Tom's eerste Italiaanse supercar. update pagina 7.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Tom's eerste Italiaanse supercar. update pagina 7.

Bericht door Youp » 20 nov 2011, 19:51

Leuk om te zien dat je ook nog een achterwielaandrijvertje gekocht hebt Tom! Klinkt leuk met dat uitlaatje, zal ook wel lekker rijden. :D
Petrolhead Tom schreef:Maar er zitten hydraulische kleppen in dus kleppen stellen zal het wel niet oplossen of wel? Hoe los ik dit wel op? Kan dit kwaad voor de motor?
Je hebt hydraulische klepstoters, die staan los van olieverbruik en/of klepsteelrubbers.
Martijn_bmw schreef:tis idd voornamelijk bij gas los dan lijkt hij wat olie de verbrandingsruimte in te trekken ;)

denk ook aan klepsteelrubbers. maar gewoon in de gaten houden als je een laag olie verbruik hebt kan het geen kwaad ;)

mijn eerste E30 320i M20 deed op een gegeven moment 1 liter op 1000km als ik gas los liet zag je gewoon een blauwe wolk in je binnenspiegel :mrgreen: maar zo erg is het hier lang nog niet!
+1. Gewoon door knetteren, als hij te veel olie gaat gebruiken een keer de klepsteelrubbertjes (laten) vervangen. Kan verder geen kwaad. :thumbup:

Pas als hij blauw gaat pluimen bij gas geven, moet je je zorgen gaan maken...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 nov 2011, 09:49

Dan gassen we maar vrolijk door! Haha kan het er ook nog mee te maken hebben dat de auto een week heeft stilgestaan en ik er nog maar 20 kilometer mee gereden had? Heb hem namelijk even rustig warm gereden en ben daarna even een paar keer gaan gassen. Misschien ook niet het verstandigst maar na 20 kilometer lijkt een auto me toch wel goed warm.

Youp
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Bericht door Youp » 21 nov 2011, 19:47

Petrolhead Tom schreef:Dan gassen we maar vrolijk door! Haha kan het er ook nog mee te maken hebben dat de auto een week heeft stilgestaan en ik er nog maar 20 kilometer mee gereden had? Heb hem namelijk even rustig warm gereden en ben daarna even een paar keer gaan gassen. Misschien ook niet het verstandigst maar na 20 kilometer lijkt een auto me toch wel goed warm.
Als de auto stil staat wil het nog wel eens voorkomen dat (wanneer de klepsteelrubbertjes lekken) er wat meer olie de cilinders in komt bij het starten, de olie loopt immers omlaag langs de klepstelen. Even een blauwe pluim, maar dat is dan ook zo weer weg. Had mijn AW11 ook destijds. Maar die olie is na een paar honderd meter wel weg hoor.

Gas los = blauw pluimen is typerend voor klepsteelrubbertjes. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2011, 19:50

Het kan blijkbaar niet veel kwaad, maar het hoort niet.

Daarom net maar deze aangeschaft. Van het voorjaar maar eens mee aan de slag.

http://www.ebay.co.uk/itm/MX3-MX5-MX6-E ... _500wt_970

Tim N

Bericht door Tim N » 28 nov 2011, 22:10

Dat is wel ff wat meer werk dan een uitlaatspruitstuk vervangen ;-)

Youp

Bericht door Youp » 28 nov 2011, 22:32

Tim N schreef:Dat is wel ff wat meer werk dan een uitlaatspruitstuk vervangen ;-)
Hangt een beetje van de constructie van de cilinderkop af natuurlijk.. Als je geluk hebt en het een beetje handig aanpakt kan het zonder de cilinderkop te demonteren. Mits de constructie dit toelaat. :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 nov 2011, 11:16

Dat ga ik tegen die tijd wel even uitzoeken met behulp van een haynes handleiding, Lukt dat niet dan moet ik het maar uitbesteden. Ken uw beperkingen he. :tong:

Youp

Bericht door Youp » 29 nov 2011, 21:34

Petrolhead Tom schreef:Dat ga ik tegen die tijd wel even uitzoeken met behulp van een haynes handleiding, Lukt dat niet dan moet ik het maar uitbesteden. Ken uw beperkingen he. :tong:
Als je de klepsteelrubbertjes wil gaan proberen te vervangen zonder de kop er af te halen en dat lukt niet, kan je net zo goed heel de kop er af halen. Klinkt spannender dan dat het is... ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 nov 2011, 10:24

Daar ga ik me aankomend winter maar eens over inlezen en dan ga ik wel kijken of ik die operatie zelf ga proberen uit te voeren of dat ik hem uitbesteed.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 29 dec 2011, 18:15

Afbeelding

Iets voor jou Tom :wink: ?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2011, 21:17

Haha nee dat zie ik niet echt zitten. Panda is al lelijk genoeg op 14 inch staal. Al scheelt het wel een hele boel qua comfort ten opzichte van de standaard 15 inch wielen.

Gijs.

Bericht door Gijs. » 29 dec 2011, 21:50

Haha, winterbandjes eronder? Wel zo veilig natuurlijk. Heb nog gewoon zomerbandjes onder de Rallye liggen. Gaan ook geen winterbanden onder komen. Als het echt slecht wordt op de weg rijd ik toch niet meer.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2011, 21:55

Ja hebben we hier onder alle auto's en vindt het ook wel een prettig idee nou mijn vriendin de Panda af en toe mee neemt naar Groningen tijdens haar autoloze periode.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 jan 2012, 12:02

Net even een beetje klein onderhoud aan de Panda. Er ging bijna een liter olie bij op en de ruitenwissers waren versleten. Inmiddels zijn we 10.000 kilometer verder en heb ik kunnen concluderen dat we een stuk minder ermee rijden dan aanvankelijk gedacht was. Maakt op zich niet uit. Hij bevalt super goed. Wat een pret machine.

De teller staat inmiddels op 62000 en als het goed is gaan daar de komende tijd de nodige kilometers bij komen.

Cretino

Bericht door Cretino » 06 jan 2012, 20:53

loop half jaar achter, gefeli met deze bak!

Heerlijk met open dak rijden :hosanna:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 07 jan 2012, 14:31

Petrolhead Tom schreef:Net even een beetje klein onderhoud aan de Panda. Er ging bijna een liter olie bij op en de ruitenwissers waren versleten. Inmiddels zijn we 10.000 kilometer verder en heb ik kunnen concluderen dat we een stuk minder ermee rijden dan aanvankelijk gedacht was. Maakt op zich niet uit. Hij bevalt super goed. Wat een pret machine.

De teller staat inmiddels op 62000 en als het goed is gaan daar de komende tijd de nodige kilometers bij komen.
Netjes :)!

Wat doet je Panda nou op 0-100 en top? Komende zomer rondje ring ermee, of heb je dat afgelopen jaar al gedaan?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 jan 2012, 14:39

Cretino schreef:loop half jaar achter, gefeli met deze bak!

Heerlijk met open dak rijden :hosanna:
Heey thanks man! Hoe is het met jou? Nog steeds happy met de S2000?

@Gijs ik denk dat ik van het zomer met de Mx-5 een paar rondjes ring ga doen om de doodeenvoudige reden dat de Mazda heel wat meer DF biedt dan de Panda.

De Panda is een heerlijke auto maar de fun die de MX-5 biedt zijn niet te vergelijken.

Plaats reactie