BMW 1 Serie M Coupé
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tuurlijk Kox zijn bevindingen zijn op het circuit maar hoe die man de auto's beschrijft en aanvoelt, geweldig!
We weten allemaal dat je na 3 rondjes op een circuit meer weet te vertellen over een auto dan 500 straat kilometers. En ik heb Kox toch iets hoger zitten dan jou Andre, over dat onrustige was ik verrast want ik dacht dat ik nu wel alles wist over de 1M na 308 DF pagina's maar hier had ik nog niemand over gehoord.. waarschijnlijk jouw stukje hierover gemist.
Maar goed het zal mij een worst wezen ik zal toch nooit een 1M kopen
We weten allemaal dat je na 3 rondjes op een circuit meer weet te vertellen over een auto dan 500 straat kilometers. En ik heb Kox toch iets hoger zitten dan jou Andre, over dat onrustige was ik verrast want ik dacht dat ik nu wel alles wist over de 1M na 308 DF pagina's maar hier had ik nog niemand over gehoord.. waarschijnlijk jouw stukje hierover gemist.
Maar goed het zal mij een worst wezen ik zal toch nooit een 1M kopen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hans dat verhaal over die onrust beschrijf ik (volgens sommigen hiero onzin) in mijn verslag: http://www.driving-fun.com/2081/the-kno ... -boom.aspx
Ik rij dan misschien niet als Peter of Andre, maar het is me wel degelijk opgevallen!
Ik rij dan misschien niet als Peter of Andre, maar het is me wel degelijk opgevallen!
-
Thijs-v-d-H
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dit schreef ik er half juni al over...Hans R schreef:over dat onrustige was ik verrast want ik dacht dat ik nu wel alles wist over de 1M na 308 DF pagina's maar hier had ik nog niemand over gehoord.. waarschijnlijk jouw stukje hierover gemist.
'Dit is een rijders auto die meer dan handje vol is, bruter dan de M3 met meer praktisch bruikbaar potentieel. Geschikt voor korte en heftige drifts, die juist de fun factor brengen in deze auto
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Oke ik zal eerlijk toegeven.. ik heb niet alle 309 pagina's gelezen 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Dat onrustige, niet voorspelbare zo je wil.....................wanneer heb je daar DF/last van ( streep daar wat niet van toepassing is)...................volgens mij alleen als je zo kan rijden als Andre /Kox............Andre vind het uitdagend en mega fun (ik heb gezien en gevoeld hoe dat werkt), Kox vind het onrustig, maar beide kunnen ze de auto op 100% potentieel benutten...................nu is dat niveau voor 99, nog wat% van alle rijders überhaubt niet bereikbaar, heb je er dan last van? Ik niet in elk geval, wie wel? Af en toe een jonge hond die zich niet kan beheersen en er eentje vroegtijdig afschrijft (zijn wat voorbeelden van idd)
Voor de rest is het een leukere kar dan de M3, alleen al vanwege het beter toepasbare vermogen op de openbare weg, het agielere karakter....................het blijft allemaal ook nog eens kostentechnisch beheersbaar. (Centenkwestie natuurlijk)
Het is precies wat Andre hierboven postte, waarom nog een supercar? Om hem in de garage te zetten en naar te kijken? Voor de meesten wel. Van de 12 maand in het jaar komt een supercar wellicht een maandje naar buiten voor een rondje om de kerk , je oma in het verpleeghuis heeft het beter ( en dat zeg ik niet snel) Op de openbare weg heb ik er inelk geval meer last van dan plezier, copmagnet, kift en afgunst en weer voor €1000,-- aan spuitwerk.
Supercars, leuk om naar te kijken, maar verder doet het me niets....(in de zin van hebbe hebbe)
En ja, die Corvette doet het mega goed, waarvan akte................
Voor de rest is het een leukere kar dan de M3, alleen al vanwege het beter toepasbare vermogen op de openbare weg, het agielere karakter....................het blijft allemaal ook nog eens kostentechnisch beheersbaar. (Centenkwestie natuurlijk)
Het is precies wat Andre hierboven postte, waarom nog een supercar? Om hem in de garage te zetten en naar te kijken? Voor de meesten wel. Van de 12 maand in het jaar komt een supercar wellicht een maandje naar buiten voor een rondje om de kerk , je oma in het verpleeghuis heeft het beter ( en dat zeg ik niet snel) Op de openbare weg heb ik er inelk geval meer last van dan plezier, copmagnet, kift en afgunst en weer voor €1000,-- aan spuitwerk.
Supercars, leuk om naar te kijken, maar verder doet het me niets....(in de zin van hebbe hebbe)
En ja, die Corvette doet het mega goed, waarvan akte................
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Zet mijn auto naast een z07 en je zal geen verschil zien op een spoilertje onder de deur na.Booooh schreef:Dat was toch de Corvette Z07 , komt die uit 2004? Wist ik niet, blijven verrassen die dingen iig ...
Ben
Nog steeds bladveren en nog steeds hetzelfde motorblok en de auto is in 2004 ontworpen en eind 2005 op de markt gekomen.
Ik leg het je van de week nog wel uit als je een bakkie komt doen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
ROMO.........................Relax............HansR zit je te narren
(zou ik overigens nooit doen) 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Downforce Hans schreef:ROMO.........................Relax............HansR zit je te narren(zou ik overigens nooit doen)
Ik ben heel relaxed hoor.................ik leg het alleen nog maar weer een keer uit, wat een geduld heeft deze man............
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hans, nu snap ik waarom die Z07 boven de 1M staat, die werd namelijk in 2003 (de basis) ontworpen

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
In de eerste plaats valt het me natuurlijk tegen dat je niet alle 309 pagina's van A tot Z hebt gelezen. Schande!Hans R schreef:Hebben jullie de nieuwe autovisie gelezen met de supertest? Daar komt zogenaamde goddelijke super 1M niet echt best uit (lees Peter Kox zijn bevindingen.. ) Vooral als je net uit de 1M stapt en dan in de M3, dat die toch echt wel een stuk beter is, mooier in balans etc... Dus ruil dat hok maar weer in mannen
...maar ergens had je dus kunnen lezen dat Autovisie het ding drie keer getest heeft en er drie keer wat anders over zegt. Aan de andere kant, Rico zei er hier op DF ook heel wat anders over dan Andre en ik.
Als je doet wat BMW doet (normale auto met zo dik mogelijke motor erin voor sportwagenprestaties), benadert een M3 perfectie. Hoogtoerige V8, bijna drie keer zo veel vermogen als het basismodel van de serie, prachtige balans - beter wordt het niet meer. De volgende versie moet immers ook met alle geweld groenverantwoord zijn.
Maar die M3 is ook een beetje te volwassen geworden. Heel snel, maar ook wat groot en zwaar (vergelijk 'm maar eens met een E36 of E46). Die V8? Overkill, als je het mij vraagt.
De 1 M is levendiger en voelbaar kleiner. Hij voelt ook lichter aan, al is 'ie dat feitelijk nauwelijks. Maar inderdaad, Kox heeft gelijk. Een M3 is beter, en gelukkiger maar. Die 40.000 piek extra moet toch ergens in zitten.
De vraag is alleen of dat er ook voor zorgt dat een M3 leuker is om mee te rijden. Als je de test hier op DF erbij pakt, is de kop: 'De klassieke sportsedan is terug'. Dat vond (en vind) ik misschien wel de mooiste auto's: een brave huisvaderssedan, dikke motor, achterwielaandrijving, veel spektakel. Denk maar aan de E21 323i (hoeveel zouden er aan barrels zijn gereden?), de 2002 of de E30 M3. Maar bij Ford konden ze er ook wat van; je kent vast de beelden wel van de Lotus Cortina die op drie wielen de bocht door komt of de Escorts in rally-uitvoering die door de bossen of over bevroreren meren vliegen. In dat rijtje vind ik de 1 M wel passen, maar de M3 niet meer.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Verder lezen dan je neus lang is, in 2004 was de auto klaar(en dat was een z06)RVV schreef:Hans, nu snap ik waarom die Z07 boven de 1M staat, die werd namelijk in 2003 (de basis) ontworpen![]()
Dat het model in 2003 ontworpen werd maakt het voor jullie bmw ezels alleen maar erger.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hoe groot de huidige BMW`s zijn viel me weer op vrijdag bij de Beier waar een Oranje 1M en een neue 6er achter elkaar stonden.......................OMG wat een slagschip is zo`n 6er dan, te lang, te gestrekt en te groot.........niet lelijk dat niet.............(Parelmoer wit met sublieme bruine leren bekleding met een wit streepje, ik kon Macboy nog net opvangen want die werd wat slap in de knieen van dat interieur)
Zaterdag avond naar de bios in Enschede, staat daar een witte M3 in de hal ( 2009 a €72 K)...........het eerste is niet wauw een M3, maaar meer; wat is ie groot...............
We moet overal terug, terug naar compactheid lijkt me ook een nobel streven................
Zaterdag avond naar de bios in Enschede, staat daar een witte M3 in de hal ( 2009 a €72 K)...........het eerste is niet wauw een M3, maaar meer; wat is ie groot...............
We moet overal terug, terug naar compactheid lijkt me ook een nobel streven................
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Downforce Hans schreef:Verder lezen dan je neus lang is, in 2004 was de auto klaar(en dat was een z06)RVV schreef:Hans, nu snap ik waarom die Z07 boven de 1M staat, die werd namelijk in 2003 (de basis) ontworpen![]()
Dat het model in 2003 ontworpen werd maakt het voor jullie bmw ezels alleen maar erger.
Das dan ook voor het eerst dat ze met iets goeds komen, voor 2004 wilde er geen hond tegen aan pissen.............
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Hee schoolmeester Snipe, kap is ff joh.............Snipe schreef:In de eerste plaats valt het me natuurlijk tegen dat je niet alle 309 pagina's van A tot Z hebt gelezen. Schande!Hans R schreef:Hebben jullie de nieuwe autovisie gelezen met de supertest? Daar komt zogenaamde goddelijke super 1M niet echt best uit (lees Peter Kox zijn bevindingen.. ) Vooral als je net uit de 1M stapt en dan in de M3, dat die toch echt wel een stuk beter is, mooier in balans etc... Dus ruil dat hok maar weer in mannen
...maar ergens had je dus kunnen lezen dat Autovisie het ding drie keer getest heeft en er drie keer wat anders over zegt. Aan de andere kant, Rico zei er hier op DF ook heel wat anders over dan Andre en ik.
Als je doet wat BMW doet (normale auto met zo dik mogelijke motor erin voor sportwagenprestaties), benadert een M3 perfectie. Hoogtoerige V8, bijna drie keer zo veel vermogen als het basismodel van de serie, prachtige balans - beter wordt het niet meer. De volgende versie moet immers ook met alle geweld groenverantwoord zijn.
Maar die M3 is ook een beetje te volwassen geworden. Heel snel, maar ook wat groot en zwaar (vergelijk 'm maar eens met een E36 of E46). Die V8? Overkill, als je het mij vraagt.
De 1 M is levendiger en voelbaar kleiner. Hij voelt ook lichter aan, al is 'ie dat feitelijk nauwelijks. Maar inderdaad, Kox heeft gelijk. Een M3 is beter, en gelukkiger maar. Die 40.000 piek extra moet toch ergens in zitten.
De vraag is alleen of dat er ook voor zorgt dat een M3 leuker is om mee te rijden. Als je de test hier op DF erbij pakt, is de kop: 'De klassieke sportsedan is terug'. Dat vond (en vind) ik misschien wel de mooiste auto's: een brave huisvaderssedan, dikke motor, achterwielaandrijving, veel spektakel. Denk maar aan de E21 323i (hoeveel zouden er aan barrels zijn gereden?), de 2002 of de E30 M3. Maar bij Ford konden ze er ook wat van; je kent vast de beelden wel van de Lotus Cortina die op drie wielen de bocht door komt of de Escorts in rally-uitvoering die door de bossen of over bevroreren meren vliegen. In dat rijtje vind ik de 1 M wel passen, maar de M3 niet meer.
Als er 1 is die je niet hoeft uit te leggen wat rijplezier is dan is het HansR wel.........
Hij heeft meer kijk op rijplezier als jij en Rico bij elkaar en dat maal 2
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Tegen jou auto heeft volgens mij een ezel staan te pissen en is hij door de sterke urine op een hele rare manier gekrompen.romo schreef:Downforce Hans schreef:Verder lezen dan je neus lang is, in 2004 was de auto klaar(en dat was een z06)RVV schreef:Hans, nu snap ik waarom die Z07 boven de 1M staat, die werd namelijk in 2003 (de basis) ontworpen![]()
Dat het model in 2003 ontworpen werd maakt het voor jullie bmw ezels alleen maar erger.
Das dan ook voor het eerst dat ze met iets goeds komen, voor 2004 wilde er geen hond tegen aan pissen.............
Sommige zeggen dan dat ze terug moeten naar compactheid..........
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Corvette stelde tot 2004 niet veel voor, wel looks maar verder weinig in de melk te brokkelen, zoals bijna alle Amerikanen................
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Er wordt hier vaak over beleving gesproken.
Rij maar eens een rondje met 200+ in die oude C4.. Dat is pas beleving!
Daar kan een 1M/M3 niet tegenop :strong:
Rij maar eens een rondje met 200+ in die oude C4.. Dat is pas beleving!
Daar kan een 1M/M3 niet tegenop :strong:
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
...maar Rico en ik bij elkaar en dat maal 2 past niet in zo'n LotusDownforce Hans schreef:Hee schoolmeester Snipe, kap is ff joh.............
Als er 1 is die je niet hoeft uit te leggen wat rijplezier is dan is het HansR wel.........
Hij heeft meer kijk op rijplezier als jij en Rico bij elkaar en dat maal 2
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Mensen die zelf niet kunnen rijden moeten een auto niet beoordelen vanuit rijdersperspectief maar vanuit liefhebbersperspectief. Ik heb geen idee waar ik HansR zou moeten plaatsen, denk zelf dat het een zeer goede rijder zal zijn. Voor echte rijders geldt dat ze niet alleen moeten afgaan op wat andere rijders ervan zeggen, maar ook zelf moeten ervaren hoe een auto aanvoelt.
Kortom Hans: ga er zelf een keer in sturen en maak er een leuk verslag van. Daar hebben we meer aan dan je analyse op basis van papier van derden. Spannend !
Kortom Hans: ga er zelf een keer in sturen en maak er een leuk verslag van. Daar hebben we meer aan dan je analyse op basis van papier van derden. Spannend !
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Maar wat wil je nou eigenlijk want volgens mij hadden we het over je BMW en niet wat Amerikanen voor 2003 in de melk te brokkelen hadden.romo schreef:Corvette stelde tot 2004 niet veel voor, wel looks maar verder weinig in de melk te brokkelen, zoals bijna alle Amerikanen................
Trouwens, waren de afgelopen BMW types zo mooi dan, denk even aan die 6 en 7 serie van een paar jaar geleden en vergeet ook die 5 en 1 serie niet.
Waren die niet door een Nederlander ontworpen en was die volgens Clarkson tijdens het tekenen van de achterkant niet overleden?
Volgens mij denk je mij een beetje te plagen door de Corvette of gelijk elk ander wat uit de states komt af te branden maar mij heb je daar niet mee hoor want zo`n US fan ben ik niet.
Wat je wel merkt is dat jij dichter tegen de Germaanse grens aan zit dan ik want kom niet aan BMW want dan wrijf je Romo tegen de haren in........
Toch zou je misschien zoals ik ook heb gedaan eens verder kijken als at je neus lang is, misschien ontdek je toch wel leuke dingen als je in het autorace(verleden) van de US kijkt.
Met die oude Amerikaanse oude shit werd vroeger erg hard gereden en dan heb ik het niet alleen over oval racing.
Ze deden daar echt niet onder voor het Europese race gebeuren.
Vriendelijke groeten uit het zonnige schiedam
- Arthur
- Berichten: 43820
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 Serie M Coupé
@Macboy: Over welke Hans heb je het?

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Afgelopen zomer ben ik op Spa een paar rondjes meegereden met Hans. Ondanks dat 'ie in iedere bocht dingen uitriep als "Godsamme, hoe zwaar weeg je" moet ik toch toegeven dat 'ie wel een potje kan sturen. Dus inderdaad, ik ben benieuwd wat hij vindt als hij ermee gereden heeft.Macboy schreef:Mensen die zelf niet kunnen rijden moeten een auto niet beoordelen vanuit rijdersperspectief maar vanuit liefhebbersperspectief. Ik heb geen idee waar ik HansR zou moeten plaatsen, denk zelf dat het een zeer goede rijder zal zijn. Voor echte rijders geldt dat ze niet alleen moeten afgaan op wat andere rijders ervan zeggen, maar ook zelf moeten ervaren hoe een auto aanvoelt.
Kortom Hans: ga er zelf een keer in sturen en maak er een leuk verslag van. Daar hebben we meer aan dan je analyse op basis van papier van derden. Spannend !
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Downforce Hans schreef:Maar wat wil je nou eigenlijk want volgens mij hadden we het over je BMW en niet wat Amerikanen voor 2003 in de melk te brokkelen hadden.romo schreef:Corvette stelde tot 2004 niet veel voor, wel looks maar verder weinig in de melk te brokkelen, zoals bijna alle Amerikanen................
Trouwens, waren de afgelopen BMW types zo mooi dan, denk even aan die 6 en 7 serie van een paar jaar geleden en vergeet ook die 5 en 1 serie niet.
Waren die niet door een Nederlander ontworpen en was die volgens Clarkson tijdens het tekenen van de achterkant niet overleden?
Volgens mij denk je mij een beetje te plagen door de Corvette of gelijk elk ander wat uit de states komt af te branden maar mij heb je daar niet mee hoor want zo`n US fan ben ik niet.
Wat je wel merkt is dat jij dichter tegen de Germaanse grens aan zit dan ik want kom niet aan BMW want dan wrijf je Romo tegen de haren in........
Toch zou je misschien zoals ik ook heb gedaan eens verder kijken als at je neus lang is, misschien ontdek je toch wel leuke dingen als je in het autorace(verleden) van de US kijkt.
Met die oude Amerikaanse oude shit werd vroeger erg hard gereden en dan heb ik het niet alleen over oval racing.
Ze deden daar echt niet onder voor het Europese race gebeuren.
Vriendelijke groeten uit het zonnige schiedam
Ik heb net gemeld dat ik de huidige Corvette mega vind.............lees nog effe terug.............dus nou niet kort voor de kont worden.............
Je reageert op dezelfde wijze waarvan jij me beschuldigt...........FWIW
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Ach, ik zit ook maar een beetje te jennen Joh............Macboy schreef:Mensen die zelf niet kunnen rijden moeten een auto niet beoordelen vanuit rijdersperspectief maar vanuit liefhebbersperspectief. Ik heb geen idee waar ik HansR zou moeten plaatsen, denk zelf dat het een zeer goede rijder zal zijn. Voor echte rijders geldt dat ze niet alleen moeten afgaan op wat andere rijders ervan zeggen, maar ook zelf moeten ervaren hoe een auto aanvoelt.
Kortom Hans: ga er zelf een keer in sturen en maak er een leuk verslag van. Daar hebben we meer aan dan je analyse op basis van papier van derden. Spannend !
Ik zou eigenlijk ook eens met zo`n ding moeten rijden maar een ritje bij Romo zit er niet meer in denk ik hahaha.
Ik weet zeker dat ik het ook een gaaf ding vind om mee te rijden maar er moeten ook mensen zijn die een beetje tegengas geven.
De Corvette is een"listige" auto en je moet altijd op je hoede zijn en dat zal met de deze Beemer ook zo zijn als ik de verhalen lees.
Dat vind ik leuk aan een auto en daarom zal die beemer me echt niet tegen vallen.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 Serie M Coupé
Waarom zou er geen ritje inzitten?
Wil ik ook een keer met de Corvette................
Wil ik ook een keer met de Corvette................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] en 2 gasten
