dvh schreef:Ze schieten elkaar daar ook met bosjes tegelijk neer.
Dat het leven toch wel verder gaat is bewezen.
Of het wenselijk is... Neuh.
Tja, da's weer 'n ander verhaal inderdaad.
Dat gezeik van de kleurrijke broeder/meditterane medemens waarbij ik op m'n tenen moet lopen/op m'n woorden moet letten(vooral in ons land/westerse landen) hangt me total de bleke strot uit. De racisme kaart wordt veel te gauw getrokken en ze zitten bijna allemaal hup in de 'slachtofferrol 'als er één woord wordt gezegd en onderling denken ze fuk die klote bleekscheten ofzo.LOL. Dan hadden 'zíj' ONS maar als slaven moeten behandelen, maar 'wij' waren daarin 'vindingrijker'/sneller etc. De geschiedenis is zoals ie is. Kun je niet veranderen.Rond het jaar 1000 was Spanje totaal van de Moren(zwarte pieten zegmaar) /islamitisch.
Die moren en ook de marokanen aan de noordkant van Afrika hadden toen slaven zelf(ook blanken) .In het oude Rome idem.
Maar door toedoen van de geschiedenis dat wij generaties en generaties verder hun excuses moeten aanbieden bijvoorbeeld, dat kan alleen maar hier in Nederland, de Spanjaarden, Fransen en Engelsen lachen ons totaal uit. Niet dat ik wel/niet trots ben op onze geschiedenis, maar ik heb er totnutoe amper aan bijgedragen dus hoef ik ook geen sorry te zeggen. Als iemand in zijn jeugd wordt gepest met sproeten /rode haren /dik zijn weetikveel is dat al erg genoeg, maar wordt er door de buitenwacht NIKS aan gedaan, nog steeds amper (hier in NL) die kids staan d'r alleen voor.
Maar één keer 't woord 'nigga' of spleetoog of naffer/natlos en je bent de sigaar hiero. Wees dan trots dat je nigga /Vietnamees/Marokkaan bent man!
Groet
Robin, boere(n?)lul die vindt dat de nazaten van Andre Citroën hun excuus aan DF moeten aanbieden voor het uitvinden van de eerste in serie gebouwde voorwielaandrijver, de Traction Avant, een zwarte dag in de geschiedenis van de autominnende gemeenschap, daar ergens in de jaren '30....
En nu naar Glee en Modern Family kijken.
ONTOPIC.