Driving fun car 2007 AWARD

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welke auto de Driving-fun 2007 AWARD?

Alpina 3.4 Z4 Roadster - Femme
3
3%
Audi RS4 B5 - MarcRS4/René Haze
4
4%
Audi S8 - Hans
2
2%
BMW e30 M3 276pk kronenburg tuning -Michel Pol
21
20%
BMW e46 M3 en M3 CS - Rico/Pieter///M3/Nick Laarman
8
8%
BMW e46 M3 compressor 500pk - Albert Snippe
2
2%
BMW e39 M5 -Fasteddie/Leonard
0
Geen stemmen
BMW e60 M5 - E60 M5/Richard van den Bos
8
8%
BMW M6 - M bitious
7
7%
BMW Z3 M coupe -Flatline/Tomassen
3
3%
Corvette Z06 - Cor Dame/HANZ06/Harry Dijkstra
13
13%
Dodge Viper - Elmar
0
Geen stemmen
Dodge Viper GTS - Harry Bootsma
0
Geen stemmen
Hartge Z3 coupe 5.0 V8 430pk - GTRene
13
13%
Mitsubishi EVO 8,5 RS MR-Markk
2
2%
Pontiac GTO 6.0 compressor 600pk (tegenhanger van de Holden Monaro) - FastGTO
7
7%
Porsche 911-993 biturbo - Chris lbr
5
5%
Porsche 911 Turbo '87 - Paul Broere
0
Geen stemmen
RUF/Porsche 930 btr - Chuddy
3
3%
Subaru Impreza STI 380pk - Partyondude
3
3%

Totaal aantal stemmen: 104

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 mar 2007, 23:58

Oh, da's 10 seconden werk om aan te passen hoor, maar dan krijg je er 30 BMW's bij; nee, daar word je gelukkig van. :P

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 mar 2007, 00:03

Rico v Velzen schreef:Kortom chill nou even want ik wil straks gewoon weer een bakkie bij de beier met je kunnen drinken, dan zeiken we weer lekker Alfa GT's af :lol: :lol: :lol:
Oi! :evil:
Edit: Oh wacht, GT, niet GTA, dan is het goed. :lol: :P
Rico v Velzen schreef:Het forum bied de mogelijkheid om slechts 20 keuzes te selecteren.
Vanaf nu 50, maar dan wil ik wel de TVR van Andrew erin (en mijn stem op de EVO van Mark intrekken en uitbrengen op die Cerbera, sorry Mark ;)) en de E34 M5 van Dick en mijn toekomstige EVO 6.5 TME en de 968CS van 911-lover en en en en..... ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 08:15

Rico, harten sneller doen laten kloppen, ja van die 33.000 euro prijsverschil nieuw, ja daar krijg IK een hartaanval van.Waar betaalde ik toen eigenlijk 'meer' voor tov de 335i? Nou ja zo'n sper is 3 mille dus dat snap ik. :P

Kijk bijv naar die Speedster van Maik. Dat ding biedt meer rijbeleving dan de helft van de genoemde wagens. Het is echt een sportwagen. :D

Maar ik begrijp, als ie gechipped was naar 380pk en een sper had had ie er waarsch wel ingestaan....

Dus ik heb mijn ideeen bij deze poll.

Mvrgr
Robin

Daniel

Bericht door Daniel » 14 mar 2007, 08:40

Door het ding de 'driving fun award' te noemen wek je de indruk dat je met deze poll vaststelt welke auto's meer 'driving fun' zijn dan andere. Gezien het feit dat dat voor iedereen anders is wordt dat nogal een lastig verhaal.
Elke auto heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten, dat geldt ook voor de eigenaar en uit die combinatie volgt wat voor iemand driving fun is. Ik kan niet driften en heb dus geen reet aan een E30 M3, bovendien vind ik hem lelijk, te spartaans en te oud, daarbij nog een vreselijk fout imago, maar kan me best voorstellen dat iemand anders de grootste lol heeft met zoiets. Daarentegen zal voor het gros hier mijn 645 te groot, te zwaar en te traag zijn. Kan me daarom ook best indenken dat hij niet in de lijst staat, maar voor mij is het elke keer als ik erin stap weer driving fun. Ik zou ook heus wel een M6 willen maar die is om te beginnen al dubbel zo duur. Daar gaat je fun.

Als je een dergelijke award wilt opzetten moet je iedereen vragen een shortlist van hier aanwezige auto's op te stellen. Vervolgens bouw je een poll van de 10 meest genoemde modellen. Dan heb je tenminste een democratische selectie :)

Maar goed, als het moet. Als je alles tegen elkaar afzet, kosten, praktische bruikbaarheid, prestaties, uitrusting, looks...dan is Femme's Alpina de eenvoudige winnaar.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 09:03

Daniel schreef:Door het ding de 'driving fun award' te noemen wek je de indruk dat je met deze poll vaststelt welke auto's meer 'driving fun' zijn dan andere. Gezien het feit dat dat voor iedereen anders is wordt dat nogal een lastig verhaal.
Elke auto heeft zo zijn eigen sterke en zwakke punten, dat geldt ook voor de eigenaar en uit die combinatie volgt wat voor iemand driving fun is. Ik kan niet driften en heb dus geen reet aan een E30 M3, bovendien vind ik hem lelijk, te spartaans en te oud, daarbij nog een vreselijk fout imago, maar kan me best voorstellen dat iemand anders de grootste lol heeft met zoiets. Daarentegen zal voor het gros hier mijn 645 te groot, te zwaar en te traag zijn. Kan me daarom ook best indenken dat hij niet in de lijst staat, maar voor mij is het elke keer als ik erin stap weer driving fun. Ik zou ook heus wel een M6 willen maar die is om te beginnen al dubbel zo duur. Daar gaat je fun.

Als je een dergelijke award wilt opzetten moet je iedereen vragen een shortlist van hier aanwezige auto's op te stellen. Vervolgens bouw je een poll van de 10 meest genoemde modellen. Dan heb je tenminste een democratische selectie :)

Maar goed, als het moet. Als je alles tegen elkaar afzet, kosten, praktische bruikbaarheid, prestaties, uitrusting, looks...dan is Femme's Alpina de eenvoudige winnaar.
Totaal mee eens. Betreffende de E30/645/M6 ook(maar ik drift wel eens). En eigenlijk betreffende Femmes Alpina ook, hij is namelijk niet zo duur als een Z06 en heeft alles wat ie nodig heeft + mooi weer komt er weer aan.

Prima verhaal. :!:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 mar 2007, 09:14

Ik heb voor de E60 M5 gekozen, de powersaloon bij uitstek. Trouwens.....een 323ti Compact...je moest eens weten hoeveel driving fun die te bieden heeft. 8)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 mar 2007, 09:56

Opa schreef:Waarom rijdt er hier nou niemand met een Ferrari F40?! :mrgreen:
Waar moet je de boodschappen laten dan?

Grtz,Hanz06 :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 10:49

Daniel schreef:Door het ding de 'driving fun award' te noemen wek je de indruk dat je met deze poll vaststelt welke auto's meer 'driving fun' zijn dan andere. Gezien het feit dat dat voor iedereen anders is wordt dat nogal een lastig verhaal.

[Rico] Daniel de een meer Driving Fun dan de ander, daar komen we nooit uit, joh. Dan had de poll ook een ander karakter gehad, dan had inderdaad de 130i van Dre en de speedster van Maik er bij gestaan. Maar dan moet iedereen ook maar een gok nemen. Nu is het gewoon simpel,welke auto spreekt je het meest aan. 20 modellen, genoeg keus lijkt me. [/Rico]

[Rico] Prijs is geen issue geweest voor deze poll, net zomin of je de auto zelf wel of niet kunt/wilt kopen. Als jij een e30 niks vind prima toch, nog 19 goede alternatieven om te kiezen voor wat beftreft het bieden van Driving fun door een 645ci, Natuurlijk bied ie dat ! Driving Fun is een universeel begrip, heeft niks te maken met hoe scherp een auto stuurt, hoe hard die door een bocht heen jetst of hoe snel die naar de 200 kan knallen, Driving fun is de feel good factor die je hebt als je met een smile achter het stuur zit van je/een auto. Stukje rustig toeren kan al voldoende driving fun opleveren. [/Rico]

[Rico] Daniel hier heb ik van te voren wel over nagedacht, maar dat gaat niet werken, waarom niet ? omdat de meesten helemaal geen zin hebben om die moeite te nemen. Ook zit daar echt te veel tijd in voor iets wat een luchting onderwerp moet zijn maar door sommigen m.i. veel te zwaar word opgenomen. Als het blad EVO 10 auto selecteert voor een of andere ECOTY lopen we ook niet zo moeilijk te doen waarom dat ene model nou net wel en dat andere model net niet. Je leest dan gewoon het artikel en haalt er uit wat je interessant vind. Niet alleen de poll is leuk maar ook waarom mensen nou juist voor de ene auto kiezen en bv niet voor de ander. Had al gemeld dat ik de Corvette heb gekozen. In de basis heeft deze auto alles waarom ik er niet voor zou kiezen, Amerikaans, V8, Imago, afwerking.. En toch kies ik die auto als Driving fun auto. Omdat die auto m.i. alles in zich verenigd waar driving fun voor staat, Ultieme power, bewezen rij/circuitkwaliteiten ik vind hem erg mooi, bruut overkomen en relatief betaalbaar in vergelijk tot de auto's in de markt die dezelfde performance leveren. En forum democratie/overleg ? Tja daar geloof ik na 7 jaar internet niet meer zo in, leuk idee moet je gewoon uitvoeren en niet gaan discusiëren over hoe je dat gaat uitvoeren, als ik dat wilde was ik wel gemeente ambtenaar geworden ipv zelfstandige. Overigens staat iedereen vrij om een alternatieve poll te maken.[Rico]

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 mar 2007, 10:52

Ik stem niet.

Mis teveel (klassieke) auto's in de lijst en wacht liever tot eind 2007 om dan pas te stemmen.

:wink:

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 10:58

Allemaal leuk en aardig, maar mijn punt blijft staan. OF alle DF auto's of niks. Niet zomaar 20 stuks met 'teveel' pks en opgewassen tegen de almighty M3 CS.... En laat de rest maar in z'n sop gaarkoken(zo zie ik 't een beetje) :P Ik heb de 645 van Daniel liever dan het merendeel van de auto's hier genoemd, terwijl ik toch verre van een poetser ben, al zeg ik 't zelf. :D

Ook bijv Rene's 106GTI biedt voldoende driving fun vooral in 't kortere werk.
Ik reed gisteravond via wat slingerwegen hier in 't Noorden en voelde hoeveel kracht dat ding soms heeft. Terug over de snelweg. Even een half uurtje ramwerk. Nou 't voldeed mij prima.DF 100%.
En je wilde zelf denk ik die discussie uitlokken, even goede vrienden.Bij deze. :D

Als ik die 20 in de poll had uitgezocht en de E46 M3 stond er om een of andere reden niet tussen:Te duur voor wat ie biedt, te lomp, oudfer model etc. was jij ook in het toetsenbord geklommen.

Er zijn hier meer dan 20'bijzondere' auto's op dit forum. Bij de term 'dagelijkse bruikbaarheid' ging je al nat in je betoog, Rico en nu spartel je maar door.

:P

Anyway, 't is je wel duidelijk denk ik?

Mvrgr
Robin
Laatst gewijzigd door Robin op 14 mar 2007, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 10:58

Dennis Cavallino schreef:Ik stem niet.

Mis teveel (klassieke) auto's in de lijst en wacht liever tot eind 2007 om dan pas te stemmen.

Je bedoelt dat de e46 M3 dan een klasieker is :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mar 2007, 11:20

Heren, heren, het is een simpel en nietszeggende subjectief lijstje, waarop je mag stemmen, maar niet moet. De lijst is een greep uit de auto's hier op het forum. Een greep betekend dat je altijd een keus moet maken welke wel en welke niet op die lijst zet. Die lijst van 20 auto's zal er voor velen geheel of gedeeltelijk anders uit zien. Prima toch!

Het mooie is natuurlijk dat Driving-Fun door een ieder op zijn geheel eigen unieke wijze word ingevuld. Dat is toch juist zo mooi. Plezier is toch de insteek, i.p.v. status of andere marketing argumenten. Voor de een is dat een 335i sedan en voor de ander een Impreza 1.6GL op LPG of een Smart Roadster geprepareerd voor het betere circuit werk. enz. enz. Het geen wat ons bind is het plezier dat we allemaal aan onze auto beleven, en het enthousiasme waarmee we er over kunnen praten samen.

Michel

Andre

Bericht door Andre » 14 mar 2007, 11:21

Ja die CS kan je zo het museum inrijden.

:)

Het boeit mij geen reet dat mijn auto er niet in staat. Alleen maar beter laat iedereen maar denken dat het niks is. Dre weet wel beter. Maar mooi allemaal zo blijven denken. Helemaal goed.

Tja en jou 335i robin. Ik moet wel eerlijk bekennen dat jou 335i het zelfde oordeel moet ondergaan als de 130i. Het is gewoon een 3 serie net als de 130i een gewone 1 serie is. Wat boeit het man. Mij in iedergeval geen reet.

Ik heb de e30 m3 gekozen van michel het is wel een museum stuk maar het is wel wat ik anno 2007 graag zou willen hebben in een nieuw jasje.

Grote boten, status bakken, zware baffers en al die andere cruise ships met een hoop pk kan IK geen driving fun in terug vinden. Afgelopen zondag weer een tijd in een E60 M5 gereden auto is super snel echt ongelooflijk snel en luxe fantastisch allemaal maar niet voor dre.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 11:23

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 mar 2007, 11:26

wtf man Rico,

Waarom staat mijn Tundra niet in de lijst :shock:

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 11:37

Robin schreef:Allemaal leuk en aardig, maar mijn punt blijft staan. OF alle DF auto's of niks. Niet zomaar 20 stuks met 'teveel' pks en opgewassen tegen de almighty M3 CS.... En laat de rest maar in z'n sop gaarkoken(zo zie ik 't een beetje) :P Ik heb de 645 van Daniel liever dan het merendeel van de auto's hier genoemd, terwijl ik toch verre van een poetser ben, al zeg ik 't zelf. :D

Ook bijv Rene's 106GTI biedt voldoende driving fun vooral in 't kortere werk.
Ik reed gisteravond via wat slingerwegen hier in 't Noorden en voelde hoeveel kracht dat ding soms heeft. Terug over de snelweg. Even een half uurtje ramwerk. Nou 't voldeed mij prima.DF 100%.
En je wilde zelf denk ik die discussie uitlokken, even goede vrienden.Bij deze. :D

Als ik die 20 in de poll had uitgezocht en de E46 M3 stond er om een of andere reden niet tussen:Te duur voor wat ie biedt, te lomp, oudfer model etc. was jij ook in het toetsenbord geklommen.

Er zijn hier meer dan 20'bijzondere' auto's op dit forum. Bij de term 'dagelijkse bruikbaarheid' ging je al nat in je betoog, Rico en nu spartel je maar door.

:P

Anyway, 't is je wel duidelijk denk ik?

Mvrgr
Robin

Robin jij hebt het steeds over de M3 hoor, ik niet :wink: En een M3 CS is alles behalve almighty, ding hemel ik helemaal niet op. 130i hemelde ik op, Cooper S hemelde ik op 120d hemelde jij op :wink: (ik ook een beetje) Ik weet wel waar de M3 voor mij persoonlijk in autoland staat. Daar staan ongeveer nog 35 modellen boven en 37 modellen onder, maar ik heb ik er vrede mee. Auto's ophemelen doe je denk ik als je niet 100% overtuigd bent van je keuze. Nu jij nog met de 335i :wink: (sperretje eronder chippie erin en intraxsetje en je veegt straks de e92 M3 V8 aan alle kanten voorbij.) De mijne niet want die staat al in het museum :wink: even goede vrienden natuurlijk :lol: :D

Overigens ben ik het volledig met je eens dat de nieuwprijs van een M3 absurd is in verhouding tot die van een 335i. die 33000 verschil praat je niet zomaar goed, wil ik ook niet doen, ik heb altijd gezegd dat ik niet de nieuwprijs voor een M3 wilde neerleggen. Maar de prijs die ik er voor heb betaald ligt niet zo belachelijk ver weg van een nieuwe 335i met noodzakelijke toeters en bellen.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 11:39

Prima verhalen Dre en Michel. Het is idd zo subjectief als de pest.En dat haalde ik nu net niet uit Rico's contrabetogen. Die bleef maar spartelen. :P

Geef 't beestje een naam Rico. Werkt beter. :D

Ik heb 100% niks met E30s. Ze rijden leuk, maar dat is het.Sorry. Ik vind een 270pk Leon geinig voor op de snelweg een 106GTI leuk door een dorpje en een Speedster leuk op een circuit, maar overall vind ik Dre's 130i gewoon compleet de meeste fun bieden. Mijn bak is geen 130i en 't is ook geen Z06/M5, maar out of the box biedt ie mij in 98% van de gevallen meer voldoening dan 75% van die subjectieve lijst. No doubt.

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 11:42

Rico zegt:"Auto's ophemelen doe je denk ik als je niet 100% overtuigd bent van je keuze. "

Idd, daarom vraag ik me af, ben je tevreden met de M3 Rico?

Ik ken de manco's van de 335i en ik vind het een veel betere auto dan een E46 M3 in alles behalve de sper.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 14 mar 2007, 11:47

Robin schreef:Ik heb 100% niks met E30s. Ze rijden leuk, maar dat is het.
Rijden-leuk=Driving-Fun.
Klaar :lol:
En nu stoppen met zeuren over dat die boot van jou niet in de lijst staat. :twisted:

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mar 2007, 11:50

Robin schreef: Ik heb 100% niks met E30s. Ze rijden leuk, maar dat is het.Sorry. Ik vind een 270pk Leon geinig voor op de snelweg een 106GTI leuk door een dorpje en een Speedster leuk op een circuit, maar overall vind ik Dre's 130i gewoon compleet de meeste fun bieden. Mijn bak is geen 130i en 't is ook geen Z06/M5, maar out of the box biedt ie mij in 98% van de gevallen meer voldoening dan 75% van die subjectieve lijst. No doubt.
Kijk dat is jou visie hierop, en zo heeft iedereen zijn eigen pro's en contra's prima toch, hebben we iets om over te lullen.

Voor Rico is de M3 CS iets meer dan een auto, de M3 roept emotie op, dat zul jij zelfs als ex M3 eigenaar kunnen beamen. Hij heeft zijn droom waargemaakt, prima. Jij ook, waarbij het vaak wisselen van auto voor jou ook een soort kick geeft. Zo heeft ieder zijn eigen insteek op dit soort zaken.

De 130i heb ik zelf ook hoog staan. Status welke heden te dagen de marketingtool bij uitstek is doen mij niets. Ik zie echter nog liever een 120si (het 320si blok) in de einser, qua balans wellicht dan wel het beste wat er te koop is. Maar ook de Speedster en de Smart roadster, de GTT enz. enz. bekoren mij meer dan menig luxe status bak.

Het begrip dagelijk bruikbaar is heel subjectief, want hierin heeft ook een ieder zijn voorkeuren. Ik zou prima met de e30 M3 als daily driver kunnen leven, mits geen kids, en geen mogolen die niet opletten bij parkeren, of voor de lol :twisted: ff wat krassen op je auto maken een scherp voorwerp.

Michel

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 14 mar 2007, 11:50

Ik stem ook niet.. staan 7 BMW's tussen :shock: maar als ik dan zal stemmen zal dat voor die van michiel zijn E30 M3, geweldig! O'ja en ik mis nog een Mini :wink:

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 11:54

Robin ik ben erg tevreden over de M3. En ik onderken zijn manco's maar daar heb ik geen moeite mee. (hoor je mij ook niet over) Maar voor mij is het belangrijkste dat ik een auto rij die mij Driving fun en emotie bied die ik zoek in een auto.

Want met 1 ding ben ikzelf wel helemaal klaar en dat is heel veel geld uitgeven aan een auto die me emotioneel niet raakt (fout die ik maakte met de 120d en de 325i touring)

Je zoekt echt teveel spijkers op laag water wat betreft het niet vermelden van de 335i in de lijst. Je maakt het persoonlijk en dat is van mijn kant niet de bedoeling geweest met het maken van deze poll. Dus mijn excuus als je het toch persoonlijk opvat.

RVV

Bericht door RVV » 14 mar 2007, 11:58

Hans GP1630 schreef:Ik stem ook niet.. staan 7 BMW's tussen :shock: maar als ik dan zal stemmen zal dat voor die van michiel zijn E30 M3, geweldig! O'ja en ik mis nog een Mini :wink:
Hans ik heb heel erg in dubio gestaan om jou Mini er tussen te zetten, serieus. Maar 20 was nu eenmaal de limiet, zeg maat gestrand in het zicht van de finish :wink:

Robin

Bericht door Robin » 14 mar 2007, 12:05

Als het 'DRIVING FUN AWARD 2007' heet vind ik die naam voor een subjectief 'polletje' veel te zwaar en veel te vroeg voor de tijd van 't jaar.

Wat ik had met de 120d was op momenteen meer rijbeleving dan in de M3/335i.

Emoties: Tja met een 335i moet je wat beter je best doen, harder gassen/rijden om die emoties te 'ontdekken' tov de M3, da's waar. en dan geeft ie je enorm veel fun(imho), en dat is te zien aan z'n rondetijden etc en slalom etc.

Zo heeft iedereen wel wat, maar om van de 20 7 BMW's oid erin te zetten, sorry hoor, dan hadden 't er ook 10 kunnen zijn(Hamman E90 van rody, 130iM van Dre, en 335i van ik zei de gek)

Het zwaartepunt ligt op BMW. Mooi merk, maar dit hoeft nu ook weer niet. :D

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 14 mar 2007, 12:10

Ik mis toch echt een Evo-VI in het rijtje....

Maar bij gebrek aan beter heb ik op de Z06 van Hans gestemd, mede omdat ik daar al bijna een week heerlijk in rond rijd. :D

Hans, nog bedankt voor het uitlenen hè! :wink:

Plaats reactie