VW GTI MK5 niet door de keuring i.v.m. defecte 3e remlicht
-
VW GTI MK5 niet door de keuring i.v.m. defecte 3e remlicht
Ik heb even een vraagje. Mijn Golf GTI MK5 uit 2008 moest voor het eerst zijn APK keuring krijgen. Nu staat hij vandaag bij de dealer en word hij afgekeurd ivm een kapot 3e remlicht. Nu hebben ze een nieuw 3e remlicht binnen en zitten ze met een probleem.
Het 3e remlicht zit in mijn achterspoiler en om die te vervangen moet de achterspoiler verwijderd worden. Dit zit echter af-fabriek zo vast gelijmd dat ze het er vrijwel niet normaal af kunnen krijgen. Ze hebben dit probleem eerder met een GTI gehad en toen hadden ze het probleem dat een deel van de achterspoiler hierdoor af brak. Hartstikke leuk en aardig, maar mocht dat gebeuren gaat het op mijn eigen kosten. Daar heb ik weinig zin in. Al dit gezeik en kosten voor een 3e remlicht? Dat 3e remlicht moet toch makkelijk te vernieuwen zijn?
Het 3e remlicht zit in mijn achterspoiler en om die te vervangen moet de achterspoiler verwijderd worden. Dit zit echter af-fabriek zo vast gelijmd dat ze het er vrijwel niet normaal af kunnen krijgen. Ze hebben dit probleem eerder met een GTI gehad en toen hadden ze het probleem dat een deel van de achterspoiler hierdoor af brak. Hartstikke leuk en aardig, maar mocht dat gebeuren gaat het op mijn eigen kosten. Daar heb ik weinig zin in. Al dit gezeik en kosten voor een 3e remlicht? Dat 3e remlicht moet toch makkelijk te vernieuwen zijn?
- MartijnGizmo
Re: VW GTI MK5 niet door de keuring i.v.m. defecte 3e remlic
Zelfde probleem is er ook bij de Mini, daar moet bij sommige spoilers ook de spoiler eraf. Iemand op het Mini-forum had succes met HG Stickerverwijderaar...
-
mischien een optie om een 3e remlicht tegen achterruit te plaatsen ? , mischien ook geen porum , maar liever dat als spoiler eraf breken
- Knot
Tsja.. lastig.. zou m de dealer laten wisselen als het zo'n risico is.
- JP
Heb even op een Duits forum nagezocht.
Wist dat de eerste modellen van de V GTi vaker last hadden van water dat in het 3e remlicht kwam. Daarna hebben ze veel vaster vastgekit. Wil/moet je nu vervangen dan adviseren ze inderdaad de spoiler te demonteren, al breekt in 50% er wel iets af. Dan wordt het een duur verhaal van €700-800,-.
Wat je wel zou kunnen proberen;
Alles om het 3e remlicht afplakken

Glas wegdremelen

Met een schroevendraaier de ledstrip loshalen

Binnenwerk losdremelen, danwel losbreken

Oude kabel, dichtingsrubber en stekker lostrekken

Dichtingsrubber terugsteken en nieuw remlicht erinklikken

Auteur had voor de zekerheid nog kit (Teroson) geplaatst, echter zou het licht zonder al vast zitten
Even paar uur kit laten drogen

Voilà !
Wist dat de eerste modellen van de V GTi vaker last hadden van water dat in het 3e remlicht kwam. Daarna hebben ze veel vaster vastgekit. Wil/moet je nu vervangen dan adviseren ze inderdaad de spoiler te demonteren, al breekt in 50% er wel iets af. Dan wordt het een duur verhaal van €700-800,-.
Wat je wel zou kunnen proberen;
Alles om het 3e remlicht afplakken
Glas wegdremelen
Met een schroevendraaier de ledstrip loshalen
Binnenwerk losdremelen, danwel losbreken
Oude kabel, dichtingsrubber en stekker lostrekken
Dichtingsrubber terugsteken en nieuw remlicht erinklikken
Auteur had voor de zekerheid nog kit (Teroson) geplaatst, echter zou het licht zonder al vast zitten
Even paar uur kit laten drogen
Bron (vereist login)Kosten volgens auteur: 45,00€ für die Bremsleuchte
6,00€ für den Kleber
Voilà !
-
Dat zei ik inderdaad ook al. Achterlijk dit.arjanvanessen schreef:mischien een optie om een 3e remlicht tegen achterruit te plaatsen ? , mischien ook geen porum , maar liever dat als spoiler eraf breken
@Knot: Dat laat ik dus ook door de dealer doen als het moet gebeuren maar er is een grote kans dat er iets stuk gaat en dat gaat dan op mijn eigen kosten.
Ook een berekeningetje laten maken en mocht de spoiler opnieuw gespoten moeten worden, schade hersteld worden, een nieuwe 3e remlicht plus montage hiervan dan kom ik op ongeveer 900 euro uit. Voor g*dverdomme een remlichtje? Ik vind het echt belachelijk. Dan heb ik ook nog eens een leuk roestplekje waar gezeur over is ontstaan... ik word die auto echt zat op deze manier.
@JP: Linkje naar de originele post? Bedankt alvast in ieder geval

-
Eigenlijk wel lomp dat daar bij de ontwikkeling van de wagen niet over nagedacht is...
-
Helemaal als je dan gaat kijken dat alleen de GTI dit systeem heeft. Bij elke andere VW kan het wel zo gepiept worden. Of naja... in ieder geval 10x makkelijker/sneller.allen schreef:Eigenlijk wel lomp dat daar bij de ontwikkeling van de wagen niet over nagedacht is...
- JP
Die staat erbij...Roy schreef: @JP: Linkje naar de originele post? Bedankt alvast in ieder geval

-
Oops... beetje scheel ofzo. DankjewelJP schreef:Die staat erbij...Roy schreef: @JP: Linkje naar de originele post? Bedankt alvast in ieder gevalvergt echter een login

- JP
....of zonder login, en dan op z'n Engels;
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=121067.0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.golfgtiforum.co.uk/index.php?topic=121067.0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Nu is er in Amerika (kwam ik toevallig tegen) een garantie verlenging geweest voor dit onderdeel. Is dat dan wereldwijd of weet iemand waar dat terug te vinden valt?
VW mailed notice May 2009 of the Warranty Extension for the Center High-Mounted Stoplight Light-Emitting Diodes (LEDs)2006-2009 Model Year Volkswagen GTI and 2008 Model Year Volkswagen R32
The notice includes a reimbursement claim form for anyone who had already paid for the repair.
7 - 10 years, depends on how may individual LEDs have failed.
There are 24 LEDs in four groups of six.
First 7 years, if any LED fails -> free replacement
8-10 years, 6 or more failed -> free replacement
No mention of mileage whatsoever
- RVV
pphff wat een verhaal zeg.. zou naar de verkoper/dealer gaan waar ik hem gekocht heb.. en zeggen los het maar op!
-
De enige oplossing die hun hadden was de oplossing van Volkswagen zelf, de spoiler eraf slopen e.d. Ik heb echter de oplossing die JP hier neergezet heeft laten zien via de mail en gezegd dat ze het zo maar moesten doen. Ik ga echt niet mijn spoiler e.d. laten slopen en herstellen e.d. voor mn 3e remlicht. Het was op de manier van JP binnen no time gebeurd en hij staat nu te drogen. Eind van de dag kan ik hem weer ophalen.RVV schreef:pphff wat een verhaal zeg.. zou naar de verkoper/dealer gaan waar ik hem gekocht heb.. en zeggen los het maar op!
Dus bij deze... hartstikke bedankt JP. Ik had deze oplossing wel opgenoemd maar ze wisten niet of het mogelijk was als ze de huidige eruit zouden slopen omdat het ook vanuit VW/PON zo niet word aangegeven. Ik heb hier ook een kopietje liggen van de officiele oplossing van VW/PON en dat is echt belachelijk. Je moet de spoiler er af snijden en er bestaat dan een grote kans op beschadigingen op de spoiler en/of achterraam. Indien dit zo is moeten die vervangen worden. En dat alles voor een 3e remlicht...
- RVV
Geweldig dat het zo is opgelost!
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Tsja, de dealer kun je het niet kwalijk nemen. Die werken volgens de protocollen van VAG, als je dan een monteur hebt die niet het internet afstruint op zoek naar dit soort dingen. Dan kun je er weinig aan doen.
Wel mooi dat ze het dan alsnog op de door jou aangeleverde manier doen, daar heeft de volgende klant die er last van heeft ook profijt van
Jammer van de ergernis, mooi dat het opgelost is. Maar wat een enorme misser van VAG...
Wel mooi dat ze het dan alsnog op de door jou aangeleverde manier doen, daar heeft de volgende klant die er last van heeft ook profijt van

Jammer van de ergernis, mooi dat het opgelost is. Maar wat een enorme misser van VAG...
-
Ik ben ook niet direct boos op de dealer maar het is natuurlijk een belachelijk iets. Je moet gewoon rekening houden met een rekening van ongeveer 900 euro als je derde remlicht kapot is. Dat is voor mij ongeveer hetzelfde als dat mijn fietsenmaker zou zeggen "Nou, uw band is geplakt, dat is dan 900 euro".Richardt. schreef:Tsja, de dealer kun je het niet kwalijk nemen. Die werken volgens de protocollen van VAG, als je dan een monteur hebt die niet het internet afstruint op zoek naar dit soort dingen. Dan kun je er weinig aan doen.

- JP
-
Nou, alles is goed gegaan. Auto staat weer voor de deur inclusief een werkend 3e remlicht en een APK tot 2 januari 2014 
- ///Joost
Super om te horen. Inderdaad een dom systeem zeg, ongelofelijk.Roy schreef:Nou, alles is goed gegaan. Auto staat weer voor de deur inclusief een werkend 3e remlicht en een APK tot 2 januari 2014
Nu ben ik trouwens toch benieuwd naar dat roestplekje waar die ophef over was. Op een auto uit 2008 en dan al opmerkingen op de APK mbt roest??
-
Nee, dat roestplekje heeft helemaal niks te maken met de APK hoor. Aan de zijkant van de bumper zit een klein roestplekje wat ik niet vind mogen, de auto is nu bijna 4 jaar oud. Daarover zijn we nu met de dealer aan het praten want die willen er nu niks aan doen, ze willen het herstel niet betalen.
- GTRene
ik wilde net zeggen dan hang je er zolang een ander derde remlicht in voor de keuring
en los je het later op, eventueel een sticker over de bestaande.
maar tis al opgelost.

en los je het later op, eventueel een sticker over de bestaande.
maar tis al opgelost.
- WJ
Handig zo'n forum. 

- Joy
Inderdaad, dat was nog eens een goeie tip van JPWJ schreef:Handig zo'n forum.

-
Ik blijf het ook super vinden, zoiets als DF. Altijd leuk als je elkaar kunt helpen toch? Ook met de motor al heel wat tips gehad en gegeven.