12:11

En dan lees je dit weer. Ja ze verdiende TEVEEL(aldus d'r ondergeschikten) , ze is lid van de VVD(en niet van 'n linkse partij natuurlijk) en ze reed 'n nieuwe MERCEDES. Dat ze de sfeer verziekte (aldus die stumpers onder haar) kon er mooi bij om d'r de laan uit te sturen. Kop & maaiveld. Pot & ketel.

Maar she'll be back. :kikker:
http://www.nu.nl/binnenland/2711589/alb ... j-coa.html

En 't koningshuis krampachtig op handen blijven dragen, welkom in Nederland.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 12:13

Kortzichtig....het is meer respect tonen van elkaars gebruiken....niets meer niets minder....jij zou het ook prettig vinden als mensen die bij jou op bezoek zijn zich inleven in jou gebruiken.....
Vanzelfsprekend, maar dat wil niet zeggen dat ik van ze zou verlangen om zich te kleden zoals ik dat zou willen.

Voorbeeld, als die Arabische jurken van de VAE met een theedoek op hun hoofd naar Nederland zouden komen. en onze konginshuis zou met hun naar een (bijzondere NL) kerk gaan. Zou er dan ook verwacht worden dat ze hun jurk er theedoek afdoen in "ONZE" kerk?

Selectieve tollerantie, ofwel schijntolerantie is het gewoon.

Anders wat, gisteren was die Ahmed Marcouch bij Paul en Witteman.. het kwam er op neer dat onze politie maar beter Arabisch/Turks etc moest spreken om relschoppend tuig in de hand te houden.. was beter om escalatie te voorkomen..

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2012, 12:17

goede post Rico

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jan 2012, 12:29

RVV schreef:
Vanzelfsprekend, maar dat wil niet zeggen dat ik van ze zou verlangen om zich te kleden zoals ik dat zou willen.

Voorbeeld, als die Arabische jurken van de VAE met een theedoek op hun hoofd naar Nederland zouden komen. en onze konginshuis zou met hun naar een (bijzondere NL) kerk gaan. Zou er dan ook verwacht worden dat ze hun jurk er theedoek afdoen in "ONZE" kerk?

Selectieve tollerantie, ofwel schijntolerantie is het gewoon.

Anders wat, gisteren was die Ahmed Marcouch bij Paul en Witteman.. het kwam er op neer dat onze politie maar beter Arabisch/Turks etc moest spreken om relschoppend tuig in de hand te houden.. was beter om escalatie te voorkomen..
Rico dan begrijp je het niet.....het gaat niet om omkleden...het gaat om respect naar/van elkaars gebruiken.

Wie zegt dat ze in de (onze????) kerk geen hoofddoek mogen dragen??? Ik denk dat jij weinig kaas *(mooi Nederlandsch) hebt gegeten / inleven van andere geloven/culturen etc....

P&W niet gezien...en iets wat je niet gezien hebt kun je geen mening over hebben :D

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 12:31

Je kunt je ook afvragen hoe respectvol het is om een internationaal hoog aangeschreven staatshoofd..van zo'n beetje het meest tollerante land ter wereld dwingend te vragen/eisen om zich in een halve burka te hijsen? En zou Trixie en Maxima echt de deur zijn gewezen als ze niet in haar normale "nette" kloffie die Moskee had bezocht? Hoe respectvol is het om de eigenwaarde, waarvan ik even veronderstel dat die van ons staatshoofd zo'n beetje het hoogst is van alle Nederlanders als het om Nederlands begrip/gebruik ed gaat..überhaupt te discussie te stellen in zo'n Arabisch land?

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jan 2012, 12:34

RVV schreef:Je kunt je ook afvragen hoe respectvol het is om een internationaal hoog aangeschreven staatshoofd..van zo'n beetje het meest tollerante land ter wereld dwingend te vragen/eisen om zich in een halve burka te hijsen? En zou Trixie en Maxima echt de deur zijn gewezen als ze niet in haar normale "nette" kloffie die Moskee had bezocht? Hoe respectvol is het om de eigenwaarde, waarvan ik even veronderstel dat die van ons staatshoofd zo'n beetje het hoogst is van alle Nederlanders als het om Nederlands begrip/gebruik ed gaat..überhaupt te discussie te stellen in zo'n Arabisch land?
Idd je hebt er geen kaas van gegeten......

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 12:37

Jij gaat ervan uit dat ze het gevraagd hebben, ooit in je opgekomen dat ze het misschien uit eigen wil heeft gedaan?
Juist omdat ze vind dat dat netjes is.

Wordt gelijk alweer van het slechte uitgegaan.

Ik ken er wel meer die met alle winden meewaaien, of is dat ineens de nieuwe maatstaf, komop zeg.

JP

Bericht door JP » 10 jan 2012, 12:38

Het is niet om je gasten aan de deur te verplichten de voeten te vegen, maar als gast zul je uit jezelf en uit beleefdheid je voeten vegen, alvorens je huis/winkel/moskee/land te betreden.

Volgens mij wordt er weer van een muis een olifant gemaakt, of in BMW-termen; van een opgevoerd hangbuikzwijn maken we een superslanke, atletisch gevormde antilope...

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 13:00

Luco schreef:Jij gaat ervan uit dat ze het gevraagd hebben, ooit in je opgekomen dat ze het misschien uit eigen wil heeft gedaan?Juist omdat ze vind dat dat netjes is.

Wordt gelijk alweer van het slechte uitgegaan.

Ik ken er wel meer die met alle winden meewaaien, of is dat ineens de nieuwe maatstaf, komop zeg.
Ah, kijk daar hebben we mekaar... natuurlijk heeft ze het uit eigen wil gedaan. Dat is de dubbele agenda waar ik op doel. Draai het eens om,, zou er iemand zich (ook daaro) er überhaupt druk om hebben gemaakt als ze zich gewoon had gekleed zoals ze altijd doet?

Geen hond..

Blijft over een poppekast, ingericht naar eigen wens en gebruik. Maargoed het zal ook wel.

Verder respecteer/accepteer ik gebruiken/religies en geloofsovertuigingen van een als geen ander. Maar ik blijf wel mezelf. Voorbeeld kids zitten op en Christelijke school (prima school) eens per jaar is er zo'n ouderavond/bijeenkomst.. dorpje is behoorlijk aan de gereformeerde kant.. (600 inwoners en drie kerken) voor aanvang van de avond gaan zo'n beetje alle ouders onder leiding van het schoolhoofd bidden.. ik respecteer dat want ik zit er bij.. accepteer het, maar omdat het hun keuze is wil nog niet zeggen dat ik ook ineens ga bidden.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 13:05

Ow dus je gaat erbij zitten en houd je mond maar blijft zogenaamd jezelf.

BS

Als je dan zo jezelf blijft ga je er niet bij zitten, je bent dus in dat gedrag net zo huichelachtig/schijnheilig of whatever, waar je onze koningin nu van beschuldigt.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 13:15

Nee Luco, ik zit op dat moment op een ouderavond te zitten op mijn plek, waarvoor ik kom, namelijk de ouderavond. Als ik het bidden van ouders/schooleiding niet kan respecteren dan zouden mijn kinderen niet op een christelijke school zitten maar op een openbare school. Het bidden van een ander respecteer ik. Of dit nou Christen zijn of Moslims. Maar mijn keuze is niet om dan hetzelfde te doen omdat ik anders geen respect zou tonen.

Maargoed zoals ik al eerder schreef, is mijn commentaar ook niet gericht op het Moskeebezoek. En het daarbij je willen hijsen in een halve Burka van de Koningin en haar gevolg. Als dat prive is moeten ze dat helemaal zelf weten, Maar hoe dit in alles NL onder de aandacht moet worden gebracht, tollerantie ten top toch? //sarcasme off//

alt

Bericht door alt » 10 jan 2012, 13:27

Toen ze nog met het Mama naar de moskee ging hield zij haar doordeweekse jurk aan.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1926591 ... oskee.html

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 13:57

goh... respectloos toen... of was het toen soms een andere tijd? Zijn we wat meer gaan bibberen ...

Hypocriet iig.. dat respect voor andere gewoontes gezeur..

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 14:12

Dé tranentrekker van 2011 laat ook weer van zich horen......

Twijfels in zaak Angolese Mauro
AMSTERDAM - De Angolese asielzoeker Mauro heeft een verklaring over de mogelijke aanwezigheid van directe familieleden moeten afleggen, vlak voordat hij een studievisum kreeg. Dat meldt het Limburgs Dagblad. Minister Gerd Leers had een vermoeden dat de biologische moeder van Mauro in Nederland was.

Mauro heeft altijd gezegd dat hij geen contact meer heeft met zijn Angolese ouders. Maar er rezen twijfels bij het ministerie van Immigratie en Asiel. Minister Leers zou gezegd hebben 'dat Mauro de boel aantoonbaar heeft bedrogen'. SP-Kamerlid Harry van Bommel noemt het openlijk uiten van twijfels 'minister onwaardig'. CDA-Kamerlid Raymond Knops wil weten wat er nu precies speelt rond het dossier.

Tom

Bericht door Tom » 10 jan 2012, 14:14

Zo werken dat soort staatsbezoeken gewoon. Natuurlijk is het een poppenkast, maar dat is een auto kopen ook, met mannetjes die moeten overleggen met de baas (=om de hoek een peuk roken). En hoeveel mensen hebben geen hekel aan de baas? Toch heeft de baas personeel nodig en personeel een baas, dus doe je maar aardig tegen elkaar. Die vriendelijkheid in de horeca is ook vaak nep want zodra de bediening de keuken inloopt lopen ze ook achter je rug om te vloeken dat je een zeikerd bent. Zo gaat het overal.
Geloof ook dat zo'n staatsbezoek nuttig is, er zijn over en weer een hoop belangen voor een land alleen is het niet goed te meten in resultaat. En die belangen worden niet concreet uitgesproken (als je een compliment geeft aan een vrouw bedoel je ook wat anders als je zegt, het is echt niet dat je die schoenen echt zo mooi vind ;)). Beide partijen weten prima hoe het zit.. al gaat dat voor de meeste onder ons boven de pet, maar ik geloof wel dat invloedrijke mensen aardig wat touwtjes in handen hebben en je Beatrix niet moet onderschatten in macht.
Maar ik ben denk ik de enige voorstander op DF van het koningshuis. Daarbij vind ik het alternatief (een president) ook niet geweldig, als ik even naar de Bush tijd kijk in Amerika.

Elise

Bericht door Elise » 10 jan 2012, 14:18

Tom schreef:Maar ik ben denk ik de enige voorstander op DF van het koningshuis.
Je bent niet de enige :beer:

(Natuurlijk zijn er wel een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben, maar als ik moet stemmen ben ik voor)

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2012, 14:27

Tom ik ben ook geen tegenstander van het koningshuis, en afschaffen van het koningshuis, daar ben ik helemaal geen voorstander van. Trixie doet het als staatshoofd ook helemaal niet slecht. Maar tussen het niet slecht doen of geen kritiek mogen hebben op het koningshuis, daar zit nog erg veel ruimte tussen.

Nu is het gewoon zo dat ze DEEL uitmaakt van de regering, ze vertegenwoordigd dus ook onze regering die wij dan weer gekozen hebben, behalve Trixie dan. Dat de koningin invloed heeft op staatszaken is ook gewoon niet goed. Ze heeft namelijk een dubbel belang. Als deelneemster van de regering maar ook het belang om het koningshuis in stand te houden. Met die 2 petten op legt ze ook staatbezoeken af, waarbij het als middelvinger naar Geert Wilders wel heel goed uitkomt om er bij te lopen als een halve moslima. Verbroedering van de Nederlanders/Medelanders.. en Geert zoveel mogelijk buitenspel zetten. Nu is Geert een kloothommel en die hele PVV shit ook, maar hij wil dan wel weer de macht van ons staatshoofd inperken. En dat is nou net wat Beatrix niet wil. Want macht corumpeerd. En dat is iets wat koningshuizen door de eeuwen heen alles behalve vreemd is. Die bestaan alleen maar bij de gratie van macht.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2012, 14:31

RVV schreef:Tom ik ben ook geen tegenstander van het koningshuis, en afschaffen van het koningshuis, daar ben ik helemaal geen voorstander van. Trixie doet het als staatshoofd ook helemaal niet slecht. Maar tussen het niet slecht doen of geen kritiek mogen hebben op het koningshuis, daar zit nog erg veel ruimte tussen.
Het is dus net DF, je mag op iedereen commentaar hebben, vooral over buitenlanders, uitkeringstrekkers, zakkenvullers, slechte chauffeurs enzenzenz.
Maar zodra je kritiek hebt op DF zelf of een hielelikker die het altijd met DF eens is wordt het ineens anders :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry: :hungry:

Plaats reactie