Spy Shots: VW Golf R36

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Spy Shots: VW Golf R36

Bericht door Roman » 14 mar 2007, 11:17

For those following the development of Volkswagen's hottest of hot hatches, it's common knowledge that the automaker has been hard at work adapting the engine from the R36 Passat to fit within the confines of the new Golf. Hans Lehmann and his clandestine photogs were able to catch this new breed of hatch undergoing cold weather testing, but according to the shooters, those R32 badges on the deck lid don't tell the truth about what lies beneath.

The Golf R36 prototype benefits from the aforementioned engine upgrade, producing power somewhere in the neighborhood of 300 HP and sending it to all four wheels via a DSG gearbox. Although the exterior hasn't benefited from any extensive modifications, those gaping air intakes in the front fascia certainly speak to the R36's sporting creds.

If we ever see this thing Stateside, we hope that those roof-mounted driving lamps are offered as a factory accessory.

[Source: World Car Fans]
[img:800:600]http://www.germancarfans.com/spyphotos/ ... 001.1L.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 14 mar 2007, 13:25

Tja, hier heb je weinig aan :wink:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 14 mar 2007, 13:28

Hadden we hier een tijdje terug nog een discussie over hoeveel vermogen een hothatch nog kan hebben. Hatsikidee....300pk in een Golf(je) :shock:

Dan zullen de volgende generatie Evo's en Subs toch richting de 350pk moeten willen ze zich nog onderscheiden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 13:49

Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 14 mar 2007, 14:30

Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.
Met zo'n R36 blijf je er makkelijk aan plakken en ga je waarschijnlijk, op hogere snelheid, die 2 nog voorbij ook.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 14 mar 2007, 14:39

Als het goed is krijgt de nieuwe generatie STI en EVO 300+ pk. Dan is een R36 toch niet voldoende met 300pk denk ik.

En in bochten, hoe goed zo'n R32 ook schijnt te zijn, zal die R36 de japs moeten laten gaan.
Maar toch een goed alternatief. Op luxe gebied zal die wel weer beter zijn denk ik.

Wat dennis al zei, Gran Turismo 4wd tegenover (straat)Rally 4wd.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 14:40

Harrie schreef:
Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.
Met zo'n R36 blijf je er makkelijk aan plakken en ga je waarschijnlijk, op hogere snelheid, die 2 nog voorbij ook.
Zou kunnen, ware het niet dat zo'n atmo 6 pitter moeilijker opvoerbaar is dan bij een S3 4pits turbo die in MTM uitvoering 330pk heeft.

Doemijdiedanmaar ipv deze R36.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55698
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 14:41

Roman schreef:Als het goed is krijgt de nieuwe generatie STI en EVO 300+ pk. Dan is een R36 toch niet voldoende met 300pk denk ik.

En in bochten, hoe goed zo'n R32 ook schijnt te zijn, zal die R36 de japs moeten laten gaan.
Maar toch een goed alternatief. Op luxe gebied zal die wel weer beter zijn denk ik.

Wat dennis al zei, Gran Turismo 4wd tegenover (straat)Rally 4wd.
Mee eens inderdaad.

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1445
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Bericht door Henk Jan » 14 mar 2007, 14:47

Als de R36 nog zwaarder gaat worden dan de R32 nu al is zal hij toch zeker 350pk nodig hebben om de standaard EVO en STI partij te kunnen geven.

De R32 was al letterlijk een zware tegenvaller met bijna 1500kg, evenals trouwens zijn voorganger de VR6. Pas als ze een vermageringskuur ondergaan kunnen ze zich misschien qua snelheid en beleving eindelijk eens gaan meten aan de Jappies.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 14 mar 2007, 14:50

de R32 is voor die japs opzich al geen concurrentie hoor. :wink: Een R32 maakt veel goed op basis van zijn vermogen. Een normale GTI heeft al een beter bochtengedrag dan de R32.

Daarbij doelde ik op een vergelijk in normaal dagelijks verkeer. Een circuit of rallytrack is maar voor weinige weggelegd.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mar 2007, 14:57

R36 zal wel nog zwaarder worden dan de al niet al te lichte R32, dus een GTI zal altijd nog beter sturen.

Wat ik al eerder zei en anderen ook: de R32 en R36 is meer een GT.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 14 mar 2007, 21:08

Een R32 rijd een GTI zoek op welk circuit dan ook en ziet er veel beter uit.
Waarom wordt in bijna elk topic de Impreza erbij gehaald?
Vorige week nog in een Impreza gezeten die dingen zien er niet uit zowel buiten als de binnenkant. En over de afwerking en materiaalkeuzes zal ik het helemaal maar niet hebben :?

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 14 mar 2007, 21:27

Robin schreef:
Harrie schreef:
Dennis Cavallino schreef:Wel een verschil tussen hitsige 4 cyl turbo pk's (+koppel) in een rallyachtige 4wd en 6 cilinder pk's in een Gran turismo 4wd hoor. Maar voor meeste pk-fappers zal het wel uitmaken ja.
Het ging me niet zozeer om het vermogen maar meer om het gemak waarmee nu een Evo of Sub ieder ander, rond die prijsklasse, makkelijk van zich af kan schudden. Behoudens wat opgevoerd spul.
Met zo'n R36 blijf je er makkelijk aan plakken en ga je waarschijnlijk, op hogere snelheid, die 2 nog voorbij ook.
Zou kunnen, ware het niet dat zo'n atmo 6 pitter moeilijker opvoerbaar is dan bij een S3 4pits turbo die in MTM uitvoering 330pk heeft.

Doemijdiedanmaar ipv deze R36.
Kies jij lekker de S3 van MTM dan ga ik voor de R32 getuned door EIP naar 742pk :wink:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 14 mar 2007, 21:53

Ja lekker weer typisch VAG brengen ze een topmodel uit komt kort daarna een volledig nieuw model. Waarom zetten ze niet meteen die dingen te koop bij introductie. De R36 is toch geen winstpakker.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 14 mar 2007, 23:15

Mike schreef:Een R32 rijd een GTI zoek op welk circuit dan ook en ziet er veel beter uit.
Omdat de R32 meer vermogen heeft. Stop een goede chip in de GTI en hij rijdt de R32 zo voorbij.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 15 mar 2007, 00:09

Tot de motor ploft.... en dan zwaait de R32 als hij langs zoeft :wink:

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 15 mar 2007, 00:11

Overigens komt de 3.6 FSI motor straks ook uit in de TT op de IAA in Frankfurft.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 15 mar 2007, 01:15

een 3,6 in een golfje :shock:

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04

Bericht door Cupra R » 15 mar 2007, 01:23

Waarom zou een goed gechipte golf GTI ploffen ?

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 15 mar 2007, 08:00

haha lang verhaal .. :wink:

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 15 mar 2007, 08:58

Rebel schreef:Tot de motor ploft.... en dan zwaait de R32 als hij langs zoeft :wink:
166.000 km gereden met een Ford Fiesta RS Turbo, gechipted (met enkele kleine andere aanpssingen) naar 185pk. Probleemloos!! En ik denk dat hier diverse andere een soort gelijke ervaring hebben.

Ook ik deel de mening dat een GTI met chip totaal geen probleem heeft met de R32. De R32 heeft een waanzinnig geluid, mooi interieur en comfort!

@Mike, waarom de Subs (en andere concurrenten) erbij gehaald worden? Je geeft veel geld uit aan een snelle auto. Veel van de normale "snelle" weggebruikers willen dan het snelst weg bij de stoplichten. Ondanks dat, zoals al eerder gemeld, het verschil tussen GT of Rally, maakt dan even niets uit. In dat geval is de R32 helaas geen concurrent. Wanneer je de R32 gaat opvoeren kom je ook vaak alleen maar uit bij een turbo of compressor plaatsen, en dan heb je het ineens over veel geld.

Maar je hebt zonder meer gelijk, qua bouwkwaliteit staat de Golf op eenzame hoogte in vergelijk met die japs. Het is ook gewoon een machtig mooie auto.

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 15 mar 2007, 09:29

Rebel schreef:Tot de motor ploft.... en dan zwaait de R32 als hij langs zoeft :wink:
Dus binnenkort ook een nieuw blok in de TT? :wink:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43480
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 15 mar 2007, 09:46

Typisch Rebel :wink: :mrgreen:
Ik ben ook 160kkm onderweg met een gechipte 1.8T (VAG).

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 15 mar 2007, 11:08

Stop een chip in de GTI......

Schroef een turbo op de R32 en zeg doeiiiii GTI.

Af fabriek is de R32 op alle fronten beter/sneller dan de GTI.
Van 0-100 is de R32 ruim een seconde sneller dan de GTI, bovendien remt de R32 ook veel beter.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 15 mar 2007, 11:20

R32 is op alle vlakker veel lekkerder

Zeg nu zelf het geluid van een 4 cilinder is toch niet te evenaren met de prachtige sound van een 6 cilinder. De enigste 4 cilinder met een mooi geluid die ik ken in een mini cooper S (oud model) maar dat kom vooral door de compressor.

doe mij maar een R32 hoor!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, k33z, Tristan en 5 gasten