Alledaagse ergernissen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
stradale

Re: Alledaagse ergernissen

Bericht door stradale » 20 dec 2011, 17:04

Als we over reclames gaan beginnen, dan komt er bijna geen eind aan de ergernis. Nog afgezien van reclames waarvan je nekharen direct overeind gaan staan (zoals die van PLUS :devil: ), zijn er ook van die reclames die een boodschap zodanig verpakken dat je aanvankelijk niet goed door hebt naar wat voor onzin je eigenlijk zit te kijken. Neem bijvoorbeeld die reclames voor allerlei yoghurtjes die “de stoelgang bevorderen”. Die zijn pas echt irritant – en bizar - als je je bedenkt waar je eigenlijk naar zit te kijken:

Moeder en dochter aan het keuvelen.
Moeder: “Ik kan zo moeilijk poepen de laatste tijd.”
Dochter: “Ik weet wat je bedoelt. Soms dagenlang niets en dan opeens zo’n keiharde keutel.”
Dochter doet boodschappentas open en trekt er met een grote glimlach zo’n Activia linksdraaiende bifiworstjescultuur-yoghurt uit.
Dochter: “Probeer dit dan eens. Is lekker en je gaat er van schijten als een dolle.”
Moeder en dochter eten samen gezellig een yoghurtje.
Moeder en dochter rennen naar het toilet.
Moeder en dochter keuvelen onder het genot van een kopje thee nog even na over hoe heerlijk ze gepoept hebben.

Rot toch op. :kotsen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2011, 17:43

jou versie is wel humor :lol:

PD power

Bericht door PD power » 20 dec 2011, 18:32

stradale schreef:Als we over reclames gaan beginnen, dan komt er bijna geen eind aan de ergernis. Nog afgezien van reclames waarvan je nekharen direct overeind gaan staan (zoals die van PLUS :devil: ), zijn er ook van die reclames die een boodschap zodanig verpakken dat je aanvankelijk niet goed door hebt naar wat voor onzin je eigenlijk zit te kijken. Neem bijvoorbeeld die reclames voor allerlei yoghurtjes die “de stoelgang bevorderen”. Die zijn pas echt irritant – en bizar - als je je bedenkt waar je eigenlijk naar zit te kijken:

Moeder en dochter aan het keuvelen.
Moeder: “Ik kan zo moeilijk poepen de laatste tijd.”
Dochter: “Ik weet wat je bedoelt. Soms dagenlang niets en dan opeens zo’n keiharde keutel.”
Dochter doet boodschappentas open en trekt er met een grote glimlach zo’n Activia linksdraaiende bifiworstjescultuur-yoghurt uit.
Dochter: “Probeer dit dan eens. Is lekker en je gaat er van schijten als een dolle.”
Moeder en dochter eten samen gezellig een yoghurtje.
Moeder en dochter rennen naar het toilet.
Moeder en dochter keuvelen onder het genot van een kopje thee nog even na over hoe heerlijk ze gepoept hebben.

Rot toch op. :kotsen:

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 dec 2011, 10:30

... dat ik er zo juist achter kom dat 1 of andere klotenmongool en uitschot van deze aarde mijn auto gisteren heeft bewerkt met een scherp iets :dood: 2 deuren met een fijne kras erover. Nu is het een leaseauto dus de pijn is iets minder dan met je eigen auto maar blijf met je poten van die auto af! Al die rompslomp die er weer achter weg komt. Auto weer paar dagen weg. Spuiten gaat tegenwoordig ook niet meer in 1x goed. Nu ik zo aan het typen ben denk ik; laat maar lekker zitten, kan over een paar jaar ook wel gerepareerd worden :(

:coffee:

Laatst ook al zo'n lamlul of doos die een deur tegen de (nieuwe) auto van m'n vrouw aan sodemieterde... Weer zo'n fijn deukje erin :cowboy:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2011, 11:11

ai...das minder zoiets, wat bezielt die lui...ja soms is het een soort wraak maar ook vaak baldadigheid...laat ze met hun poten van andermans spullen afblijven idd.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 dec 2011, 11:16

Tja, was kerstdiner op school van m'n kinderen. Dus heel de school bracht z'n kinderen met de auto. Kids uitgedost in mooie kleren en redelijk wat spullen mee, eterij etc. Dus wij met de auto... Erg druk dus bij school. Ik stond dan ook geparkeerd zoals het niet mag maar wel zo dat de stoep vrij was om er langs te lopen. En die kant is dus bekrast... Kan ook een "frustie" zijn die daar woont want die worden bijkans gek van al dat verkeer rondom hun huis. School ligt, uiteraard, midden in de woonwijk. Ik zou er zelf om die reden niet willen wonen.
Maar om daarom een auto te bekrassen!? Zal vandaag eens navragen of er meer zijn bekrast. 't Is wel balen iig.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2011, 11:59

ah, ja om dat soort redenen zijn al vele auto's bekrast, een uiting van die mensen...en dan denk je dat doen jongeren, maar ouderen kunnen nog erger zijn door opgekropte frustratie van iets wat zei er van vinden...
zo was het ooit heel vaak raak bij een Sauna in Oldenzaal, altijd bij auto's met duits kenteken...op een gegeven moment hebben ze die dader gepakt, was geloof ik een wat oudere man die een hekel had aan duitsers...erg triest maja.

///Joost

Bericht door ///Joost » 22 dec 2011, 13:04

GTRene schreef:ah, ja om dat soort redenen zijn al vele auto's bekrast, een uiting van die mensen...en dan denk je dat doen jongeren, maar ouderen kunnen nog erger zijn door opgekropte frustratie van iets wat zei er van vinden...
zo was het ooit heel vaak raak bij een Sauna in Oldenzaal, altijd bij auto's met duits kenteken...op een gegeven moment hebben ze die dader gepakt, was geloof ik een wat oudere man die een hekel had aan duitsers...erg triest maja.
+1, het zijn vaker volwassenen dan jongeren denk ik zo. Dieptriest.

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2011, 15:44

En die kant is dus bekrast... Kan ook een "frustie" zijn
Zal wel zo'n oude kerel zijn met dophoedje op, die zijn hond aan het uitlaten is. Ergert zich dood aan zulke lui zoals jij (want overlast) dus kras er over heen, ondertussen schijt die kuthond van hem wel de stoep er onder... waar jij dan ook nog een keer in mag staan..

Inderdaad kan me de kwaadheid van je wel voorstellen.

Rupie

Bericht door Rupie » 22 dec 2011, 15:47

Ik van de oude kerel.

Maar dat vergoelijkt de kras nog niet.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 22 dec 2011, 15:49

Als er even de mogelijkheid is parkeer ik altijd op een veilige plek. Dan maar iets verder lopen. Ook op school heb ik m'n "vaste" plek. Voor en achter struiken en alleen rechts een auto, die door mijn manier van parkeren ook nog ruim de ruimte heeft.

Tijd terug even vlug met m'n vader naar de stad geweest. Ik parkeer, een oude man parkeert naast mij. Genoeg ruimte, maar de deur zou net niet helemaal open willen zonder onze auto te raken. Ik stap uit en wacht naast de auto terwijl m'n vader een parkeerbonnetje haalt.
Oude man gooit de deur open met een flinke kracht open, tegen mij aan. Als ik daar dus niet had gestaan hadden we weer een mooie deuk er bij gehad.

De oude man lacht wat, bied nog magertjes z'n excuses aan en loopt weg. Ik was te verbouwereerd om er een gerichte opmerking op te maken, maar je zou ze wat :dood:

Arthur

Bericht door Arthur » 22 dec 2011, 15:52

Gelukkig maar :coffee:
Ruben schreef:Ik van de oude kerel.

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2011, 16:08

Ruben mensen die bij/in de buurt/naast een school gaan wonen WETEN dat een school altijd overlast met zich mee brengt. Als je dat niet kunt lije ga er dan ook niet in de buurt wonen.

Mooi voorbeeld bij ons in het dorp.. school staat er sinds 1900 ofzo.. 2 huizen er naast staan er sinds 1960.. nu lopen/fietsen elke dag kinderen voor die huizen langs..naar het pad wat naar het schoolplein gaat. Sinds een jaar ofzo is er een zeiksnor komen wonen, die alleen maar loopt te klagen bij school. Nu is die zo kinderachtig dat ie met een bedrijfsbus en aanhanger er achter de toegang tot het schoolpad blokkeert.. kinderen kunnen er niet langs of helemaal omlopen.. nou dan krijg je dat kinderen zich er tussendoor 'proppen" gevolg krasjes op die bedrijfsbus.. tja kinderen.. en maar klagen tegen de schoolleiding.. gvd die school staat er al 111 jaar. Ga er dan niet wonen als je er zo'n probleem mee hebt.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 dec 2011, 16:12

Ach joh, d'r zijn altijd zeikers die de anderen steunen. Daar is dit een forum voor. Wij zijn goed, beter, God. We weten het allemaal zo goed hier dat als iedereen zoals ons was dan was de wereld pas echt verbeterd.

Tot die tijd moet je het doen met Ruben :)

Rupie

Bericht door Rupie » 22 dec 2011, 16:15

Tijden veranderen Rico. Ik kan me een tijd herinneren dat kinderen met de fiets naar school gebracht werden. Zou dus zomaar kunnen zijn dat iemand er al langer woont dan de trend om je kinderen met de auto naar school te brengen.

Edit, neem je me nu in de maling Arthur? :tooth: In your defence, je bent je bewust van de rol die je speelt. Dus mijn opmerking was min of meer niet aan jou gericht.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 dec 2011, 16:19

Kinderen gaan nog steeds zo veel mogelijk op de fiets naar school. Kerstdiner was gisterenavond van 17.30u-19.30u. Dus ja, dan ga ik met de auto met 2 kinderen (6&8) in een leuke outfit (niet geschikt voor de fiets). Elke ouder heeft wat eten mee, ik dus ook. Dus helaas fietsen ging niet. Je hebt zelf kinderen? :wink:

En ja, ik neem je in de mailing. Ben me er idd van bewust. Maar baal van dit "resultaat".

Luco

Bericht door Luco » 22 dec 2011, 16:32

RVV schreef:

Ruben mensen die bij/in de buurt/naast een school gaan wonen WETEN dat een school altijd overlast met zich mee brengt. Als je dat niet kunt lije ga er dan ook niet in de buurt wonen.
.
Ow dus als je bij een school woont mag iedere idioot zijn auto maar neerzetten waar het hem uitkomt.(gechargeerd)
Beetje kromme redenering.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit de kras rechtvaardigd, want je moet met je tengels gewoon van andermans spullen afblijven.

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2011, 16:47

Mijn kids gaan of zelf lopend of zelf fietsend naar school.. gaat prima net als vroeger.. maar zij zijn wel de dupe van zo'n zeiklul die zijn bus en aanhanger midden in het pad zet.

De trend van altijd maar met de auto brengen.. bij ons heb je een groot buitengebied.. kinderen van 4, 5 jaar laat je niet in weer en wind naar school fietsen (kilometers) hoewel soms weer wel.. ik woon zelf 500 meter van school vandaan midden in het dorp dus geen probleem verder..

Maar voor de rest.. het is ook de maatschappij die dat wil hé.. vaders, moeders, iedereen moet werken.. kinderen voor het werk bij school afzetten scheelt ook tijd.. ipv van eerste een half uur als ouder hen en weer op de fiets te zitten met en een baas die dan over de zeik raakt dat je te laat komt.. Maar over het algemeen.. scholen zijn vaak vrij oud.. daarom heen is altijd activiteit... kun je daar niet tegen.. niet bij in de buurt gaan wonen..

Ikzelf zou om die reden bv never nooit naast een school willen wonen.

dvh

Bericht door dvh » 22 dec 2011, 18:25

Zo'n zeiksnor werd bij ons gewoon het trefpunt van "kattekwaad" , toen we nog klein waren uiteraard.
Die mensen kregen het zwaar te voorduren van ons belders... :devil:

Moet wel zeggen. Mijn zandbakvrienden gingen vroeger gewoon op de fiets 15km heen , 15 km terug naar school. Dat was , en is, heel normaal hier.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 dec 2011, 18:30

dvh schreef: Moet wel zeggen. Mijn zandbakvrienden gingen vroeger gewoon op de fiets 15km heen , 15 km terug naar school. Dat was , en is, heel normaal hier.
Hier ook(25-30) jaar geleden idem klasgenootjes. Wel handig dat ik dan dik 500m ofzo van de (middelbare) school woonde. :D

Junior hier ook dat zal hooguit bijna 'n kilometer zijn en dochterlief zit hier naast 't stadion, dat is met 6/700 meter ook wel bekeken. Maar de boel is wel ruimer opgezet dan vroeger lijkt mij, dus minder onderlinge irritatie denk ik(?)

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2011, 18:38

Maargoed dat fietsen was dan wel weer middelbareschool gebeuren.

Ikzelf had ook mazzel 400 meter fietsen.. en toch presteerde ik het altijd om het laatst in de klas te komen :D

Luco

Bericht door Luco » 22 dec 2011, 18:52

RVV schreef:Mijn kids gaan of zelf lopend of zelf fietsend naar school.. gaat prima net als vroeger.. maar zij zijn wel de dupe van zo'n zeiklul die zijn bus en aanhanger midden in het pad zet.

De trend van altijd maar met de auto brengen.. bij ons heb je een groot buitengebied.. kinderen van 4, 5 jaar laat je niet in weer en wind naar school fietsen (kilometers) hoewel soms weer wel.. ik woon zelf 500 meter van school vandaan midden in het dorp dus geen probleem verder..

Maar voor de rest.. het is ook de maatschappij die dat wil hé.. vaders, moeders, iedereen moet werken.. kinderen voor het werk bij school afzetten scheelt ook tijd.. ipv van eerste een half uur als ouder hen en weer op de fiets te zitten met en een baas die dan over de zeik raakt dat je te laat komt.. Maar over het algemeen.. scholen zijn vaak vrij oud.. daarom heen is altijd activiteit... kun je daar niet tegen.. niet bij in de buurt gaan wonen..

Ikzelf zou om die reden bv never nooit naast een school willen wonen.
Ow, dus omdat mensen hun kinderen naar school brengen met de auto mogen ze dus maar parkeren waar het niet mag en waar anderen er eventueel overlast van hebben, want dan had je daar niet moeten gaan wonen :bag:

Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als er zo drie weken lang een vrachtwagen voor je zaak geparkeerd staat, je zit tenslotte op een industrieterrein.

Elise

Bericht door Elise » 22 dec 2011, 19:09

Arthur schreef:Je hebt zelf kinderen? :wink:
Maakt dat uit?
Als ik het verloop van de discussie zo volg schijnbaar wel namelijk.......

dvh

Bericht door dvh » 22 dec 2011, 19:18

Tuurlijk maakt dat uit.
Iemand met kinderen heeft veel meer sympathie voor de gang van zaken omtrent scholen/kinderen.

Net zoals een autoliefhebber ook meer sympathie heeft betreft auto's en aangrenzende onderwerpen dan een niet liefhebber.

Dus als niet liefhebber heb je simpelweg een bord voor je hoofd.
Als ik roep, afschaffen dat voetbal.. Dat vergeet ik blijkbaar dat er een hoop mensen zijn die er veel plezier uit halen en het een ( groot ) deel van hun leven betreft. Dat er files staan op de wegen voor een wedstrijd, er rellen door kunnen ontstaan, het de overheid gigantisch veel geld kost wanneer een fifa besluit een WK of een EK te houden in je land, noem het maar op. Ik heb er geen sympathie voor. Maar wanneer ik dat hardop roep ben ik kortzichtig en dien ik rekening te houden met de medemens die daar wel van houdt.

Net als mensen rondom scholen gewoon niet moeten zeiken wanneer er wat te doen is rondom een school.

RVV

Bericht door RVV » 22 dec 2011, 19:28

Luco schreef:
Ow, dus omdat mensen hun kinderen naar school brengen met de auto mogen ze dus maar parkeren waar het niet mag en waar anderen er eventueel overlast van hebben, want dan had je daar niet moeten gaan wonen :bag:

Nee je mag geen overlast veroorzaken, ergenis ed.. ik ben er ook geen voorstander van dat mensen dat doen.. maar het feit is, dat het gebeurd. En het is ook een feit als je kiest om vlak naast een school te gaan wonen je er van uit kunt gaan dat je er overlast van zult hebben. We leven nu eenmaal niet in het perfecte utopia.

Plaats reactie