Heeft Tom z'n Z4 al ingeruild?
Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Heeft Tom z'n Z4 al ingeruild?
-
DF-user-278
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
De horloges gaan zeker niet zo goed meer daar in Heerenveen?
Even zonder gein, dit is toch wel een serieuze stap terug Robin, had jou toch wel in een 1 jaar oude M5 (fabrieksdemo b.v.) zien stappen.
Maar goed nu hoef je waarschijnlijk weinig bij te leggen.. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Even zonder gein, dit is toch wel een serieuze stap terug Robin, had jou toch wel in een 1 jaar oude M5 (fabrieksdemo b.v.) zien stappen.
Maar goed nu hoef je waarschijnlijk weinig bij te leggen.. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
-
k33z
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Stap terug? Ik zou een 335i altijd prefereren boven een 535i. Zou zelfs een 135i (wanneer die komt) prefereren boven een 535i / 335i.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Al zou ie een VW Polo kopen, lekker zelf weten toch !?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
+1k33z schreef:Stap terug? Ik zou een 335i altijd prefereren boven een 535i. Zou zelfs een 135i (wanneer die komt) prefereren boven een 535i / 335i.
- Fernando
- Berichten: 5160
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Mooie bak Robin, had mijn keus kunnen zijn.... 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29150
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
+2 wbt 3 boven 5 maar niet 3 boven 1 die is echt te krap (vind ik dan, kan er niet lekker in zitten....)Michel P schreef:+1k33z schreef:Stap terug? Ik zou een 335i altijd prefereren boven een 535i. Zou zelfs een 135i (wanneer die komt) prefereren boven een 535i / 335i.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
De "stap terug" opmerking heb ik nooit begrepen. Alsof je leven/welzijn afhangt van de afmeting van de auto?!
Je koopt toch een mooie auto voor jezelf omdat je jezelf er mee wilt behagen toch niet voor de buitenwereld?!?!
En wat boeit het wat een ander van een door hem zelf bedachte "stap terug" denkt? Nu heeft Robin de 335i gekozen. Wat als hij de 1M had gekozen daarvan zou de buitenwereld pas denken dat het een stap terug is. Terwijl het qau prijzen allemaal geen ruk uitmaakt. De een ziet het als een stap terug, Robin denk ik als een stap vooruit. Minder logge bak, meer stuurprecisie, meer voelbare power door 200 kilo minder en handbak. Een M5 is een andere league.
Je koopt toch een mooie auto voor jezelf omdat je jezelf er mee wilt behagen toch niet voor de buitenwereld?!?!
En wat boeit het wat een ander van een door hem zelf bedachte "stap terug" denkt? Nu heeft Robin de 335i gekozen. Wat als hij de 1M had gekozen daarvan zou de buitenwereld pas denken dat het een stap terug is. Terwijl het qau prijzen allemaal geen ruk uitmaakt. De een ziet het als een stap terug, Robin denk ik als een stap vooruit. Minder logge bak, meer stuurprecisie, meer voelbare power door 200 kilo minder en handbak. Een M5 is een andere league.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Nee, op DF behoort men dat niet zelf te weten.dvh schreef:Al zou ie een VW Polo kopen, lekker zelf weten toch !?
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 16 dec 2011, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Feli Robin
Stap terug?? Als je en echte DF liefhebber bent is het een stap vooruit!!!
Ik reed eerst 5serie maar ben heel blij dat ik een maatje kleiner ben gaan rijden.......
Stap terug?? Als je en echte DF liefhebber bent is het een stap vooruit!!!
Ik reed eerst 5serie maar ben heel blij dat ik een maatje kleiner ben gaan rijden.......
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Om ook ff op Rico te reageren...
De M5 is een andere league?? Ik durf wel te stellen dat ik een 335I/D prefereer boven een M5. Misschien is er veel veranderd aan de nieuwe maar als ik een M5 van de vorige serie vergelijk met een 335 in de E90 serie vind ik de E90 vele malen leuker rijden...
De M5 is een andere league?? Ik durf wel te stellen dat ik een 335I/D prefereer boven een M5. Misschien is er veel veranderd aan de nieuwe maar als ik een M5 van de vorige serie vergelijk met een 335 in de E90 serie vind ik de E90 vele malen leuker rijden...
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Leonard ik bedoel eigenlijk de financiele kant.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Jammer dat je geen Renault hebt gekozen uiteindelijk.

-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Vind het ook geen stap terug,eenieder moet dat echt voor zichzelf weten.
Persoonlijk zit ik er ook totaal; niet mee om als ik wat anders zou gaan rijden om "omlaag" te gaan,zolang ik het zelf maar leuk vind.
Persoonlijk zit ik er ook totaal; niet mee om als ik wat anders zou gaan rijden om "omlaag" te gaan,zolang ik het zelf maar leuk vind.
-
Robin
- Berichten: 56448
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
535d heeft gewoon 'n andere beleving bij een auto dan ik en 'n paar anderen die daar weer op reageerden.
Nu heeft 535d dacht ik ook nog 'n E92 M3. Een 335i F30 is dynamischer, was de E90 al tov de M3 V8.
Je hebt stapjes terug en je hebt miskopen. Een 5er kan ik betitelen als dat laatste, een M3 V8 ook. Gaat alleen zoveel geld in zitten als je al rijdt. LOL. Kom je altijd net te laat achter.
Als ik geen gezin had gehad, was het 'n 1M geworden. Maar daar gaat 't hier niet om. Dit is 'n deja vu die ik 7 jaar geleden had. Ik ruilde de M3 in op een 120d. Die 120d reed/stuurde 3x scherper dan 'n E46 M3 bij wijze van. OK die motor was knudde.
Volgens mij had ik vanaf 't begin al door laten schemeren hoe een 5er rijdt als je een minirotonde neemt, korte bochtjes. Ik begon gisteren met de verkoper over 'vrachtwagenrijbewijs'. Hij grinnikte, maar knikte. Als ik met Andre bel hoort ie m'n scheldkannonades over het korte bochtengedrag en parkeerwerk van die o zo mooie boot weer aan. Het is niet normaal hoe lomp 'n F10 5 serie als daily is. Dat durf ik nu nog weer meer te zeggen.
Als je dan uitstapt na 'n niet zo enerverende, maar wel comfy rit is 't enige wat telt de looks.
En meer niet. Al rij ik 100.000km per jaar. Het ding heeft 0% de dynamiek wat 'n 3er heeft en wat 'n 1er heeft.
Het is dat er een propellor op 't stuur staat anders zou je denken dat je in 'n Cadillac/Citroen C6 rijdt(niet dat dat slecht is overigens)
Ik vind een F10 M5 skitterend/prachtig, maar nu ik erover nadenk (en dat is ook zeker 'n prijsverhaal hoor) koos ik in plaats van 'n F10 M5 theoretisch een 1M EN 'n 320d EDE F30 als daily, om maar even wat te noemen. Zo vér ben ik al wel. En daar zit geen arabisch bij. Nu met één auto, in 'n bepaalde prijsklasse: 335i handbak. Nog even 't prijsverhaal. Dat stapje terug kost dus gewoon qua $$$ net zoveel als 'n 'n 535i HE. LOL.
Ennuh nee het wordt nooit 'n Exige/Caterham/GT3/Boxster Spyder. Maar ik denk wel ongeveer 't meest dynamische 4 deurs verhaal met 6 cylinders wat ik me kan veroorloven.
Na nu dik anderhalf jaar en maar 25000km is dat avontuur straks weer voorbij. Een ervaring rijker en 'n illusie(dus het rijden) armer.
Anyway. Tijd voor 'n tweede bak koffie.
Nu heeft 535d dacht ik ook nog 'n E92 M3. Een 335i F30 is dynamischer, was de E90 al tov de M3 V8.
Je hebt stapjes terug en je hebt miskopen. Een 5er kan ik betitelen als dat laatste, een M3 V8 ook. Gaat alleen zoveel geld in zitten als je al rijdt. LOL. Kom je altijd net te laat achter.
Als ik geen gezin had gehad, was het 'n 1M geworden. Maar daar gaat 't hier niet om. Dit is 'n deja vu die ik 7 jaar geleden had. Ik ruilde de M3 in op een 120d. Die 120d reed/stuurde 3x scherper dan 'n E46 M3 bij wijze van. OK die motor was knudde.
Volgens mij had ik vanaf 't begin al door laten schemeren hoe een 5er rijdt als je een minirotonde neemt, korte bochtjes. Ik begon gisteren met de verkoper over 'vrachtwagenrijbewijs'. Hij grinnikte, maar knikte. Als ik met Andre bel hoort ie m'n scheldkannonades over het korte bochtengedrag en parkeerwerk van die o zo mooie boot weer aan. Het is niet normaal hoe lomp 'n F10 5 serie als daily is. Dat durf ik nu nog weer meer te zeggen.
Als je dan uitstapt na 'n niet zo enerverende, maar wel comfy rit is 't enige wat telt de looks.
En meer niet. Al rij ik 100.000km per jaar. Het ding heeft 0% de dynamiek wat 'n 3er heeft en wat 'n 1er heeft.
Het is dat er een propellor op 't stuur staat anders zou je denken dat je in 'n Cadillac/Citroen C6 rijdt(niet dat dat slecht is overigens)
Ik vind een F10 M5 skitterend/prachtig, maar nu ik erover nadenk (en dat is ook zeker 'n prijsverhaal hoor) koos ik in plaats van 'n F10 M5 theoretisch een 1M EN 'n 320d EDE F30 als daily, om maar even wat te noemen. Zo vér ben ik al wel. En daar zit geen arabisch bij. Nu met één auto, in 'n bepaalde prijsklasse: 335i handbak. Nog even 't prijsverhaal. Dat stapje terug kost dus gewoon qua $$$ net zoveel als 'n 'n 535i HE. LOL.
Ennuh nee het wordt nooit 'n Exige/Caterham/GT3/Boxster Spyder. Maar ik denk wel ongeveer 't meest dynamische 4 deurs verhaal met 6 cylinders wat ik me kan veroorloven.
Na nu dik anderhalf jaar en maar 25000km is dat avontuur straks weer voorbij. Een ervaring rijker en 'n illusie(dus het rijden) armer.
Anyway. Tijd voor 'n tweede bak koffie.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
leuk meestal dei uitleg van Robin 
-
Robin
- Berichten: 56448
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Meestal wel, maar nu dus niet?GTRene schreef:leuk meestal dei uitleg van Robin
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
whaha jawel, maar als ik zeg "altijd" dat zou betekenen al je uitleg in draadjes tot nu toe, das wellicht te veel eerRobin schreef:Meestal wel, maar nu dus niet?GTRene schreef:leuk meestal dei uitleg van Robin
so to be safe, "meestal"
-
Robin
- Berichten: 56448
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Dit wordt 'm dus, en ik zet de prijzen erbij, want die zijn gewoon vindbaar/opvraagbaar overal/op het net. Dus dat is 'm.
BMW 335i High Executive 56.950,-
Verwijderingsbijdrage 45,-
Registratiekosten 47,50
Kosten rijklaar maken 1.095,-
7AC Sport Line i.c.m. Executive / High Executive 1.750,-
LCL3 Leder ‘Dakota’ Schwarz/accent Rot | Schwarz 1.990,-
4AD + 4DL Interieurlijsten Aluminium fijn langsgeslepen +
accentlijsten Schwarz hoogglans 208,-
3DZ Levering ZONDER opschrift ‘Sport’ links en rechts op het
voorste zijpaneel
2A4 19 inch lichtmetalen wielen Dubbelspaak (styling 401*)
voor: 8Jx19 / banden 225/40R19, achter: 8½Jx19 / banden 255/35R19 984,-
475 Saphirschwarz metallic 1.148,-
493 Opbergpakket
omvat o.a. twee 12 V aansluitingen, netten aan leuning voorstoelen,
opbergnet aan zijwand bagageruimte, twee tassenhaakjes,
flexibel inzetbaar net, indeelbaar vak onder de vloer. 164,-
775 BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd 262,-
2VF Adaptief M onderstel incl. 10 mm verlaging, variabele
demperinstelling 1.203,-
2VL Variable Sport Steering (incl. 216 Servotronic) 219,-
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) 525,-
431 Automatisch dimmende antiverblindingsbinnenspiegel 197,-
508 Park Distance Control voor/achter (PDC) icm High Executive 328,-
521 Regensensor, inclusief lichtsensor 142,-
563 Lichtpakket
omvat o.a. verlichting in voetenruimte, deurgrepen, ambiance-
verlichting en LED verlichting in kofferruimte, leeslampjes
voorin, make up spiegels. 208,-
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen 405,-
496 Elektrisch verwarmde stoelen achter (alleen i.c.m. 494 + LC) 405,-
3AP Grijze baan in voorruit (niet i.c.m. 610) 98,-
415 Elektrisch bediend zonnescherm achter 372,-
420 Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit 383,-
534 Automatische airconditioning 2-zone met uitgebreide
functionaliteit 711,-
609 Navigatiesysteem Professional
bediening via iDrive-controller met 7 Direct Access-toetsen,
8,8" display met 1280x480 pixel resolutie, pijl- en 3D kaartweergave.
Inclusief basis bluetooth telefoonvoorbereiding,
uitbreiding instrumentenpaneel (6WA), MP3-audio-CD,
dubbele tuner met RDS / TMC, opslag van muziek mogelijk
i.c.m. Executive / High Executive 875,-
688 HiFi System Harman Kardon (16 luidsprekers) 1.312,-
Volgsysteem van F10 naar F30 overzetten.
----------------
Euro 72.026,50
De layout zal wel knudde zijn, heb het van de prijslijst gecopy-paste, sorry.
De banden worden voor zover ik weet NON RFT standaard met die 401s, zoals we al zagen op die test 328i's op Barcelona. Mooi dus. En ze geven namelijk bij andere wiel/band combo's aan dat het RFT is. Hier niet dus....
BMW 335i High Executive 56.950,-
Verwijderingsbijdrage 45,-
Registratiekosten 47,50
Kosten rijklaar maken 1.095,-
7AC Sport Line i.c.m. Executive / High Executive 1.750,-
LCL3 Leder ‘Dakota’ Schwarz/accent Rot | Schwarz 1.990,-
4AD + 4DL Interieurlijsten Aluminium fijn langsgeslepen +
accentlijsten Schwarz hoogglans 208,-
3DZ Levering ZONDER opschrift ‘Sport’ links en rechts op het
voorste zijpaneel
2A4 19 inch lichtmetalen wielen Dubbelspaak (styling 401*)
voor: 8Jx19 / banden 225/40R19, achter: 8½Jx19 / banden 255/35R19 984,-
475 Saphirschwarz metallic 1.148,-
493 Opbergpakket
omvat o.a. twee 12 V aansluitingen, netten aan leuning voorstoelen,
opbergnet aan zijwand bagageruimte, twee tassenhaakjes,
flexibel inzetbaar net, indeelbaar vak onder de vloer. 164,-
775 BMW Individual hemelbekleding in Anthrazit uitgevoerd 262,-
2VF Adaptief M onderstel incl. 10 mm verlaging, variabele
demperinstelling 1.203,-
2VL Variable Sport Steering (incl. 216 Servotronic) 219,-
302 Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM) 525,-
431 Automatisch dimmende antiverblindingsbinnenspiegel 197,-
508 Park Distance Control voor/achter (PDC) icm High Executive 328,-
521 Regensensor, inclusief lichtsensor 142,-
563 Lichtpakket
omvat o.a. verlichting in voetenruimte, deurgrepen, ambiance-
verlichting en LED verlichting in kofferruimte, leeslampjes
voorin, make up spiegels. 208,-
494 Elektrisch verwarmde voorstoelen 405,-
496 Elektrisch verwarmde stoelen achter (alleen i.c.m. 494 + LC) 405,-
3AP Grijze baan in voorruit (niet i.c.m. 610) 98,-
415 Elektrisch bediend zonnescherm achter 372,-
420 Extra getint glas in achterportierruiten en achterruit 383,-
534 Automatische airconditioning 2-zone met uitgebreide
functionaliteit 711,-
609 Navigatiesysteem Professional
bediening via iDrive-controller met 7 Direct Access-toetsen,
8,8" display met 1280x480 pixel resolutie, pijl- en 3D kaartweergave.
Inclusief basis bluetooth telefoonvoorbereiding,
uitbreiding instrumentenpaneel (6WA), MP3-audio-CD,
dubbele tuner met RDS / TMC, opslag van muziek mogelijk
i.c.m. Executive / High Executive 875,-
688 HiFi System Harman Kardon (16 luidsprekers) 1.312,-
Volgsysteem van F10 naar F30 overzetten.
----------------
Euro 72.026,50
De layout zal wel knudde zijn, heb het van de prijslijst gecopy-paste, sorry.
De banden worden voor zover ik weet NON RFT standaard met die 401s, zoals we al zagen op die test 328i's op Barcelona. Mooi dus. En ze geven namelijk bij andere wiel/band combo's aan dat het RFT is. Hier niet dus....
Laatst gewijzigd door Robin op 18 dec 2011, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43951
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Smakeloos, dat zwart, ik had grijs genomen

- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Mooi lijstje hoor... 72k!
Wat doen ze daar nou mee, 7% ?
Wat doen ze daar nou mee, 7% ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
dacht eerst ow...toen ik de prijs bovenaan zag, "redelijk"
maar onder aan de lijst stonden al die andere zaken erbij, dat loopt redelijk vlot op
maar onder aan de lijst stonden al die andere zaken erbij, dat loopt redelijk vlot op
- Knot
- Berichten: 41109
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Voor een 328i zat ik ook al op 61k dus bij een 335i HE loopt dat hard op.
Zit wel veel spul op waar ik nog zou schrappen (werwarmde achterbank etc) maar ieder zn ding natuurlijk.
Zit wel veel spul op waar ik nog zou schrappen (werwarmde achterbank etc) maar ieder zn ding natuurlijk.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Allemaal FL johKnot schreef:Mooi lijstje hoor... 72k!![]()
Wat doen ze daar nou mee, 7% ?
-
Robin
- Berichten: 56448
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Neue Dreier F30 335i HE handbak Sportline
Ik heb nog ff getwijfeld of ik HUD doe, maar 't eind is zoek. Dat had ik ook met de F10. De keuze aan opties is te groot, want het budget....dus moet je kiezen. Nu heb ik dus bepaalde dingen gekozen die me op de F10 bevielen. Dus tja. Ik heb ook geen easy access gedaan. Is wel makkelijk...anyway. Zo wordt ie 99% zegmaar.
Ach die verwarmde achterbank en die getinte achterruiten en zonnescherm. Kids he en ik heb al voorstoelverwarming. Tuurlijk kan er zó 5k af, maar er kan ook nog zó 5k bij:)
M'n ex 335i E90 handbak was in 2006 dacht ik 62k(?) Nu dus 10 mille meer en als ik zag hoe kaal dat ding was. Geen leer geen satnav geen tophifi geen bluetooth of wat er dan was, gewoon eenvoudig, aircon, electrische ruiten rondom, sportstoelen, sportstuur. Dan valt dit ding wel 'mee'.
Ach die verwarmde achterbank en die getinte achterruiten en zonnescherm. Kids he en ik heb al voorstoelverwarming. Tuurlijk kan er zó 5k af, maar er kan ook nog zó 5k bij:)
M'n ex 335i E90 handbak was in 2006 dacht ik 62k(?) Nu dus 10 mille meer en als ik zag hoe kaal dat ding was. Geen leer geen satnav geen tophifi geen bluetooth of wat er dan was, gewoon eenvoudig, aircon, electrische ruiten rondom, sportstoelen, sportstuur. Dan valt dit ding wel 'mee'.
