Voor het nieuwe project ben ik opzoek naar een kuipstoel of sportstoel die wat meer comfort weet te bieden. Naast Nurburgring, Spa en Papenburg zou ik de wagen ook graag in willen zetten voor de leukere weekendjes weg en moet de passagier(e) dus ook afdoende comfort ervaren. Een ''hardcore'' racestoel is dan toch vaak erg oncomfortabel. Zo ben ik meer dan eens compleet aan gort uit de de wagen gestapt na 3 uur file op de 'bahn richting de nbr.
Dus, iets meer comfort is voor deze ''oude man'' wel gewenst. Wie van de kenners hier kan mij een goede sportstoel aanraden die aan de volgende eisen voldoet?
- Goed support voor de rug en secundair ook nek;
- Voldoende zijwaartse steun voor het betere bochtenwerk;
- De mogelijkheid om met 4-punts gordels te werken;
- Betaalbaar, dus geen €500+ voor een gebruikte stoel;
- Niet loodzwaar. Dat ze zwaarder zijn dan de flimsy kunststof sparco kuipjes is logisch maar ze hoeven ook geen 45kg/stuk te wegen.
Hoog op de wishlist staan nu de volgende twee stoelen:
- Recaro Speed / Recaro SR. Wat nu precies het verschil tussen beide is, is mij onduidelijk. Wel hebben ze verstelbare rugleuningen wat mij erg aanspreekt.
Recaro SR
Recaro Speed
- QSP whatever you call it
http://www.qspraceware.nl/qsp-producten ... lbaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Met beide stoelen geen ervaring dus het kan maar zo zijn dat ze volledig ongeschikt zijn, zodoende ook de vraag.
Merci!