Martijn's Coopertje
- Knot
Re: Mini Cooper 'Seven'
Die pil is idd een drama, zou ik er zelf nevernooit in gooien.. domme mensen 

- MartijnGizmo
Zo meteen maar weer aan het modden geslagen...
Ik had al een tijdje een "oddments tray" liggen, een extra bakje voor in de middenconsole. Handig voor sleutels, zonnebril, etc:
Vóór:

Ná:

Verschil:

Om het kachelprobleem zelf te onderzoeken had ik een ScanGauge II gekocht, die ik nu maar een semi-permanent plekje heb gegeven (als ik em toch heb liggen...). Het is een OBD-diagnosetool, zo kun je o.a. je voltage, inlaattemperatuur, watertemperatuur, etc zien. Vooral die watertemperatuur is wel fijn, aangezien de meter van de auto zelf 'nep' is. De meter daarvan staat op de middelste stand als het koelwater ergens tussen de 70 en 110 graden is, lekker nauwkeurig...

(de kleur van het display is in te stellen, nog ff zoeken naar iets wat een beetje lijkt op de rest)
De kabel netjes achter het dashboard langs laten lopen en natuurlijk ff vastgezet met tieraps:

Ik had al een tijdje een "oddments tray" liggen, een extra bakje voor in de middenconsole. Handig voor sleutels, zonnebril, etc:
Vóór:

Ná:

Verschil:

Om het kachelprobleem zelf te onderzoeken had ik een ScanGauge II gekocht, die ik nu maar een semi-permanent plekje heb gegeven (als ik em toch heb liggen...). Het is een OBD-diagnosetool, zo kun je o.a. je voltage, inlaattemperatuur, watertemperatuur, etc zien. Vooral die watertemperatuur is wel fijn, aangezien de meter van de auto zelf 'nep' is. De meter daarvan staat op de middelste stand als het koelwater ergens tussen de 70 en 110 graden is, lekker nauwkeurig...

(de kleur van het display is in te stellen, nog ff zoeken naar iets wat een beetje lijkt op de rest)
De kabel netjes achter het dashboard langs laten lopen en natuurlijk ff vastgezet met tieraps:

Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Dat extra bakje maakt het toch wel helemaal af, staat super netjes. 

- MartijnGizmo
Ja, er is nog zo'n zelfde bakje voor op het stukje tapijt onder de handrem, maar die worden niet meer gemaakt...

Standaard:

Standaard:
-
sorry. ik zal het even herformuleren: [mening]Ik vind dat een hoop geld wat door de dealer zo even gerekend word [/mening]Erik dB schreef:Hoe kom je aan deze wijsheid?Metchu schreef:jezus wat een stealert
- Joopieboy
Dat is sowieso iets, op dit soort dingen verdienen ze gewoon het meeste...
Maar ziet er goed uit, altijd handig dit soort opbergbakjes!
Maar ziet er goed uit, altijd handig dit soort opbergbakjes!
- MartijnGizmo
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 21 mei 2018, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Nogmaals: mooi!
Is het geen optie om op zoek te gaan naar de rubber zooi om de handrem van een facelift Cooper die hebben wel een bakje om iets in kwijt te kunnen.
Is het geen optie om op zoek te gaan naar de rubber zooi om de handrem van een facelift Cooper die hebben wel een bakje om iets in kwijt te kunnen.
- JP
Wederom leuke kleine aanpassingen. Doe je goed....

^^ Deze verticale grijze steunen zijn die ook uitwisselbaar?

^^ Deze verticale grijze steunen zijn die ook uitwisselbaar?
- MartijnGizmo
Ze zijn ooit ook in het zwart geleverd geloof ik, en aftermarket ook van o.a. carbon te krijgen. Ik denk een beter idee te hebben, maar dat volgt vanzelf hier! 

Die hebben een andere middenconsole... Nou overweeg ik nog om een middenarmsteun te monteren, dan moet je sowieso zo'n middenconsole erbij.Petrolhead Tom schreef:Nogmaals: mooi!
- Martijn_bmw
is dat scanding een beetje leuk en werkzaam qua info?
ik wil eigenlijk ook zoiets aangezien de E91 niet eens een watertemp meter heeft :S
en wat kost ie??
ik wil eigenlijk ook zoiets aangezien de E91 niet eens een watertemp meter heeft :S
en wat kost ie??
- MartijnGizmo
Ja, is wel een geinig ding. €130 oid, met kortingscode van VWForum.nl...
- Paskal
- Auto: meerdere
Handig zo'n bakje en mooi dat je er weer lekker warmpjes bij kunt zitten.
Die scangauge zo bovenop je dash vind ik dan weer 3x niks. Apparaatje is ongetwijfeld handig maar montage bovenop het dash vind ik geen gezicht. Ben allergisch voor allerlei aftermarketzooi op ramen, dashboards etc... Doe mij maar een clean dash zonder al die prullaria.
Was montage onder je knoppen onderin de middenconsole geen optie geweest? Info op dat apparaatje is toch ook niet dermate cruciaal dat het continue precies in je zichtveld moet zitten?
Die scangauge zo bovenop je dash vind ik dan weer 3x niks. Apparaatje is ongetwijfeld handig maar montage bovenop het dash vind ik geen gezicht. Ben allergisch voor allerlei aftermarketzooi op ramen, dashboards etc... Doe mij maar een clean dash zonder al die prullaria.
Was montage onder je knoppen onderin de middenconsole geen optie geweest? Info op dat apparaatje is toch ook niet dermate cruciaal dat het continue precies in je zichtveld moet zitten?
- stefan740
JCW pookknop is echt en must voor
Dat die opbergbakjes op zijn geloof ik wel, ik kreeg er (gratis) twee toen ik ze bestelde. En nee ik heb de tweede al weggegeven helaas.

Dat die opbergbakjes op zijn geloof ik wel, ik kreeg er (gratis) twee toen ik ze bestelde. En nee ik heb de tweede al weggegeven helaas.
-
Op Ebay moet je een Grieks bedrijfje kunnen vinden die de Scangauge II verkoopt. Paar jaar terug gedaan en met mij vele anderen. Was iig minder dan die 130 euro en binnen 5 dagen had ik het geloof ik al in huis.
- Erik dB
Eens met Paskal. Waarom heb je hem niet in de opening links/rechts onder het stuur gehangen? Daar past ie mooi tegen de bovenkant van het dash aan.Paskal schreef:Handig zo'n bakje en mooi dat je er weer lekker warmpjes bij kunt zitten.
- MartijnGizmo
Dit leek me voor nu wel hendig, hij zit met een plakkertje, kan zo ergens anders! 

- Martijn_bmw
ziet die scan gewoon constant in je OBD poort?
bij mijn E91 zit die OBD poort in de deuropening zo'n beetje niet echt handig dus...
bij mijn E91 zit die OBD poort in de deuropening zo'n beetje niet echt handig dus...
- MartijnGizmo
Anders kan ie niet scannen hè... 

- Martijn_bmw

- MartijnGizmo
In de voetenruimte, boven het koppelingspedaal, en de stekker van de kabel is haaks.
- MartijnGizmo
Vandaag even een paar videootjes gemaakt, en ja, ze zijn saai...
Om eens aan te geven hoe ongelooflijk krap de in-/uitgang van de stalling is:
Uitlaatfilmpje, gemaakt voor mede-Mini-rijders die zo'n feestpijp overwegen:
Vergelijkbaar, maar iets boeiender dankzij de naar achteren gerichte bumpercam:

Om eens aan te geven hoe ongelooflijk krap de in-/uitgang van de stalling is:
Uitlaatfilmpje, gemaakt voor mede-Mini-rijders die zo'n feestpijp overwegen:
Vergelijkbaar, maar iets boeiender dankzij de naar achteren gerichte bumpercam:
- MartijnGizmo
YES MASTERPaskal schreef:Was montage onder je knoppen onderin de middenconsole geen optie geweest? Info op dat apparaatje is toch ook niet dermate cruciaal dat het continue precies in je zichtveld moet zitten?

- Paskal
- Auto: meerdere
Nice Martijn
Stuk beter dan bovenop het dashboard 

- Martijn_bmw
+1 mooie plek martijnPaskal schreef:Nice MartijnStuk beter dan bovenop het dashboard