Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Robin » 08 jan 2012, 10:03

GTRene schreef:gaaf he, als je zo kan dansen met een auto en de financiële middelen hebt ist puur genieten :df:
Dit is 'n M5 draadje, maar het filmpje van Perry en Andre heeft door de 560pk danserij van Andre zoveel impact dat het rallyverhaal er niet eens zo raar op aansluit, nietwaar? :D :df:

Props to JOOST SCHOUTEN voor 't filmwerk. Die vergeten we zo vaak. :clap: :thumbup:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2012, 10:27

Andre schreef:Tuurlijk zijn er wel meer goeie auto s. Without any doubt.

Maar sommige auto s passen je gewoon goed. Ik geniet altijd heel erg van de wegligging van bmw s. En Romo heeft meegemaakt wat ik daar mee bedoel.

Ik geniet daar zoveel van.

Kan een ferrari, porsche 20 km harder door bocht dat zegt mij niet zoveel voor de openbare weg. Ik ben zelfs met de 1M naar 18inch terug gegaan puur om nog meer te genieten van de balans en wegligging van de auto. Ik hoef geen downforce met grote vleugels of ultieme grip met 325/30/19 banden etc. WRC rijdt ook gewoon op 225/40/18 dat is voor mij breed zat. Alles wat ferrari breed is nagenoeg onbruikbaar op de weg.

Tuurlijk is een aventador brilliant. Tuurlijk is een Ferrari uber en tuurlijk is corvette top.

Het genieten van auto s ligt bij mij in het sturen en gevoel, wegligging en balans. En laat bmw nou auto s maken waarbij ik mij achter het stuur als een vis in het water voel.

Ik ben blij dat ik GT3 heb gehad dan kunnen mensen niet zeggen dat zeg je, omdat je hem zelf niet hebt gehad. De motor van de GT3 is beste die ik ooit heb gereden. Maar de balans en wegligging is voor mijn rijsijl waardeloos en kan er de fun op straat echt niet uithalen. Ik ben echt veel meer in me nopjes met me 1M. Kan er niks aan doen. Ik moet nog een supercar vinden die ik zo heerlijk op de grens kan rijden als mijn bmw tje.

Qua looks doe ik echt niet mee met een bmw in vergelijk tot supercars. Ik geef altijd de doorslag aan het sturen en dan kan de auto er nog zo bling bling uitzien maar dat zegt mij vrij weinig.

Na het zien van de filmpjes van de Aventador weet ik al dat het totaal niks voor mij is. Al kon ik er 10 betalen hoef ik hem nog niet.

Als ik hier naar kijk dan weet ik dat dat net wat voor dre is. Dat is voor mij qua auto de hoogste en mooiste wat er bestaat. Die smile gaat dan nooit meer van me gezicht afkomen. Er mogen dan wel ferrari lambo s en corvettes naast staan. Prachtig om de chicks op te pikken maar als het puur sturen aankomt pak ik de auto die hier onder staat. Mag evt ook een mini of skoda of citroen zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=JLQ08ZBj ... re=related

Ik kijk echt dwars door een buitenkant van een auto heen. Ik heb het bmw ook vaak kwalijk genomen dat ze niks leuks meer hadden. Alleen grote auto s en Suv. Maar ere wie ere toekomt. De 1M is precies wat ik zoek. Na een WRC auto is dat De juiste keuze voor mij.

De M5 mag je niet zien als fun racer. Maar wat ie is daar is ie een van de besten.

Maar ik laat iedereen in ze waarde wie fun heeft met 325/30/19 semi slicks en 500 plus pk en downforce op de openbare weg ook prima niet iedereen zoek de uitdaging wat ik zoek. En zo hoort het ook.

Voor circuit racen of bijv dat je airstrip achter je huis hebt of zoals klaas zwart een eigen circuit heeft. Dan kunnen mijn keuzes wel eens anders liggen.
Andre,

Het lijkt er een beetje op alsof je het geneuzel tussen Robin en mij persoonlijk neemt.
Ik weet echt wel wat en hoe je het bedoeld en het dissen van die BMW zijn gewoon plagerijtjes.
Al had jij 3x een pirouette in 20 meter gemaakt had wat super knap zou zijn dan had ik over de belabberde wegligging begonnen.
Neem het niet zo serieus,anders zit je dadelijk elke avond een a4tje te typen. :thumbup: :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jan 2012, 11:23

Downforce Hans schreef:Ferdi,

Je manier van schrijven gaat me steeds meer aan staan.
In tegenstelling tot sommige ben jij het beginnen te snappen.
Enkele hadden de kans en ruilden hun boot in en konden hun fout goed maken.
Helaas sloegen ze de verkeerde (vaar)weg in en kochten een kleinere boot, paste misschien beter bij het kleinere horloge of het kleine horloge leek door het kleinere model boot groter.
Krampachtig wordt geprobeerd om ons onafhankelijke auto rijders te overtuigen hoe fijn zo`n boot eigenlijk wel niet is en ons lid te maken van de BMW familie.
Driving fun en BWM boten gaan helemaal niet samen en jij en ik en enkele anderen hebben dat in de gaten.
Je kan ons eigenlijk vergelijken met het verzet en wij zullen niet rusten tot dat meer mensen inzien dat BMW het eigenlijk helemaal niet is.
Mocht het BMW bestuur hier van DF ons proberen monddood te maken dan zullen we andere wegen vinden om de wereld er van te overtuigen dat er meer is dan BMW.

Met verzets groet,
Zegguh Hans, rij jij niet vrolijk rond in de Ex Duifjes 740?

Andre

Bericht door Andre » 08 jan 2012, 12:59

Ok hans:)

Ik ben weer rustig.

Snipe

Bericht door Snipe » 08 jan 2012, 13:04

^ Paar kalmeringsrondjes met de 1 M gereden zeker.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 jan 2012, 13:45

Mooi stuk Andre.........kan me er volledig in vinden............

de 1M is by far de LEUKSTE kar ooit gereden (direct daarna; Honda CRX 1.6i VTEC).......................en dat met mijn handicap qua driving skills............

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 jan 2012, 14:18

Petrolhead Tom schreef:
Downforce Hans schreef:Ferdi,

Je manier van schrijven gaat me steeds meer aan staan.
In tegenstelling tot sommige ben jij het beginnen te snappen.
Enkele hadden de kans en ruilden hun boot in en konden hun fout goed maken.
Helaas sloegen ze de verkeerde (vaar)weg in en kochten een kleinere boot, paste misschien beter bij het kleinere horloge of het kleine horloge leek door het kleinere model boot groter.
Krampachtig wordt geprobeerd om ons onafhankelijke auto rijders te overtuigen hoe fijn zo`n boot eigenlijk wel niet is en ons lid te maken van de BMW familie.
Driving fun en BWM boten gaan helemaal niet samen en jij en ik en enkele anderen hebben dat in de gaten.
Je kan ons eigenlijk vergelijken met het verzet en wij zullen niet rusten tot dat meer mensen inzien dat BMW het eigenlijk helemaal niet is.
Mocht het BMW bestuur hier van DF ons proberen monddood te maken dan zullen we andere wegen vinden om de wereld er van te overtuigen dat er meer is dan BMW.

Met verzets groet,
Laten we on vooral bij het onderwerp houden........

Joop

Bericht door Joop » 08 jan 2012, 14:18

Precies Hans, daarom maar weer eens een filmpje...

Nieuw seizoen Top Gear; uiteraard komt de M5 daar ook in langs...

...het baantje is nu ook beter afgezet zo te zien:

dvh

Bericht door dvh » 08 jan 2012, 14:22

Hé Forza4 !

Joop

Bericht door Joop » 08 jan 2012, 14:54

...verpest het nou niet... :wink:

...Top Gear had een zwarte M5 te leen idd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 jan 2012, 20:40

Downforce Hans schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Laten we on vooral bij het onderwerp houden........

:clap: :x :tong: :tooth:

Snipe

Bericht door Snipe » 09 jan 2012, 18:15

Nu ook officieel: BMW heeft de komst van een handgeschakelde M5 bevestigd.
http://www.driving-fun.com/2687/home/ne ... ndbak.aspx

Joop

Bericht door Joop » 09 jan 2012, 21:20

Der neue BMW M5 F10 bereits bei G-POWER:

http://www.g-power.com/index.php?id=1189&L=0

Afbeelding

Nu al 53 paardjes extra...

...ben benieuwd waar ze op uitkomen als ze echt op stoom komen:
..., aber wer die Produkte von G-POWER kennt weiß, da geht noch mehr.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 09 jan 2012, 21:31

In maart komt Stufe 1, en daarna 2 en 3. Hleaas wilde g-power me nog niet zeggen wat die laatste zijn, maar als hij info heeft zou hij me mailen. Stufe 1 is alleen software via een extra stukje hardware.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 jan 2012, 21:35

500km/h-teller erin? :tooth:

a90

Bericht door a90 » 11 jan 2012, 20:20

Zo, dankzij een forumlid vandaag een stuk gereden met de nieuwe F10 M5. :)

Het zijn een beetje gemengde gevoelens wat ik er aan over heb gehouden. De auto voelt namelijk zo goed aan dat ik wel kan stellen dat het lijkt of zowat alles beter is geworden maar aan de andere kant ontbreekt er wat 'sportwagen' emotie. Het is eigenlijk nog meer een supersnelle sedan geworden.

- Hij schakelt echt wel veel beter en sneller dan de SMG. Je kunt hem gewoon op de D stand rijden Dit is echt een vooruitgang en het lompe, rauwe is er vanaf.
- De auto zelf voelt wat lichtvoetiger aan (hoewel die zwaarder is) Het gevoel is of je in een kleinere auto zit dan de E60
- Ik had wel eerder gereden in de F10 maar het niveau is weer een stukje omhoog qua afbouw en interieur. Geen kraakjes, bonken of rammelen meer, helemaal nergens nooit.
- Het motorvermogen is heerlijk en hoewel je het verschil in pk's nou niet echt merkt (+10 %) heb je veel meer koppel en dat merk je wel.
- Je rijdt ook ongemerkt veel sneller, juist ook omdat er zoveel koppel is en de auto zo stil is.
- Het onderstel is een stuk beter, minder stoten en bokken ondanks de 20" wielen waarop hij stond. De banden (Michelin Super Sport) voelen geweldig aan. Jammer dat ze niet de bandenmaat voeren voor de E60.
- ik vind het nog meer een 'gewone' snelle sedan geworden. Minder beleving dan de V10 waarbij je echt het idee hebt dat er heel wat gebeurd, alles gaat soepeler en eenvoudiger en met minder 'heftig' gedrag.
-Waar je met de V10 het idee had dat je steeds meer versnelde (wat ook zo is gelet op de koppelkrome) gaat de nieuwe M5 er vanaf het eerste moment al snel er vandoor. Je mist de ervaring wel van het geleidelijk versnellen. Het is net een snelle diesel qua koppel en na de 6500 toeren raakt de fut er snel uit.
- Het geluid is echt heel anders. De v8 klinkt wat roffelig en rommelig. Soms een plof uit de uitlaat. De V10 heeft hier veruit mijn voorkeur. Die heeft meer beleving en emotie, lompere en brutere kracht. (zo klinkt het dan)
- Het interieur en instrumentarium is subliem. Hoewel mijn auto van de laatste generatie E60 is met de 'nieuwe nav' had deze auto grootbeeld nav in de nieuwe stijl en dat is nog weer beter. Ook de HUD is beter al heb ik het idee dat ik te hoog in mijn stoel zat omdat ik soms de bovenkant niet kon zien.
- Ook de rest van de instrumenten (richtingaanwijzer, knopjes etc) voelen erg goed (beter) aan.
- Tegenvaller vond ik dat in de standaard HUD weergave nog steeds niet zichtbaar is in welke versnelling je zit. Maar goed dat is geneuzel in de marge.

Conclusie; dit is voor mij eigenlijk nog meer mijn auto. Hoewel het sportwagengevoel minder is vind ik dat persoonlijk niet zo erg. Wat er voor terugkomt is de enorm snelle sedan die onder alle omstandigheden beter aanvoelt, beter schakelt en algeheel een uitmuntend rijgedrag kent.

Eigenlijk ben ik nog helemaal niet aan de beurt voor een andere auto maar ik kon het toch niet nalaten om een inruilvoorstel te vragen ;) Wie weet hoe een koe een haas vangt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 11 jan 2012, 20:32

Niet bang dat het gebrek aan spektakel en beleving tegen gaat vallen?

a90

Bericht door a90 » 11 jan 2012, 21:05

Nee eigenlijk niet, misschien dat ik een beetje een a-typische M rijder ben maar ik heb bij voorkeur een M waarvan je eigenlijk niet in de gaten hebt dat het een M is.

Mijn compagnon had vroeger een E46 M3 met een enorme herriepijp eronder. Beleving genoeg maar ik vond het afschuwelijk. Ook verdere aanpassingen aan de auto heb ik bij voorkeur niet behalve dan wat er van BMW zelf aan zaken wordt verkocht.

pjvandergaag

Bericht door pjvandergaag » 11 jan 2012, 22:48

[quote="a90"]Zo, dankzij een forumlid vandaag een stuk gereden met de nieuwe F10 M5. :)

ik ook

geweldige auto ;bak is geweldig (in D eindelijk goed schakelen) zeer snel voelt zeer degelijk aan mooi van binnen minder onderstuurd dan standaard e60 m5 turbofluit (heel licht)ook leuk ; klappen uit uitlaat vermakelijk maar niets boven v10 natuurlijk.

motor volkomen trillingvrij (door de rubbers?)

zeer snelle sportsedan (persoonlijk vind ik hem beter dan e 63 amg met betrekking tot schakelen)

verbuik bij constant 120 1 op 10 als je vermogen aanspreekt 1 op 3.9

onderstel perfect diff aan wennen makkelijk dwars maar moeilijk te doseren

delanom5

Bericht door delanom5 » 12 jan 2012, 09:02

a90 schreef: - Het motorvermogen is heerlijk en hoewel je het verschil in pk's nou niet echt merkt (+10 %) heb je veel meer koppel en dat merk je wel.
hoe maak jij onderscheid tussen pk's en koppel? want je zegt, dat je de pk;s niet merkt maar wel de koppel?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 jan 2012, 09:15

Wel eens met die v10 gereden?

Fernando

Bericht door Fernando » 12 jan 2012, 09:20

Trap het gas is vol in bij een m5 e60 bij lage toeren en vervolgens bij een m5 f10...

Leen

Bericht door Leen » 12 jan 2012, 10:38

A90 , wat jij dus eigenlijk zoekt is een e90 M3 CRT DSG :)

Snipe

Bericht door Snipe » 12 jan 2012, 12:46

We hebben na de M5-test behoorlijk wat mailtjes en sms'jes gekregen of we niet meer foto's hadden en of we niet wat wallpapers konden regelen. Dat hebben we dus maar gedaan: http://www.driving-fun.com/2698/home/ne ... apers.aspx

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 12 jan 2012, 13:13

wow, gaafe foto zeg.

Plaats reactie