Ik ben Sander de Jongh,woon in Alkmaar en in het dagelijks leven ben ik Apk-Keurmeester bij een BMW garage.
Mn eerste auto,een gratis alfa 33, was voor mij het begin van de liefde voor alfa romeo.
Na een klein jaar 33 gereden te hebben,werd die verkocht,en vervangen voor een alfa 75 1,8ie Imola.
Inmiddels heb ik die auto al ruim 3,5 jaar en is er eigenlijk niet zo heel veel meer standaard.
De originele 1,8ie motor is vervangen voor een 1,8 turbo motor,het complete onderstel is van 4 gaats met massieve schijven naar 5 gaats met geventileerd omgebouwd,rondom billstein B6 schokdempers,RSR achtervering etc. etc.
Ik kocht de auto zo:
En inmiddels staat ze er zo bij:
Met deze motor:
Omdat de 75 inmiddels veel te "hardcore" is voor dagelijks gebruik(aantal rubbers vervangen voor uniballs,laag,en bepaald niet zuinig met 98oct.) heb ik een half jaar terug een E36 320i aangeschaft om dagelijks in te gaan zetten.
Ondanks dat mijn autoliefde zich meer richt op pre-1990 auto's,is de E36 wel een fijne rijdersauto,en er zijn zeker lelijkere auto's tekoop.
Stiekum is de E36 ook al een beetje een project aan het worden,al heb ik mezelf 1 ding beloofd,de auto word NIET verlaagd,aangezien mn vriendin er ook mee moet kunnen rijden.
Momenteel in wintermodus,met mistlampkapjes en 15" staal met winterbanden en wieldoppen.
Van de zomer met 17" M3 contours
Dan heb ik een maand of 4 terug ook nog een 2e alfa project aangeschaft,een voor de amerikaanse markt bedoelde 75,een milano.
Het gaat om een 2,5 V6,vol met opties die in amerika in die tijd best wel standaard waren,zoals airco en electrische stoelen.
Helaas loopt de milano niet,en er zit ook nog geen nederlands kenteken op,dus staat de auto voorlopig nog in de stalling.
En,als laatste,hebben we ook nog een fiatje 500 uit 1969,die eigenlijk van mn meissie is.
Helaas heeft het autotje problemen met het laadsysteem,die ik er niet uit krijg,en is ze ook toe aan een grondige opknapbeurt:
Owja,die kreidler is ook van mij,1973,motorkenteken,en al 2 jaar niet gebruikt
