En daarom, turbo !
- dvh
En daarom, turbo !
Waarom autofabrikanten van weinig cylindertjes + turbo's houden.
http://www.nu.nl/economie/2698545/autof ... oetes.html
http://www.nu.nl/economie/2698545/autof ... oetes.html
- Gijs.
Re: En daarom, turbo !
Daewoo, bestaat dat nog als merk?? Is toch Chevrolet geworden?Maar Daimler, Skoda, Daewoo (van General Motors), Nissan, Mazda en Dacia lopen juist achter.
-
ik heb er geen goed woord voor over voor die EAA of AEE hoe the f*ck ze ook heten..
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De eurocrisis an sich vind ik even wat belangrijker dan welk gezeik over het milieu dan ook/betreffende autofabrikanten en de uitstoot van hun motoren, maar dat had ik ook al vóórdat er een eurocrisis was.
Gewoon stug 'n hobby Daimler Double Six ofzo erbij zoeken blijven.
Maar dat 100% in 2015. Hoe moet ik dat zien, Elke kar van producent a moet op max 130gr CO2/km zitten?
Dat wordt dus inderdaad echt allemaal 3 cylinder 130pk turbo's. OF de vervuiler betaalt natuurlijk, driedubbeldik in dit kutland(ik wil m'n geld van Haiti terug bijvoorbeeld)

Edit: Ik zie dat 'n voorbeeld van 'n sportwagen de 991 S met 400pk 'maar'205gr/km uitstoot, dat ligt aan die 7bak en die pdk toestanden, maar toch liggen daar bestwel brede jetsers onder. Zie je al wat er in 2015 gebeurt met zo'n ding? 9 handbak. 120kmh is 1300rpm , 20"wielen met vóór 205 breed banden, achter 225....
Het maakt de fabrikanten wél inventief, maar ik had 't liever vanuit 'n ander punt willen benaderen.
Hoe stonden 'wij hier' ook alweer tegen kilometerheffing?
Ik heb dit laatste jaar erg weinig gereden 16500km, dat was 5 jaar geleden het dubbele tot aan 15 /20 jaar geleden 60.000km/jaar zelfs. Dus ja NU heb ik 't gevoel dat IK daar nu ook/nog voor moet bloeden terwijl ik 'weinig'uitstoot tov een TDI dingetje die ook die 60k per jaar rijdt.
Ellenlange discussie ook, maar deslaniettemin, voor -en tegenargumenten?
Het verhaal van de 599 die maar 7500km/jaar rijdt en 2x zo duur is hier als hetzelfde ding een uurtje verderop, der Heimat, tov diezelfde TDI die 60k per jaar rijdt en schoner is dan schoon zegmaar.
Gewoon stug 'n hobby Daimler Double Six ofzo erbij zoeken blijven.
Maar dat 100% in 2015. Hoe moet ik dat zien, Elke kar van producent a moet op max 130gr CO2/km zitten?
Dat wordt dus inderdaad echt allemaal 3 cylinder 130pk turbo's. OF de vervuiler betaalt natuurlijk, driedubbeldik in dit kutland(ik wil m'n geld van Haiti terug bijvoorbeeld)

Edit: Ik zie dat 'n voorbeeld van 'n sportwagen de 991 S met 400pk 'maar'205gr/km uitstoot, dat ligt aan die 7bak en die pdk toestanden, maar toch liggen daar bestwel brede jetsers onder. Zie je al wat er in 2015 gebeurt met zo'n ding? 9 handbak. 120kmh is 1300rpm , 20"wielen met vóór 205 breed banden, achter 225....
Het maakt de fabrikanten wél inventief, maar ik had 't liever vanuit 'n ander punt willen benaderen.
Hoe stonden 'wij hier' ook alweer tegen kilometerheffing?
Ik heb dit laatste jaar erg weinig gereden 16500km, dat was 5 jaar geleden het dubbele tot aan 15 /20 jaar geleden 60.000km/jaar zelfs. Dus ja NU heb ik 't gevoel dat IK daar nu ook/nog voor moet bloeden terwijl ik 'weinig'uitstoot tov een TDI dingetje die ook die 60k per jaar rijdt.
Ellenlange discussie ook, maar deslaniettemin, voor -en tegenargumenten?
Het verhaal van de 599 die maar 7500km/jaar rijdt en 2x zo duur is hier als hetzelfde ding een uurtje verderop, der Heimat, tov diezelfde TDI die 60k per jaar rijdt en schoner is dan schoon zegmaar.
- Niels v D
Brandstofprijs naar 3 euro is de oplossing, Robin. Dan wel in heel Europa, + alle liters die je van buiten de EU meeneemt moet je belasting over betalen.
Dat is de enige manier om brandstofverbruik aan te pakken. Dan gaan mensen ook vanzelf nadenken hoeveel gas ze geven en willen ze wel leren zuinig rijden..
Dat is de enige manier om brandstofverbruik aan te pakken. Dan gaan mensen ook vanzelf nadenken hoeveel gas ze geven en willen ze wel leren zuinig rijden..
-
OnlineMartijn_bmw
dat werkt alleen als je van vandaag op morgen invoertNiels v D schreef:Brandstofprijs naar 3 euro is de oplossing, Robin. Dan wel in heel Europa, + alle liters die je van buiten de EU meeneemt moet je belasting over betalen.

geleidelijk naar 3 euro gaat niet werken...
zie het roken

-
Als een liter Euro naar de 3,- euro gaat, in jouw voorbeeld in heel EU, ik zal 'n keer of twee vloeken, maar nadien heb ik er wel vrede mee, serieus. Maar ik rij dan 20k per jaar en dat kan 'n keer naar 25k max gaan, misschien praat ik dáár te makkelijk over, maar ben wél 'n autorijliefhebber , wij allen hiero.Niels v D schreef:Brandstofprijs naar 3 euro is de oplossing, Robin. Dan wel in heel Europa, + alle liters die je van buiten de EU meeneemt moet je belasting over betalen.
Mensen die zo'n/een kar als vervoermiddel zien-------> OV, oh ja dat is ook verrekte duur en onhandig.....

Oplossingen?
Pfff.....
We moeten exoten/sportieve karren/pk monsters behouden. Dit gaat nergens over .
-
Onrendabelen vervoer is vaak geen alternatief... leuk binnen de stad in de randstad ofzo. Woonwerk voor mij ff opgezocht:Robin schreef: Mensen die zo'n/een kar als vervoermiddel zien-------> OV, oh ja dat is ook verrekte duur en onhandig.....![]()
OV: 1:29 uur
Auto: 16 minuten

- Dennis Cavallino
Dit geen nieuws, maar gewoon slecht beleid van enkele fabrikanten.
Tevens slecht beleid van overheden om niet sneller aan de (duurzame) bio-brandstof en (duurzame) elektro te gaan.
In 2004 was dit al bekend. Nu is 't er, dus moet men niet klagen.
Tevens slecht beleid van overheden om niet sneller aan de (duurzame) bio-brandstof en (duurzame) elektro te gaan.
-
Volgens mij hebben porsche en ferrari etc andere eisen omdat dat een hele lage productie is.
- Dennis Cavallino
Nope, ze zetten er zuinige auto's van VW en FIAT tegenover. Productie van Porsche en Ferrari is juist vrij hoog voor sportwagenfabrikanten.Andre schreef:Volgens mij hebben porsche en ferrari etc andere eisen omdat dat een hele lage productie is.
BMW gaat niet voor niets de i-lijn optuigen en werkt als samen met PSA en nu ook met Toyota om al die kleine zuinige motoren onder één Co2 bundel te flikkeren. Is gewoon slim beleid, waardoor ze nog steeds ///M's kunnen bouwen. Zowel BMW als Mercedes zijn in gaan zien dat waterstof het verkeerde pad was, want met directe waterstofinjectie was hun Co2 probleem in 1 keer opgelost geweest, maar de techniek en vooral infrastructuur + kosten nekten die projecten en ontwikkelingen. Daarom nu turbo's, downsizing etc. Ze móeten wel. Anders geen handel...
- Petrolhead Tom
Toch ook de enige reden waarom Aston Martin dat Cygnet gedrocht in elkaar geknutseld heeft.
-
Je kan niet immer maar aanscherpen. Een auto krijg je niet Co2 vrij. Is het de auto niet dan is het de productie wel.
-
Dennis, ik zal niet meer klagen. Mooi goed voornemen. Maar mijn woonomgeving noodzaakt mij tot....
Dus dat waterstof feest gaat niet door? Kortzichtig.
-
Ik vraag het me al jaren af. Waarom innoveert de automobielindustrie zo weinig? Het enige antwoord wat ik kan bedenken is dat ze duurzaamheid niet als bepalende factor gebruiken, maar gewoon met de flow meegaan tot ze gedwongen worden iets anders te doen. Apart, want je zou verwachten van dit soort grote bedrijven, met zoveel technische knowhow en zoveel geld dat aan r&d wordt uitgegeven dat we ondertussen wel ergens anders zouden zijn.Dennis Cavallino schreef:Dit geen nieuws, maar gewoon slecht beleid van enkele fabrikanten.
Of is de lobby niet sterk genoeg of die van de olie nog te sterk? Of hebben we slappe regeringsleiders die geen grote stappen durven te nemen mbt het mobiliteitsvraagstuk? Tja.
Ik houd het er maar ff op dat de automobielindustrie niet zo innovatief is als ze zichzelf weleens voor willen doen. Benadering van het concept mobiliteit zuigt gewoon.
- Dennis Cavallino
Autofabrikanten gaan niet voor een revolutie zorgen als het gaat om (auto)mobiliteit. Dat gaan bedrijven doen zoals Google. Of we daar als autoliefhebber blijf van moeten worden? Denk 't niet... als aardbewoner misschien wel.
Je ziet al wel duidelijk dat de autofabrikanten wel kúnnen aanpassen en we nu goed rijdende (relatief) zuinige auto's hebben gekregen. De vraag is er ook, mede aangewakkerd door de fabrikanten zelf. Overheden zijn de grootste vertragers. De Nederlandse staat is eigenaar van Koninklijke Olie. Shell doet net alsof ze veel doen aan Co2-reductie, maar uiteindelijk verdienen ze nu nog 't meeste met de verkoop aan de pomp (de grap is dat ze daar meer verdienen aan een halve liter Spa Blauw dan een liter benzine, maar goed dat is een andere discussie).
Je ziet al wel duidelijk dat de autofabrikanten wel kúnnen aanpassen en we nu goed rijdende (relatief) zuinige auto's hebben gekregen. De vraag is er ook, mede aangewakkerd door de fabrikanten zelf. Overheden zijn de grootste vertragers. De Nederlandse staat is eigenaar van Koninklijke Olie. Shell doet net alsof ze veel doen aan Co2-reductie, maar uiteindelijk verdienen ze nu nog 't meeste met de verkoop aan de pomp (de grap is dat ze daar meer verdienen aan een halve liter Spa Blauw dan een liter benzine, maar goed dat is een andere discussie).
- Dennis Cavallino
Waterstof gaat er wel komen, maar niet zo snel als verwacht. Productie van waterstof is nu nog te duur (kost teveel elektriciteit), distributie en infrastructuur ook. Ipv directe waterstofinjectie is er meer belangstelling voor de waterstof-brandstofcel. Daar word je als autoliefhebber nog niet warm van....Robin schreef:Dennis, ik zal niet meer klagen. Mooi goed voornemen. Maar mijn woonomgeving noodzaakt mij tot....
Als we straks TerraPower (van Bill Gates) in de achtertuin hebben kan waterstof weleens een snellere opmars maken dan we met de huidige technologieën en technieken.
-
Er is net raket afgeschoten met 250 ton brandstof.
Hoe veel km kan ik daar wel niet op rijden:) lol
Wat is het verbruik van een vliegtuig. etc etc.
Het zo jammer dat de auto en auto industrie compleet word leeg gemolken. Het draait allemaal om geld.
Als Co2 zo belangrijk was dan moeten ze die raket eerst maar eens aan de grond houden. En het vliegverkeer qua aantallen terug dringen etc.
Het zo jammer dat de auto en auto industrie compleet word leeg gemolken. Het draait allemaal om geld.
Als Co2 zo belangrijk was dan moeten ze die raket eerst maar eens aan de grond houden. En het vliegverkeer qua aantallen terug dringen etc.
-
Al Gore had meegemoeten ipv André Kuipers, en dan gewoon geen peut meer hebben voor de terugweg over 'n half jaar:)
- Downforce Hans
Honda heeft een prima alternatief wat waterstof betreft (net zoals BMW overigens).
In Amerika rijden er al wat rond en daar zijn voorzover bekend geen problemen mee.
Gewoon tankstations aanpassen, is destijds ook gebeurt toen auto`s op lpg gingen rijden dat moet ondanks de gepaard gaande kosten geen probleem zijn.
Dat het veel electriciteit kost om die brandstof te verkrijgen zal alllemaal best maar, is net zo`n groot probleem als we allemaal electrisch gaan rijden.
In Amerika rijden er al wat rond en daar zijn voorzover bekend geen problemen mee.
Gewoon tankstations aanpassen, is destijds ook gebeurt toen auto`s op lpg gingen rijden dat moet ondanks de gepaard gaande kosten geen probleem zijn.
Dat het veel electriciteit kost om die brandstof te verkrijgen zal alllemaal best maar, is net zo`n groot probleem als we allemaal electrisch gaan rijden.
- GTRene
enkeltje Al GoreRobin schreef:Al Gore had meegemoeten ipv André Kuipers, en dan gewoon geen peut meer hebben voor de terugweg over 'n half jaar:)

trouwens hebben meer mensen er ineens problemen met de weergave van avatars en smilys? ik zie maar zeg een kwart van de smilys en de avatars...de rest allemaal rode kruisjes
-
Zit je weer aan de absint, ik zei je toch, alleen 's weekends.GTRene schreef:enkeltje Al GoreRobin schreef:Al Gore had meegemoeten ipv André Kuipers, en dan gewoon geen peut meer hebben voor de terugweg over 'n half jaar:)![]()
trouwens hebben meer mensen er ineens problemen met de weergave van avatars en smilys? ik zie maar zeg een kwart van de smilys en de avatars...de rest allemaal rode kruisjes

- GTRene
hik
kijk die doet het nog wel...

-
OnlineMartijn_bmw
hele dikke +1Andre schreef:Er is net raket afgeschoten met 250 ton brandstof.
auto is altijd makkelijk raken maar er zijn andere vervuilers die veel meer vervuilen pak die (ook) eens aan!