Wat word jouw nieuwe wagen in 2012?
-
Re: Wat word jouw nieuwe wagen in 2012?
Mijn conversie van Elise naar Elise motorsport ( zonder central seat ) is dit jaar klaar. Dus daar gaan we veel in rijden.
zie plaatje in avatar.
zie plaatje in avatar.
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
In verkopersstijl elke 3 maanden een andere als ik het goed doe. 

- Niels v/d burgh
- Auto: Zweedse diesel
Dit jaar de Alfa vervangen voor een BMW 3-serie.
Ben eigenlijk wel een beetje klaar met de Alfa, echt veel geluk heb ik er niet mee.
En heel misschien eind dit jaar nog iets van een fun-mobiel erbij
Eerst maar eens zien hoe het financieel technisch allemaal gaat.
Ben eigenlijk wel een beetje klaar met de Alfa, echt veel geluk heb ik er niet mee.
En heel misschien eind dit jaar nog iets van een fun-mobiel erbij

Eerst maar eens zien hoe het financieel technisch allemaal gaat.
- EmielS60
De S60 blijft zeker. Rijd te lekker. Ik zou ook niet weten wat hem op zou moeten volgen.
Naast de S60 komt er een 850R (ex-ringracer) bij in het voorjaar, als het allemaal meezit. Dat word een longterm project.
Naast de S60 komt er een 850R (ex-ringracer) bij in het voorjaar, als het allemaal meezit. Dat word een longterm project.
-
zoals het er nu uitziet krijg ik iets van paps voor in nederland wat goedkoop de kilometer is voor naast de tracktool en de pajero. Paps wilt de nieuwe panda, ik zit te kijken naar een 2008 abarth 500. kost bijna het zelfde de km heb ik al uitgerekend 
nu nog ff proberen om te lullen

nu nog ff proberen om te lullen

Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 05 jan 2012, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Inkoppertje, self made ...

-
het is de enige manier waarop ik een zuinige auto ga rijden. als ik hem krijg
ook kan dan de pajero door het jaar geschorst worden wat goedkoper is in verzekering en belasting. en die alleen van stal halen in de zomer als de rest over is uit kuwait
en als moeders dan is komt heeft ze toch een auto... mag ik toch net zogoed die auto ook gebruiken
en beslissen wat ze kopen XD moet er wel beetje uitzien. ga niet in een ouwe lullenbak rijden (no offense)

- Richard430
Mijn E430 heb ik nog niet lang en gaat absoluut niet weg.
De C200 cdi Combi vind ik erg praktisch als ik wat onderdelen op moet halen.
De belastingvrije Micra gaat wel weg dit jaar.
Vito gaat ook absoluut niet weg.
Ik hoop dat het dit jaar lukt om een leuk zakcentje aan de kant te zetten.
Mijn wens is namelijk een G500..
De C200 cdi Combi vind ik erg praktisch als ik wat onderdelen op moet halen.
De belastingvrije Micra gaat wel weg dit jaar.
Vito gaat ook absoluut niet weg.
Ik hoop dat het dit jaar lukt om een leuk zakcentje aan de kant te zetten.
- JoostSchouten
In juli heb ik m'n 206 GTi drie jaar, misschien dat ik het dan wel tijd vind voor wat anders.
Zou het toch een 130i of E46 M3 worden (lastige keus), dus de autosites de komende maanden in de gaten houden of er wat moois langs komt en misschien al wat proefritten maken.
Zou het toch een 130i of E46 M3 worden (lastige keus), dus de autosites de komende maanden in de gaten houden of er wat moois langs komt en misschien al wat proefritten maken.
-
kom naar kuwait, het is hier tegenwoordig bezaaid met G55 AMG (rijdt heerlijk moet ik zeggen, looks ben ik nog niet uit)Richard430 schreef:Ik hoop dat het dit jaar lukt om een leuk zakcentje aan de kant te zetten.
- Richard430
Nee dankje, ben niet zo fan van een handdoek op mijn hoofdJeroen K. schreef:kom naar kuwait, het is hier tegenwoordig bezaaid met G55 AMG (rijdt heerlijk moet ik zeggen, looks ben ik nog niet uit)Richard430 schreef:Ik hoop dat het dit jaar lukt om een leuk zakcentje aan de kant te zetten.

Wat kost een G55 daar nog ongeveer?
-
OnlineErik dB
Leuk draadje!
Bertone --> blijft, gaan we in mei mee naar de Mille Miglia in Italie. Eet verder ook geen brood, anders dan ruimte in de garage.
Mini Cooper --> onzeker, wellicht een jaartje voor mijn werk in gaan rijden, wellicht weg (we hebben een autootje minder nodig)
E36 M3 3.2 --> onzeker, hij bevalt op zich goed, maar als er wat anders op mijn weg komt, wellicht wel (evt samen met de Mini) weg...
Wat de nieuwe auto moet worden weet ik nog niet helemaal. De meest voorkomende searchtags zijn nu 130i, E46 M3, Z4, maar toch ook af en toe 911
(en ik wil eigenlijk eens een E39 M5 hebben gehad...)
Bertone --> blijft, gaan we in mei mee naar de Mille Miglia in Italie. Eet verder ook geen brood, anders dan ruimte in de garage.
Mini Cooper --> onzeker, wellicht een jaartje voor mijn werk in gaan rijden, wellicht weg (we hebben een autootje minder nodig)
E36 M3 3.2 --> onzeker, hij bevalt op zich goed, maar als er wat anders op mijn weg komt, wellicht wel (evt samen met de Mini) weg...
Wat de nieuwe auto moet worden weet ik nog niet helemaal. De meest voorkomende searchtags zijn nu 130i, E46 M3, Z4, maar toch ook af en toe 911

- Niels
- Auto: Prius+
Het ligt niet in de planning maar je weet het nooit
In 2011 iig al teveel uitgegeven aan auto's en motoren en dit jaar gaan we wat in het huis investeren.
Plannen zijn er wel weer een beetje natuurlijk. De 320D staat op 344.000km en doet het op zich nog prima maar zou wel vervangen kunnen worden. Daarnaast is de vrouw niet vreselijk te spreken over de Ibiza die ze nogal stoterig geveerd vindt en ze heeft nog gelijk ook. Het ding is zacht geveerd maar hard gedempt...niet echt briljant. Aan de andere kant is het de bedoeling dat ik halverwege 2012 een andere functie krijg waardoor ik nog maar 5000km/jr woon-werk moet wat natuurlijk prima in de Ibiza kan.
Kortom, de vrouw is alvast op zoek naar een gezinscontainer met automaat. Het liefst zou ze een E61 kopen die al redelijk betaalbaar worden maar ik hou het liever bij een 3-serie en zou zo weer een E46 kopen

Plannen zijn er wel weer een beetje natuurlijk. De 320D staat op 344.000km en doet het op zich nog prima maar zou wel vervangen kunnen worden. Daarnaast is de vrouw niet vreselijk te spreken over de Ibiza die ze nogal stoterig geveerd vindt en ze heeft nog gelijk ook. Het ding is zacht geveerd maar hard gedempt...niet echt briljant. Aan de andere kant is het de bedoeling dat ik halverwege 2012 een andere functie krijg waardoor ik nog maar 5000km/jr woon-werk moet wat natuurlijk prima in de Ibiza kan.
Kortom, de vrouw is alvast op zoek naar een gezinscontainer met automaat. Het liefst zou ze een E61 kopen die al redelijk betaalbaar worden maar ik hou het liever bij een 3-serie en zou zo weer een E46 kopen

- Dennis Cavallino
C3 eHDI: blijft
Jeep Cherokee, blijft in principe ook.
Daarna komt de twijfel:
- Wel of geen zakelijke auto en daarbij de vraag;
- Wel- of geen privé km's en dus;
- Wel, geen of weinig bijtelling?
Ik ben er nog niet uit. In 2012 komen een aantal auto's uit die mij kunnen bekoren, maar in 2013 komt er misschien een veel interessantere bups auto's op de markt... Ik heb de tijd, ik hóef niets, dus wachten tot wat komen gaat is gewoon een goede optie.
Jeep Cherokee, blijft in principe ook.
Daarna komt de twijfel:
- Wel of geen zakelijke auto en daarbij de vraag;
- Wel- of geen privé km's en dus;
- Wel, geen of weinig bijtelling?
Ik ben er nog niet uit. In 2012 komen een aantal auto's uit die mij kunnen bekoren, maar in 2013 komt er misschien een veel interessantere bups auto's op de markt... Ik heb de tijd, ik hóef niets, dus wachten tot wat komen gaat is gewoon een goede optie.
-
kosten hier nieuw ongeveer 70,000 euro.Richard430 schreef:Nee dankje, ben niet zo fan van een handdoek op mijn hoofd![]()
Wat kost een G55 daar nog ongeveer?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dit jaar geen andere auto's denk ik.
Had plannen om de Peugeot 206 weg te doen maar daar is net weer genoeg geld in gegaan met APK, verrotte uitlaat en wat andere dingen dus maar weer een tijdje doorrijden. Anders ist ook weer zonde van die gemaakte kosten.
De Golf blijft dit jaar ook is de planning. In april 2013 heb ik deze 3 jaar, dan wat anders denk ik. Wellicht koop ik de Golf dan privé over als vervanger van de Peugeot. Kan Suzanne daar in rijden.
Zelf zou ik als opvolger graag een BMW F30 3 serie willen. Wellicht de touring als ik die mooi genoeg vindt. Een 328i bijvoorbeeld, met M pakket en alcantara stoelen. Mooi mooi mooi.
Misschien tzt. ook nog eens een circuitauto erbij, naast m'n circuitmotor. Oude E36 ofzo.
Had plannen om de Peugeot 206 weg te doen maar daar is net weer genoeg geld in gegaan met APK, verrotte uitlaat en wat andere dingen dus maar weer een tijdje doorrijden. Anders ist ook weer zonde van die gemaakte kosten.
De Golf blijft dit jaar ook is de planning. In april 2013 heb ik deze 3 jaar, dan wat anders denk ik. Wellicht koop ik de Golf dan privé over als vervanger van de Peugeot. Kan Suzanne daar in rijden.
Zelf zou ik als opvolger graag een BMW F30 3 serie willen. Wellicht de touring als ik die mooi genoeg vindt. Een 328i bijvoorbeeld, met M pakket en alcantara stoelen. Mooi mooi mooi.

Misschien tzt. ook nog eens een circuitauto erbij, naast m'n circuitmotor. Oude E36 ofzo.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 18 feb 2014, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Weet je wat het rotte is, zo'n gevoel heb ik ook vaak gehad met m'n auto's. Doe maar niet verkopen, want er zit alweer net zoveel geld ingepompt. Dus je houdt de wagen om die reden, maar omdat de wagen ouder wordt gaat er ook steeds wat anders kapot. Eindeloos verhaal.Wouter81 schreef:Dit jaar geen andere auto's denk ik.

-
+1, Zeker bij Peugeot....
Ik ben blij, dat ik geen peugeot meer rij!
Echt, je blijft bezig.
Probeer wat van je onderhoud terug te vangen in de vorm van beter kunnen verkopen incl goed onderhoud zou ik zeggen. Aan de andere kant, Golf overnemen tegen boekwaarde is ook grappig, over een jaartje..........
Dat is het jaartje wachten wel waard!
Ik ben blij, dat ik geen peugeot meer rij!
Echt, je blijft bezig.
Probeer wat van je onderhoud terug te vangen in de vorm van beter kunnen verkopen incl goed onderhoud zou ik zeggen. Aan de andere kant, Golf overnemen tegen boekwaarde is ook grappig, over een jaartje..........
Dat is het jaartje wachten wel waard!
- Stéphane
Ik weet het echt nog niet. De Golf gaat misschien weg, misschien ook niet. Daarvoor zijdelings naar een S60 gekeken om die vóór de Elise met een Brian James trailer te gaan rondrijden.
Daarnaast kijk ik ook regelmatig naar Exiges. Wil er gewoon een keer één gehad hebben. Eigenlijk zou ik daarvoor dan eerst een dagje met een Exige op een trackday willen rondrijden om het eens te vergelijken hoe het zich verhoudt tot mijn Elise. Hans was destijds niet helemaal te spreken over zijn Exige S omdat hij het allemaal wat zwaarder was.
Het lijkt er ook op dat ik ouder op want ik kijk ook steeds vaker naar 911s. Ideaal gesproken zou ik heel graag een GT3 willen, maar dat wordt waarschijnlijk qua running costs een stap te ver. Zag gisteren deze Carrera 4S staan en daar word ik toch ook wel blij van. Wat rijden betreft heel anders dan een Elise.

Maar goed, ik weet het allemaal nog niet dus we zien het wel
Daarnaast kijk ik ook regelmatig naar Exiges. Wil er gewoon een keer één gehad hebben. Eigenlijk zou ik daarvoor dan eerst een dagje met een Exige op een trackday willen rondrijden om het eens te vergelijken hoe het zich verhoudt tot mijn Elise. Hans was destijds niet helemaal te spreken over zijn Exige S omdat hij het allemaal wat zwaarder was.
Het lijkt er ook op dat ik ouder op want ik kijk ook steeds vaker naar 911s. Ideaal gesproken zou ik heel graag een GT3 willen, maar dat wordt waarschijnlijk qua running costs een stap te ver. Zag gisteren deze Carrera 4S staan en daar word ik toch ook wel blij van. Wat rijden betreft heel anders dan een Elise.

Maar goed, ik weet het allemaal nog niet dus we zien het wel

-
OnlineErik dB
@Stephana: I feel your pain
'
Zo'n 996 (niet GT3) begint overigens wel goed betaalbaar (relatief dan) te worden!

Zo'n 996 (niet GT3) begint overigens wel goed betaalbaar (relatief dan) te worden!
-
Dat is wel een hele lekkere 4S zeg!
Kleur + velgen = DOEN!
Kleur + velgen = DOEN!
- Knot
Alleen deden die 996 blokjes nog wel eens spontaan plof toch? Daarom zijn ze zo betaalbaar aan het worden.
Voor mij gaat er niet veel veranderen, hooguit dat ik de E34 weer verkoop en met de 328i en de Aygo overblijf. Dit jaar eens proberen meer dan 10K te sparen is ook wel lekker.
Voor mij gaat er niet veel veranderen, hooguit dat ik de E34 weer verkoop en met de 328i en de Aygo overblijf. Dit jaar eens proberen meer dan 10K te sparen is ook wel lekker.
- Kasteel
Mwoah, zoveel zijn die prijzen niet gewijzigd, volgen beetje hetzelfde pad als de CSL, voor een goede moet stevig worden betaaldErik dB schreef:@Stephana: I feel your pain'

- Barend
- Auto: F20 m135i
Nu nog niet, maar over 10 maanden wel ja. Ook met de GTI rij ik veel, wel iets minder dan met de Megane, maar dat komt vooral omdat ik minder met de auto op vakantie ben geweest.ErikS schreef:Haha wtf, is die golf nu alweer afgeschreven kwa km's?!![]()
Pff, hele omschakeling.... Bleumotion of een CT...
Lijkt me nou niet echt een vooruitgang. Golf toch te duur?
Vooral omdat ik een jaartje of 1,5 wat extra geld wil kunnen sparen. En het prijsverschil tussen een GTI en een 1.2 TDI/hybride is zo groot dat dat een handige stap is. Gekort op het leasebudget worden we niet.Petrolhead Tom schreef: Hoe bizar veel rijd jij wel niet? En vanwaar die mega omschakeling? Gekort op de leasebudgetten zoals bij elk bedrijf de trend lijkt te zijn?

Ik doe gewoon een 'Macboytje' ..Rivanov schreef:Al die leuke ritjes met Luuk van Kaathoven tikt wel aan natuurlijk!
En van een GTI naar een Polo Bluemotion.. dat wil je denk ik echt niet. Hij word niet voor niets Slowmotion genoemd door velen..

Een fun-auto erbij is dan wel heel aantrekkelijk, maar dat zie ik tegen die tijd wel. Wellicht de Twingo van de vriendin inruilen op een MX-5 ofzo. Maar daar pas ik zelf (met mijn lengte) niet goed in. Ik heb de tijd nog om na te denken.
Daarnaast is zo'n Lexus CT200h met F-sport pakket zo slecht nog niet..

Datzelfde geldt overigens ook voor een Zwarte Polo Bluemotion met zwarte velgen en een panoramadak ofzo. Ik noem maar iets he.
Laatst gewijzigd door Barend op 06 jan 2012, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.