Korting en prijzen nieuwe auto's.
- Dennis Cavallino
Re: Korting en prijzen nieuwe auto's.
Onze privé C3 was ook showroomauto. Er kwam een nieuw actiemodelletje uit met 16 inch lichtmetaal, dus de dealer wilde van zijn oude showroomauto af. Ook gewoon een bod gedaan en dat was een leuke deal. Voor de 307 kregen we in 't eerste voorstel 2500 euro terug. Veels te weinig. Daarna laag bod gedaan op de C3 en toen kregen we opeens ook nog 5000 euro voor de Peug. Dan is een deal snel gemaakt. Dealer kan dan weer actiemodelletje bestellen bij importeur. Dus die is ook blij.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Heb ik gehad met de Panda van m'n vrouw destijds. Zat al een kenteken bij (nieuw van juni en heb hem in juli gekocht). Voordeel was makkelijk zaken doen en direct rijden.
Later deed m'n buurman hetzelfde, ook met een nieuwe Panda en was nog eens 350,- goedkoper uit.
Later deed m'n buurman hetzelfde, ook met een nieuwe Panda en was nog eens 350,- goedkoper uit.
- RVV
Die linker zeker, die zijn gras ook wat groener heeftArthur schreef:Heb ik gehad met de Panda van m'n vrouw destijds. Zat al een kenteken bij (nieuw van juni en heb hem in juli gekocht). Voordeel was makkelijk zaken doen en direct rijden.

- Arthur
- peer
Dat is ook een goeie ja, geen korting vragen maar een bod doen.
In belgie heb je een ondehouds contract "all inclusive" Dat heb ik ook vor mijn huidige auto. Dit houd in alle onderhoud en herstellingen voor 4 jaar. Tegen een bedrag van 1000 euro per jaar. Dit is inclusief slijtage zoals de remmen. Eigenlijk alles behalve banden en brandstof.
Zover ik kan zien hebben ze dit niet in nederland, wat wel jammer is. Want ik ben erg blij dat ik die destijds heb afgesloten. Achteraf ben ik daardoor wel een stuk goedkoper uitgekomen.
In belgie heb je een ondehouds contract "all inclusive" Dat heb ik ook vor mijn huidige auto. Dit houd in alle onderhoud en herstellingen voor 4 jaar. Tegen een bedrag van 1000 euro per jaar. Dit is inclusief slijtage zoals de remmen. Eigenlijk alles behalve banden en brandstof.
Zover ik kan zien hebben ze dit niet in nederland, wat wel jammer is. Want ik ben erg blij dat ik die destijds heb afgesloten. Achteraf ben ik daardoor wel een stuk goedkoper uitgekomen.
-
Het doen van een ''goede deal'' hangt van veel factoren af. Acties, voorraden en pakketten zijn daar allemaal op van invloed. Op een nieuw te bestellen auto moet je gewoon niet meer dan 8% verwachten. Kies je voor een business pakket is 8% vaak zelfs niet mogelijk. Als je specifiek opzoek bent naar een nieuwe auto, is een nieuwe voorraad auto altijd een goede basis om extra korting te bedingen. Deze auto's worden vaak ondersteund vanuit de importeur met een extra korting.
Garantie bijkopen op een nieuwe auto is op een BMW in Nederland niet mogelijk.
Wel is er het ''service inclusief'' programma waarin je voor vast bedrag je onderhoud kunt inkopen voor een periode en kilometrage. Dat is onderhoud exclusief slijtage delen.
Garantie bijkopen op een nieuwe auto is op een BMW in Nederland niet mogelijk.
Wel is er het ''service inclusief'' programma waarin je voor vast bedrag je onderhoud kunt inkopen voor een periode en kilometrage. Dat is onderhoud exclusief slijtage delen.
- Jinx
jep, dit ^^ is een sluitend verhaal, ik heb ook 5 jaar bij de dealer gewerkt.
Overigens zijn er wel instanties als autotrust waar je garantie op elke auto kunt bijkopen, ongeacht merk model en leeftijd.
Overigens zijn er wel instanties als autotrust waar je garantie op elke auto kunt bijkopen, ongeacht merk model en leeftijd.
- Apolo2
Zoals al veelvuldig aangegeven is 8% een erg mooie score. Dat is ook mijn ervaring door de jaren heen en toch alweer de laatse 5 jaar elk jaar een nieuwe auto gekocht. Eén daarvan was een Audi in DLD en daar was een korting van 15% mogelijk maar dat komt omdat de nettoprijs daar hoger is.
Als je garantie bij zou kunnen kopen (ik begrijp dat het niet kan ivm Belgie) kun je nog altijd vragen of de dealer die korting wil geven op de nettoprijs. Garanties vallen namelijk zover ik weet meestal onder een zelfstandige bank/verzekeringstak waar de dealer ook gewoon tegen het volle pond moet inkopen. Op de nettoprijs vang je dan toch weer het BTW voordeel als elke euro belangrijk is.
Autotrust is interessant, je kan daar kiezen voor garantie bij een merkdealer of niet en hoeveel te verzekeren etc. Ook handig voor iemand die zijn auto particulier wil verkopen om zekerheid mee te geven aan de potentiele koper. Maar of een Belg autotrust kan gebruiken?
Als je garantie bij zou kunnen kopen (ik begrijp dat het niet kan ivm Belgie) kun je nog altijd vragen of de dealer die korting wil geven op de nettoprijs. Garanties vallen namelijk zover ik weet meestal onder een zelfstandige bank/verzekeringstak waar de dealer ook gewoon tegen het volle pond moet inkopen. Op de nettoprijs vang je dan toch weer het BTW voordeel als elke euro belangrijk is.
Autotrust is interessant, je kan daar kiezen voor garantie bij een merkdealer of niet en hoeveel te verzekeren etc. Ook handig voor iemand die zijn auto particulier wil verkopen om zekerheid mee te geven aan de potentiele koper. Maar of een Belg autotrust kan gebruiken?
- peer
Na wat navraag en uitzoekwerk heb ik mijn eerste offerte binnen.
Op de nieuwe Z4 kan ik bij de garage al een korting krijgen van 13% Dit gaat gewoon over een nieuwe auto en geen voorraad model. De enige voorwaarde die aan deze korting zit is dat ik deze in de maand Januari bestel. Dus dat ziet er al goed uit.
Op de nieuwe Z4 kan ik bij de garage al een korting krijgen van 13% Dit gaat gewoon over een nieuwe auto en geen voorraad model. De enige voorwaarde die aan deze korting zit is dat ik deze in de maand Januari bestel. Dus dat ziet er al goed uit.
- Arthur
In B of NL?
- peer
Sorry, dit is wel een dealer in belgie. Maar zou dat zoveel verschil maken in %?
- 2000USA
Dealers in Belgie geven doorgaans wel een stuk meer korting, omdat de margestructuur daar anders in elkaar zit.
Ik denk dat een gemiddelde dealer in NL normaal gesproken een vaste marge heeft van om en nabij 10-12%, waarbij er een deel gereserveerd dient te worden voor garantie. Daarnaast moet er ook gewoon de kachel branden en het personeel betaald worden. 8% op een reguliere bestelling lijkt dan ook netjes.
Vaak zie je dat importeurs bijspringen met inruilpremies, financieringen of andersoortige acties. In die gevallen kan je wat meer voordeel behalen.
Ik denk dat een gemiddelde dealer in NL normaal gesproken een vaste marge heeft van om en nabij 10-12%, waarbij er een deel gereserveerd dient te worden voor garantie. Daarnaast moet er ook gewoon de kachel branden en het personeel betaald worden. 8% op een reguliere bestelling lijkt dan ook netjes.
Vaak zie je dat importeurs bijspringen met inruilpremies, financieringen of andersoortige acties. In die gevallen kan je wat meer voordeel behalen.
-
Op de Polo Gti had ik 9,5%....
- Martijn_bmw
is ook heel erg per merk verschillend 
Zelfs wij als grootste afnemer van NL krijgen bij Toyota bijvoorbeeld 0%
die doen dat gewoon uit principe niet....
ook de kortingen bij andere merken lopen behoorlijk uit een!

Zelfs wij als grootste afnemer van NL krijgen bij Toyota bijvoorbeeld 0%

die doen dat gewoon uit principe niet....
ook de kortingen bij andere merken lopen behoorlijk uit een!
- Chris van S.
Ieder merk heeft inderdaad andere marges dus dat kan je niet vergelijken.
Als je als particulier het voor elkaar krijgt om 8% netto cat korting te krijgen bij BMW zou ik in elk geval heel snel tekenen....
Als je als particulier het voor elkaar krijgt om 8% netto cat korting te krijgen bij BMW zou ik in elk geval heel snel tekenen....
- Apolo2
Voor forse korting moet je in NL volgens mij bij Ford zijn, leuk bij aankoop maar bij inruil betaal je daar een rpijs voor.
- Arthur
Volgens mij moet je dan bij FIAT en Alfa zijn.
-
Of bij Saab 

- duifjes.com
Ruben schreef:Of bij Saab

- JP
Ook bij BMW kun je goeie korting krijgen, het is alleen maar de vraag hoeveel moeite wilt nemen.
- Hielke
10% op mijn Punto. Al waren er ook Fiat dealers in de region die niet verder dan 5% wilden gaan. Je moet ze wat tegen elkaar uitspelen vaak.Arthur schreef:Volgens mij moet je dan bij FIAT en Alfa zijn.
Trouwens peer, als ik die mankementenlijst van je E92 zo bekijk, dan moet je wel erg graag willen bukken om nog een keer BMW te rijden