2 NL F16's flyby in Afghanistan (+ NL Apaches)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luc B

Re: 2 NL F16's flyby in Afghanistan (+ NL Apaches)

Bericht door Luc B » 25 dec 2011, 23:29

Fijn hoe mijn russische laptop vrijwel alle filmpjes blokkeert :bag:

Vroeger lag een aanvliegroute vrijwel recht boven ons huis, hoevaak ze wel niet veelste laag over kwamen , of ondersteboven. Als klein kind zit je dan met je mond open te kijken. Ik weet nog goed (jaar of 13 geleden) dat er een vlak boven onze school door de geluidsbarriere knalde. De klap deed alle ramen schudden. Erg gaaf !

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 25 dec 2011, 23:36

Hier hadden we luchtmachtbasis Soesterberg tot een paar jaar geleden, kwam je thuis uit je nachtdienst begonnen ze daar met herrie maken :mrgreen:

Ik zal een vakantie van een 10 jaar geleden in Engeland nooit vergeten, stond ik daar als koter in het speeltuintje bij ons vakantiehuisje op een heuvel.
Komen er ineens een paar Red Arrows over. Bleken daar kortbij een gebied te zitten waar ze veel oefenen en ook over die heuvel kwamen ze kort naast elkaar laag over :wave:

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 26 dec 2011, 00:52

Vroeger (bijna 20 jaar gleden) :mrgreen: , tijdens de dienstplicht nog als assistent crewchef gewerkt op Vliegbasis Leeuwarden bij het 323 Squadron.
Was een mooie tijd we hadden een eigen 'kist' , welke je moest onderhouden / repareren en bij iedere vlucht moest begeleiden de bunker uit/in.
Mooiste was de controle voor de vlucht , stond het toestel op vol vermogen te draaien terwijl je er omheen liep...voor inspecties ook achterlangs , moest je even door de knieën...en aan de voorkant moest je ook opletten.....
Ook met regelmaat erin gezeten als een F16 gesleept werd van bunker naar hangaar bv.
Had wel vaker voor die tijd F16's gezien en onderdelen voor gemaakt , maar het meest bijzondere vond en vindt ik nog steeds hoe fragiel zo'n toestel is , heel dun plaatwerk waar een enorme straalmotor in hangt... en wat een power dat geeft als dat staat te draaien. :shock:

Was een mooie tijd en het was ook heel gezellig... :drinking: :beer:

Alex,

Plaats reactie