Zelfs de regering baseert zich op de cijfers van het CBS, dus lijkt me wel slim om daar vanuit te gaan...Dennis Cavallino schreef:Beroepsbevolking in NL: ruim 7,7 miljoen, incl. werklozen.
Aantal zzp-ers is in 2010 en 2011 enorm gestegen (cbs cijfers lopen achter). Het was 10% van de beroepsbevolking, maar dat is enorm gestegen door de crisis. 33% was my bad, of iemand zei dat verkeerd, maar het zal nu dus ergens tussen de 10 en 20% liggen. Tel de helft ervan maar gerust op bij de werkende armen. Dat is dan net zo'n groot aandeel als de werklozen....
Hier de cijfers van het CBS (Van 1996 t/m 3e kwartaal 2011)
Het 3e kwartaal 2011 :
Beroepsbevoliing 7.435.000
Werknemers : 6.355.000
Zelfstandigen : 1.079.000
ZZP'ers: 732.000
Zelstandig met personeel : 347.000
Uit de cijfers van het CBS blijkt dat het aantal ZZP'ers nog nooit boven de 10% van de beroepsbevolking is geweest !
En voor wat betreft de "werkende armen"..... lees onderstaan artikel even (van afgelopen dinsdag !!)
Meerderheid van de zzp'ers verdient meer dan in loondienst!
Natuurlijk zijn er ZZP'ers die het niet goed voor elkaar hebben, maar het zal mij niet verbazen als een groot gedeelte daarvan behoort tot de groep die sinds 2007 (kredietcrisis) is begonnen en gelijk tegen de stroom in moesten roeien..... tja., dan vraag je om problemen......
(waarbij ik me afvraag hoeveel van die "nieuwe" ZZP'ers vanuit een bijstand (einde WW) positie zijn begonnen....zo van "Ik heb toch niets te verliezen".....)