Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55648
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Robin » 14 dec 2011, 14:38

RVV schreef:
Robin schreef:LOL @ Rico. Met 245pk en 350Nm bij bijna stationair op 'n lichtere auto .

De sound is't enige, maar voor de rest is 't wat ik al zei.

Ja had mijn Audi S3 ook 12 jaar geleden. Leve de vooruitgang :bag:
Die had standaard 210pk Rico.
:cool:

Enuh die was omgerekend ook 42k of misschien ietsie meer. Kun je nagaan. Leve de vooruitgang inderdaad. :D

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 14:42

Snipe schreef:
Dennis Cavallino schreef:Wanneer kunnen we met de 328i rijden in NL?
Vanaf 11 februari staat 'ie bij de dealer.
Staat genoteerd. 2 contracten op 1 dag tekenen.

<gaat weer ff verder met Poolse order, dan kan d'r ook ledah in>

Tom
Berichten: 22355
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tom » 14 dec 2011, 14:52

BMW Nederland zal blij zijn met de ingeslagen weg bij BMW.. dit soort karren worden vrijwel alleen maar zakelijk gekocht en dan gaat het ineens om milieulabels en bijtelling. Zolang die crisis blijft aanhouden zal dat niet veranderen. De echte leaserijder anno 2011 is een schraper die voor zo weinig mogelijk centen een (voor de buitenwereld) zo dik mogelijke auto wil rijden. Zie die hondslelijke lexus rebadged auris met accupacks. Dromen elke nacht van de uitspraak "Zo zo buurman, een Lexus.. toe maar." Alsof die mensen van de eigen centen ooit zo'n auto kochten. Een particulier met 45k wil in deze klasse toch geen 4 cilinder onder de kap?

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55648
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Robin » 14 dec 2011, 14:57

Tom schreef:BMW Nederland zal blij zijn met de ingeslagen weg bij BMW.. dit soort karren worden vrijwel alleen maar zakelijk gekocht en dan gaat het ineens om milieulabels en bijtelling. Zolang die crisis blijft aanhouden zal dat niet veranderen. De echte leaserijder anno 2011 is een schraper die voor zo weinig mogelijk centen een (voor de buitenwereld) zo dik mogelijke auto wil rijden. Zie die hondslelijke lexus rebadged auris met accupacks. Dromen elke nacht van de uitspraak "Zo zo buurman, een Lexus.. toe maar." Alsof die mensen van de eigen centen ooit zo'n auto kochten. Een particulier met 45k wil in deze klasse toch geen 4 cilinder onder de kap?
Wat kost(te) zo'n WRX /STI, of een EVO?

Of die GT86/BRZ? :tooth:

Voor velen geldt de propellor/de vier ringen/ of de ster als een maatgevend iets. Ook al zit er 'n 4 pits koffiemolen in 't vooronder van 'n stakkerige 245 pk, ze doen 'm toch wel. :D

En als DFer, tja, Dennis wil 'n 328i, nu is dat 't muurbloempje bij uitstek, de man die nog nooit 'n trackday heeft bijgewoond en de rijvaardigheid heeft van Annie de Rooij. Dus inderdaad. :D

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tristan » 14 dec 2011, 14:58

Doe mij maar een 123d blok in de nieuwe 3. Met chip naar 250pk en 500Nm, maar een stuk lichter dan een 6-cil. En draait meer toeren ook.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55648
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Robin » 14 dec 2011, 15:01

Tristan schreef:Doe mij maar een 123d blok in de nieuwe 3. Met chip naar 250pk en 500Nm, maar een stuk lichter dan een 6-cil. En draait meer toeren ook.
Zal lekker gaan inderdaad.

Trouwens nog weinig bekend of er 325/30/35d 's in de F30 komen....Zal straks toch wel(?)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tristan » 14 dec 2011, 15:02

325d zal de 123d blok krijgen, alleen 218pk ipv 204pk. Komt ook in de nieuwe Einser. Ook lekker.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 15:08

Ach natuurlijk is die 328i een fantastische auto. BMW weet echt wel wat ze neerzetten. Maar alles kun je omdraaien en om nou wauw te roepen over 245pk uit een 2 liter koffiepotje. Eh nee. Alsof je kunt fappen op een 2 liter turbo motor in een Audi A4. NOT

Nee ik geloof het wel. 335i maakt het gellukig enigzins goed.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 15:16

Tom schreef:BMW Nederland zal blij zijn met de ingeslagen weg bij BMW.. dit soort karren worden vrijwel alleen maar zakelijk gekocht en dan gaat het ineens om milieulabels en bijtelling. Zolang die crisis blijft aanhouden zal dat niet veranderen. De echte leaserijder anno 2011 is een schraper die voor zo weinig mogelijk centen een (voor de buitenwereld) zo dik mogelijke auto wil rijden. Zie die hondslelijke lexus rebadged auris met accupacks. Dromen elke nacht van de uitspraak "Zo zo buurman, een Lexus.. toe maar." Alsof die mensen van de eigen centen ooit zo'n auto kochten. Een particulier met 45k wil in deze klasse toch geen 4 cilinder onder de kap?
Kweetnie hoor, maar de .23 en .25i-blokken hebben mijn pis de afgelopen 10 jaar niet lauw gemaakt. En ja, ik heb ze volgens mij allemaal gereden. De .30i is een ander geval, dat is een prachtig blok, maar emotioneel roept 't niets extra's op hoor. In een 3 of 5 serie in ieder geval niet. Nee, 4 cilinder met turbo past prima bij een auto zoals de 3 serie, bij de 1 en 5 ook trouwens.

Het is zakelijk benzine-turbo vs Diesel-turbo. Een 6 cilinder benzine is voor een hele grote groep een no-go. Terecht ook, imho. Het zuipt teveel in het dagelijks verkeer en qua rijplezier is een 2.0 turbo misschien wel gewoon leuker dan een .23i .25i. Een LEUKE 6-cilinder zal meteen een stuk duurder zijn. Dus beetje appels en peren vergelijken. Dankzij de kleine turbomotoren (incl. die BMW aan o.a. PSA levert) kán BMW nog steeds uitstapjes maken zoals de 1 M, de M3 en andere 'onverantwoorde' modellen met dikke motoren. Dus niet teveel klagen. :)


@Robin: Maar Tom heeft wel gelijk. Privé zou ik zo'n 328i nóóit kopen, als ik daar al 't geld voor zou hebben.... Een 3 met 6-cilinder ook niet. Zakelijk is 't gewoon wél interessant.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43450
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Arthur » 14 dec 2011, 15:34

Maar ik 2e hands wel, Dennis. Paar jaar oud. En dan is de 328i volgens mij best een fijn apparaat. En wellicht wat meer keuze dan de toch wat duurdere 335i. Die laatste zou wel mijn voorkeur hebben maar ik heb echt geen afkeer van een 4 cilinder 245pk/350nm 3-serie :wink:

Tom
Berichten: 22355
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tom » 14 dec 2011, 15:47

Wat is de meerwaarde nog van BMW? Die is er wel maar is wel steeds kleiner aan het worden.
Vroeger was BMW echt een klasse hoger:
- Afwerking was veel beter
- Meer luxe/opties mogelijk (xenon, cruise control, alles elektrisch etc. dat had je nooit op de normale middenklasser, was voorbehouden aan de dikke Duitsers). Ze waren er vroeg bij met mooie geintegreerde navi systemen terwijl andere merken nog klooide met aftermarket dingen.
- Dikkere motoren. Een 6 cilinder loopt m.i. mooier in zo'n auto.
Andere merken hebben niet stilgestaan en op alle vlakken flinke stappen gezet. Ik zou nog steeds de BMW kiezen omdat elke BMW voelt als thuiskomen (zitpositie etc. snel gevonden, qua rijden net iets scherper en wellicht zijn de turbomotoren net iets verfijnder) maar het is steeds vaker gerommel in de marge. Zeker als ze ook qua motoren weinig onderscheidend zijn.

Gebruikersavatar
Robin
Berichten: 55648
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Robin » 14 dec 2011, 15:57

Beetje groundhogday hier.

:|

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Xave30 » 14 dec 2011, 15:58

Robin schreef:Beetje groundhogday hier.

:|
Hier alleen Robin?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 16:41

Xave30 schreef:
Robin schreef:Beetje groundhogday hier.

:|
Hier alleen Robin?
Touche :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43450
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Arthur » 14 dec 2011, 16:41

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 47#p818947" onclick="window.open(this.href);return false;
:)
Robin schreef:Beetje groundhogday hier.

:|

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Xave30 » 14 dec 2011, 16:42

:clap:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 16:55

Quote Tom: "Vroeger was BMW echt een klasse hoger". Maar een 3 serie was wel piepklein achterin. LOL

Nu hebben ze eindelijk een normale gezinsauto. De prijs is ook nog eens lager, dankzij die 4-cilinder turbo-tjes. Dus ik zeg: bye bye Skoda Superb! Doet BMW gewoon goed.

Tom
Berichten: 22355
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tom » 14 dec 2011, 17:05

Dennis Cavallino schreef: De prijs is ook nog eens lager, dankzij die 4-cilinder turbo-tjes. Dus ik zeg: bye bye Skoda Superb! Doet BMW gewoon goed.
Nou knap van de mannen uit beieren dat iemand een BMW boven een Skoda verkiest.
Precies wat ik bedoel met m'n post, vroeger zou je zo'n vergelijking niet durven te maken (en dan kun je skoda ook door elk ander niet-premium merk vervangen) :mrgreen:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13019
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door MartijnGizmo » 14 dec 2011, 17:06

Hoe zit het met de gasrespons van zo'n Superb?

ErikS
Berichten: 18971
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door ErikS » 14 dec 2011, 17:18

42K is gewoon bang f the buck voor een 3 serie met 245 pk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Tristan » 14 dec 2011, 17:21

Heb net even zitten configureren maar een 328i Sport Line in HE met wat leuke opties zit je op 60K. Dat is gewoon scherp aangezien mijn 123d net daaronder zit. En dan vind ik een 3-serie toch even wat meer auto.

Gebruikersavatar
Richard430
Berichten: 668
Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Richard430 » 14 dec 2011, 19:10

ErikS schreef:42K is gewoon bang f the buck voor een 3 serie met 245 pk.
Vergeet het gratis stofzuigergeluid niet. Dat is nou echt dé reden dat ik een afkeer heb van 4 cilinders. Turbomotoren, allemaal heel leuk en aardig. Maar hoe zit het met de duurzaamheid van die motoren?

Dat zal de leaserijder toch allemaal worst zijn, maar de toekomstige 2dehands koper zie ik nog niet zo vrolijk worden. Voorbeeldje: De TSI motoren van Volkswagen, het rijdt heel goed vind ik. Maar ik heb al meerdere klanten gehad die tureluurs werden van de storingen en defecte onderdelen.

*kijkt nog even uit het raam naar zijn praktisch onverwoestbare om606*

Wouter81
Berichten: 9470
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Wouter81 » 14 dec 2011, 20:00

Tristan schreef:Heb net even zitten configureren maar een 328i Sport Line in HE met wat leuke opties zit je op 60K. Dat is gewoon scherp aangezien mijn 123d net daaronder zit. En dan vind ik een 3-serie toch even wat meer auto.
Staat de NL configurator al online??

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door Dennis Cavallino » 14 dec 2011, 20:33

MartijnGizmo schreef:Hoe zit het met de gasrespons van zo'n Superb?
1.4 TSI heeft fijne gasrespons, lekkerder dan de 2.0 t(f)si, die minder fijn op gaslos reageert.

<einde OT>

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6

Bericht door RVV » 14 dec 2011, 20:37

ErikS schreef:42K is gewoon bang f the buck voor een 3 serie met 245 pk.


Dat is de gedachtegang die BMW ook graag ziet. Ze hebben liever klanten die naar het motorvermogen kijken dan naar de motortechniek. 245 pk lijkt goedkoop, maar eigenlijk betaal je in verhouding tot exact dezelfde motor in de 320i met 184pk veel te veel. Want BMW hoeft nauwelijks extra te investeren in de algehele techniek die voornamelijk bestaat uit een softwarematige aanpassing. BMW lacht zich de ballen uit de broek, want waar ze eerder de relatief dure 3 liter atmo moesten downsizen qua vermogen. 330i -> 325i en er ook minder voor konden vragen. Kunnen ze nu een goedkope motor upsizen en er meer voor vragen. Geweldig concept voor de boekhouders bij BMW. Is ook de kunst van marketing geef minder maar laat de klant geloven dat hij meer krijgt. En minder betaald. Voedselfabrikanten doen niet anders, grotere verpakkingen, effectief 20% minder inhoud maar de prijs is slechts 10% lager..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Marc42 en 7 gasten