aankoopadvies Mini
- duifjes.com
aankoopadvies Mini
Een kennis van mij wil kijken voor een Mini bouwjaar rond de 2009...
Wat zijn de do's en dont's waar op te letten???
Wat zijn de do's en dont's waar op te letten???
- Petrolhead Tom
Re: aankoopadvies Mini
Cooper of Cooper S? Bij een gechipte Cooper S wil er nog wel eens een blok in de soep lopen omdat er een zuiger kapot gaat. Kan veilig gechipt worden door toevoeging van een andere intercooler en een olie koeler.
Coopers heb ik eigenlijk nog nooit wat over gehoord. Schijnt redelijk bullit proof techniek te zijn.
Coopers heb ik eigenlijk nog nooit wat over gehoord. Schijnt redelijk bullit proof techniek te zijn.
- duifjes.com
Cooper of een One....motorisch maakt dr niet zoveel uit....
- Petrolhead Tom
Probeer een one te vinden met de 1.6 motor. Die is alleen geknepen op de software, dus met een chip van een paar honder naar de 120 pk.
- MartijnGizmo
Jup, wat Tom zegt, specifieke kwalen zijn er niet echt bij een 2009.
- duifjes.com
Martin jij als Minimalist.....wat vind je van de prijs?
- duifjes.com
Lullo.....motorisch boeit dr niet zo....Petrolhead Tom schreef:Probeer een one te vinden met de 1.6 motor. Die is alleen geknepen op de software, dus met een chip van een paar honder naar de 120 pk.

- Petrolhead Tom
Bijna 50 pk meer dan standaard spreekt iedereen aan Duif! 

-
Sorry voor de kaping van je topic, maar is denk ik wel nuttige infoduifjes.com schreef:Cooper of een One....motorisch maakt dr niet zoveel uit....

Mijn moeder heeft een one, eind Februari wordt hij ingeruild, kan natuurlijk ook verkocht worden

Hij is van 01-2010
20.xxx gelopen
-panoramadak
-leren sportstuur met bediening voor radio/cruisecontrol
-garmin navigatie
-witte knipperlichten
-mistlampen voor
De kleur kan normaal alleen op een Cooper S

Bij interesse hoor ik het wel

-
Ik rij een 55kw red hot, waar kan ik die laten chippen?Petrolhead Tom schreef:Probeer een one te vinden met de 1.6 motor. Die is alleen geknepen op de software, dus met een chip van een paar honder naar de 120 pk.
- MartijnGizmo
- Petrolhead Tom
Wat Martijn zegt.
- Sjoerd
Ik heb voor GF vorig jaar een 2009 Clubman Cooper gekocht. Echt een leuk ding; zwart/zwart en rijk uitgerust.
Ik zou altijd voor een Clubman gaan; dan is die redelijk praktisch.
Ik heb hem zelf bij de dealer gekocht met 24 maanden garantie. Rij de bijna 'nieuw'
Ik heb hem zelf bij de dealer gekocht met 24 maanden garantie. Rij de bijna 'nieuw'
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Er zijn zeker zwakke plekken bij een 2009 Mini, er wil namelijk nog wel eens een zuigertje kapot gaan, die van een Mini Works zijn een stuk sterker.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=23187
En olieverbruik..
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=23187
En olieverbruik..
- MartijnGizmo
Dit gaat om een non-S Hans... 

-
Sjoerd, hoe is de instap naar achteren, en houdt het qua bagageruimte achter de achterbank nog een beetje over?Sjoerd schreef:Ik heb voor GF vorig jaar een 2009 Clubman Cooper gekocht. Echt een leuk ding; zwart/zwart en rijk uitgerust.
- Petrolhead Tom
Als ik zo vrij mag zijn: Ligt eraan, moeten er volwassenen zitten of kinderen? Hij mag dan een langer dak hebben dan een 5 touring maar een echt ruimtewonder is het nog steeds niet. Vergeleken met de gewone Cooper is het wel een praktischere auto.
-
Peuter en baby in kinderstoelen. Door die suïcide-doors lijkt het me wel praktisch te benaderen of niet? Past er dan nog een kinderwagen achterin?
- Petrolhead Tom
suicide deurtje, is maar een klein stukje dat achterover scharniert. Maakt de instap/het bereiken van de peuter wel iets makkelijk maar het is natuurlijk altijd een compromis ten opzichte van een conventionele vijfdeurs auto. Kofferbak ruimte voor een kinderwagen ligt er denk ik vooral aan wat voor kinderwagen je hebt. Denk dat je bij de dealer het beste even kunt gaan passen.
Hij stuurt wel iets minder dan een hatchback. Maar als keihard hoeken niet prio 1 is lijkt het me best een fijne auto voor elke dag.
Hij stuurt wel iets minder dan een hatchback. Maar als keihard hoeken niet prio 1 is lijkt het me best een fijne auto voor elke dag.
-
Meer als incidenteel vervoer.
Ook die MINI zal dus weken stil staan, maar wel toegankelijker voor af en toe gebruik dan de M5.
Ook die MINI zal dus weken stil staan, maar wel toegankelijker voor af en toe gebruik dan de M5.
- Petrolhead Tom
Dan zou ik een proef rit gaan maken ben je er zo uit of het iets is voor je of niet.
- Sjoerd
Een kleuter en een baby(stoel) passen zonder meer achterin. Er zitten zelfs isofix aansluitingen. Instap is goed naar achter en ik denk dat je de baby ook relatief makkelijk in de stoel krijgt. 4-deurs is uiteraard veel makkelijker maar denk dat de Clubman zaker een goed comprimis biedt.
Ik ben niet zo erg thuis in het formaat van kinderwagens, ik zou zelf denken dat die achterin daarvoor te smal is. Wellicht is het verstandiger te wachten tot jouw kids uit de kinderwagens zijn dan gaat het perfect.
Wij hebben sinds kort een ridgeback pup; heb daarvoor een reisbench gekocht. Die past er goed in, weliswaar wel met de banken plat. We zijn echter dermate enthousiast over de pup dat er na de zomer waarschijnlijk nog een pup komt. Ik denk dat ik dan de Clubman de deur uit doe voor iets groters. Eigenlijk zonde aangezien er dan nog een jaar garantie op zit en de variable kosten erg laag zijn.
Ik ben niet zo erg thuis in het formaat van kinderwagens, ik zou zelf denken dat die achterin daarvoor te smal is. Wellicht is het verstandiger te wachten tot jouw kids uit de kinderwagens zijn dan gaat het perfect.
Wij hebben sinds kort een ridgeback pup; heb daarvoor een reisbench gekocht. Die past er goed in, weliswaar wel met de banken plat. We zijn echter dermate enthousiast over de pup dat er na de zomer waarschijnlijk nog een pup komt. Ik denk dat ik dan de Clubman de deur uit doe voor iets groters. Eigenlijk zonde aangezien er dan nog een jaar garantie op zit en de variable kosten erg laag zijn.
- Petrolhead Tom
Isofix is wel een optie. Die heeft dus niet elke Clubman.
Leuke hond Sjoerd! Gaaf!
Leuke hond Sjoerd! Gaaf!
-
Ik ben overigens echt fan van de Countryman.
Die vind ik echt way better dan de clubman! :strong:
Die vind ik echt way better dan de clubman! :strong:
- MartijnGizmo
Dit win je dus met een Clubman: