Culinair topic; restaurenttips!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
SteV6

Re: Culinair topic; restaurenttips!

Bericht door SteV6 » 13 dec 2011, 17:24

SteV6 schreef:Kent iemand Zeldzaam in Ahrnem van een recent bezoek? Kwam ze tegen bij het zoeken naar een optie voor een groepsuitje

http://www.zeldzaamarnhem.nl" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Stephan

Zo, de vraag zet ik om in een warme aanbeveling!

Afgelopen zaterdag met 11 personen heerlijk gegeten en gedronken bij Zeldzaam. Leuk personeel, goed eten en lekkere drankjes.

Prijs-kwaliteitverhouding dik voor elkaar :hungry:

Stephan

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 dec 2011, 17:42

Ah! Thnx Stephan. :)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 31 dec 2011, 16:15

Afgelopen week gegeten bij MoMo op de hobbemastraat in Amsterdam (om de hoek bij de PC Hooft)
Leuke setting (driehoekige bar in het midden van de zaak, erg fraai binnenhuis design), zeer goede cocktails (fabulous shaker boys zijn hier verantwoordelijk voor) erg hoog 'zien-en-gezien-worden' gehalte, goed eten, maar vond het totaal niet in contrast staan met de prijs. Het fusion concept is leuk, goede thaise, maleisische, japanse en chinese gerechten op de kaart, maar voor die afzonderlijke keukens weet ik toch wel veel betere en vriendelijker geprijsde 'hidden gems' in de randstad. Leuk om een keer te proberen of een gezellige lange avond uit (of voor degenen die nog in de 'dating-phase' zitten :-p) maar niet een tent waar ik maandelijks ga komen.....

cooldragon

Bericht door cooldragon » 31 dec 2011, 16:18

Gisteren overigens nog bij Zebs (?) gegeten in de Bilt met collega van me.
Leuk concept: Italiaans eten waar je ruime keus hebt uit voorgerechten/antipasti, tussengerechten, hoofdgerechten en dessert. Voorgerechten kosten allemaal 9 euro, tussengerechten 10 euro en hoofdgerechten 11 euro.

Gingen voor de Antipasta platter : wat deegwaren, italiaanse worst en prosciotto/olijven/kazen
Tussengerecht: Zalmtartaar met zuurdesembrood
Hoofdgerecht: Runderstaartstuk van Black Angus

wat wijntjes en softdrinks erbij, damage: 35 euro per persoon. Aanrader!

RJay

Bericht door RJay » 02 jan 2012, 17:28

Gister gegeten in restaurant Wesseling te Dwingeloo (Drenthe), aan tafel bereide (geflambeerde!) Stroganoff. Zeker een aanradertje.

Mind you, het zijn geen euroknallers ;) Maar dan heb je ook wat.

Metchu

Bericht door Metchu » 03 jan 2012, 17:26

vanavond met het meissie naar Tomo van Chuck! eerste keer sushi voor mij, ben reuzebenieuwd!

Metchu

Bericht door Metchu » 03 jan 2012, 22:20

ik ben zeer goed opgevangen door Chuck... lekkere eerste sushi ervaring, vond het spannend en het was goed te doen! De hapjes er bij waren ook super! Zal er vast nog wel een keertje komen! :thumbup:

RJay

Bericht door RJay » 08 jan 2012, 02:10

Tomo, leuke naam voor een restaurant, afkorting voor "tomodachi" wat vriend betekend in het Japans ;)

Chuck

Bericht door Chuck » 08 jan 2012, 06:00

You'r right! :-)
RJay schreef:Tomo, leuke naam voor een restaurant, afkorting voor "tomodachi" wat vriend betekend in het Japans ;)

RJay

Bericht door RJay » 10 jan 2012, 20:10

Chuck schreef:You'r right! :-)
RJay schreef:Tomo, leuke naam voor een restaurant, afkorting voor "tomodachi" wat vriend betekend in het Japans ;)
Waar zit je dan & heb je ook "warm" eten?
Hangt hier nml een allergie voor rauw eten boven het hoofd :dood:

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2012, 17:41

Hallo, wij willen een paar goede vrienden bedanken met een luxe en lekker etentje.

Nu had ik deze in gedachten
http://www.restaurantruitersbosch.nl/

Iemand hier ervaringen mee?

Andere tips voor een goede zaak in/om Rotterdam zijn ook welkom.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 26 sep 2012, 18:06

Luco schreef:Hallo, wij willen een paar goede vrienden bedanken met een luxe en lekker etentje.

De verhalen zijn allemaal goed, maar ik heb er nog nooit gegeten.. En dat terwijl het zo dicht bij huis is. Ook niet te prijzig als ik de kaart zo bekijk. Ik hoor je ervaring graag Luco!

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 sep 2012, 18:09

Luco schreef:Hallo, wij willen een paar goede vrienden bedanken met een luxe en lekker etentje.

Japans : Ono
Vis: Zeezout
Italiaans Gusto
Aziatisch : See you see me
Super gezellig eetcafe : Stobbe

Macboy

Bericht door Macboy » 26 sep 2012, 18:53

Ziet er niet heel luxe uit Luco als ik de kaart zo bekijk dus de prijs/kwaliteit zal wel erg goed moeten zijn. Als ik op Iens kijk dan hebben ze een zeer goede score dus ik zou zeggen doen ! En post ff hier hoe het was.

Luco

Bericht door Luco » 26 sep 2012, 19:05

Ja met luxe bedoel ik geen couvert van 200pp :lol:

Dus misschien is luxe niet het juiste woord.
Maar het moet ook weer niet een te druk en schreeuwerige tent zijn waar je elkaar amper kan verstaan.
Maar het moet absoluut goed zijn gezien ze wat ze voor ons hebben gedaan.
Dus is prijs eigenlijk ook niet belangrijk.

Shakes

Bericht door Shakes » 26 sep 2012, 19:11

Lekker boeien. Na anderhalf uur zitten heb ik het wel gehad. Zit niet te wachten op 8 gangen en borden die 90% leeg blijven. Gewoon een knap stuk vlees, beetje garnituur en goed gezelschap.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 26 sep 2012, 21:45

Kruiden en Jasmijn in Woudrichem: http://www.kruidenenjasmijn.com

Mark N

Bericht door Mark N » 27 sep 2012, 09:45

tomgtr schreef:

Japans : Ono
Vis: Zeezout
Italiaans Gusto
Aziatisch : See you see me
Super gezellig eetcafe : Stobbe
Japans: Itami. Wat modernere Japanner, geniale sushi
Italiaans: Pasta Genova. Zit in minder mooie wijk, maar super gerechten door echte italianen. Gusto vond ik niks aan eerlijk gezegd..

Zeezout is inderdaad top voor vis. Veel beter dan bijv. het Las Palmas van den Blijker of de Harbour Club. Stobbe is een begrip natuurlijk in Rotterdam. Vind in diezelfde categorie de boekenkast formule heel leuk (hoofdstuk II, bij Oostplein). Aziatisch ben ik verder niet zo heel bekend mee, ga altijd naar Asia (zelfde eigenaar Itami) in Alexandrium 3 of naar Shanghai City op de Duthilweg.

De echte ontdekking van de laatste jaren is echter het Wereldmuseum. Bizarre kwaliteit en gastvrijheid voor nog redelijke prijzen. Bestaan vrij kort nog maar al meerdere malen in de prijzen gevallen voor hun (wijn)kaart. Echt DE aanrader als je eens wat te vieren hebt. Ook nog eens op een prachtige lokatie. Wel wat prijzig, maar in vergelijking met andere 'luxe'restaurants in de buurt daar volledig in verhouding.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 sep 2012, 11:05

Mee eens wat betreft wereldmuseum. Is geweldig, en voor wat het is niet duur. Maar dat is relatief. Het is natuurlijk wel gewoon een duur restaurant. Locatie is inderdaad top. Jammer dat westelijk handelsterein aan het doodbloeden is. Jammer voor de buurt. Dewi Sri en Wari San zijn en blijven prima eten maar de service is wisselvallig op z'n best.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 27 sep 2012, 11:26

Rosso was vroeger (2007-2009) goed. Fijne ambiance, goede wijnen en heerlijk eten.

ErikS

Bericht door ErikS » 27 sep 2012, 11:46

Tollius in Amersfoort; GE-NI-JAAAL. :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 27 sep 2012, 12:08

indobesar schreef:Rosso was vroeger (2007-2009) goed. Fijne ambiance, goede wijnen en heerlijk eten.
Ook mee eens, maar laatse keren dat ik in westelijk handelsterrein ben geweest was het daar wel zo tiest leeg in elk restaurant dat het echt vervelend was. Zag zelfs een restaurant sluiten een uur of 8 omdat er geen klanten waren. Zaten zelf in Mi fusion waar we de enige klanten waren.

Low budget tip in Rotterdam : Angelo Betti, beste pizza van Rotterdam maar ga niet voor de ambiance en service. Gewoon gezellig druk, staand met een glas wijn wachten op je tafeltje (wat je niet kan reserveren), pizza opeten, ijsje meenemen op weg naar buiten. Heerlijk

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 sep 2012, 12:44

-Menrik- schreef:Kruiden en Jasmijn in Woudrichem: http://www.kruidenenjasmijn.com
't Oude Raedthuys is ook een goed restaurant in Woudrichem. Wij zijn daar weleens eind van de middag gaan zitten op 't terras en bleven om 23 uur met de eigenaar, kok en mensen van een andere tafel over. Topavond gehad.

Mark N

Bericht door Mark N » 27 sep 2012, 12:47

Tsja, denk dat het overal ff wat minder is? Mensen gaan nu naar de goedkope toko's als Vapiano en dergelijke. Hoewel Wereldmuseum er pas een extra ruimte met 60 plaatsen bij heeft gemaakt door de grote vraag.. Vorige keer bij Dewi Sri waren we ook de enige groep. Prima eten trouwens.

Angelo Betti en Rosso gaan op de To-eat list. :wave: Meer omgeving Rotterdam tips zijn altijd welkom btw.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 sep 2012, 13:06

Het is maar hoe je 't bekijkt met Vapiano.

Ik vind dat niet 'goedkoop', omdat ik het niet vergelijk met een restaurant waar je rustig op je gemak gaat eten, maar ik vergelijk 't met McDonalds. Bij Vapiano kun je heel snel, maar toch 'lekker' eten. Wijntje erbij, salade, stokbroodje. Het is gewoon een goed alternatief voor fast food, maar wel ietsjes duurder. Beetje vergelijkbaar met La Place, maar dan leuker en lekkerder. Vooral betere wijn. En minder het snelwegrestaurant/buffet-gevoel. Wel even uitkijken als je eerst bij Vapiano eet en daarna de bioscoop in duikt... ivm Knoflook-lucht. Scusi!! :)

Als je in die Italiaanse stijl wilt eten, maar dan wel iets meer op je gemak, dan is Trattoria La Borsa op de Coolsingel een aanrader. Erg lekkere salades. Goede pasta. Prima wijn. Topservice. Kost geen drol.

Plaats reactie