De D8 GTO met de 2,5tsi uit de TT RS
340pk met een overboost naar 400pk op 700kg! Wat een geweldig ding!
Link:
http://www.autoblog.nl/bam-donkervoort- ... post-47710
eneuh 35cm langer zal hem wat betere koersvastheid geven en meer controleble me thinks...bovendien zelfs 15cm breder wat de bochten e.d. ook goed aanpakt en de overall fat look goed instant houdWellicht viel je de toevoeging ‘tot’ op in de koptekst. Het zit namelijk zo: het standaard vermogen is even groot als in de TT-RS en RS3, namelijk 340 pk. De 60 extra pk’s kunnen worden opgeroepen met een druk op de knop. Het is dus een soort van overboost-functie.
De eerste vijfentwintig exemplaren krijgen trouwens een extra lichte variant van het motorblok aan boord: hier is nog eens 30 kg af geschaafd. De buitenmaten zijn flink gegroeid: de nieuwste D8 overtreft zijn non-GTO broertje met 35 cm in de lengte en 15 cm in de breedte
Dat dacht ik ook, maar met mijn katholieke achtergrond durfde ik dat niet te postenRobin schreef:Wat 'n specs en wat 'n ding! Wat mij betreft noemen ze 'm Donkervoort D8 GVD ipv GTO want dat is wat ik net riep. Op zondag.
Die achtergrond heb ik ook, maar daarom juist. RKers vloeken 't meest heb ik 't idee, ook tov niet gelovigen, wat ik al jaren ben LOL. Vloeken moet mogen. We leven in 'n vrij land. Erger is om of agressief gedrag te vertonen /te vernielen of bepaalde onderdelen van 'n mens delen/ziektes te benoemen.Mark 320iS schreef:Dat dacht ik ook, maar met mijn katholieke achtergrond durfde ik dat niet te postenRobin schreef:Wat 'n specs en wat 'n ding! Wat mij betreft noemen ze 'm Donkervoort D8 GVD ipv GTO want dat is wat ik net riep. Op zondag.![]()
Bij Autovisie nog wat meer plaatjes:
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ld___.html
Handbak, deze auto is niet voor pussy's!Michel P schreef:Gaaf, auto smeekt om DSG bak, want je wil met zoveel vermogen op dit lage gewicht beide handjes aan het stuur houden lijkt me.
Looks echt enorm bruut, dichte versie graag.
Michel
Dat is toch ook de reden geweest dat donkervoort heel snel gestopt is met bouwpakketten, omdat er nogal wat verziekt werd en het hun naamniet ten goede kwam.Dennis Cavallino schreef:@Tom: Alleen het concept van de Lotus 7 is het enige dat een Donkervoort deelt met de kitcars die jij kent. De (bouw)kwaliteit is niet te vergelijken. De Donkervoort is vanaf dag 1 een veel beter ontwikkelde auto dan de Lotus 7 ooit is geweest en ook nauwelijks te vergelijken met Westfields en Caterhams, laat staan de kit cars die in schuurtjes door hobbyisten worden gebouwd.
Mooi verhaal Dennis al komt het bij mij een beetje alwetend over.Dennis Cavallino schreef:@Tom: Alleen het concept van de Lotus 7 is het enige dat een Donkervoort deelt met de kitcars die jij kent. De (bouw)kwaliteit is niet te vergelijken. De Donkervoort is vanaf dag 1 een veel beter ontwikkelde auto dan de Lotus 7 ooit is geweest en ook nauwelijks te vergelijken met Westfields en Caterhams, laat staan de kit cars die in schuurtjes door hobbyisten worden gebouwd.
Doordat het concept nagenoeg gelijk is, blijf je wel altijd hetzelfde gevoel houden:
- maximale snelheidssensatie
- uiterste directheid en precisie tijdens sturen, met name op de limiet
- het ultieme race-autogevoel dankzij een laag gewicht in zowel remmen, accelereren als sturen
Maar als je verder kijkt, dan is een Donkervoort gewoon in alle opzichten een betere auto. Het is de Porsche onder de super-7's. Als er een onderdeel beter kan, lichter, sterker, stijver, duurzamer, dan wordt 't verbeterd. Hetzelfde geldt voor de productiemethodes en processen. Geen wonder dat men vanuit de hele wereld naar Lelystad komt om te zien hoe hun auto wordt gebouwd.
Ik heb 't geluk gehad dat ik diverse Donkervoorts, Westfields en Caterhams in een kort tijdbestek met elkaar heb mogen vergelijken en doordat de beleving van 't open rijden zoveel intenser is dan in 'normale' auto's ben je in 't begin vooral geneigd om alleen de motoren met elkaar te vergelijken, want hoe sneller 't blok, hoe heftiger die beleving. Je moet daar even doorheen prikken, want het is verder groene met rode appels vergelijken, de 1 is zoet en sappig, de ander zuur en hard. Neemt niet weg: je wilt natuurlijk liever 250 dan 150 pk.
Het was een Donkervoort d8.Dennis Cavallino schreef:Wat vond jij dan tegenvallen?
Wat voor type?
veel geld voor dat type auto als het vanaf 180 incl wordt.De productie van de speciale versies van de Donkervoort D8 GTO start in 2012. De prijzen liggen tussen 100.000 en 150.000 euro, exclusief belastingen. De ‘reguliere’ GTO komt vanaf 2013 uit de fabriek in Lelystad
http://www.autoweek.nl/autonieuws/18207 ... ort-d8-gto" onclick="window.open(this.href);return false;Je kunt de huidige Donkervoorts al bepaald geen slome auto’s noemen, maar de nieuwe D8 GTO katapulteert het merk naar een andere dimensie. De eerste Donkervoort van een nieuwe generatie heeft een pk-/gewichtsverhouding die beter is dan die van een Bugatti Veyron!
.De Donkervoort D8 GTO is de eerste auto van het merk die profiteert van de 2.5 TFSI motor, die we al kennen uit de Audi’s TT RS en RS3. In de Donkervoort is het blok goed voor 340 pk, met een druk op de knop is dit 400 pk. Het maximumkoppel is 450 Nm. In de eerste 25 D8 GTO’s ligt overigens een speciale versie van deze vijfcilinder, die 30 kg lichter is dan de 2.5 TFSI van Audi zelf.
Prima waarden voor een sportwagen, natuurlijk, maar het wordt pas echt interessant als je weet dat de D8 GTO slechts 700 kilogram weegt. Daardoor hoeft elke pk in de D8 GTO minder kilogram te verslepen dan in –pak ‘m beet- een Bugatti Veyron het geval is. Prestatiecijfers geeft Donkervoort niet, maar reken maar op fantastische sprinttijden.
De D8 GTO is 35 centimeter langer en 15 centimeter breder dan het huidige model, de D8 GT. Met die auto deelt de nieuwe Donkervoort slechts 30 procent van z’n onderdelen. Joop Donkervoort beschouwt de D8 GTO als het eerste model van een nieuwe generatie. Vandaar dat zijn merk de chassisnummering weer terug op ‘0’ zet bij de introductie van de nieuweling.
De nieuwe Donkervoort heeft een stalen buizenframe en een carrosserie die geheel bestaat uit koolstof composiet. De deuren zijn uit één stuk (inclusief scharnieren) en wegen slechts 980 gram. De techniek voor de sluiting voor de aluminium motorkap is zelfs afkomstig uit de ruimtevaart.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten