Aankoop advies E46
- Martin van der Zwaard
Re: Aankoop advies E46
Ik heb ook geen haast dus wil echt een auto helemaal naar mijn zin kopen.
Ben er wel uit dat er zeker een sportinterieur in moet zitten. Stof of leer maakt me dan niet zo heel veel uit.
Minimaal 320i maar liefste een 323i. In geval van een 323i mag het een automaat zijn.
Kwamen nog bij een zaak waar een hele nette zwarte FL stond. Bleek helaas een 316i te zijn. Dat was dus jammer. Was het een 6-cilinder geweest dan had ik denk een mooie gevonden.
Ben er wel uit dat er zeker een sportinterieur in moet zitten. Stof of leer maakt me dan niet zo heel veel uit.
Minimaal 320i maar liefste een 323i. In geval van een 323i mag het een automaat zijn.
Kwamen nog bij een zaak waar een hele nette zwarte FL stond. Bleek helaas een 316i te zijn. Dat was dus jammer. Was het een 6-cilinder geweest dan had ik denk een mooie gevonden.
- dvh
Heeft toch iets te maken met de behandeling die ze fabrieksaf gekregen hebben..
Bij de E36 was het overigens wel chronisch dat de achterste wielkassen gingen roesten.. Dat hebben ze bijna allemaal.
Bij de E36 was het overigens wel chronisch dat de achterste wielkassen gingen roesten.. Dat hebben ze bijna allemaal.
- Martin van der Zwaard
Die van mij absoluut niet. Ik let er super goed op en kan op de mijne niks ontdekken.
Maar kon wel aan deze auto zien dat ie altijd buiten heeft gestaan onder bomen. Zat een hoop vuil op de auto en ook groene aanslag rond het logo op de kofferklep.
Maar goed, ik heb de komende tijd weer wat te doen
Maar kon wel aan deze auto zien dat ie altijd buiten heeft gestaan onder bomen. Zat een hoop vuil op de auto en ook groene aanslag rond het logo op de kofferklep.
Maar goed, ik heb de komende tijd weer wat te doen
- Knot
Zoeken is eigenlijk ook leuk toch?
- Peric
E46 kan dat ook hebben, genoeg gevallen van bekend..dvh schreef:Bij de E36 was het overigens wel chronisch dat de achterste wielkassen gingen roesten.. Dat hebben ze bijna allemaal.
Dus daar ook op letten.
- Martin van der Zwaard
Zeker weten. Aanbod is wat mager op het moment.Knot schreef:Zoeken is eigenlijk ook leuk toch?
Maar zoals gezegd, ik heb geen haast dus denk dat ik begin komend jaar weer ff gaan kijken. Dan heb ik ook weer wat meer vrije dagen. Beginnen een beetje op te raken zo langzamerhand
- Niels
- Auto: Prius+
Op zich erg jammer dat de E46 toch wel een beetje roest gevoelig is. Die van mij heeft het eigenlijk alleen op de achterklep.
Dit:

Had ik ook op de E36 uiteindelijk. Bleek een binnenspatbord wat gewoon niet goed gemonteerd is en tegen de koets aan schuurt. Daar helpt zelfs een laagje zink niet tegen
Dit:
Had ik ook op de E36 uiteindelijk. Bleek een binnenspatbord wat gewoon niet goed gemonteerd is en tegen de koets aan schuurt. Daar helpt zelfs een laagje zink niet tegen
-
bm-dub
niels bedoel je het deel waar de achterklep de carosserie raakt? daar hebben indd. zeer veel last van.
- Niels
Dan zal ik daar ook nog eens naar kijken
Roest op de klep zit:
Onderkant raam,
Rondom kenteken verlichting,
Her en der op de klep....
Heb er wel ergens fotootjes van, zal ze er eens bij zoeken.
Roest op de klep zit:
Onderkant raam,
Rondom kenteken verlichting,
Her en der op de klep....
Heb er wel ergens fotootjes van, zal ze er eens bij zoeken.
- Martin van der Zwaard
Ik heb een eventuele nieuwe kandidaat op het oog, maar nu zie ik dat er zo'n haaievin op het dak staat en ook nog zo'n heel kort telefoonsprietje. Dat sprietje kan er helaas niet vanaf omdat je dan met een gat in het dak zit. Maar kan zo'n vin er wel vanaf? Ik heb geen idee hoe het vast zit namelijk.
Iemand hier ervaring mee?
*edit*
Bedenk me net dat de kabel van die antenne ergens naar binnen moet en dat zal dus ook wel door het dak heen zijn. Dus ook die zal er niet vanaf kunnen.
Iemand hier ervaring mee?
*edit*
Bedenk me net dat de kabel van die antenne ergens naar binnen moet en dat zal dus ook wel door het dak heen zijn. Dus ook die zal er niet vanaf kunnen.
- Martijn_bmw
vraag is waarom zit die vin er op... die is naar mijn weten nooit origineel op een E46 gemonteerd (is bij de E9* voor de navigatie)
- Martin van der Zwaard
Misschien zit ie er wel voor de show. Ik heb geen idee.
Er zit een oude Nokia-kit in die auto en daar zal dat kleine sprietje op het dak wel van zijn.
Er zit ook geen MFL in maar dat ik wel te organiseren heb ik al gezien. Morgen maar eens in verdiepen,
Er zit een oude Nokia-kit in die auto en daar zal dat kleine sprietje op het dak wel van zijn.
Er zit ook geen MFL in maar dat ik wel te organiseren heb ik al gezien. Morgen maar eens in verdiepen,
- Martijn_bmw
mfl kost nog geen 100 euri aan onderdelen en is makkelijk te installeren 
als er geen navi inzit zal de vin voor "de show" er op zitten en hoogstwaarschijnlijk alleen geplakt zitten
dus dan moet ie weg te halen zijn...
die antenne zal idd wel van de oude nokia carkit zijn.
als er geen navi inzit zal de vin voor "de show" er op zitten en hoogstwaarschijnlijk alleen geplakt zitten
dus dan moet ie weg te halen zijn...
die antenne zal idd wel van de oude nokia carkit zijn.
- ///Joost
Martijn_bmw schreef:vraag is waarom zit die vin er op... die is naar mijn weten nooit origineel op een E46 gemonteerd (is bij de E9* voor de navigatie)
- Martin van der Zwaard
Met 100,- kom je er niet hoor.Martijn_bmw schreef:mfl kost nog geen 100 euri aan onderdelen en is makkelijk te installeren
Moet sowieso een ander stuur in want het stuur zonder MFL is anders. Stuur is wel te vinden op ebay maar vragen ze rond de 200,- voor inclusief airbag. Dan moet je ook nog wat kabeltjes hebben.
Denk dat je toch rond de 250,- komt. Maar dat heb ik er dan wel voor over.
- Martijn_bmw
http://bmwfans.info/parts/catalog/65710021159/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
origineel retrofit kitje kost bij BMW 123 euri....
en een DIY: http://www.bimmersport.co.nz/forums/lof ... 30917.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en een DIY: http://www.bimmersport.co.nz/forums/lof ... 30917.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- dvh
Had de E46 m3 dat haaievinnetje niet als orginele optie ?
- Martin van der Zwaard
Dat is de verkeerde set. Die is voor een nieuw type stuur.Martijn_bmw schreef:http://bmwfans.info/parts/catalog/65710021159/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
en een DIY: http://www.bimmersport.co.nz/forums/lof ... 30917.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Het stuur wat in de auto zit die ik heb gezien kan je niet ombouwen en moet dus vervangen worden door een MFL-stuur.
- Martijn_bmw
aha, er zijn wel meerdere sets met verschillende knopjes voor verschillende sturen maar ik weet natuurlijk niet welk stuur er in zit 
- Martin van der Zwaard
Heeft een coupé nog speciale aandachtspunten of is die gewoon zoals elke E46?
- Martijn_bmw
voorraam is zonder stijl dus gaat elke keer open/dicht bij het openen van de deur waardoor dit harder slijt.
en het raammechanisme is al niet het sterkste onderdeel bij een E46 dus puntje van aandacht
verder ken ik geen extra's tov de sedan!
en het raammechanisme is al niet het sterkste onderdeel bij een E46 dus puntje van aandacht
verder ken ik geen extra's tov de sedan!
- Niels
Wat is je budget Martin? Ik weet nog wel een hele mooie E46 328i met 2 ton op de klok voor 5K. Een collega had interesse maar ik heb geen idee hoe serieus die interesse is momenteel.
- Martin van der Zwaard
Budget is denk zo rond de 6 a 6,5k maar wil geen 328i. En zeker niet met 200k erop.
Niks over de auto, maar ik rijdt er zelf ongeveer 35 per jaar en dan staat zo'n ding meteen weer een eind verderop.
Heb nu een mooie gezien met 115k op de teller en die kost bijna hetzelfde. Is alleen geen 328i.
Niks over de auto, maar ik rijdt er zelf ongeveer 35 per jaar en dan staat zo'n ding meteen weer een eind verderop.
Heb nu een mooie gezien met 115k op de teller en die kost bijna hetzelfde. Is alleen geen 328i.
- Niels
Met 35K per jaar tikt het wel aan idd. Ik hoop voor je dat die met 115k net zo netjes is als deze 
- Martin van der Zwaard
Wat ik er van kan zien wel.