tuurlijk verwacht ik geen kwaliteitsfilm! komop... ik verwacht dezelfde lol als deel 1 en misschien zelfs nog wat verrassingen... die vond ik met ronnie, maar verders vond ik deel 1 zeker beter!
Deel 1 vond ik inderdaad ook erg mee vallen, na de (leuke) sketches had ik al niet verwacht dat een complete film leuk zou zijn. Toen heb ik echt dubbel gelegen, en inderdaad meer als nu.
Leuke film, sfeer is goed, muziek goed en karakters ook prima in orde.Erg van genoten al werd het verderop in de film een beetje too much en kreeg het een beetje een e.t. gevoel en dat vond ik jammer. Had namelijk veel meer ingezeten.
Gaaf! Ben erg benieuwd hoe deze versie zich verhoudt ten opzichte van de Zweedse versie. Die vond ik al erg mooi, maar deze ziet er zo op het eerste gezicht een stuk gelikter uit.
Leuke film, sfeer is goed, muziek goed en karakters ook prima in orde.Erg van genoten al werd het verderop in de film een beetje too much en kreeg het een beetje een e.t. gevoel en dat vond ik jammer. Had namelijk veel meer ingezeten.
[7/10]
Vond hem wel leuk. Wist er niks van buiten dat het een betere film moest zijn.
7.5/10
Op de planning staat:
- cowboys vs aliens
- trespass
- the hangover II
1963. Southern Belle stepford-vrouwen uit de Jackson Mississippi middenklasse laten hun kroost opvoeden en huishouding verzorgen door Afro-Amerikanen terwijl zij zich bezig houden met hun sociëteiten. Niks nieuws. Dit gebeurt al tijden. Veel van deze vrouwen zijn zelf door een kamermeisje grootgebracht en hun moeders en omas door een huisslaaf. De invoering van Jim Crow-wetten in de zuidelijke staten moesten er voor zorgen dat rassenscheiding, en dus hiërarchie intact blijft.
Naast een terugblik van de zwartste bladzijden van de Amerikaanse geschiedenis werpt The Help ook een kritische blik op suburbia en de stervende aristocratie.
Wie de harde realiteiten uit de tijd zoekt in The Help, mag gerust verder kijken voor een (toekomstige) Spike Lee of Harpo Productions,Inc interpretatie. The Help is gemaakt voor een massapubliek. Regisseur Tate Taylor behandelt de themas op een zeer voorzichtige wijze. De Spits krant noemt hem een “Feelgoodfilm over een heikel onderwerp”— dat vind ik wel wat ver gaan. Dat veteraan actrice Cicely Tyson hieraaan meewerkt zegt zeker wat.
Ik blijf benieuwd naar een confronterende verschijning van de hedendaagse “Mammy” archetype: namelijk de Hispanic immigrant, oftewel “Mexicanen”.