Niels schreef:Over versleten tuimerlaars kom je wel e.e.a. tegen v.w.b. de S54. Rene heeft bij de mijne de tuimelaars laten vervangen (door die van een WTCC320si?) i.c.m. Schrick nokkenassen omdat daar ook geluid vandaan kwam. Nog altijd vind ik het blok niet erg stil wat dat betreft maar gezien de scherpte van de nokken kun je dat ook niet verwachten lijkt me. Wat ook al hier en daar op DF besproken is.....geheel onverstandig is het niet om de olie interval te halveren imho. Bij mij gaat er ongeacht het aantal kilometers gewoon jaarlijks nieuwe olie in. De volgende olie wissel zal na ongeveer 8000 straat kilometers zijn gok ik zo. Iig staat het al te wachten

er waren in elk geval 3 tuimelaars behoorlijk ingesleten destijds Niels, dat maakte het tikken destijds, ik had ze daarna afgesteld (wist toen niet van die slijtage) omdat ik en de garage dachten van kleppen stellen...ik stellen en wat plaatjes gewisseld en nwe olie...tikte net zo hard nog ook al stonden die 3 a 4 nu ook goed
Bleek dus die 3 ingesleten tuimelaars (op raakvlak nokkenas alle 3 in zelfde hoek) te zijn, vandaar via van heek motorsport die motorsport iets hardere erin wat ook pasten van die WTC en de nieuwste oliepomp, normaal niet nodig want het was al een nwe in 2004? geplaatste motor met de nwe updates...echter na controle bleek het wel toen geplaats te zijn maar het motornr was 2003 en dus die verbetert, doch dat type 2003 oliepomp werd in 2004 weer veranderd en vanaf toen tot zeker 2007 nog dezelfde (wellicht nu nog steeds) dat bleek de beste

dus to be sure die ook maar besteld e.d.
doch omdat die oude oliepomp ook nog vrij nieuw was (weinig km) vroeg van heek of hij die mocht hebben, dacht wat mot ik er mee (dom eigenlijk maja) en hem er blij mee gemaakt.
aale tuimelaars en rubbertjes en nokkenassen en tuning en oliepomp e.d. is toen allemaal opneiuw gedaan (duur grapje maar wilde hem als goed verkopen)
maar jou motor heeft sindsdien heel wat km gemaakt ...incl de scherpe nokkenassen en hogere rpm (500rpm in elk geval hoger dan een standaard S54 M coupe) dus al knap dat ie nog steeds goed doet