Comfortabele kuipstoel/sportstoel

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HSR

Comfortabele kuipstoel/sportstoel

Bericht door HSR » 10 dec 2011, 23:20

L.S.,

Voor het nieuwe project ben ik opzoek naar een kuipstoel of sportstoel die wat meer comfort weet te bieden. Naast Nurburgring, Spa en Papenburg zou ik de wagen ook graag in willen zetten voor de leukere weekendjes weg en moet de passagier(e) dus ook afdoende comfort ervaren. Een ''hardcore'' racestoel is dan toch vaak erg oncomfortabel. Zo ben ik meer dan eens compleet aan gort uit de de wagen gestapt na 3 uur file op de 'bahn richting de nbr.

Dus, iets meer comfort is voor deze ''oude man'' wel gewenst. Wie van de kenners hier kan mij een goede sportstoel aanraden die aan de volgende eisen voldoet?

- Goed support voor de rug en secundair ook nek;
- Voldoende zijwaartse steun voor het betere bochtenwerk;
- De mogelijkheid om met 4-punts gordels te werken;
- Betaalbaar, dus geen €500+ voor een gebruikte stoel;
- Niet loodzwaar. Dat ze zwaarder zijn dan de flimsy kunststof sparco kuipjes is logisch maar ze hoeven ook geen 45kg/stuk te wegen.

Hoog op de wishlist staan nu de volgende twee stoelen:

- Recaro Speed / Recaro SR. Wat nu precies het verschil tussen beide is, is mij onduidelijk. Wel hebben ze verstelbare rugleuningen wat mij erg aanspreekt.

Afbeelding
Recaro SR

Afbeelding
Recaro Speed

- QSP whatever you call it

http://www.qspraceware.nl/qsp-producten ... lbaar.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Met beide stoelen geen ervaring dus het kan maar zo zijn dat ze volledig ongeschikt zijn, zodoende ook de vraag.

Merci!

Joy

Re: Comfortabele kuipstoel/sportstoel

Bericht door Joy » 10 dec 2011, 23:24

Recaro Speed ooit gekocht voor de 318is. Bij aankomst bleken ze met geen mogelijkheid te passen (te breed). Ook zaten ze veel te ruim waardoor de opstaande wangen geen nut hadden, voor mijn postuur althans.

Kwa kuipstoel vond ik de Sparco Pro2000 die ik destijds had eigenlijk heel goed zitten. Kon daar prima lange afstanden in afleggen. Wat ruimer cq comfortabeler dan de Sparco Corsa die ik daarvoor had.

Joy

Bericht door Joy » 10 dec 2011, 23:29

De Recaro SR zit standaard in een Integra geloof ik. Die zitten wel erg lekker vind ik. Veel steun en vrij zacht waardoor je erin weg zakt en nog steviger vast zit.

Knot

Bericht door Knot » 11 dec 2011, 00:48

Ik zou ook voor een pro2000 gaan als de stoelen uit mijn 328i gekaapt zouden worden.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 dec 2011, 03:00

Ik kwam vanavond tijdens het opruimen van de oude werkplaats nog een setje Recaro Speed's tegen, die was ik ff vergeten, ze stonden al een paar jaar stof te happen! Stoelprobleem drifter is ook gelijk opgelost!

Metchu

Bericht door Metchu » 11 dec 2011, 09:02

zoiets... mooie kleur ook

Afbeelding

Luco

Bericht door Luco » 11 dec 2011, 09:14

Ik zou gewoon naar bv Biesheuvel rijden en gaan passen, hebben zat verstelbare kuipstoelen in allerlei maten.

Knot

Bericht door Knot » 11 dec 2011, 09:17

steve smith schreef:Ik kwam vanavond tijdens het opruimen van de oude werkplaats nog een setje Recaro Speed's tegen, die was ik ff vergeten, ze stonden al een paar jaar stof te happen! Stoelprobleem drifter is ook gelijk opgelost!
Doe jij niet aan boekhouding, voorraadlijsten etc dan? ;)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 dec 2011, 10:12

kijk ook eens naar corbeau stoelen niet te duur en die hebben ook een paar lekker zittende exemplaren

HSR

Bericht door HSR » 11 dec 2011, 11:32

Bedankt voor de input.

@ Joy: Ik had een optie op twee ITR stoelen, dus de Recaro SR. Uiteindelijk niet door gegaan ivm de té heftige kleur en té hoge prijs voor een gebruikt product.

@ Steve: Wat is jouw mening aangaande de Recaro Speeds. Is dat wat of raad je aan verder te zoeken?

@ Metchu: Die Bride's zijn zeker fraai. Eens kijken wat die stoelen doen kwa gewicht en prijs.

Denk aanstaande zaterdag dan maar even langs Biesheuvel te rijden om te bekijken wat ze hebben.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 dec 2011, 11:54

Was vrijdag nog bij Biesheuvel en ze hebben inderdaad aardig wat staan. Helaas hebben ze niet alles staan. Zo ontbrak bv de Sparco circuit die ik wel eens had willen proefzitten. Heb in de afgelopen jaren in mijn circuitwagens allerlei stoelen gehad: Sparco Rev, Corsa, Pro 2000 en een Cobra Evolution S.

Het is echt gewoon een kwestie van passen. Ik vind voor mij de Corsa het fijnste omdat hij tov de Pro2000 veel meer zijdelingse steun geeft bij je benen.

Succes met je zoektocht!

Joy

Bericht door Joy » 11 dec 2011, 11:56

Dat van die zijdelingse steun bij de Corsa klopt. Alleen perst die stoel je benen echt naar elkaar toe. Op het circuit fijn, voor de lange ritten vond ik dat niet prettig.

Maus

Bericht door Maus » 11 dec 2011, 12:04

Mijn ervaring met de Recaro SR ("standaard" meubulair in de Evo VI) was dat de rugleuning na verloop van tijd steeds wat verliep. De zijdelingse steun was goed, maar om nu telkens na 3x gasgeven een zwengel aan de rugleuningverstelknop te geven, begon mij wel te irriteren. ;)
Heb zelf altijd met veel plezier (en zonder een centje pijn) in de Cobra Suzuka gezeten, het is dat die niet in de Elise passen, maar anders wist ik het wel.
Zoals Luco al aangaf; ff gaan proefzitten bij Biesheuvel. Wat bij de één goed zit, hoeft bij de ander niet zo te zijn.

steve smith

Bericht door steve smith » 11 dec 2011, 12:27

Knot schreef:
steve smith schreef:Ik kwam vanavond tijdens het opruimen van de oude werkplaats nog een setje Recaro Speed's tegen, die was ik ff vergeten, ze stonden al een paar jaar stof te happen! Stoelprobleem drifter is ook gelijk opgelost!
Doe jij niet aan boekhouding, voorraadlijsten etc dan? ;)
Is al vanaf de oplevering in 1996 hobbyhok, niks bedrijfsmatigs aan. Soms kom ik er 2 maanden niet...

Friso

Bericht door Friso » 11 dec 2011, 18:01

Ik heb nog een z.g.a.n. Cobra Daytona stoel staan met verstelbare rug.Comfortabele sportstoel ook geschikt voor wat forser gebouwde personen.

Voor een foto moet je even googlen aangezien ik geen fotos kan plaatsen.
Als er iemand belang bij heeft doe een bod.

Reind

Bericht door Reind » 13 dec 2011, 16:06

Ik heb in veel stoeltjes gezeten en vind de Sparco EVO en de sparco Pro2000 de fijnste.

Van de twee vind ik de Sparco EVO het mooist.

Nieuw misschien boven je budget, maar tweedehand (vaak ook nog bijna nieuw) meestal wel op de kop te tikken voor rond de 200 euro. Gewoon de bekende sites in de gaten houden.

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 13 dec 2011, 18:43

Op Stip de Sparco EVO.

Pro2000 heeft zon irritante bobbel ter hoogte van je elleboog. Kom ik mee in de knoop tijdens sturen!

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 13 dec 2011, 19:31

Sparco evo is voor een racekuip redelijk comfortabel, evenals de duurdere Recaro pole position (mits je niet te lang bent). Echter zoek jij geen racekuip en is voor jouw doel de Recaro Sportster CS ideaal, maar zo te horen buiten budget :)
(moraal van dit verhaal: ik weet het ook niet :P)

HSR

Bericht door HSR » 14 dec 2011, 10:53

Tom van H. schreef:Sparco evo is voor een racekuip redelijk comfortabel, evenals de duurdere Recaro pole position (mits je niet te lang bent). Echter zoek jij geen racekuip en is voor jouw doel de Recaro Sportster CS ideaal, maar zo te horen buiten budget :)
(moraal van dit verhaal: ik weet het ook niet :P)

Mooie stoel die Sportster CS maar inderdaad wel buiten budget ;)

Het is wel echt een vereiste dat ik de rugleuning kan verstellen. Dat gebroken uit de auto komen ben ik wel klaar mee. Ik zal Ebay in de gaten blijven houden.

Reind

Bericht door Reind » 14 dec 2011, 13:55

Gebroken uit een auto komen heeft imo niks te maken met het wel of niet kunnen verstellen van een rugleuning. Het gaat erom of je comfortabel zit.

Alle stoelen die hierboven worden aangeraden, met of zonder rugverstelling zitten comfortabel. In heb me nog nooit gestoord aan de Sparco EVO stoel wanneer ik op een dag heen en weer rij naar de ring plus de rondjes die ik daar rij.

http://link.marktplaats.nl/512140428

http://link.marktplaats.nl/512139904

steve smith

Bericht door steve smith » 15 dec 2011, 00:31

Heb zelf niets met flexibele Sparco's, heb 10x liever een OMP WRC of WRC XL. Wel ff een extra dwarsbuis monteren voor je onderste gordel, de bodem van de stoel is namelijk gespannen als een normale stoel en geen schaal. Hou het er uren in vol.

Plaats reactie