Bij Toyota Nederland bekende problemen - Aygo

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
steve smith

Re: Bij Toyota Nederland bekende problemen - Aygo

Bericht door steve smith » 09 jan 2012, 17:58

Mathieu schreef:Vandaag even een belletje gepleegd met de dichtstbijzijnde dealer - Van Dorst -
Ik ben uiterst vriendelijk te woord gestaan door een medewerker met het vriendelijke verzoek me even met het karretje bij hen te vervoegen.

Zo gezegd zo gedaan. Een monteur heeft de Aygo geïnspecteerd.

Nou, er moet heel wat besteld worden om de auto weerbestendig te maken.

Maar dit alles gaat , naar alle waarschijnlijkheid, onder coulance worden verholpen ondanks dat de garantie is verlopen. Kijk hier word ik toch wel weer blij van.
Dat heeft zeker niks te maken met een fotograferende DF'er die dagelijks bezig is de naam van die dealer op te poetsten?

Goeie actie!

Knot

Bericht door Knot » 09 jan 2012, 19:27

allen schreef:Knot, ik weet niet wat al die problemen zijn, maar de redenering van jou lijkt me wat kort door de bocht. Wat kan er nu eigenlijk allemaal kapot aan die wagen? Die drie jaar garantie is leuk, maar om hem nu iedere drie jaar in te ruilen omdat je anders misschien op kosten gejaagd zou kunnen worden...
Komt bij dat Toyota's in de basis altijd wel betrouwbaar zijn volgens mij.
Tuurlijk, het zal vast doorknorren en wij behandelen de auto nog 10x beter dan de gemiddelde bestuurde doet maar dingen zoals waterpomp etc, het is gewoon niet zo duur materiaal als je in een 50k auto aantreft. Ook de einddemper bijvoorbeeld, is dun materiaal, veel mensen rijden kleine stukjes en dan gaat het vocht en condens toeslaan wat erin blijft hangen. Dan rij ik de auto nog wekelijks echt goed warm zodat je daar minder last van hebt, maar toch, het is geen E36 328i materiaal wat er al 280.000km onder hangt, van ritjes naar de frietzaak heen en weer tot dagenlang in de toerenbegrenzer.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 09 jan 2012, 21:09

steve smith schreef:
Mathieu schreef:Vandaag even een belletje gepleegd met de dichtstbijzijnde dealer - Van Dorst -
Ik ben uiterst vriendelijk te woord gestaan door een medewerker met het vriendelijke verzoek me even met het karretje bij hen te vervoegen.

Zo gezegd zo gedaan. Een monteur heeft de Aygo geïnspecteerd.

Nou, er moet heel wat besteld worden om de auto weerbestendig te maken.

Maar dit alles gaat , naar alle waarschijnlijkheid, onder coulance worden verholpen ondanks dat de garantie is verlopen. Kijk hier word ik toch wel weer blij van.
Dat heeft zeker niks te maken met een fotograferende DF'er die dagelijks bezig is de naam van die dealer op te poetsten?

Goeie actie!
Neen, die heeft er niets mee te maken.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 10 jan 2012, 09:12

Knot schreef:We hebben expes een Aygo van eind 2009 gekocht omdat bij de 2e serie toch wat probleempjes reeds aangepakt zijn. Je weet dat het geen BMW build quality is dus we rijden hem gewoon 3 jaar in de garantie vanaf nieuw en dan mag iemand anders ermee op pad.

Zal voor de gein eens kijken in de kofferbak hoe het erbij staat.

Wel goed dat ze je toch nog tegemoet komen met de reparatie overigens.
Gheghe...met moderne BMW's is noooooit wat mee :tong: zou eerder mn nieuwe BMW voor de garantie eruit doen dan deze koffiemolens.

Raamrubbers is bekend probleem idd en Toyota heeft over het algemeen een perfecte garantie maar juist ook coulance....juist wat veel merken niet kennen....

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 jan 2012, 13:09

duifjes.com schreef:
Knot schreef:We hebben expes een Aygo van eind 2009 gekocht omdat bij de 2e serie toch wat probleempjes reeds aangepakt zijn. Je weet dat het geen BMW build quality is dus we rijden hem gewoon 3 jaar in de garantie vanaf nieuw en dan mag iemand anders ermee op pad.

Zal voor de gein eens kijken in de kofferbak hoe het erbij staat.

Wel goed dat ze je toch nog tegemoet komen met de reparatie overigens.
Gheghe...met moderne BMW's is noooooit wat mee :tong: zou eerder mn nieuwe BMW voor de garantie eruit doen dan deze koffiemolens.

Raamrubbers is bekend probleem idd en Toyota heeft over het algemeen een perfecte garantie maar juist ook coulance....juist wat veel merken niet kennen....
Nounou Jacco, wij hadden juist altijd andere ervaringen met die 'coulance', vind dat bij VW overigens ook beroerd. Beste ervaringen daarmee heb ik getroffen bij Mercedes, zowel nieuw, tweedehands, bedrijfs als personenauto.

allen

Bericht door allen » 10 jan 2012, 13:21

Betreffende de garantie nooit problemen gehad bij BMW iig. Ik weet niet hoe vaak ik daar ben geweest met de 5, maar zelfs na 2 jaar belden ze me nog uit zichzelf op of alles nu echt weg was en of ik dan maar even langs kwam, zodat we samen even een rondje zouden rijden.
Imho, moet je het gewoon treffen met de dealer. Ongeacht het merk...

Maar als het nu gaat over een auto weg doen zodra de garantie afloopt, dan zou ook ik eerder de BMW een schop verkopen dan een Aygo die in de basis al niets heeft gekost. De dame heeft een Starlet gehad. Leek onverwoestbaar (zolang je er geen aanrijding mee krijgt).

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 10 jan 2012, 13:39

Alles kan kapot, ook starslets :tong:

Kasteel

Bericht door Kasteel » 10 jan 2012, 13:51

allen schreef: Maar als het nu gaat over een auto weg doen zodra de garantie afloopt, dan zou ook ik eerder de BMW een schop verkopen dan een Aygo die in de basis al niets heeft gekost.
True, de te verwachten kosten liggen hoger daar er meer stuk kan gaan en deze veel meer kunnen kosten. Turbo ed zal je bij een Aygo niet snel zien stukgaan ;).
Om die reden zeg ik ja, maar uit coulance van Toyota niet, want imho pakken zij die handschoen niet zo heel erg geweldig op.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 11 jan 2012, 13:04

Kasteel schreef:Om die reden zeg ik ja, maar uit coulance van Toyota niet, want imho pakken zij die handschoen niet zo heel erg geweldig op.
Uit mijn werk ervaring weet ik dat de coulance van VW op bepaalde vlakken best redelijk maar strikt is en dus op bepaalde vlakken niet echt heel erg prettig om het zacht uit te drukken. Het is maar net waar jij ervaring mee hebt gehad.
Ook Toyota heeft best coulante coulance regelingen, maar wellicht net niet op de punten waar jij ervaringen mee hebt. In elk geval coulance is niet afdwingbaar immers de garantie is afgelopen. Ergens is er de grens, hoe keihard ook! Met de jarenlange garantie termijnen van tegenwoordig is er genoeg tijd om e.e.a kapot te laten gaan aan een auto word onder garantievoorwaarden kan worden gerepareerd. Dagelijks claim ik garantiereparaties waarbij de stempel "slijtage" best van toepassing mag zijn. Maar ja, het is nog garantie dus heeft de eigenaar "geluk". 1 dag na dat termijn is echt gewoon geen garantie meer (en bij het engelse merk waarbij ik werk ook geen coulance).

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 jan 2012, 09:33

Ik kreeg vanmorgen het bericht dat de problemen met de lekkage aan de Aygo voor de volle 100% voor rekening komen van Toyota :thumbup:

Dus ik kan nu met een gerust hart meedoen aan de door Tom georganiseerde boulevardcruisetour samen met Cav en Hielke :df:

Plaats reactie