Op zoek naar een geschikte 156 en het halve land door gecrost kwam ik al snel tot de conclusie dat er meer afgetrapte 156 bestaan dan nette !
Toch vond ik in Arnhem bij een particulier mijn huidige 156, apk bijna verlopen maar voor de rest een nette en niet afgetrapte auto met 175dkm op de klok, na een bak koffie een proefritje handje klap, betalen en weer terug naar Friesland.
M'n maat die monteur is heeft de alfa een nieuwe distributie, remmen etc en nieuwe apk kon niels weer rijden, en probleem loos moet ik zeggen.
Na een jaar of twee werden de bandjes wat minder en besloot ik ook maar op zoek te gaan een setje 17 inch wieltjes, al snel gevonden met knappe bandjes maar de velgjes waren wit gepodercoat geen gezicht natuurlijk deze zilver gespoten.
Wielen er onder weer een nieuwe apk er op en rijden maar, auto in pakken en op vakantie naar Italië
Toen begon de ellende na 600 kilometer begon de boel te trillen en te schudden snel op zoek naar een parkeerplaats beetje lastig als ze met de weg bezig zijn !
We reden een stadje binnen m'n vrouw die op dat moment reed zij het lijkt wel of we lekke band hebben, nou daar ging het linker voorwiel door de lucht zo de vangrail in.
Uploaded with ImageShack.us
Nou daar sta je dan 600 km van leeuwarden half zes in de ochtend, de schade bekeken conclusie slotbout er uitgelopen en de andere wielbouten afgebroken ! verder rijden onmogelijk band lek velg kapot ophanging naar z'n schrootje... gelukkig heb je daar de anwb voor, vier uur later weer onder weg in een nieuwe passat met duits kenteken.
Na twee weken incognito op een Italiaanse camping waar iedereen dacht dat we duitsers waren weer terug naar nederland, was de alfa inmiddels ook weer geariveerd was meteen maar op m'n werk laten afleveren.
Schade nog eens goed beken linker voorscherm plat, onderste draag arm, fuseelichaam naar de klote.
Al snel kwam ik tot de conclusie de gehele auto maar aan te pakken steenslag hier en daar een krasje, samen met behulp van een collega de auto demonteren ramen er uit voorschermpje regelen en strakmaaken maar, toch wel handig als je hier normaal je geld mee verdiend.
Nog even een tijdje op zoek geweest naar in een nieuwe velg deze vond in het meest zuidelijkste puntje van nederland, ophalen en spuiten band er om, en onder de vers gespoten alfa schroeven dit maal zonder slotbouten want die gaan er toch vandoor bij mij en een paar nieuwe wielboutjes, witte pinkers erin nieuwe kenteken plaatjes erop uitlijnen en rijden !!
Het eind resultaat.
Uploaded with ImageShack.us