Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- GTRene
Re: Wereldwijde recessie is systeemcrisis geworden
in deze video (helemaal afkijken) zeggen ze het goed...zo gaat het tis eigenlijk ongelofelijk en de banken verdienen wederom van ons geld en geven zichzelf weer dikke bonussen terwijl vele mensen onder aan de ladder verder in de problemen komen...
http://www.rtl.nl/xl/#/u/7fe19120-2738- ... f1a36d2e1/
- Dennis Cavallino
Elise schreef:Luco schreef:Ik kostte 10k per maand, maar deed wel altijd nog dooronderhandelen, vaak nog 20k eraf, of 50k, lag aan het aanbestedingsbedrag.Misschien ging dat dooronderhandelen ten koste van de kwaliteit?Luco schreef:Een aannemer wordt zo uitgeknepen dat er een marge is van 2 tot 3% op de projecten.
Dan is er inderdaad geen ruimte voor extra kwaliteit, er wordt volgens de normen gewerkt, dat veel mensen andere verwachtingen hebben van de norm is niet anders.
Ik heb een tijdje in dezelfde branche als Luco gewerkt en de kwaliteit is sowieso onvindbaar, ook al vraag je niet om korting. Dan maar marginaal belonen...
- Dennis Cavallino
Mensen onderaan de ladder maken hun huizen schoon, tanken hun auto vol, leveren hun braadworst, halen hun afval op etc. etc..GTRene schreef:in deze video (helemaal afkijken) zeggen ze het goed...zo gaat het tis eigenlijk ongelofelijk en de banken verdienen wederom van ons geld en geven zichzelf weer dikke bonussen terwijl vele mensen onder aan de ladder verder in de problemen komen...
Dus die moeten ook niet echt klagen.
- Arthur
- Auto: Nr.51
CDA wil hypotheek aflossen stimuleren: http://nos.nl/artikel/324398-cda-afloss ... leren.html
Toch vraag ik me af wat het voordeel hiervan is. Ik snap dat je lasten omlaag gaan etc etc. Maar met al die plannen die men nog voor ons in petto heeft vraag ik me af of het voor iedereen wel zo handig is. Heb begrepen dat men ook weer wil invoeren (staat ergens in een draadje, wie weet deze) om je eigen zorg te gaan betalen in de toekomst. Maw je eigen geld "opvreten" in een tehuis of whatever. Hoe gaan ze dan om met de mensen die geen eigen geld hebben? Die krijgen wel zorg? Waarom zou ik dan m'n hypotheek aflossen en anderen het laten "verbrassen". Wel wat zwart/wit en alles zal wel goedkoper moeten omdat de kosten de pan uitrijzen. Maar, zoals bij wel meer dingen
, zie ik het nut van het CDA standpunt niet direct in.
Toch vraag ik me af wat het voordeel hiervan is. Ik snap dat je lasten omlaag gaan etc etc. Maar met al die plannen die men nog voor ons in petto heeft vraag ik me af of het voor iedereen wel zo handig is. Heb begrepen dat men ook weer wil invoeren (staat ergens in een draadje, wie weet deze) om je eigen zorg te gaan betalen in de toekomst. Maw je eigen geld "opvreten" in een tehuis of whatever. Hoe gaan ze dan om met de mensen die geen eigen geld hebben? Die krijgen wel zorg? Waarom zou ik dan m'n hypotheek aflossen en anderen het laten "verbrassen". Wel wat zwart/wit en alles zal wel goedkoper moeten omdat de kosten de pan uitrijzen. Maar, zoals bij wel meer dingen
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Om de HRA omlaag te krijgen, die de pan uit aan het rijzen is.Arthur schreef: zie ik het nut van het CDA standpunt niet direct in.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Daar ga ik h'm niet om af lossen. Daar gaan ze toch wel wat aan doen, in welke vorm dan ook. En dat eigen-woningforfait moet ik me eens in verdiepen, dat weet ik niet zo. Maar dat zet ook vast geen zoden aan de dijk, als je daar korting op krijgt.
Edit: zie net dat het eigen-woningforfait voor een huis van 2,5 ton bijna 1400,- bedraagt. Daar komen vast alle berekeningen nog overheen. Dan kan me ik niet voorstellen dat me die korting veel geld zal besparen. Dan liever wat “cash” achter de hand dan (fors) aflossen. De meeste mensen (hoop ik) hebben hun hypotheek toch wel zo uitgekozen dat ze hem kunnen betalen. Even daargelaten dat je ooit je baan kwijt raakt oid. Dat weet je nooit en dan kun je niets meer doen.
Edit: zie net dat het eigen-woningforfait voor een huis van 2,5 ton bijna 1400,- bedraagt. Daar komen vast alle berekeningen nog overheen. Dan kan me ik niet voorstellen dat me die korting veel geld zal besparen. Dan liever wat “cash” achter de hand dan (fors) aflossen. De meeste mensen (hoop ik) hebben hun hypotheek toch wel zo uitgekozen dat ze hem kunnen betalen. Even daargelaten dat je ooit je baan kwijt raakt oid. Dat weet je nooit en dan kun je niets meer doen.
- dvh
Dat geld wat mensen in hun huis gaan stoppen, wordt niet elders besteed.smiley schreef:Om de HRA omlaag te krijgen, die de pan uit aan het rijzen is.Arthur schreef: zie ik het nut van het CDA standpunt niet direct in.
Slecht voor de economie.. Koopkracht zal enorm afnemen met hogere werkloosheid als gevolg, en uiteindelijk wordt en dan nog niks afgelost.
-
Rupie
Omdat je iets afbetaald ben je slecht voor de economie. Moet niet gekker worden natuurlijk.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik ben 't eigenlijk nooit met Ruben eensch, want ik ben gewoon minder bedeeld qua intelligentie dan hij(of hem?), geef ik toe, maar hier ben ik 't wel met 'm eensch eigenlijk.Ruben schreef:Omdat je iets afbetaald ben je slecht voor de economie. Moet niet gekker worden natuurlijk.
afbetaalT is het overigens.
-
Rupie
Ik twijfelde al. Maar dat verklaart mijn aanwezigheid op DF 
-
Robin
TwIJfelde:goed
verklaarT: Goed
Je krijgt 'n bloemtjes sticker en 'n krul.
Juf Janny groep 6
- GTRene
daarom wordt mijn regeling ook zo mooi, alle partijen hebben er voordeel bij als je het plan goed bekijkt, heb nu een brief gestuurd naar ministerie van financiën (anders via dat algemeen mail adres krijg je antwoordt van een team van postbus 51) en alle voordelen belicht, doch niet het plan onthuld...ik vertelde als ze interesse hebben moeten ze maar contact opnemendvh schreef:Dat geld wat mensen in hun huis gaan stoppen, wordt niet elders besteed.smiley schreef:Om de HRA omlaag te krijgen, die de pan uit aan het rijzen is.Arthur schreef: zie ik het nut van het CDA standpunt niet direct in.
Slecht voor de economie.. Koopkracht zal enorm afnemen met hogere werkloosheid als gevolg, en uiteindelijk wordt en dan nog niks afgelost.
- alt
Robin, even muggeziften, het = afbetaald (zij betaalden, niet betaalten)
-
Robin
Nee, fout.alt schreef:Robin, even muggeziften, het = afbetaald (zij betaalden, niet betaalten)
Je kunt er ook neerzetten: Je afloopT en niet je afloopd. Of je afwerkT.
Je betaalT iets af en dat je dus iets afbetaalT, en dat je dus iets afbetaalDe in voltooide tijd.
Dus.
"Omdat je iets afbetaalT" , was de zin, wat Ruben zei.
"Het is afbetaalD" is ook zo.
Maar de eerste is met 'n T op 't eind.
http://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/betalen
Wanneer gaat 't eens niet over centen hiero.LOL
Ik was altijd iets hoger dan een middenmoter op (NL) taalgebied(had bij vele dictee's soms nul fout, ook op de middelbare school, leraar wilde het niet snappen dat ik nul fout had)
Maar een Porsche Cayman is geen middenmoter in/qua bochtgedrag, dat ligt ook voor een deel aan zijn middenmotor.
DISCLAIMER :Typo's voorbehauden
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Robin +1
waarschijnlijk noooit van een voltooid deelwoord gehoord.........
OT
Het eigen woning forfait, want daar heeft het CDA het over, kan je bij volledige aflossing kwijtgescholden worden.
Nu is voor het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens met een eigen woning het percentage vastgesteld op 0.55% ( zie; http://belastingdienst.nl/particulier/a ... en-05.html)
Dat verschil is zo gering dat ik dit hele voorstel van versneld aflossen als een wassen neus beschouw.................een proefballonnetje.....................snel doorprikken.......................
waarschijnlijk noooit van een voltooid deelwoord gehoord.........
OT
Het eigen woning forfait, want daar heeft het CDA het over, kan je bij volledige aflossing kwijtgescholden worden.
Nu is voor het overgrote deel van de Nederlandse huishoudens met een eigen woning het percentage vastgesteld op 0.55% ( zie; http://belastingdienst.nl/particulier/a ... en-05.html)
Dat verschil is zo gering dat ik dit hele voorstel van versneld aflossen als een wassen neus beschouw.................een proefballonnetje.....................snel doorprikken.......................
- Elise
Voor de mensen die nog maar relatief weinig aan hypotheekrente betalen kan het wel degelijk een hele goede optie zijn om dat laatste beetje hypotheek af te lossen.romo schreef:Dat verschil is zo gering dat ik dit hele voorstel van versneld aflossen als een wassen neus beschouw.................een proefballonnetje.....................snel doorprikken.......................
- dvh
Die mensen behoren waarschijnlijk ook niet tot de kern v/h leenprobleem wat er nu heerst en waarvoor het CDA deze mogelijkheid oppert..Elise schreef:Voor de mensen die nog maar relatief weinig aan hypotheekrente betalen kan het wel degelijk een hele goede optie zijn om dat laatste beetje hypotheek af te lossen.romo schreef:Dat verschil is zo gering dat ik dit hele voorstel van versneld aflossen als een wassen neus beschouw.................een proefballonnetje.....................snel doorprikken.......................
- Dennis Cavallino
Dat uiterekend Rienk Kamer alle 'pret' van de komende jaren moet missen, hij is al op 9 december overleden:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... den-68.xml
Jammer, ik ga die man nog missen denk ik. Luisterde graag naar wat 'ie te melden had, want dat zorgde altijd voor nieuwe perspectieven, of herziene meningen.De man die de kredietcrisis wél zag aankomen is niet meer: Rienk H. Kamer is op vrijdag 9 december onverwacht overleden.
Dat meldt zijn weduwe woensdag aan RTLZ. De crematie heeft maandag in besloten kring plaatsgevonden.
Kamer (12 april 1943) moest zijn beroemde jaarlijkse Congres afgelopen maand al afzeggen wegens gezondheidsproblemen. Zijn overlijden komt, na een kort ziekbed, echter totaal onverwacht.
- Dennis Cavallino
Ik hoorde van de week dat banken met 't geld van de ECB vooral zichzelf helpen bedruipen in plaats van dat ze staatsobligaties gaan inkopen om landen te redden en de financiele wereld te helpen herstructureren. Dasniehandig!
Nu heeft Hans de Geus ook weer een 'fraaie' visie die verduidelijkt waarom banken dat doen en dat ze in feite geen keus hebben. Kortom, wat tijdens de Europese top is bedacht, werkt niet. We're fucked, zo lijkt 't:
Nu heeft Hans de Geus ook weer een 'fraaie' visie die verduidelijkt waarom banken dat doen en dat ze in feite geen keus hebben. Kortom, wat tijdens de Europese top is bedacht, werkt niet. We're fucked, zo lijkt 't:
http://www.rtl.nl/components/financien/ ... ras-in.xmlHet is uniek dat de ECB voor 3 jaar uitleent, maar als banken overheidsobligaties kopen, helpt de ECB ze alleen maar verder het moeras in.
Herfinancieringen
''Normaal gesproken lenen centrale banken voor een dag of maximaal een week geld aan banken. Voor de langere termijn zijn banken afhankelijk van elkaar en, vooral, van de obligatiemarkt, maar deze ligt droog. Begin volgend jaar komen er echter veel herfinancieringen aan, dat leidt tot nieuwe zorgen voor banken''. Dat zegt RTL Z beurscommentator Hans de Geus. ''Hopelijk gaan de banken weer geld uitlenen, maar het risico is dat ze dat, mede door gebrek aan vraag, niet doen. Tijdens de vorige operatie ging de helft van het geld dat banken van de ECB leenden naar overheidsobligaties.''
Potentiele winsten groot, net als risico's
''Vergeet niet hoe we in de problemen zijn geraakt. Banken en overheden houden elkaar in een dodelijke houtgreep. Banken zitten nu al veel te vol met staatsleningen. Hun potentiële winsten zijn enorm: banken lenen bij de ECB tegen 1%, ze kunnen daar Italiaanse staatsleningen voor kopen die 6% per jaar opbrengen. De risico's zijn echter groot en straks zitten wij weer met de gebakken peren''.
ECB omzeilt beperkingen
''Misschien is het wel stiekem de bedoeling van de ECB dat banken geld lenen aan overheden, omdat de ECB dat zelf niet mag. Het spekt de banken ook nog een beetje. Maar dat is een beetje gek. Het wordt er allemaal veel schimmiger door. Als je vindt dat je het moet doen, doe het dan zelf of zorg dat je het zelf mag doen.
- Downforce Hans
Kennelijk begreep je de boodschap dus zit niet over die T te kudtten.................Robin schreef:Tja ik ben 't eigenlijk nooit met Ruben eensch, want ik ben gewoon minder bedeeld qua intelligentie dan hij(of hem?), geef ik toe, maar hier ben ik 't wel met 'm eensch eigenlijk.Ruben schreef:Omdat je iets afbetaald ben je slecht voor de economie. Moet niet gekker worden natuurlijk.
afbetaalT is het overigens.
- Dennis Cavallino
De Golv DTI is leip!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goed, langzamerhand worden we "gemasseerd" voor een EU "QE"
http://fd.nl/economie-politiek/574229-1 ... geen-taboe
Vervolgens doen banken dit;
http://fd.nl/beleggen/591551-1112/banke ... ag-bij-ecb
Ja, het herstel is echt in zicht..........
http://fd.nl/economie-politiek/574229-1 ... geen-taboe
Vervolgens doen banken dit;
http://fd.nl/beleggen/591551-1112/banke ... ag-bij-ecb
Ja, het herstel is echt in zicht..........
- RVV
Zo zie je maar weer, het maak geen fuck uit of je er mee bezig bent en of je je er druk om maakt.. als je dood gaat is het geen "probleem" meer...Dennis Cavallino schreef:Dat uiterekend Rienk Kamer alle 'pret' van de komende jaren moet missen, hij is al op 9 december overleden:
De man die de kredietcrisis wél zag aankomen is niet meer: Rienk H. Kamer is op vrijdag 9 december onverwacht overleden.
Dat meldt zijn weduwe woensdag aan RTLZ. De crematie heeft maandag in besloten kring plaatsgevonden.
Kamer (12 april 1943) moest zijn beroemde jaarlijkse Congres afgelopen maand al afzeggen wegens gezondheidsproblemen. Zijn overlijden komt, na een kort ziekbed, echter totaal onverwacht.
Jammer, ik ga die man nog missen denk ik. Luisterde graag naar wat 'ie te melden had, want dat zorgde altijd voor nieuwe perspectieven, of herziene meningen.
- Downforce Hans
Dat doet me denken aan de beroemde uitspraak "a dead man has no worries"
- romo
RVV schreef:Zo zie je maar weer, het maak geen fuck uit of je er mee bezig bent en of je je er druk om maakt.. als je dood gaat is het geen "probleem" meer...Dennis Cavallino schreef:Dat uiterekend Rienk Kamer alle 'pret' van de komende jaren moet missen, hij is al op 9 december overleden:
De man die de kredietcrisis wél zag aankomen is niet meer: Rienk H. Kamer is op vrijdag 9 december onverwacht overleden.
Jammer, ik ga die man nog missen denk ik. Luisterde graag naar wat 'ie te melden had, want dat zorgde altijd voor nieuwe perspectieven, of herziene meningen.
Nee maar als je te weinig hebt om echt te leven, en te veel om dood te gaan.............dan heb je problemen te over..............