[img:800:600]http://www.germancarfans.com/spyphotos/ ... 001.1L.jpg[/img]For those following the development of Volkswagen's hottest of hot hatches, it's common knowledge that the automaker has been hard at work adapting the engine from the R36 Passat to fit within the confines of the new Golf. Hans Lehmann and his clandestine photogs were able to catch this new breed of hatch undergoing cold weather testing, but according to the shooters, those R32 badges on the deck lid don't tell the truth about what lies beneath.
The Golf R36 prototype benefits from the aforementioned engine upgrade, producing power somewhere in the neighborhood of 300 HP and sending it to all four wheels via a DSG gearbox. Although the exterior hasn't benefited from any extensive modifications, those gaping air intakes in the front fascia certainly speak to the R36's sporting creds.
If we ever see this thing Stateside, we hope that those roof-mounted driving lamps are offered as a factory accessory.
[Source: World Car Fans]
Spy Shots: VW Golf R36
- Roman
Spy Shots: VW Golf R36
-
- Dennis Cavallino
-
Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Met zo'n R36 blijf je er makkelijk aan plakken en ga je waarschijnlijk, op hogere snelheid, die 2 nog voorbij ook.
- Roman
Als het goed is krijgt de nieuwe generatie STI en EVO 300+ pk. Dan is een R36 toch niet voldoende met 300pk denk ik.
En in bochten, hoe goed zo'n R32 ook schijnt te zijn, zal die R36 de japs moeten laten gaan.
Maar toch een goed alternatief. Op luxe gebied zal die wel weer beter zijn denk ik.
Wat dennis al zei, Gran Turismo 4wd tegenover (straat)Rally 4wd.
En in bochten, hoe goed zo'n R32 ook schijnt te zijn, zal die R36 de japs moeten laten gaan.
Maar toch een goed alternatief. Op luxe gebied zal die wel weer beter zijn denk ik.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zou kunnen, ware het niet dat zo'n atmo 6 pitter moeilijker opvoerbaar is dan bij een S3 4pits turbo die in MTM uitvoering 330pk heeft.Harrie schreef:Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Met zo'n R36 blijf je er makkelijk aan plakken en ga je waarschijnlijk, op hogere snelheid, die 2 nog voorbij ook.
Doemijdiedanmaar ipv deze R36.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mee eens inderdaad.Roman schreef:Als het goed is krijgt de nieuwe generatie STI en EVO 300+ pk. Dan is een R36 toch niet voldoende met 300pk denk ik.
- Henk Jan
Als de R36 nog zwaarder gaat worden dan de R32 nu al is zal hij toch zeker 350pk nodig hebben om de standaard EVO en STI partij te kunnen geven.
De R32 was al letterlijk een zware tegenvaller met bijna 1500kg, evenals trouwens zijn voorganger de VR6. Pas als ze een vermageringskuur ondergaan kunnen ze zich misschien qua snelheid en beleving eindelijk eens gaan meten aan de Jappies.
De R32 was al letterlijk een zware tegenvaller met bijna 1500kg, evenals trouwens zijn voorganger de VR6. Pas als ze een vermageringskuur ondergaan kunnen ze zich misschien qua snelheid en beleving eindelijk eens gaan meten aan de Jappies.
-
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Een R32 rijd een GTI zoek op welk circuit dan ook en ziet er veel beter uit.
Waarom wordt in bijna elk topic de Impreza erbij gehaald?
Vorige week nog in een Impreza gezeten die dingen zien er niet uit zowel buiten als de binnenkant. En over de afwerking en materiaalkeuzes zal ik het helemaal maar niet hebben
Waarom wordt in bijna elk topic de Impreza erbij gehaald?
Vorige week nog in een Impreza gezeten die dingen zien er niet uit zowel buiten als de binnenkant. En over de afwerking en materiaalkeuzes zal ik het helemaal maar niet hebben

-
Kies jij lekker de S3 van MTM dan ga ik voor de R32 getuned door EIP naar 742pkRobin schreef:Zou kunnen, ware het niet dat zo'n atmo 6 pitter moeilijker opvoerbaar is dan bij een S3 4pits turbo die in MTM uitvoering 330pk heeft.Harrie schreef:Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Doemijdiedanmaar ipv deze R36.

- volvoc30
-
166.000 km gereden met een Ford Fiesta RS Turbo, gechipted (met enkele kleine andere aanpssingen) naar 185pk. Probleemloos!! En ik denk dat hier diverse andere een soort gelijke ervaring hebben.Rebel schreef:Tot de motor ploft.... en dan zwaait de R32 als hij langs zoeft
Ook ik deel de mening dat een GTI met chip totaal geen probleem heeft met de R32. De R32 heeft een waanzinnig geluid, mooi interieur en comfort!
@Mike, waarom de Subs (en andere concurrenten) erbij gehaald worden? Je geeft veel geld uit aan een snelle auto. Veel van de normale "snelle" weggebruikers willen dan het snelst weg bij de stoplichten. Ondanks dat, zoals al eerder gemeld, het verschil tussen GT of Rally, maakt dan even niets uit. In dat geval is de R32 helaas geen concurrent. Wanneer je de R32 gaat opvoeren kom je ook vaak alleen maar uit bij een turbo of compressor plaatsen, en dan heb je het ineens over veel geld.
Maar je hebt zonder meer gelijk, qua bouwkwaliteit staat de Golf op eenzame hoogte in vergelijk met die japs. Het is ook gewoon een machtig mooie auto.
-
- volvoc30
R32 is op alle vlakker veel lekkerder
Zeg nu zelf het geluid van een 4 cilinder is toch niet te evenaren met de prachtige sound van een 6 cilinder. De enigste 4 cilinder met een mooi geluid die ik ken in een mini cooper S (oud model) maar dat kom vooral door de compressor.
doe mij maar een R32 hoor!
Zeg nu zelf het geluid van een 4 cilinder is toch niet te evenaren met de prachtige sound van een 6 cilinder. De enigste 4 cilinder met een mooi geluid die ik ken in een mini cooper S (oud model) maar dat kom vooral door de compressor.
doe mij maar een R32 hoor!