Nieuwe BMW M5 (F10)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre

Re: Nieuwe BMW M5 (F10)

Bericht door Andre » 05 jan 2012, 23:52

Ik heb altijd de linker voet bij rem. Ik gebruik de rem niet altijd. Dus als je remlichten ziet betekend niet dat ik veel remdruk gebruik.

Vaak controleer ik de drift met de rem. Soms moet je te hard een bocht in om hem dwars te krijgen en eenmal dwars moet de snelheid er weer uit anders haal je de bocht niet.

De M5 was zelfs op vochtige weg niet makkelijk. Er was veel grip van de Michelin super sport. Grip verbreken ging absoluut niet makkelijk. Je ziet bij de inboards ook me verbeten kop om het voorelkaar te krijgen en tevens mega concentratie.

Zelfs op het bevroren wegdek ging het niet makkelijk die 316i rijder praat daar te gemakkelijk over.

Men vindt dit soort filmpjes altijd mooi. Maar je hebt weinig tijd en het moet vaak ook in 1 keer goed. Verwachtings patroon is hoog. En banden met veel grip maakt het er allemaal niet gemakkelijker op. Dus opperste concentratie is groot vereiste.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2012, 00:22

kan ik me wat bij voorstellen Andre, en ja je kon het wel wat aan je zien, daarom ook des te knapper zeg maar.

toch lijkt me met links bijremmen in dat soort omstandigheden best afgewogen moeilijk, dat moet je dus wel aardig in de hand hebben, heb wel eens destijds met links wat bijgeremd in bepaalde bochten om minder onderstuur te krijgen en wat naar de binnenkant bocht te krijgen maar das toch wat anders :D en was op veilige plekken ook om te kijken hoe het zich dan verdroeg.

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2012, 00:36

Mensen die denken dat je dit zo even nadoet met de eerste de beste 316 hebben dat overduidelijk nooit geprobeerd. Daarom moest ik er wel om lachen.

Joop

Bericht door Joop » 06 jan 2012, 00:57

Lekker laten kletsen...
...'t is inderdaad vrij lastig op die plekken waar jullie gefilmd hebben; 't gaat André zo op het eerste gezicht toch makkelijker af. :df:

...maar goed lekker belangrijk: filmpje steekt goed in elkaar; helder review :thumbup:

Richard430

Bericht door Richard430 » 06 jan 2012, 01:30

Schitterend gemaakt filmpje!

Maar... dat in die m5 een v8 ligt zeg. Vind hem heel erg lafjes klinken.. sorry.

Macboy

Bericht door Macboy » 06 jan 2012, 09:29

Andre jij bent ondanks de grappen die we maken een ideale testrijder in beeld. Je kunt goed sturen maar je komt ook heel rustig over in beeld en erg duidelijk. Een groot aanwinst voor DF TV. Perry liever een chick in beeld of een VoiceOver maar goed kan niet alles hebben. Er is wel dynamiek tussen jullie.

Enige dat ik mis (en dan is het jammer te lezen dat je de auto 2 dagen hebt gehad) is een tellerfilmpje op de A31 om te zien wat 560pk nu doen op snelweg. Of acceleratie 0-160 maar das mijn smaak.

Leen

Bericht door Leen » 06 jan 2012, 09:42

vanmiddag geen m5 spielerei voor mij (motorprobleem) :(

dan maar spelen met de 1M :devil:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2012, 09:45

Macboy schreef:Enige dat ik mis (en dan is het jammer te lezen dat je de auto 2 dagen hebt gehad) is een tellerfilmpje op de A31 om te zien wat 560pk nu doen op snelweg. Of acceleratie 0-160 maar das mijn smaak.
Een M5 is (ook) een prachtig apparaat voor op de Autobahn, maar omdat BMW een maximum aantal kilometers opgeeft aan media die ermee willen rijden zul je dat niet snel gaan zien met deze auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2012, 09:48

Leen schreef:vanmiddag geen m5 spielerei voor mij (motorprobleem) :(

dan maar spelen met de 1M :devil:
motorprobleem? klinkt bijna als iets vrij duurs wat er komen gaat...

Michel P

Bericht door Michel P » 06 jan 2012, 09:52

Macboy schreef:Andre jij bent ondanks de grappen die we maken een ideale testrijder in beeld. Je kunt goed sturen maar je komt ook heel rustig over in beeld en erg duidelijk. Een groot aanwinst voor DF TV. Perry liever een chick in beeld of een VoiceOver maar goed kan niet alles hebben. Er is wel dynamiek tussen jullie.

+1

Mathieu

Bericht door Mathieu » 06 jan 2012, 10:02

Even een andere vraag.

Waar is Teun Dappers gebleven?? Klaar, ready, done, fini?

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2012, 10:05

Nee hoor, die is er ook nog. Maar Teun maakt video's met Herman en Herman heeft het nogal druk met zijn studie. Binnenkort wel een geschreven test van Teun van de Audi TT-S.

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2012, 10:35

Perry liever een chick in beeld of een VoiceOver maar goed kan niet alles hebben
Een chick hoe leuk dat ook kan zijn vind ik dan weer niks, die zit er vooral om mooi en gezellig te zijn, met alle respect maar daar verwacht je ook geen serieuze vraagstelling van. Een voiceover? neh..

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2012, 10:54

Macboy schreef:liever een chick in beeld of een VoiceOver
Het idee van een voice-over is toch juist dat 'ie niet in beeld is? ;-)

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 jan 2012, 10:56

Andre schreef: De M5 was zelfs op vochtige weg niet makkelijk. Er was veel grip van de Michelin super sport. Grip verbreken ging absoluut niet makkelijk. Je ziet bij de inboards ook me verbeten kop om het voorelkaar te krijgen en tevens mega concentratie.
Ik heb nog twee e38 18" wielen met versleten banden. :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 06 jan 2012, 10:59

RVV schreef:
Perry liever een chick in beeld of een VoiceOver maar goed kan niet alles hebben
Een chick hoe leuk dat ook kan zijn vind ik dan weer niks, die zit er vooral om mooi en gezellig te zijn, met alle respect maar daar verwacht je ook geen serieuze vraagstelling van. Een voiceover? neh..

:attentie: Of Perry met blonde pruik met krullen en ballonnen in een te strakke blouse

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jan 2012, 11:20

Ik vind over 't algemeen een duo met aangever en uitlegger zegmaar wel prima.

Zo werkt 't ook al eeuwen bijv. in 't theater vak. En da's geen aanval, maar 'n goed punt en 't werkt nog steeds vaak. Hier ook.

Als je 't alleen wil doen ofzo (of met voiceover), dan kom je bijna in Clarkson/Needell/Harris/VBH/Tim Schrick territorium , dat willen we net niet helemaal toch? Zou wel leuk zijn op den duur.

Het gaat hier in de basis om de fun/uitleg daarvan/lol en nog niet echt belangen die er totnutoe meespelen(wat wel 't geval is bij bovenstaande personen) of denk ik nu te naief?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jan 2012, 11:29

vind het een goed team zo, perry lekker droog whaha en Andre lekker nuchter en duidelijk.

Tja ik kijk ook liever naar een leuke dame met een leuk bosje hout in de aanbieding,
doch liever een leuk/goed team dan een dame die niet overkomt of giegelig is zeg maar, dus duo PerDre past goed :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2012, 11:41

Hoe vrouwengek ik ook ben en velen hier, moeten we dat niet willen denk ik.

Vind maar n's 'n Vicky BH of Sabine Schmitz achtige dame. Representatief en die 't snapt/wil.

En nuchtere types als Linda de Mol tot aan tutje Sylvie van der Vaart , al was 't maar om 't presenteren, dat wordt ook niks...

Genoeg mooie/aantrekkelijke dames ' overal' maar 't verhaal moet ook overkomen he.

Andre

Bericht door Andre » 06 jan 2012, 12:15

Met een mooie dame ernaast. Dat word nix:) qua rijden wel maar niet qua sturen.:)

We doen met ze allen ons best om iets leuks neer te zetten. En het zal ook niet altijd zoveel driften zijn als met de M5.

Het is ook wat Perry zegt je hebt echt zo betrekkelijk tijd om alle testen met een auto te doen. Vaak zit je dan ook nog in midden Nederland waar het gewoonweg te druk is om leuke beelden te maken. Is het niet te druk heb je de politie op je hielen. En als die er niet is heb je wel omwonenden, voetgangers etc waarvan je de vingers naar het voorhoofd krijgt. Al met al het word steeds moeilijker om iets te maken.

Het is mooi dat jullie positief zijn. Maar toch is mijn fries accent hier een groot nadeel.

Ik heb er plezier in om te doen. Maar het is belangrijk dat we goeie locaties hebben waar we mooie beelden kunnen maken zonder een hoop gezeik.

Robin

Bericht door Robin » 06 jan 2012, 12:18

Andre schreef: Het is mooi dat jullie positief zijn. Maar toch is mijn fries accent hier een groot nadeel.
Niet om jou Andre, maar dat was dus in dit filmpje gewoon prima, wat anderen ook flauw ervan mogen zeggen.

Kijk naar Piet Paulusma, what's the problem?

En wat is dít dan?

Knot

Bericht door Knot » 06 jan 2012, 12:40

Wanli levert helaas niet in die maat toch Andre? En Minerva komt er ook niet aan denk?

Snipe

Bericht door Snipe » 06 jan 2012, 12:42

Die filmpjes maken is leuk, zeker met Andre erbij. Maar hét probleem is inderdaad om locaties te vinden. Op de openbare weg staan politie, boswachters, nordic walkers of GroenLinks-stemmers altijd paraat om te roepen dat je "dat" maar "op de racebaan" moet doen.
Importeurs op hun beurt vinden alles best, zolang je maar niet het circuit op gaat. Daar zijn de auto's immers niet verzekerd.
Gelukkig is daar een oplossing voor. Centraal in Nederland ligt een verlaten vliegbasis, Soesterberg. Maar hoewel daar twee landingsbanen van anderhalve kilometer liggen én atoomkelders én bunkers én nog veel meer, is dat uitgeroepen tot natuurgebied. De zo goed als uitgestorven geelgesnavelde kontneukkip kan daar immers zo lekker ongestoord op de grond zitten te broeden.

Dus mocht iemand suggesties hebben...

Luco

Bericht door Luco » 06 jan 2012, 12:46

Misschien een idee om te zorgen dat de testauto wel op het circuit is verzekerd, eventueel samenwerking zoeken met een autosportverzekeraar die dat in ruil voor bv reclame wil doen (ofzoiets)

RVV

Bericht door RVV » 06 jan 2012, 12:56

Robin schreef:Hoe vrouwengek ik ook ben en velen hier, moeten we dat niet willen denk ik.

.

Buiten dat; door twee van die lelijke kerels is zo'n auto ook veel mooier :kikker:

Plaats reactie