Busjestopic

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 31 dec 2011, 21:36

Nou, zal ik dan ook maar?

Ik werd een beetje kriegel van het vervoeren van een hond, baby plus toebehoren en de vrouw. Vandaag de handtekening gezet voor een T5 Edition. 140 pk en handbak en dan nog wat extra's aangekruist. Nog even in een lange versie gereden. Loeiruim van binnen en afgezien dat het toch logger aanvoelde reed het niet onplezierig. Sta zelf alleen wel regelmatig langs de grachten of in een parkeergarage. Dus toch maar de korte gepakt. In het bruin, want dat schijnt tegenwoordig in te zijn. Het is wat langzamer dan de boswachter, maar de brandstofkosten spelen tegenwoordig ook een rol. :zwijntje:
En nu maar braaf wachten...

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 01 jan 2012, 01:21

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Busjestopic

Bericht door Ar » 01 jan 2012, 10:16

Gezien mijn ervaring met de Viano 150pk geel kenteken, zou ik de volgende keer weer dit model nemen. Ik had hem gekocht van met een kilometerstand van +/-170K en verkocht met 230K. In de tussentijd heb ik geen problemen gehad met deze auto.
Ik zei dat ook al tegen een buurman die de ene na de andere reparatie laat uitvoeren aan zijn T5 174pk.

@Allen
Het zal een T6 zijn? Of is het een gebruikte? Praktischer dan een busje kan haast niet. :shakeit:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 11:28

Zijn we alweer zover met die nummers? Het is inderdaad een nieuwe.
Vind zelf de Viano wat iel ogen tov een Transporter. Geen idee verder wat ze kosten, maar een Transporter was met de actie en een fikse korting gewoon te aantrekkelijk voor me. En laten we maar hopen dat dit ding heel blijft. :P

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Busjestopic

Bericht door Ar » 01 jan 2012, 11:33

Hij zal tov van een T5 wel verbeterd zijn. Het is een grote facelift.
Die bruine kleur zie je veel momenteel ja .

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29395
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Busjestopic

Bericht door Luco » 01 jan 2012, 11:40

Ik had een extra lange en brede besteld, kan je lewinsky er zo in rijden als die weer eens uitvalt :tong: :tooth:

Optie oprijrijplaten aangevinkt :hungry:

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Busjestopic

Bericht door Marc R » 01 jan 2012, 12:26

Ar schreef:Gezien mijn ervaring met de Viano 150pk geel kenteken, zou ik de volgende keer weer dit model nemen. Ik had hem gekocht van met een kilometerstand van +/-170K en verkocht met 230K. In de tussentijd heb ik geen problemen gehad met deze auto.
Ik zei dat ook al tegen een buurman die de ene na de andere reparatie laat uitvoeren aan zijn T5 174pk.
:

Bij mij juist andersom....Viano van een klant...een rampenbak....mijn T5 174....geen enkel mankement...wereldwagen!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Busjestopic

Bericht door Marc R » 01 jan 2012, 12:26

Ar schreef:Gezien mijn ervaring met de Viano 150pk geel kenteken, zou ik de volgende keer weer dit model nemen. Ik had hem gekocht van met een kilometerstand van +/-170K en verkocht met 230K. In de tussentijd heb ik geen problemen gehad met deze auto.
Ik zei dat ook al tegen een buurman die de ene na de andere reparatie laat uitvoeren aan zijn T5 174pk.

@Allen
Het zal een T6 zijn? Of is het een gebruikte? Praktischer dan een busje kan haast niet. :shakeit:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Busjestopic

Bericht door Peric » 01 jan 2012, 12:41

Gaaf Allen! Gefeliciteerd!
Ik heb altijd al een zwak gehad voor T's. Zelf ook een T4 gehad.

Zo 1?
Afbeelding

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 12:56

Enige wat van buiten anders is, zijn de wielen geloof ik. Heb het op de 17 inch Thunder velgen gehouden. Zaten in het pakket en geen zin om nog eens 1600+ euro uit te geven aan 18 inch. Staat wel mooier, maar er moet wat te wensen overblijven.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 01 jan 2012, 14:05

Zo'n exemplaar heb ik zelf ook nog eens gefotografeerd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat was trouwens een Transporter 2.0 BiTDI DSG Highline, lange wielbasis op grijs kenteken.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 14:37

Jammer dat de parkeerplekken in NL standaard wat kort zijn. Want dat was anders wel de bus om te hebben. ideaal met kamperen. Kan ik languit in slapen achterin! :tong:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 01 jan 2012, 14:44

Het viel mij vooral op dat je bij rotondes bewust later moet insturen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10872
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Busjestopic

Bericht door Joy » 01 jan 2012, 14:46

Goede keuze Allen. Dat gaat flink wat schelen in de portemonnee. Nu nog een E-rijbewijs en je bent klaar.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2136
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Busjestopic

Bericht door Tommy » 01 jan 2012, 14:59

Eh Martijn, zo'n exemplaar... of gewoon DAT exemplaar? Of krijgen alle busjes 7-VGD-93 op de plaat? :-P

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: Busjestopic

Bericht door EG » 01 jan 2012, 15:02

Ik hoop dat dit geen knuppel is maar wat ik niet snap is hoe mensen erbij komen dat Transporters onverwoestbaar zijn, ja de T4 zeer zeker, de T5 absoluut niet, been there done that.

Ja, een T5 gaat niet stuk als je hem altijd warm rijd, met respect met de techniek gaat rijden (de 130 en de 174 pk), maar zodra het in bouwvakker modus veranderd gaat van alles nog wat stuk.

Wat bij T5jes op hoge km stand ook gebeurt is dat de pompverstuivers in de cilinderkop slaan waardoor er brandstof de motor ingaat: terminale motorschade (voornamelijk nokkenassen die wegslijten, en diverse lagers die stukgaan). Ook met de juiste olie gebeurt dit...

Waterpomp die stukgaat waardoor er water de motorolie insijpelt!!! Etc.

Betrouwbaar noem ik de 2.8 TDi 4 cilinder motor van VW, vorige generatie xxxD motoren van Mercedes (dat kan tegen extreem geweld zonder een krimp te geven, been there done that), de CDi motoren zijn ook goed.

Heb zelf bij een koeriersdienst gewerkt dus heb bijna alle soorten en formaten bussen gereden.

@Allen, waarom niet de 180 pk biTDi? rijd zoveel fijner en soepeler!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 15:06

Je vergeet de trekhaak. Dacht die er zelf wel even onder te schroeven. Twijfel of ik niet maar gewoon moet bellen dat ze die erbij doen. Ben ik gelijk van het gedonder af. En dan moet ik overigens nog even kijken of ik een oplossing heb voor een tafeltje dat ik kan gebruiken. Niet verkeerd om bij files gewoon de auto even aan de kant te gooien en de laptop aan te slingeren.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Busjestopic

Bericht door Marc R » 01 jan 2012, 15:30

Ik rijd iig wel met respect voor de techniek...misschien is dat de reden dat ie nog geen krimp heeft gegeven..

Maar ik gooi er wel regelmatig 7 / 800 kg (of nog meer) in...dat wel .

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 15:43

EG, je post gemist:
Tja, waarom niet 180 pk, dsg, 4 motion, etc... Zo kun je bezig blijven imho. Ik wilde zakelijk voordelig rijden. Liefst had ik een 180 pk Multivan Higline en dan de geel kenteken uitvoering. Dat heet dan alleen niet meer voordelig rijden. :lol:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Busjestopic

Bericht door MartijnGizmo » 01 jan 2012, 15:44

Tommy schreef:Eh Martijn, zo'n exemplaar... of gewoon DAT exemplaar? Of krijgen alle busjes 7-VGD-93 op de plaat? :-P
LOL, was me niet eens opgevallen... :D Was een persdemo van PON!

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: Busjestopic

Bericht door Ar » 01 jan 2012, 15:51

Marc RS4 schreef:Ik rijd iig wel met respect voor de techniek...misschien is dat de reden dat ie nog geen krimp heeft gegeven..

Maar ik gooi er wel regelmatig 7 / 800 kg (of nog meer) in...dat wel .

De buurman waar ik het over heb is er bijzonder zuinig op en heeft een nette Highline gekocht met 60K km. Hij heeft een gehandicapt kind en de bus is daarop aangepast. Het zal wel een maandagochtend editie zijn.

NSXRS
Berichten: 1656
Lid geworden op: 04 apr 2007, 06:50
Locatie: GroeneHart

Re: Busjestopic

Bericht door NSXRS » 01 jan 2012, 16:19

Aangezien ik mijn busje privé rijd durf ik na alle horrorstories op diverse fora te hebben gelezen een T5 174 niet aan, hoewel ik er graag een zou willen.

Zwager had er ook één, nieuw in meest complete DC transporter versie (ik meen ca. 55-60K Euro ex btw/bpm)
en weet wel dat die in het 1e jaar iets van 10-12 keer terug is geweest voor allerlei mankementen.
Ding reed lekker, maar privé zou hij er ook nooit een rijden vertelde hij mij.

Ook sprak ik een keer iemand die er één nieuw had aangeschaft in bestelversie, vanaf het begin al allerlei klachten had die de dealer importeur niet konden/wilden oplossen en er na 8 mnd helemaal klaar mee was. Hij had een jurist in de arm genomen om te proberen Pon de auto terug te laten nemen, hij hoefde volgens zijn zeggen nooit meer een VW busje...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 16:55

Hoeveel dingen moet je verdomme wel niet aanvinken om op zo'n bedrag uit te komen? Transporter gelijk nog 800 kilo zwaarder geworden?
We zullen zien hoe betrouwbaar de wagen is. Ik weet hoeveel problemen ik heb gehad met de 5 serie en m'n loodgieter had eens een 525 touring gekocht. Nadat die in een jaar 11 keer terug was geweest voor garantiewerkzaamheden heeft hij deze van ellende omgeruild voor een 3 serie die de garage had staan. Ik zie heel Df nog niet weglopen van de BMW's. :tooth:
In mijn geval rijd ik de bus zakelijk, dus de keuze was makkelijk. Een grote wagen op geel kenteken kost tegenwoordig gewoon meer dan ik ervoor over heb. Dit scheelt alleen kwa BPM al dik 11k.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 29395
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Busjestopic

Bericht door Luco » 01 jan 2012, 17:20

Comfortline 2.0 TDI 132/180 7-DSG-4MOTION € 43.900 € 8.341 € 16.823 € 69.064 7ENC49

Zonder extra opties :?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Busjestopic

Bericht door allen » 01 jan 2012, 22:00

Gek. Ik zie namelijk 43.200 staan voor een dubbel cabine in highline uitvoering. Dan heb ik het wel over de netto prijs en uit de meest recente van november. Geloof verder ook wel dat het kan hoor, want die multivan versies hebben ook prijzen waar je helemaal van flauw valt. De vraag is alleen wat je toch allemaal echt nodig zou hebben.

Nu snap ik ook niet meer wat ik heb. Want ik lees op internet bijvoorbeeld T6, maar ook T5 GP. Laatste staat volgens mij op de offerte (Transporter GP (t5)). Laatste lijkt me aannemelijker omdat het feitelijk maar een facelift is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: D20VT, Google [Bot], vigilante en 1 gast