Het eeuwige leven topic..

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Het eeuwige leven topic..

Bericht door romo » 30 jul 2011, 20:00

Dit vind ik ook zeer positief..................

http://www.dental-tribune.com/articles/ ... ds/id/5762" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 30 jul 2011, 20:50

zekers te weten.

trouwens zag vandaag op national geohuppeldepup een interessant iets over het ontstaan van leven en dat ze schijnbaar al in de buurt komen van cellen/leven "maken" oid...
heel apart maar zeer interessant en ultra micro allen klein :mrgreen:

weet niet of dit een stukje uit dat program is maar kwam wel iets bekend uit voor...
alhoewel er veel beelden uit laboratoriums waren en uit onderzoeken...zal onderstaande het toch wel niet een onderdeel van zijn.
Astrochemicus Pascale Eherenfreund van de George Washington Universiteit in de VS-hoofdstad wees er tijdens diezelfde conferentie op dat het leven op Aarde kan zijn ontstaan door koolstofmolecules en stof uit de interstellaire ruimte. Als dat zo is, moeten de primaire bouwstenen van het leven ook aanwezig zijn in andere planetaire stelsels van de Melkweg en andere sterrenstelsels. Bovendien zijn er al meer dan 400 planeten buiten ons zonnestelsel gevonden en bestaat de mogelijkheid dat er binnen ons eigen stelsel bacteriën zijn in de ondergrond van Mars, op de Jupitermaan Europa of de Saturnusmaan Enceladus.
Afbeelding

was vandaag op Earth investigated 17u...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 aug 2011, 19:48

Even nieuw leven in blazen.......................what`s in a name................ :P

http://www.nu.nl/wetenschap/2592839/res ... -maak.html" onclick="window.open(this.href);return false;

het gaat nog veel harder en sneller dan ik zelf had gedacht, en ik zit toch dich bij het vuur als het om dit soort ontwikkelingen gaat...................ik zeg; laat maar komen...........

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 aug 2011, 10:03

Heb je ook een oplossing om de buitenproportionele bevolkingsgroei af te remmen in bepaalde delen van de wereld?

romo

Bericht door romo » 19 aug 2011, 11:14

SteV6 schreef:Heb je ook een oplossing om de buitenproportionele bevolkingsgroei af te remmen in bepaalde delen van de wereld?

Iets met de Paus en geloof denk ik zo......................vul maar in................

Volgens die overlevering hebben we ook het eeuwig leven, maar dan in het hiernamaals................persoonlijk heb ik het liever hier en nu.............(bij een persoonlijk kritische noot om te vertrouwen op het walhalla..........)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 aug 2011, 11:25

zoals ik me de laatste jaren voel/leef, zeker vanaf 2003 hoef ik geen eeuwig leven :lol:
tis me al moeilijk/zwaar genoeg al met al :bag:
dat zal met grote waarschijnlijk erger worden qua druk ook financieel gezien :drieling:
immers dat levert een soort "stress" op...

doch dat zal voor velen gelden, velen gaan een "duistere" tijd tegemoet, ook gezien de omstandigheden in de wereld, wel weer interessant om te zien hoe zich dat verder ontvouwt.

romo

Bericht door romo » 10 dec 2011, 21:36

http://www.nu.nl/gezondheid/2690450/blo ... ellen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

alt

Bericht door alt » 11 dec 2011, 09:27

Heb over dit onderwerp ook proberen na te denken of de mens het eeuwige leven zal kunnen hebben.
Ik denk van wel, maar zoals alles in dit tijdraam heeft alles 2 zijden.
Stel dat iemand uit de middeleeuwen zich nu in de 21ste eeuw zal bevinden.
Hoe leg hem of haar dit allemaal uit.
Telefoon, vliegtuig, auto, elektisch licht, voor de jonger kijkers google eens op "catweazle".

Het belangrijkste om oud te worden is steeds een doel te vinden en hebben om naar uit te zien.
Kinderen krijgen kan men dan eenvoudig oplossen door het programma in de hersenen aan te passen.
Misschien kweekt men wel kinderen die altijd kind blijven, dat moet dan zeker kunnen, want men kan de ouderdom tegen gaan.

Zelf denk ik, maar ik ben ook gebonden aan deze tijd, dat mensen met mechanische onderdelen worden uitgerust, een cyborg.
De regering, rechtspraak, is in handen van computers.
Fantasie, denk het niet, nu ga je ook voor een rood verkeerslicht stilstaan.
Dat verkeerslicht wordt niet bediend door een agent, maar door een plc.

Of men dan gelukkig is, zal afhangen van de software die je door de arts, misschien ook een computer,
krijgt.
Ik denk dat in de toekomst uiteindelijk de mens zal uitsterven en robots onze plaatst zullen gaan innemen.
In mijn pubertijd, de jaren '60, moest ik naar categasatie, was behoorlijk opstandig en vroeg veel dingen over geloof.
Waarop ik werd uitgenodigd om lezingen aan te horen van allerlij geestelijke geleerden.
Wat mij daar bij op viel is dat de kerkgangers geloofden in sinterklaas en de geleerden over het algemeen in "god is dood theorie".
De god is dood theorie houd in dat de mens in de toekomst zo knap wordt, dat de mens een mens zal kunnen maken, niet op de gebruikele manier.
De mens zal het schepsel terug in de tijd brengen en op de aarde zetten.

Nog voor de goede verstaander, ik geloof niet dat de mens zo belangrijk is dat hij voor altijd behouden zal moeten blijven, maar ik wil wel graag eeuwing leven.

romo

Bericht door romo » 11 dec 2011, 14:15

Het blijft een interessante discussie in een rap veranderende tijd waarin medisch gezien barrières geslecht zullen worden, dit is as we speak het geval, we kunnen er ons beter op voorbereiden lijkt me............

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2011, 08:26

alt schreef:...
Wat mij daar bij op viel is dat de kerkgangers geloofden in sinterklaas en de geleerden over het algemeen in "god is dood theorie".
De god is dood theorie houd in dat de mens in de toekomst zo knap wordt, dat de mens een mens zal kunnen maken, niet op de gebruikele manier.
De gebruikelijke manier bevalt anders erg goed. Never change a winning team. :)

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 dec 2011, 16:22

alt schreef:Zelf denk ik, maar ik ben ook gebonden aan deze tijd, dat mensen met mechanische onderdelen worden uitgerust, een cyborg.
De regering, rechtspraak, is in handen van computers.
Fantasie, denk het niet, nu ga je ook voor een rood verkeerslicht stilstaan.
Dat verkeerslicht wordt niet bediend door een agent, maar door een plc.

Of men dan gelukkig is, zal afhangen van de software die je door de arts, misschien ook een computer,
krijgt.
Ik denk dat in de toekomst uiteindelijk de mens zal uitsterven en robots onze plaatst zullen gaan innemen.
In mijn pubertijd, de jaren '60, moest ik naar categasatie, was behoorlijk opstandig en vroeg veel dingen over geloof.
Waarop ik werd uitgenodigd om lezingen aan te horen van allerlij geestelijke geleerden.
De mens zal het schepsel terug in de tijd brengen en op de aarde zetten.

Zo lang mensen elkaar nog banaal in elkaar dreunen zoals de laatste dagen het leger dat in Egypte weer doet wil ik de mens onder geen beding 'knap' noemen :( . Als het eeuwige of sterk, sterk verlengde leven afhankelijk is van de aanwezigheid van een chip in m'n kop de beslissingen voor mij nemen dan zeg ik: laat maar.

Gummen mijn kids over 70 jaar op 55-jarige leeftijd ofzo maar mooi zonder chip in een oldskool 1M breed grijnzend rondjes om de dan 110-jarige Humanoid Romo heen die ingeprogrammeerd is om stil te blijven staan bij situaties die op dat moment niet meer bekend zijn in de database :blink: .

romo

Bericht door romo » 06 jan 2012, 20:44

dvh

Bericht door dvh » 06 jan 2012, 21:03

Verouderingsprocessen tegengaan ?... Slecht voor de handel :kikker:

romo

Bericht door romo » 08 jan 2012, 13:42

dvh schreef:Verouderingsprocessen tegengaan ?... Slecht voor de handel :kikker:

Handel wordt een obsoleet begrip...................

romo

Bericht door romo » 08 jan 2012, 20:14

Een tip voor de liefhebber aangaande dit topic/onderwerp;

http://www.yourdiscovery.com/nl/web/cur ... e-forever/

Vanavond Discovery Channnel 21.00 uur !!

romo

Bericht door romo » 22 jan 2012, 17:07

GTRene

Bericht door GTRene » 22 jan 2012, 17:41

das wel iets moois, anders halen ze vaak een bloedvat elders uit je lichaam waar je zo'n extra litteken aan over houd.

romo

Bericht door romo » 24 jan 2012, 17:23

Is dit nu een goed bericht of wat?

Ik heb het geroepen, steeds maar weer, in een lege woestijn...............de wereld gaat veranderen, economisch, medisch, technisch................you better prepare.........

http://www.nu.nl/algemeen/2723128/blind ... onder.html

GTRene

Bericht door GTRene » 24 jan 2012, 18:05

kijk dat zijn de betere berichten fantastisch voor die mensen, zien is geloven...alhoewel aftasten ook wel lekker kan zijn :kikker: maar dan zonder blind te zijn :wink:

romo

Bericht door romo » 04 feb 2012, 17:05

Howel onderstaande erg knap is en direct toegepast moest worden, is het "ordinair" slagerswerk als je naar stamcellen met onuitputtelijke mogelijkheden kijkt.........maar goed, die zijn er momenteel nog niet, deze man kon gelukkig gered worden.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... slag.dhtml

dvh

Bericht door dvh » 04 feb 2012, 18:24

romo schreef:Is dit nu een goed bericht of wat?

Ik heb het geroepen, steeds maar weer, in een lege woestijn...............de wereld gaat veranderen, economisch, medisch, technisch................you better prepare.........

http://www.nu.nl/algemeen/2723128/blind ... onder.html
Goed nieuws !
Zowiezo is het beter maken van een beschadigd netvlies geen bedreiging voor de brillenoptiek.
Dus voor iedereen een goede ontwikkeling.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2012, 19:15

cool...wat apart zonder pols :-)
you can play dead :kikker:

als ze je dan maar niet levend begraven...immers geen pols ;-) geen hart ritme storingen meer :-) en ook geen versnelde hartslag...hm... wat zal er dan gebeuren als je sex wil of gaat hardlopen waar je normaal bv versnelde hartslag krijgt...

romo

Bericht door romo » 10 feb 2012, 16:32

Opnieuw opzienbarend nieuws waar velen profijt van zullen ondervinden;

http://www.nu.nl/wetenschap/2737212/kan ... eimer.html

GTRene

Bericht door GTRene » 10 feb 2012, 16:43

dat klinkt idd veelbelovend, dat zijn de dingen waar je velen eventueel mee kan helpen een beter leven te geven, ook voor de kids van zo'n patient.

romo

Bericht door romo » 21 feb 2012, 18:45

En opnieuw weer BAANBREKEND nieuws.......

http://www.nu.nl/wetenschap/2746340/sto ... -lijf.html

http://www.nu.nl/wetenschap/2745932/sui ... nezen.html

SKITTEREND..................

Plaats reactie