A View Inside Iran

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

A View Inside Iran

Bericht door romo » 07 jan 2012, 20:50

Iran.............hoe het ook kan............

http://www.theatlantic.com/infocus/2012 ... an/100219/

Mooi comment;
Awesome! I wish everyone in America saw these pictures. This idea that the Iranian people are all these warmongering Jihadists is ridiculous. These people are just like us, of course anyone who had cared to research and form their own opinion already knew that. Take notice America, this is the country, and these are the people that your "leaders" want to go to war with for no damn reason. We need peace with them, we need realations with them, we need the only man who has shown any interest in getting us there. We need Ron Paul.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: A View Inside Iran

Bericht door Robin » 07 jan 2012, 20:59

Vrouwen met vaak de mooiste ogen daar. Maar dan moeten ze eerst wel dat tafelkleed van hun kop halen.

Ik herinner me als kid de val van de Sjah en het bewind van Khomeini. Ben er geen fan van(Ahmedinejad en kornuiten) en dat is 'n understatement.

Bevolking:prima. Net als de Cubaanse bevolking in 't algemeen fantastisch maar dat maakt Raul Castro nog niet een topvent laat staan broer Fidel.
Venezuela, prachtland, een van m'n zwagers is Venezolaan en Chavez is 'n kleine Mao.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 07 jan 2012, 21:01

Zeer fraai!

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 jan 2012, 21:05

Interessante item Romo! Thnx.

Ik had met een goede Iraanse klasgenoot een aantal, helaas korte, gesprekken over de situatie in Iran. Hij was (admittedly) pro-Amerikaans en maakte destijds veel zorgen over zijn thuisland.

Eerst film kijken....

dvh

Bericht door dvh » 07 jan 2012, 21:17

Oud klasgenoot van me uit Iran ( leuk knap meisje ) vertelde me jaren terug al dat Iran een prachtig leuk land is. Enkel de regering is klote..
Maar meerendeel v/d bevolking is erg modern en westers te noemen..
Ook zij zit absoluut niet te wachten op een oorlog.
Ze heeft veel familie in Iran. Maar ook in Amerika.. Beetje lastig om een kant te kiezen..

Maar iedereen weet dat oorlog met Iran enkel gaat om de olie die het land bezit..
Welke oorlog ? Nou de oorlog die komen gaat..

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2012, 21:31

Hmm, leuk al die foto's maar ik trap daar toch echt niet volledig in.

Dit bericht zet het één en ander wat mij betreft in een iets ander daglicht:

http://www.nu.nl/internet/2708228/natio ... htbij.html

Ik doe het filmpje wat te vinden is op de link maar niet posten omdat het er allemaal niet zo heel erg prettig uit ziet, maar ik kan me dit ook nog heel goed herinneren, 16 jarig meisje doodgeschoten omdat ze met haar vader aan het protesteren was:

http://mrsgrapevine.com/2009/06/graphic ... e-20-2009/

Of die Nederlands Iraanse vrouw die begin vorig jaar geëxecuteerd is.

Het zal ongetwijfeld aan fantastisch mooi land zijn, dat vind ik van de Balkan waar ook de meest smerige dingen uitgehaald zijn de laatste decennia ook, maar de regering in Teheran, hoe die omgaat met mensenrechten en hun benadering naar het Westen, om van te kotsen. Misschien kijk ik er wel met een vooringenomen en arrogante Westerse blik naar, maar ik denk dat de bevolking beter verdiend.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2012, 21:40

Bram, ik snap je en mee eens. Het gaat hier in feite om de bevolking, de regering daar is godvergeten.

Dat zei ik al in m'n eerste post hiero.

Peric

Bericht door Peric » 07 jan 2012, 21:44

Iets van een soortgelijke orde..
3 op reis mocht filmen in Noord Korea. Morgen 08-01 om 19:50.
Ik ga wel effe kijken..

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2012, 21:47

Peric schreef:Iets van een soortgelijke orde..
3 op reis mocht filmen in Noord Korea. Morgen 08-01 om 19:50.
Ik ga wel effe kijken..
Interessant inderdaad, weer wat andere plaatjes van Saalbach Hinterglem of Texel.

Zo'n stuk commentaar onder die prachtige pics van romo' s link:
Mojgannaghel 1
hi my friend im iranian girl ,, thats true iran is beautiful with so much liberal people ... but stopid government .... ah some times i want leave iran but i cant... i cant couse i love my country my peoples,,, here i can use make up i can show my hair.. not complete.. thats true,,, but more than veil i want freedom in speaking..i want freedom in university lessons ,,,in newspapers,,,,, just that....
A Like Reply 39 minutes ago 0 Like

Tom

Bericht door Tom » 07 jan 2012, 21:53

In dezelfde categorie heb ik ooit een stuk gelezen over iemand die drie jaar heeft gereisd.. is mij altijd bijgebleven:
http://www.fourhourworkweek.com/blog/20 ... ree-years/

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2012, 21:53

Robin schreef:Bram, ik snap je en mee eens. Het gaat hier in feite om de bevolking, de regering daar is godvergeten.

Ik zie het ja :)

Sja, eens temeer reden om jezelf gelukkig te prijzen in een vrij land geboren te zijn.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2012, 21:59

partyondude schreef:
Robin schreef:Bram, ik snap je en mee eens. Het gaat hier in feite om de bevolking, de regering daar is godvergeten.

Ik zie het ja :)

Sja, eens temeer reden om jezelf gelukkig te prijzen in een vrij land geboren te zijn.
Slavernij is afgeschaft, maar gelukkig hebben we de belastingdienst ervoor terug.

Mooie link Tom. Goeie punten voor zover ik ze snel lees.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 jan 2012, 22:06

Tom schreef:In dezelfde categorie heb ik ooit een stuk gelezen over iemand die drie jaar heeft gereisd.. is mij altijd bijgebleven:
http://www.fourhourworkweek.com/blog/20 ... ree-years/

Lees ook even het commentaar wat gegeven wordt aan het eind van zijn verhaal door de diverse mensen, ook erg leuk.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2012, 22:08

Text hieronder dus: Ik begreep 'm niet. Voor zover ik begreep zijn Iraniers/Iranezen geen Arabieren, maar Perzen. Daar hoor ik ze zelf nogal eens over. Verder voor zover ik de text begrijp mee eens, want slavernij an sich is niet iets wat wij Europeanen(NL, Spanje, Engelsen, Portugal, Frankrijk) hebben bedacht. NO WAY JOSÉ.
Lara 1
that's because God forbid, Arabs has taken zero slaves from all their "innocent" invasions, ts ts ts if you are an Arab yourself you just ashamed your race by you lack of education. I agree with Nazanin, you're a jock
A Like Reply 5 hours ago in reply to Sarah 6 Likes F .

EG

Bericht door EG » 09 jan 2012, 09:10

Iran lijkt qua bevolkingssamenstelling zeker niet op de rest van de Arabische wereld, wmb mag je Iran daar niet eens bij rekenen.

Groot gedeelte is Perzisch en spreekt ook die taal. Maar je hebt ook een kwart die Azerbedjaans is en Turks spreekt.

In Irak, S-A, Oman, Qatar etc. spreken ze allemaal Arabisch en is de schrift ook Arabisch.

Plaats reactie