Bericht
door stradale » 30 dec 2011, 17:23
Mijn keuze: Z3M Coupé. Geweldig apparaat, zeker met S54, zoals die van Niels. Inderdaad een klassieker in wording. Prachtige combinatie van elementen: eigenwijze, bijna on-Duitse shooting brake, RWD, flink uitgeklopte wielkasten, hoogtoerige zescilinder, korte wielbasis. Zoiets verveelt niet snel.
Die NSX trok me vroeger niet zo (achterkant nog steeds niet), maar nu vind ik het wel een stijlvol ding. Schijnt echt prachtig te rijden, dus een goede tweede in dit rijtje.
Waarom niet mijn eigen auto gekozen? Omdat ik hier heb gekozen los van alle rationele en praktische beperkingen. Echter, zoals ik mijn Z4 gebruik (combinatie van DF-ritjes en toch ook vrij veel snelweg, zo'n 20k km per jaar en staat altijd buiten), zo zou ik niet een Z3M of een NSX willen gebruiken.
In tegenstelling tot de Speedster vind ik die GT niet zo interessant. Het oog wil ook wat, hè? Nog nooit in gereden, op papier lijkt het wel wat, maar ik heb het idee dat die auto het totaal niet waarmaakt. De reacties uit de pers waren behoorlijk lauw. Een vriend die een behoorlijk potje kan sturen is ermee over de Nürburgring geweest en toen ik hem vroeg wat hij er van vond keek hij me een beetje verveeld aan, haalde zijn schouders op en zei alleen maar: "ach, echt slecht was het niet."