Het gerucht gaat dat Renault wat heeft valsgespeeld door er semi's op te gooien.Wouter81 schreef:En dat op straatbanden.
Megane III RS
- Snipe
- Berichten: 12631
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Megane III RS
-
- Berichten: 9981
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Megane III RS
En dat er sprake zou zijn van meer vermogen (>300pk), Kubica achter het stuur en versneld afgespeeld filmpje...Snipe schreef:Het gerucht gaat dat Renault wat heeft valsgespeeld door er semi's op te gooien.Wouter81 schreef:En dat op straatbanden.
Altijd hetzelfde verhaal (remember Nissan GT-R) met goede ringtijden...
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Megane III RS
Mja de Renault Sport modellen die door de pers werd bereden hadden ook wat meer vermogen...
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Megane III RS
Jaloerse bmw rijders waarschijnlijk die dat gerucht verspreid hebben.indobesar schreef:En dat er sprake zou zijn van meer vermogen (>300pk), Kubica achter het stuur en versneld afgespeeld filmpje...Snipe schreef:Het gerucht gaat dat Renault wat heeft valsgespeeld door er semi's op te gooien.Wouter81 schreef:En dat op straatbanden.
Altijd hetzelfde verhaal (remember Nissan GT-R) met goede ringtijden...
Zijn hard anaal genomen door bmw en zien nu dat een door hun genoemde knakenbak 10x beter rijdt voor minder geld
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Megane III RS
De onlangs gerol'de 1M had toch ook meer powerrrrr unter die haube?
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Megane III RS
Klopt, is ook meerdere malen bevestigd met rollenbank tests door verschillende magazines. Het ging echter slechts om pakweg 20-30pk meer.Joopieboy schreef:Mja de Renault Sport modellen die door de pers werd bereden hadden ook wat meer vermogen...
Zal met deze vast ook wel zijn...maar uhh....dat doet alleen Renault toch?
- Joy
- Berichten: 10791
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Megane III RS
Een standaard Megane RS doet 232 pk / 320nm op de wielen (250 pk/ 340 nm krukas volgens fabriek).
Als je een voorzichtige schatting doet van 15% verlies in de aandrijflijn kom je teruggerekend uit op 266 krukaspk's. De meeste turbomotoren leveren aardig wat meer dan opgegeven, niks bijzonders toch ?
Als je een voorzichtige schatting doet van 15% verlies in de aandrijflijn kom je teruggerekend uit op 266 krukaspk's. De meeste turbomotoren leveren aardig wat meer dan opgegeven, niks bijzonders toch ?
- Luco
- Berichten: 28006
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Megane III RS
Een moderne bak geeft echt geen verlies van 15%, eerder richting de 10%.
- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Megane III RS
De Ecu van de RS is aangepast en het blok loopt nu eindelijk zoals het naar mijn idee behoort te presteren.
Voor de pk kuur zijn er een Milltec 3"uitlaat en een K-tec intercooler gemonteerd, de intercooler is 2x zo groot en heeft een aanzienlijk betere flow, volgens K-tec gaat de inlaattemperatuur 17 graden naar beneden.
De standaard opgave is volgens de fabriek 250 pk en 340 Nm, na rollen op de bank bleek dat 244 pk en 325 NM te zijn.
Na het herprogrammeren kwam er na het rollen 279 pk en 381 Nm uit, het toerental is ook 500 t/pm verder gelegd en de toerenbegrenzer grijpt nu in bij 7000 t/pm.
Het koppelverloop is zeer fraai, vanaf 3100 t/pm tot 6600 t/pm een zeer vlakke lijn.
In de praktijk betekend de Ecu aanpassing dat het een aanzienlijk beter rijdbare auto is geworden, bij 110/120 in 6 hoef je nu niet echt terug naar 5 om lekker te accelereren door het behoorlijk gestegen koppel.
In feite hoef je ook de hoge toeren niet echt op te zoeken en kan je de auto meer op koppel rijden.
Torc-steer is wel toegenomen maar alleen bij extreem acceleren in de lage versnellingen waar te nemen en de mate waarin het gebeurd is niet echt storend.
Ik had nog een stap verder kunnen gaan naar 310 pk en 420 Nm maar ik vrees dat de drivebility er dan behoorlijk onder gaat lijden, er zijn trouwens al berichten van geplofte koppelingen bij de 310 pk uitvoering.
Een nadeel van de standaard uitvoering vond ik vooral het inkakken van de acceleratie boven de 200 km/pu, de auto loopt nu zo naar de 240 toe en blijft doortrekken.
Ik heb gekozen voor de navi en heb dus geen sportmonitor en kan het niet checken maar ik heb al bij een andere vergelijkbaar getunede 250RS met sportmonitor een 0-100 tijd gezien van 5.4 seconden en dat is echt rap voor een Fwd.
Wim.
Voor de pk kuur zijn er een Milltec 3"uitlaat en een K-tec intercooler gemonteerd, de intercooler is 2x zo groot en heeft een aanzienlijk betere flow, volgens K-tec gaat de inlaattemperatuur 17 graden naar beneden.
De standaard opgave is volgens de fabriek 250 pk en 340 Nm, na rollen op de bank bleek dat 244 pk en 325 NM te zijn.
Na het herprogrammeren kwam er na het rollen 279 pk en 381 Nm uit, het toerental is ook 500 t/pm verder gelegd en de toerenbegrenzer grijpt nu in bij 7000 t/pm.
Het koppelverloop is zeer fraai, vanaf 3100 t/pm tot 6600 t/pm een zeer vlakke lijn.
In de praktijk betekend de Ecu aanpassing dat het een aanzienlijk beter rijdbare auto is geworden, bij 110/120 in 6 hoef je nu niet echt terug naar 5 om lekker te accelereren door het behoorlijk gestegen koppel.
In feite hoef je ook de hoge toeren niet echt op te zoeken en kan je de auto meer op koppel rijden.
Torc-steer is wel toegenomen maar alleen bij extreem acceleren in de lage versnellingen waar te nemen en de mate waarin het gebeurd is niet echt storend.
Ik had nog een stap verder kunnen gaan naar 310 pk en 420 Nm maar ik vrees dat de drivebility er dan behoorlijk onder gaat lijden, er zijn trouwens al berichten van geplofte koppelingen bij de 310 pk uitvoering.
Een nadeel van de standaard uitvoering vond ik vooral het inkakken van de acceleratie boven de 200 km/pu, de auto loopt nu zo naar de 240 toe en blijft doortrekken.
Ik heb gekozen voor de navi en heb dus geen sportmonitor en kan het niet checken maar ik heb al bij een andere vergelijkbaar getunede 250RS met sportmonitor een 0-100 tijd gezien van 5.4 seconden en dat is echt rap voor een Fwd.
Wim.
- Joost
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: Megane III RS
Mooie cijfers.
Hoe doet de auto het op het circuit?
Hoe doet de auto het op het circuit?
- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Megane III RS
Geen idee, de auto komt niet op het circuit.
Daar heb ik de STI en E30 voor.
Daar heb ik de STI en E30 voor.
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: Megane III RS
Heb je deze ooit gezien?
http://www.mybluefin.co.uk/search?make= ... riant=2301" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DqNNU0Fr ... ure=fvwrel[/youtube]
http://www.mybluefin.co.uk/search?make= ... riant=2301" onclick="window.open(this.href);return false;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DqNNU0Fr ... ure=fvwrel[/youtube]
-
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 21 nov 2009, 23:03
Re: Megane III RS
@Wim, de gemeten pk's op de bank was wel aan de wielen toch? met 8% aandrijfsverlies kom je dan toch al op aardige waardes uit. Fabrieksopgave = motorvermogen
- wim breman
- Berichten: 273
- Lid geworden op: 30 dec 2008, 10:17
- Locatie: Schiedam
Re: Megane III RS
Yep, klopt Anthony.
Het zijn de peekaas die aan de wielen gemeten zijn.
Het zijn de peekaas die aan de wielen gemeten zijn.
- PdN
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 22 jun 2009, 22:16
- Auto: Porsche Cayman 981S
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Megane III RS
Nog een weekje geduld dan mag ik mijn RS250 ophalen!
Heel erg benieuwd hoe ie zal bevallen, aan een kant ook wel jammer om m'n oude RS straks bij de dealer achter te laten want daar heb ik toch ook wel erg veel plezier van...
Eerst maar eens een tijdje rijden en dan kijken of ik ook de ECU zal laten aanpassen. Gezien de ervaring van Wim lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ik dat nog ga doen. Zal mijn ervaring nog wel posten hier.
Heel erg benieuwd hoe ie zal bevallen, aan een kant ook wel jammer om m'n oude RS straks bij de dealer achter te laten want daar heb ik toch ook wel erg veel plezier van...
Eerst maar eens een tijdje rijden en dan kijken of ik ook de ECU zal laten aanpassen. Gezien de ervaring van Wim lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ik dat nog ga doen. Zal mijn ervaring nog wel posten hier.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Megane III RS
Goed bezig Peter!
- PdN
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 22 jun 2009, 22:16
- Auto: Porsche Cayman 981S
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Megane III RS
Hi Dennis, heb het toch maar gedaan... Wielen worden momenteel zwart gepoedercoat, denk dat dat een mooi resultaat zal geven icm met de kleur. Waarschijnlijk dan ook de ECU nog aanpassen en dan is ie wel af wat mij betreft. Zal wel effe wat foto's posten als ik hem heb!
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Megane III RS
De volgende generatie Megane, komt ook weer als RS......
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Megane III RS
Looking promising. Hoop dat ze de handbak beschikbaar houden. De EDC bak is een traag onding in de Clio RS.
- JP
- Berichten: 31492
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Megane III RS
Nu dus ook als 5 deurs.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Megane III RS
Ook of alleen?JP schreef:Nu dus ook als 5 deurs.
- sitechris
- Berichten: 4487
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Megane III RS
Alleen als 5-deurs. Een coupéversie komt er niet meer.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Megane III RS
Spijtig. Kan dus ook van m'n hothatch voor over 10 jaar lijstje af.
- Arthur
- Berichten: 39942
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Megane III RS
Over 10 jaar denk je wellicht anders
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Megane III RS
Lijkt me sterk dat ik dan gekrompen ben. Vind het gewoon gruwelijk irritant om in een hatchback constant de b-stijl in m'n gezichtsveld te hebben. Daarom altijd 3-deurs voor mij!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten