Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Re: Nespresso en een probleempje aan 't apparaat.

Bericht door Steven N. » 14 dec 2011, 23:02

Heb zelf nu een Nespresso Magimix Pixie staan. Was vanuit huis ook Nespresso gewend. Bij m'n eigen huis budgettair gezien gekozen voor een gratisch Senseo van een vriend. Binnen korte tijd in de container gegooid en de Pixie ervoor terug. Constante kwaliteit, snel, klein apparaat, lage aanschafkosten enz enz. Voor mij de beste keuze!

Vriend van me (en buurman) heeft een Jura staan. Het waterige kan ik ook be-amen. Altijd opzoek naar de perfecte boon. Toch weer wat anders willen proberen, weer niet te zuipen. Toch maar weer voor veel geld Illy erin. Aantal gr. niet instelbaar bij deze machine. Hoeveelheid water dan toch maar zo min mogelijk en knop langer ingedrukt houden voor sterkste koffie. DAN is hij lekker. Conclusie van ons als koffie liefhebbers, Jura eruit. Komt nu een Saeco voor terug met meer instelmogelijkheden.

Ik doe lekker de Pixie aan, druk er een ristretto in en weet dat ik me niet druk hoef te maken over m'n espresso. Heerlijk!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 dec 2011, 00:43

Ik heb net deze gekocht, als vervanger voor de Senseo die ik 7 jaar geleden voor nop gekregen had.

Afbeelding

Wel even een verschil! Melkopschuimer doet het ook prima :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 dec 2011, 02:13

Zoiets heb ik ook, van Krups.

Afbeelding

Mark N

Bericht door Mark N » 15 dec 2011, 08:41

Heb op aanraden van mijn ouders de volgende machine besteld:

Afbeelding

Krijg hem van de week binnen. Ben benieuwd want ben die Senseo meer dan zat die hier nu staat.

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 dec 2011, 10:29

Hey, die melkopschiumer erbij ziet er goed uit!
Ik ben wel rete benieuwd hoe het ding goed schoon te houden is.

Overigens heb ik nu mijn laatste Marktplaats machine (Krups Automatic) al 2,5 jaar zonder onderhoud staan. Kostprijs 25,- en draait nog steeds prima.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 dec 2011, 10:50

Heb in 't kantoor hier al jaren een DE Contenta (dit is de tweede) met van die pakken siroop en dan water erbij. Moet zeggen dat 't niet slechte koffie is voor hoe 't wordt bereid, en dat hoor ik van velen/klanten. Icm porseleinen kopje ipv plastic beker bijvoorbeeld doet ook wonderen voor de smaak/beleving natuurlijk.

Ben weer blij dat het Nespresso apparaat 't doet. Zondag moest ik op 't Rokin zijn , dus ook ff wat Nespressocups etc ingeslagen bij die toko op 't Damrak/Dam/beursplein(intern nog ff die Occupy losers verrot gescholden LOL) . DRUK! Jeses. Wachtrijen. Iig kunnen we dit jaar weer vooruit(ik drink toch 2 a 3 Nespressos /dag buiten de contenta. Heb Roma(intensiteit 8) en die Nogwat de Colombia(6) , beide ok. Vrouwlief de Decaffeinato (2) die ook nog drinkbaar is. En die nieuwe kersensmaak. Anyway smaken verschillen. :coffee:

Geef d'r met Kerst zo'n melkopschuimer, want ze is meer into cappucino.Ik niet zozeer.
Deze dus:
http://www.nespresso.com/aeroccino3/?l=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Verder terugkomend op in bekertjes(yak) of in kopjes(prima). Bij de MacDonalds hadden ze DE in van die kartonnen bekertjes, nu woon ik vlakbij Joure(DE) en chauvinisme ten top, LOL, en die Contenta is ok, maar MacDonalds is geswitched sinds 'n paar maand naar SEGAFREDO , nog steeds in die kartonnen ktubekers, maar ohohoho wat lekker. Zelfs in zo'n bekerttje/ding....

:coffee:

Mark N

Bericht door Mark N » 15 dec 2011, 11:51

HJ2 schreef:Hey, die melkopschiumer erbij ziet er goed uit!

Overigens heb ik nu mijn laatste Marktplaats machine (Krups Automatic) al 2,5 jaar zonder onderhoud staan. Kostprijs 25,- en draait nog steeds prima.

Zal tzt mijn ervaringen er mee melden. De melkopschuimer zou zichzelf door middel van stoom schoon moeten houden. In hoeverre dat goed werkt gaan we zien!

Deze was helaas iets duurder dan 25 euro. :coffee:

HJ2

Bericht door HJ2 » 15 dec 2011, 12:30

Och... die dingen duiken ook wel weer op op MP :bag:
Keep us posted!

Maus335i

Bericht door Maus335i » 15 dec 2011, 18:17

Mark N schreef:
HJ2 schreef:Hey, die melkopschiumer erbij ziet er goed uit!

Zal tzt mijn ervaringen er mee melden. De melkopschuimer zou zichzelf door middel van stoom schoon moeten houden. In hoeverre dat goed werkt gaan we zien!

Deze was helaas iets duurder dan 25 euro. :coffee:
Ik heb zelf dit type:

Afbeelding

Als je de melkopschuimer hebt gebruikt druk je even op het knopje "clean" (links op de melktank) en reinigt hij idd met stoom de tuit. Wel zo prettig :)

Arthur

Bericht door Arthur » 05 sep 2012, 10:47

Nu is mijn melkopschuimer, Aeroccino3 stuk :( Heeft iemand nog zo'n ding ongebruikt staan en wil je er wel vanaf? Heb ik wel belangstelling voor. Moet 'ie het wel doen natuurlijk :D Foto is het gehele apparaat maar het gaat dus om het melkopschuimertje, rechts.
Arthur schreef:Zoiets heb ik ook, van Krups.

Afbeelding

HJ2

Bericht door HJ2 » 05 sep 2012, 11:27

... Daar kan de reparatiebour locale niks mee?

Arthur

Bericht door Arthur » 05 sep 2012, 11:45

Geen id. Nieuwe is 70,-. Dus uurtje eraan werken en een eventueel onderdeel en je bent maar zo de helft kwijt. Mocht het te repareren zijn. Eerst ff kijken of iemand er eentje heeft die over is of niet gebruikt wordt. Anders bestel ik een nieuwe.

Rebel

Bericht door Rebel » 05 sep 2012, 19:51

Nespresso is een tikkeltje beter dan Senseo, maar valt nog altijd in de categorie "afwaswater" ipv koffie.
Er gaat niks boven een goed espresso-apparaat inclusief bonenmaler.

HJ2

Bericht door HJ2 » 05 sep 2012, 21:43

Nou, ik ben liefhebber van beiden (nee, niet de maandverbandjeskoffie van Senseo!)
En ik ben het absoluut niet met je eens. De Nespresso vind ik fantastisch smaken net als verse bonen, alleen anders.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 sep 2012, 16:28

Daar loopt al een ander draadje over, Rob. Geef daar je mening maar over slootwater. Hier gaat het om een probleem(pje) met het/een apparaat :?

Overigens kwam ik er gisteren achter dat ik het ding nog net niet 2 jaar heb, en laat de garantie nu 2 jaar zijn. Dus eerst contakt gehad met krups maar die verwijzen naar Nespresso dus daar nu de "klacht " neergelegd. Wacht ik dat eerst maar ff af voordat ik een nieuwe koop.

@HJ2: eens :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 12 sep 2012, 09:33

Ik ben weer voorzien. Zonder problemen een nieuw apparaat ontvangen onder garantie, top!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2012, 09:34

Arthur schreef:Ik ben weer voorzien. Zonder problemen een nieuw apparaat ontvangen onder garantie, top!
Nette service! Hoe oud was 'ie?

Erik dB

Bericht door Erik dB » 12 sep 2012, 09:39

Robin Hartog schreef:
Arthur schreef:Ik ben weer voorzien. Zonder problemen een nieuw apparaat ontvangen onder garantie, top!
Precies zo oud als Arthur zelf aan heeft gegeven in zijn post :-)

Arthur

Bericht door Arthur » 12 sep 2012, 09:39

:tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2012, 09:44

Erik dB schreef:
Robin Hartog schreef:
Precies zo oud als Arthur zelf aan heeft gegeven in zijn post :-)
Lolfaal. *gaat in hoekje zitten met nog een bakje koffie*

Arthur

Bericht door Arthur » 12 sep 2012, 09:50

Ohja, waarom vind ik het top? Want garantie behoort ongeveer zo te zijn. Maar ik heb gebeld en het probleem voorgelegd, serienr's doorgegeven, en ze hebben een nieuwe opgestuurd. De oude hoeft niet terug voor controle "ofzo". En dat vind ik dan wel weer netjes. Heb dat wel eens anders meegemaakt dat je bv "hemel en aarde" moet bewegen om wat voor elkaar te krijgen. Maar in 1x zonder protest, vragen oid. Dus ja, top :D

Rebel

Bericht door Rebel » 12 sep 2012, 19:55

Reparatie's worden allemaal gesponsord door Nespresso :lol: ...Die zijn al lang blij dat er zoveel gekken de veel te duurbetaalde Cup's kopen.
Zelfde verhaal als met printers. Apparatuur bijna voor niks en de inkt is de winst.

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 12 sep 2012, 20:15

Ook net een nieuw thuis apparaat gekregen nadat de oude heen was gegaan, Top.

Koop graag die dure cups, smaken echt goed.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 sep 2012, 10:26

Zo is het Gijs :wink:

@Rebel: het gaat hier weliswaar om 7 tientjes en het is geen Samsung koelvriescombinatie natuurlijk :tooth: Maar daaraan zie je wel dat het anders kan. En gesponsord of niet het is wel opgelost! :) Zal ik me ook nog ff verdedigen tov die cupjes: ik ben de enige die thuis koffie drinkt en dan ook nog niet dagelijks meerdere bakkies. Dan zijn die duur betaalde cupjes een prima alternatief voor een "echte" bonenmachine bv. En daarbij vind ik het echt lekker :lol:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 nov 2012, 10:59

Klein schopje.....

Was gisteren weer eens in mijn eigen huis en zette daar 's ochtends een heerlijke bak koffie met onderstaande bovenste machine. Direct bij de eerste slok dacht ik "dat smaakt veel beter dan uit het Nespresso-apparaat in het huis van mijn vriendin". Dus apparaat achter in de X5 en gisteravond beide apparaten (onderste is van mijn vriendin) naast elkaar,zelfde cups erin en daar was de echte koffietest :) Je hoeft de koffie niet eens te drinken om het verschil te constateren: ruiken aan de kop koffie is voldoende. Zelfs mijn vriendin die helemaal geen koffie drinkt rook het verschil direct.

De Nespresso uit mijn apparaat smaakt en ruikt een stuk sterker/beter dan uit het andere apparaat. Beide apparaten worden regelmatig ontkalkt dus daar kan het ook niet aan liggen. Iemand een idee hoe het kan dat het verschil zo groot is?

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie