Autovisie Supertest

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Mathieu

Autovisie Supertest

Bericht door Mathieu » 27 dec 2011, 20:17

In het BMW 1M draadje is er al over gesproken, de Autovisie Supertest.

Wat me een beetje tegenstaat is dat de fabrikanten bij een test met straatauto's uitpakken alsof het racewagens betreft en deze tot in de puntjes moeten worden afgesteld voor de laatste duizenden van een seconde.

Vroeger was alles beter, zegt men. Maar misschien met deze kwestie wel.
Nu heb ik al wat uitgave van de Autovisie met de Supertesten maar vroeger werden de auto's door de journalisten bij de fabriek opgehaald en werd men netjes uitgezwaaid door mensen die dit nodig achten en werd er geroepen: "Veel plezier, he!"

Ook blijkt nu dat Hanz06 eigenlijk zijn nickname mag veranderen naar Z07 aangezien hij al een tijdje met een sportonderstel, Intrax, en met semi-slicks rijdt.
Of heet hij nog steeds DownforceHans :hmmm:

En waarom geen AMG modelletje, C63, SLS, CLK63 Black Series (of is deze nog niet in productie?)

Hielke

Re: Autovisie Supertest

Bericht door Hielke » 27 dec 2011, 21:27

Het netjes neerzetten van zo'n testauto door fabrikant of importeur staat me niet tegen. Ze geven er blijk van de test serieus te nemen. Tegen een goede uitslag kan geen reclamecampagne op. De monteurs zijn toch al in dienst, een vrachtwagen is er ook altijd. Zo hoort het zou ik zeggen.

Mooie test dit jaar. Overzichtelijk en transparant met al die onboard video's.

Tom

Bericht door Tom » 27 dec 2011, 21:44

Mathieu schreef:
En waarom geen AMG modelletje, C63, SLS, CLK63 Black Series (of is deze nog niet in productie?)
En geen enkele Porsche.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 dec 2011, 22:19

Zo'n team er om heen vind ik wel wat hebben. Maar als tester zou ik ervoor bedanken omdat ik me er waarschijnlijk mateloos aan zou irriteren als ze me maar op enig moment in de weg lopen.

Verder zou je kunnen zeggen dat het jammer is dat er geen Mercedes of Porsche aanwezig is, maar als echte autoliefhebber weet je toch al wat je in de kuip hebt met dit soort auto's.

Vind het een prima samengesteld veld, houdt het ook een beetje overzichtelijk.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 dec 2011, 22:36

Hielke schreef:Het netjes neerzetten van zo'n testauto door fabrikant of importeur staat me niet tegen. Ze geven er blijk van de test serieus te nemen. Tegen een goede uitslag kan geen reclamecampagne op. De monteurs zijn toch al in dienst, een vrachtwagen is er ook altijd. Zo hoort het zou ik zeggen.

Mooie test dit jaar. Overzichtelijk en transparant met al die onboard video's.

Netjes neerzetten is één maar Ferrari had ook eigen benzine meegenomen :nah:
Waarschijnlijk zijn de belangen zo groot dat de test gewonnen moet worden.

Ik denk dan aan de woorden van heer Harris dat de Ferrari's van klanten niet die tijden halen dan de geprepareerde modellen voor testen op circuits waarbij het onderstel specifiek wordt aangepast door de techneuten voor het betreffende circuit.

Met andere woorden: Dat heb je niet bij je dure nieuwe Ferrari die je voor veel geld aanschaft.

Of hebben de Scuderia's en de Superlegerra's ook dempers met knopjes voor de onderstelafstellingen zodat je zelf ook kan gaan hobbybob-ben??

Rupie

Bericht door Rupie » 27 dec 2011, 22:38

En dus? Maakt dat de 458 een slechte auto? Of zetten ze gewoon de puntjes op de i?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 27 dec 2011, 22:45

Ruben schreef:En dus? Maakt dat de 458 een slechte auto? Of zetten ze gewoon de puntjes op de i?
Nee, alleen minder snel dan een standaard 458. En waarschijnlijk geldt dit ook voor de Lamborghini in de test.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 31 dec 2011, 13:01

Heb die Autovisietest nog eens rustig doorgelezen. Maar wat een goede test eigenlijk. Uitermate goed gedetailleerd leesvoer over de rij-eigenschappen van deze auto's. Geen kinderachtig emotioneel geroeptoeter van merkbeleivers, maar een goed feitenrelaas van deze (topklasse) coureur over het rijgedrag de auto's. Wat je er mee moet, maakt niet uit. Zeer goed beschreven is het wel. Heel veel details kwamen naar voren die tot nu toe onderbelicht zijn gebleven. OVer de volle breedte bij alle auto's. Ik vind dit ook veel beter (ik noem maar eens wat) dan onze sympathieke Chris Harris, onze Top Gear grappenmakers, Autoweek, Fifth Gear, etc. Eingelijk het beste tot nu toe. Eindelijk worden de auto's eens serieus op hun merites beoordeeld. Jammer, dat er geen Porsche tussenzat :?:

ErikS

Bericht door ErikS » 31 dec 2011, 15:06

Die is onderstuurd de bocht uitgeschoven; hebben ze dus maar achterwege gelaten!

:tooth: :tong:

Plaats reactie