Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuwbouw

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tom

Re: Zucht.... keukens, vloeren, etc.alles te maken met nieuw

Bericht door Tom » 27 aug 2011, 12:43

Jeuj! Eindelijk, na maanden nadenken, een keuken gekocht :)

RVV

Bericht door RVV » 27 aug 2011, 14:50

Het had wat voeten in aarde, vele zwarte knipklusjes in de avonduurtjes...

Maar dan heb je ook wat.
Afbeelding

Sytze

Bericht door Sytze » 27 aug 2011, 15:15

:lol: handige jongen geweest

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 27 aug 2011, 15:20

Het lijkt er op dat er zelfs stromend én warm water is, kan slechter dus :D

Tom

Bericht door Tom » 27 aug 2011, 16:13

Rico die minimalistische retro-look gaat het helemaal worden in 2011... let op mijn woorden!

DDX

Bericht door DDX » 27 aug 2011, 16:26

@Rico; je bent wel een magnetron vergeten, hoe moet je nu eten klaarmaken :roll:

Xave30

Bericht door Xave30 » 27 aug 2011, 17:13

Hahahaha Rico. :D

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 28 aug 2011, 12:27

is mooi geworden rico!

Joop

Bericht door Joop » 31 aug 2011, 01:30

Luco schreef:Behangklaar is een rekbaar begrip.

Kwartje dubbeltje was vroeger het verhaal, dus behangklaar kan je absoluut niet zo sauzen, tenminste betonwanden en gibo wanden niet, met gipswanden kan je geluk hebben.

Verder helemaal eens met Elmar.
+1

Niet voor niets één van de meest voorkomende discussiepunten bij oplevering van een woning. Mensen hebben compleet andere beeldvorming bij behangklaar dan een aannemer die bouwt volgens bestek (zie Stabu verhaal van Davy).

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2011, 15:27

Joop schreef:
Luco schreef:Behangklaar is een rekbaar begrip.

Kwartje dubbeltje was vroeger het verhaal, dus behangklaar kan je absoluut niet zo sauzen, tenminste betonwanden en gibo wanden niet, met gipswanden kan je geluk hebben.

Verder helemaal eens met Elmar.
+1

Niet voor niets één van de meest voorkomende discussiepunten bij oplevering van een woning. Mensen hebben compleet andere beeldvorming bij behangklaar dan een aannemer die bouwt volgens bestek (zie Stabu verhaal van Davy).
Behangklaar opgeleverd was behoorlijk PRUT inderdaad..............

Over een jaar of 2/3 laat ik alles stucen!

Tom

Bericht door Tom » 31 aug 2011, 16:31

En staartmans sponsoren?

ErikS

Bericht door ErikS » 31 aug 2011, 20:58

Tom schreef:En staartmans sponsoren?
Dat ligt er maar net aan inderdaad;)

Tom

Bericht door Tom » 16 dec 2011, 21:57

Luco, Dennis en anderen die in die materie zitten...
Voor de oplevering raadde een collega mij aan om zo'n opleveringskeuring van Eigen Huis te doen. Ben ik geen lid van maar die keuring kost (incl. lidmaatschap voor een jaartje) 250 euro. Die kosten haal je er snel genoeg uit als je iets over het hoofd ziet en zelf moet herstellen.
Raden jullie dat ook aan of kun je beter zelf een bouwkundige erbij halen?

Joop

Bericht door Joop » 16 dec 2011, 23:15

Hangt er een beetje vanaf Tom.

Als je iemand in je directe omgeving hebt die er een beetje kijk op heeft (en bijv. bij een aannemer, architectenbureau, bouwkundig adviesbureau werkt o.i.d.) dan kan die je ook prima bij staan...

Anders is het op zich nog wel het overwegen waard.

Tom

Bericht door Tom » 16 dec 2011, 23:57

Nee niet echt. Kan nog es even bij m'n neefjes vragen die in het wereldje zitten.
Zit ook even naar prijzen te kijken van andere partijen maar is allemaal rond de 200-250. Kan natuurlijk wel schelen als je met andere bewoners zoiets doet. Maargoed dan kan ik net zo goed Vereniging Eigen Huis pakken (al hoef ik niet zo nodig lid te worden). Net wat ervaringen gelezen van die keuring en is over het algemeen prima, zijn altijd nog punten die je zelf over het hoofd ziet.

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2011, 01:17

Tom schreef:Nee niet echt. Kan nog es even bij m'n neefjes vragen die in het wereldje zitten.
Zit ook even naar prijzen te kijken van andere partijen maar is allemaal rond de 200-250. Kan natuurlijk wel schelen als je met andere bewoners zoiets doet. Maargoed dan kan ik net zo goed Vereniging Eigen Huis pakken (al hoef ik niet zo nodig lid te worden). Net wat ervaringen gelezen van die keuring en is over het algemeen prima, zijn altijd nog punten die je zelf over het hoofd ziet.
Tom zijn neefjes;

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2011, 09:32

Tom schreef:Luco, Dennis en anderen die in die materie zitten...
Voor de oplevering raadde een collega mij aan om zo'n opleveringskeuring van Eigen Huis te doen. Ben ik geen lid van maar die keuring kost (incl. lidmaatschap voor een jaartje) 250 euro. Die kosten haal je er snel genoeg uit als je iets over het hoofd ziet en zelf moet herstellen.
Raden jullie dat ook aan of kun je beter zelf een bouwkundige erbij halen?
Ja, leuk zon opleverkeuring.
Eigen huis, haha een heel blablabla verhaal over ventileren, groene zeep, stookgedrag, behangen, stuccen, enz ,enz,enz,enz.
Maar verder kijken ze alleen naar krasjes, beschadigingen en meer van dat geneuzel, alles om de 2 uur maar vol te maken, want ja daar worden ze voor betaald.
Verder is het rapportje van eigen huis van 0,0 waarde, want de aannemer of ontwikkelaar levert op en die maakt een officieel proces verbaal van oplevering op, en alleen de dingen die daar op staan zijn rechtsgeldig.
Bij een goede aannemer loopt er een goede timmerman mee, die alle kleinigheden ter plekke oplost.

Ik werd altijd moe van die gasten van eigen huis, 4 keer per dag hetzelfde zeikverhaal aanhoren. :blink:

Maar als het nieuwbouw is kan het nooit geen kwaad, want bouwfouten en dergelijke zien ze toch niet en daar heb je gewoon giw garantie voor, als het bestaande bouw is dan zou ik toch even verder zoeken dan eigen huis.

Tom

Bericht door Tom » 17 dec 2011, 11:57

Aha duidelijk.
Het is een oud pand waar de binnenkant grondig gerenoveerd is, ze kunnen het daarom verkopen als zijnde nieuwbouw.
Twee uur vol krijgen vind ik ook knap...

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2011, 12:38

Kan nooit verkocht worden als nieuwbouw, constructie is namelijk niet nieuw, en ja wat is grondig, daar verschillen de meningen ook nog wel eens van.
Belangrijkste is dat je zorgt dat alle garantiepapieren in orde zijn.

Joop

Bericht door Joop » 17 dec 2011, 23:15

Als het renovatiewerk is heeft Luco het bij het rechte eind...

...zorg dat alles goed op papier staat, zodat je nog ergens op terug kan vallen mocht er nog e.e.a. aan gebreken naar voren komen.

Als er bijvoorbeeld nageïsoleerd is m.b.v. een geïsoleerd voorzetwandje komt verkeerde, niet nauwkeurig uitgevoerde montage snel aan het licht. Daar is bij moment van oplevering toch niets van te zien (anders dan het al dan niet netjes afgewerkte wandoppervlak). Zeker niet wanneer het relatief warm blijft buiten zoals nu.

En zo zijn er nog meer van dat soort zaken, die pas later aan het licht komen bij ondeugdelijke montage.

Joop

Bericht door Joop » 17 dec 2011, 23:22

Luco schreef:...

Ja, leuk zon opleverkeuring.
Eigen huis, haha een heel blablabla verhaal over ventileren, groene zeep, stookgedrag, behangen, stuccen, enz ,enz,enz,enz.
Maar verder kijken ze alleen naar krasjes, beschadigingen en meer van dat geneuzel, alles om de 2 uur maar vol te maken, want ja daar worden ze voor betaald.
...

Ik werd altijd moe van die gasten van eigen huis, 4 keer per dag hetzelfde zeikverhaal aanhoren. :blink:
...
Hoe herkenbaar...
...krasjes op de ruiten is een bekende. Bij het minste of het geringste oppervlakkige krasje wordt al een aantekening gemaakt. Krasjes die bij de eerste de beste zeembeurt al op het glas kunnen komen, maar er ook relatief makkelijk uit te poetsen zijn. Met name in een nieuwbouwwijk waar de wegen nog niet volledig verhard zijn hou je dit toch niet tegen; een aannemer is er vervolgens maar druk mee...

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2011, 23:36

Ja heerlijk als het regende, dan wilde die lutsers standaard in het proces verbaal hebben dat de ruiten niet gecontroleerd konden worden.

Standaard reactie: Wat denk u zelf?????

:tong: :tong:

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2011, 23:38

Maargoed het gaat wel om veel geld, en om andersmans spullen. Als je nieuwe BMW wordt afgeleverd wil je ook niet de ruiten vol krassen hebben. Mijn ervaring 12 jaar geleden toen ons huis werd gebouwd er weinig voorzichtig met andermans spullen werd omgesprongen. Zelfs nu nog 12 jaar later kijk ik dagelijks tegen dit soort kleine ergenissen aan. Toen te "pietluttig" om je druk over te maken. Je wilde zelf ook niet te zeurderig over komen. Maar het blijft altijd balen als ander (bouw)volk jouw spullen respectloos behandelen.

Bovenstaand staat natuurlijk los van grote bouwkundige zaken waar Luco het over heeft maar zeker een punt van aandacht.

Luco

Bericht door Luco » 17 dec 2011, 23:45

RVV schreef:Maargoed het gaat wel om veel geld, en om andersmans spullen. Als je nieuwe BMW wordt afgeleverd wil jd ook niet de ruiten vol krassen hebben. Mijn ervaring 12 jaar geleden toen ons huis werd gebouwd er weinig voorzichting met andermans spullen wordt omgesprongen. Zelfs nu nog 12 jaar later kijk ik dagelijks tegen dit soort kleine ergenissen aan. Toen te "pietluttig" om je druk over te maken. Je wilde zelf ook niet te zeurderig over komen. Maar het blijft altijd balen als ander (bouw)volk jouw spullen respectloos behandelen.
Kort door de bocht
Dan heb e een KUTaannemer gehad.
Een gerennomeerde aannemer doet niet moeilijk over pietluttigheden, ook niet na de oplevering.
Als bv na oplevering bleek dat er ergens toch nog een beschadiging zat dan werd het gewoon verholpen,

Maar ja je hebt dan ook mensen die met klussen ineens een kras van een meter lang op een deur, radiator of ruit hebben zitten, nou sorry die kan je niet missen met de oplevering.
Als mensen dan eerlijk waren, joh sorry ik heb met klussen mijn nieuwe binnendeur beschadigd dan werd in 99% van de gevallen gewoon gratis een nieuwe deur gehangen.

Maar als je dan als klant bv tijdens de bouw, elke week kwam zeiken (ja het gaat over veel geld, maar jij gaat toch ook niet elke dag naar de dealer om te kijken als je een nieuwe auto hebt besteld?} Ja dan is een aannemer niet makkelijk, gaat er gewoon om hoe je je opsteld richting de andere partij.

RVV

Bericht door RVV » 17 dec 2011, 23:53

Voorbeeld, deurkozijn van een de kinderkamers op ooghoogte, uitgeschoten (iemand in de bouwketen) met de schaaf toen. Wel wat bijgewerkt daarna prachtig overgeschilderd. Stoorde me toen al, aangekaart, want zou eigenlijk nieuw kozijn in moeten. Heel verhaal toen dat spacwerk zou beschadigen bij alles er uit. Oplossing zou misschien meer ellende opleveren. Legde mij daar toen maar bij neer ook niet teveel op de strepen willen staan. Was verder ook wel een goede vent die bouwer loste veel dingen ook wel geschikt op . Maargoed echt elke avond als ik de kids in bed stop kijk ik dus tegen die uitgeschoten schaafplek aan. Futiliteit op bouwkundig niveau. Maar wel gewoon ergelijk. Ebt wel weg na 12 jaar, waar je je druk om kunt maken. Maargoed TOEN had een bob de bouwer gewoon nooit dat beschadigde kozijn moeten plaatsen. Maar ze hebben veelal schijt aan andermans spullen.

Plaats reactie