Stratos wordt Alpine?

Ruikt het naar knoflook? Dan is dit het juiste forum! Alles over Franse auto's, van Citroën tot Venturi.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Stratos wordt Alpine?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jan 2012, 08:37

Gisteravond, half slapend, las ik op m'n iPad in Flipboard dat FIAT/Ferrari sowieso geen Stratos opvolger gaan bouwen, maar dat de fabrikant van het prototype bij Renault heeft aangeklopt om er een Alpine opvolger van te maken. Renault had zelf al laten weten dat de prachtige sportwagen-prototypes géén Alpine gaan heten, dus ik vraag me nu af of iemand hier meer van weet. Luco?

Waarom kloppen ze niet bij Chrysler/Lancia aan eigenlijk? Die hebben zo'n soort auto nog niet en het was tenslotte een Lancia toen de eerste Stratos in productie ging. Alfa Romeo krijgt nu een KTM met Stratos-looks. Ik snap 't dus ff niet, maar ik zou 't wel cool vinden als er dus een soort Alpine Stratos komt. Ik ben zowel Stratos- als Alpine fan. Best of both? :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Stratos wordt Alpine?

Bericht door Dennis Cavallino » 05 jan 2012, 09:14


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Stratos wordt Alpine?

Bericht door GTRene » 05 jan 2012, 09:59

maakt mij niet zoveel uit welke naam erop komt, als ie maar gemaakt wordt :D

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 28007
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Stratos wordt Alpine?

Bericht door Luco » 05 jan 2012, 10:11

Wat ik heb begrepen via de Alpineclub, dat Renault wel een vragenlijst heeft verstuurd naar allerlei Alpineclubs en liefhebbers of er interesse zou zijn voor een nieuwe `Alpine` hoe betrouwbaar dat nu precies is zou ik niet weten.

Ik denk dat je als fabrikant niet af moet gaan op een paar liefhebbers, tenminste, elke liefhebber zal zeggen dat die interesse heeft, maar of er dan ook daadwerkelijk een gekocht gaat worden als die er zou komen?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark 320iS en 4 gasten